«Қазіргі заманда жастарға ақпараттық
технологиямен байланысты әлемдік стандартқа сай мүдделі жаңа білім
беру өте қажет» деген елбасымыздың үндеуінде айтылып кеткендей,
білім ақпараттық қоғамда, жаһандану заманында құнның негізгі көзіне
айналуда. Ғылым мен жаңа технологияларды, білім беруді дамытудың
жаһандық үрдістері:
1.Ақпараттық коммуникациялық технологиялар.
2.Ақпараттық мәдениет орталығы. Қазақстан
Республикасының «Білім туралы» Заңының 11 – бабының 9 тармағында
оқытудың жаңа технологияларын, оның ішінде кәсіптік білім беру
бағдарламаларының қоғам мен еңбек нарығының өзгеріп отыратын
қажеттеріне тез бейімделуіне ықпал ететін кредиттік, қашықтан
оқыту, ақпараттық-коммуникациялық технологияларды енгізу және
тиімді пайдалану міндеті қойылған.Ақпараттық технологиялардың
бірі-интерактивтік тақта, мультимедиялық және он-лайн
сабақтары.
Жаңа ақпараттық технологияларды сабақта қолдану
келесі нәтижелерге жеткізеді:
1.
Білімгерлерге еркін ойлауға мүмкіндік береді;
2.
Тіл байлығын дамытады;
3.
Өз ойын жеткізуге, жан-жақты ізденуге үйретеді;
4.
Шығармашылық белсенділігін арттырып, ұжымда бірігіп жұмыс істеуге
тәрбиелейді.
5.
Өз бетімен білім алатын, ақпараттық технологияларды жақсы
меңгерген, білімді жеке тұлғаны қалыптастырады.
«Қанша білсең, ізден тағы, тағы да, білікті адам
жетер тілек, бағына» деген ғұлама Баласағұнның сөздері менің
өмірлік қағидам. Ұлы педагог Ушинский: «Мұғалім білімін үздіксіз
көтеріп отырғанда ғана мұғалім, ал оқуды, іздеуді тоқтатса,
мұғалімдігі де жойылады»деген болатын. Сондықтан әр бір ұстаз
күнделікті сабағына өмір талабына сай дайындалып
ақпараттық-коммуникациялық технологияларды кеңінен пайдалануы тиіс.
Ол заман талабы. Қазақстан Республикасының Білім туралы заңында
«Білім беру жүйесінің басты- міндеті ұлттық және азаматтық
құндылықтар мен практика жетістіктері негізінде жеке адамды
қалыптастыруға және кәсіби шыңдауға бағытталған білім алу үшін
қажетті жағдайлар жасау, оқытудың жаңа технологияларын енгізу,
білім беруді ақпараттандыру, халықаралық ғаламдық коммуникациялық
желіге шығу делінген.
Білім ақпараттық қоғамда, жаһандану заманында
құнның негізгі көзіне айналуда. Ғылым мен жаңа технологияларды,
білім беруді дамытудың жаһандық үрдістері:
1.
Ақпараттық коммуникациялық технологиялар.
2.
Ақпараттық мәдениет орталығы.
Ақпараттық-коммуникациялық технологияға интернет,
теледидар, электрондық почта, радионы жатқызуға болады. Оқытушы
ақпараттық коммуникациялық технологиялар арқылы білім алушылармен
байланысынжеке-дара жақындаса алатындай жолмен жүргізуге мүмкіндік
алады. Мультимедия кабинетінде электрондық оқулықпен сабақ берудің
тиімділігі көп:
1.
Оқытушы білім алушымен білімін бағалауды компьютерге жүктейді. Бұл
бағалау көрсеткіштерінің нақты, дәл болуын қамтамасыз
етеді.
2.
Білім алушы жеке жұмыс жасайды.
3.
Оқытушы аудиториядағы білім алушылардың жағдайын толық көріп, әрбір
білім алушының қабілетіне қарай онымен жеке жұмыс жасауға
мүмкіндігі ашылады. Сонымен қатар пәндерді оқыту әдістемесіне
интернет жүйесін қосу сапалы білімнің қайнар көзі болар еді.
Интернет жүйесі арқылы оқыту білім алушылардың өзара ақпарат
алмасуын мүмкін етеді, танымдық қызметін арттырады, білім алуға
қызығушылық ұлғайып, өз бетінше ізденуге ұмтылдырады. Білім
алушылардың мұндай қабілеттерін ашып, танымдық іс-әрекетін
қалыптастыратын әрине, мұғалім екені даусыз. Оқытудың бұл
жүйелерінде оқытушы тек басшылық жасайды әрі ұйымдастырушы,
бағыттаушы рөлінде болады.
Оқытудың жаңа ақпараттық-коммуникациялық
технологияларын меңгеру- қазіргі заман талабы. ХХІ ғасыр-ақпараттық
технология ғасыры. Қазіргі қоғамдағы білім жүйесін дамытуда
ақпараттық-коммуникациялық технологиялардың маңызы зор. Білім
беруді ақпараттандыру және пәндерді ғылыми – технологиялық негізде
оқыту мақсаттары алға қойылуда. Ақпараттандыру технологиясының
дамуы кезеңінде осы заманға сай білімді, әрі білікті жұмысшы
мамандарын даярлау оқытушының басты міндеті болып табылады.
Қоғамдағы ақпараттандыру процестерінің қарқынды дамуы жан-жақты,
жаңа технологияны меңгерген жеке тұлға қалыптастыруды талап
етеді.
