Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
LESSON
57
Unit
6:Entertainment and
media
School:
Date:
Teacher
name:
Grade:
7
Number present:
Number absent:
Theme of the
lesson:
Instruments. An
interview.
Learning
objectives
7.3.3.1- give an opinion at
discourse level on a growing range of general and
curricular topics;
7.1.1.10-use talk or writing
as a means of reflecting on and exploring a range of
perspectives on the world.
Lesson objectives
all learners will be
able to
pronounce musical instruments
correctly;
find musical instruments in
the list of words.
most learners will be
able to
match the words with
translation;
write down 8 names of musical
instruments with some support.
some learners will be
able to
identify the describing of the
picture;
describe pictures
without support.
Planned timing/
activities
Teacher’s
activities
Learners’
activities
Evaluation
Resources
Beginning
a)
Organization
moment
b)
Pre-teaching vocabulary -5
min
The teacher sets the lesson
objectives, letting students know what to anticipate from the
lesson.
T.:Good afternoon, boys and
girls! How are you?etc.
Checking up home
task.
Teacher asks the questions:
What musical instruments do you know?
Guitar-гитара
Drums-барабаны
Banjo-банджо
Flute-
флейта
Violin-скрипка
Saxophone-саксофон
Keyboards-Клавишный
интурмент
Mouth organ- губная
гармошка
Tambourine-Тамбурин
Piano-пианино
Recorder-магнитофон
Trumpet-труба
Cello -
виолончель
Clarinet-кларнет
Ss will answer the
questions.
Ss will read their hometask
one by one.
Students got
to:
-Look at the
pictures
-Listen to the
teacher
-Repeat words after the
teacher
-Read the
words
Selfassess
ment
PPT1
PPT2, Students
book
Middle
30
min
a) Vocabulary and matching
the words
10min
b) Work in
pairs
5
min
c) Group
work
«Word
search»
10
min
d) Music
survey
10
min
Teacher presents new
vocabulary through both auditory and visual
means.
Teacher asks students to
accomplish the ex.1 on page 64.
Match the words in the box
with the instruments in the
picture.
Teacher asks students to work
in pairs and answer the questions regarding the certain
topic.
What instruments do you
associate with orchestras and classical
music?
What instruments do you expect
to see in a pop or rock band?
What about the other
instruments: where would you normally see
them?
Teacher will divide the class
into 3 groups and provide each of them with “Word-search”
handouts.
Teachers asks students to make
a survey. Teacher explains the exercise and shows the
example:
-Do you like listening to
music?
-What kind of music do you
listen to?
-Do you ever give money to
buskers?
Ss will complete the
exercise by doing it individually.
Ss will work in pairs and
answer the questions.
Students will have to find
and circle names of musical instruments in “The word
search”
Students got to open their
copybooks and write down several questions regarding the “musical
instruments” topic.
Self-assessment
Students
book
Students
book
Handouts,
worksheets
Students
book
End
5
min
REFLECTION
The teacher hands out leaflets
and asks the students to answer the submitted
questionsand asks learners to share
what was useful, what was difficult, what is worth
remembering.
Home task: Students Book
p126.
Saying goodbye
SS will do this reflection
and share their own thoughts.
leaflets
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз