Материалдар / English speaking countries
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

English speaking countries

Материал туралы қысқаша түсінік
ашық сабаққа керемет идеялар
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
01 Қырқүйек 2023
166
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
2500 тг 1875 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Алматы облысы, Қарасай ауданы, Шамалған ауылындағы орта мектептің

ағылшын тілі мұғалімі: Утеуова Сауле Бахтихановна


Unit:

School: Shamalgan Secondary School

Teacher’s name:

Uteuova Saule

Date:

5.05.2023

Grade: 9 A

Number present: 10 absent:

Theme of the lesson:

English speaking countries

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

9.3.5.1 interact with peers to negotiate, agree and organise priorities.

Lesson objectives:

Widen learners’ knowledge and develop speaking skills

Pl

Part of the lesson/Time

Teacher’s activity

Student’s activity

Assessment

Resources

Beginning of the lesson

Team work

3 мин.


Organization moment :

1.Greeting.

2. Organization moment. Give them different images of English speaking countries to divide into 2 groups

I-The USA

II – The UK

In differentiation part «Flexible pace learning» method was used to give students a choice in order to make them interested in learning process.

Learners greet and reply

Aim: to develop learners’ speaking skills and create friendly atmosphere

At the organization moment T tries to motivate active learners. to collect as many cricket balls and rugby balls as possible

Method “Fast reaction”

Pictures with images of The UK and The USA


Middle of the lesson

Presentation part.


Team work.

10min

Part 1:

Teacher gives a box with pictures in it to each team







Part: 2

Umbrella” method. Teacher gives cards with idioms in two languages.







Part:3.

Chips” method

Teacher gives each team packet of chips with riddles in it



Part 4.

Watching video” method

Teacher shows video and gives test.


Part 5.

Who is the fast?”

Teacher gives task on the WhiteBoard.


Learners have to use pictures to make posters to introduce their team.

Aim: to refresh their mind before starting the main part.




Learners have to match them by their meanings

Aims: better understanding of Mother and English languages


Leaners guess and write them down on chips flakes

Aims: to develop learners’ fast thinking


Learners watch and do the test.

Aims: Practise memory and critical thinking skills.


Learners drag and drop each keyboard next to each definition.

Aim: To consolidate vocabulary skills of learners

Descriptor:

Encourage Ss who can name object that is connected with new lesson.





Choose the right answer







give correct answer






Remember the information and answer the questions



Matching nationalities and flags in two minutes

Poster

Pictures

Stickers


Umbrellas

Cards




Two packets of chips cards


WhiteBoard



WhiteBoard


End of the lesson.


Reflection


Individual work

5 min

Teacher counts the balls of each team.

Rugby and cricket.

Learners use their stickers to show their knowledge according to the lesson

Green- I understood

Yellow-I have some questions

Red-I need a help.


Aim: To know how many Ss got the theme.

Efficiency: Ss can use colors to show how much do they remember.

Differentiation: «Conclusion» method is used to finish the lesson.


Learners evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

Well done! Brilliant! Good job! I like it!


Whiteboard

Poster.


Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!