Қазақстан Республикасының «Білім туралы» Заңының
11 бабының 9 тармағында оқытудың жаңа технологияларын, оның ішінде
кәсіптік білім беру бағдарламаларының қоғам мен еңбек нарығының
өзгеріп отыратын қажеттеріне тез бейімделуіне ықпал ететін
кредиттік, қашықтан оқыту, ақпараттық-коммуникациялық
технологияларды енгізу және тиімді пайдалану міндеті қойылған.
[2]
Білім-болашақ бағдары, кез-келген маман
даярлайтын оқу орынның басты міндеттерінің бірі-жеке тұлғаның
құзіреттілігін дамыту. Құзірет білім алушының жеке және қоғам
талаптарын қанағаттандыру мақсатындағы табысты іс-әрекетіне қажетті
білім дайындығына әлеуметтік тапсырыс.
Құзыреттілік- білім алушының әрекет тәсілдерін
жан-жақты игеруінен көрінетін білім нәтижесі.Ақпараттық
құзыреттілік-бұл жеке тұлғаның әртүрлі ақпаратты қабылдау, табу,
сақтау, оны жүзеге асыру және ақпараттық-коммуникациялық
технологияның мүмкіндіктерін жан-жақты қолдану қабілеті. Білім
алушылардың түпкілікті құзіреттіліктері – білім берудің жаңа
нәтижелері. Құзіреттілікті білім алушының пән бойынша игерген
білім, білігінің жинағы деп қабылдауға келмейді. Ол-оқу нәтижесінде
өзгермелі жағдайда меңгерген білім, білік, дағдыны тәжірибеде
қолдана алу қабілеті болып табылатын жаңа сапа.
Ақпараттық құзіреттілікті қалыптастырудың басты
мақсаты – білім алушыларды ақпаратты беру, түрлендіру және оны
қолдану білімдерімен қаруландыру, олардың компьютерлік технологияны
өз қызметтеріне еркін, тиімді пайдалана алу қабілеттерін
қалыптастыру.[3]
Қазіргі заман талабына сай адамдардың мәлімет
алмасуына, қарым-қатынасына ақпараттық-коммуникациялық
технологиялардың кеңінен қолданысқа еніп, жылдам дамып келе жатқан
кезеңінде ақпараттық қоғамды қалыптастыру қажетті шартқа айналып
отыр. Ақпараттық қоғамның негізгі талабы – білім алушыларға
ақпараттық білім негіздерін беру, логикалық ойлау-құрылымдық ойлау
қабілеттерін дамыту, ақпараттық технологияны пайдалану дағдыларын
қалыптастыру және оқушы әлеуметінің ақпараттық сауатты болып өсуі
мен ғасыр ағымына бейімделе білуге тәрбиелеу, яғни ақпараттық
қоғамға бейімдеу. Ақпараттық технология- қазіргі компьютерлік
техника негізінде ақпаратты жинау, сақтау, өндеу және тасымалдау
істерін қамтамасыз ететін математикалық және кибернетикалық
тәсілдер мен қазіргі техникалық құралдар жиыны.
Коммуникация- ақпаратты тасымалдап жеткізу
әдістері мен механизмдерін және оларды жазып жинақтап жеткізу
құрылғыларын қамтитын жалпы ұғым.
Ақпараттық-коммуникативтік технология жағдайындағы жалпы оқыту
үрдісінің функциялары: оқыту, тәрбиелеу, дамыту, ақпараттық
болжамдау және шығармашылық қабілеттерін дамытумен
анықталады.
Оқытудың ақпараттық-коммуникативтік және
интерактивтік технологиялары бағыттары:
а)
электронды оқулықтар;
ә) телекоммуникациялық технологиялар;
б) мультимедиалық жән египер мәтіндік технологиялар;
в) қашықтықтан оқыту (басқару) Интернет.
Ақпараттық-коммуникативтік технологияны
оқу-тәрбие үрдісіне енгізуде мұғалім алдына жаңа бағыттағы
мақсаттар қойылады:
• Өз
пәні бойынша оқу-әдістемелік электронды кешендер құру, әдістемелік
пәндік Web –сайттар ашу;
• Жалпы компьютерлік желілерді
пайдалану;
• Бағдарламалау ортасында инновациялық әдістерді
пайдаланып, бағдарламалық сайттар, құралдар жасау. (мультимедиалық
және гипермәтіндік технологиялар).
• Қашықтықтан оқыту (Internet желісі) барысында өздігінен қосымша
білім алуды қамтамасыз ету.
Оқыту құралдарының біріне тоқталсақ– электрондық
оқулық. Ол білім алушыларды даралай оқытуда жаңа информацияларды
жеткізуге, сондай-ақ игерілген білім мен біліктерді тесттік
бақылауға арналған программалық құрал. Білім беру жүйесінде
электронды оқулықтарды пайдаланып, үлкен табыстарға жетуге болады.
Электронды оқулықтарды пайдалану барысында оқушы екі жақты білім
алады: біріншісі-пәндік білім, екіншісі- компьютерлік білім.
Электронды оқулықтарды пайдалану білім алушының өз бетінше
шығармашылық жұмыс жасауына, теориялық білімін практикамен
ұштастыруына мүмкіндік береді. Электронды оқулық арқылы білім алушы
көптеген қосымша материал ала алады, осы алған мәліметтерін
компьютерден көргендіктен есінде жақсы сақтайды, өз бетінше жұмыс
жасау қабілеті қалыптасады. Осылайша жас ұрпақты оқытуда
инновацияны пайдаланудың – шығармашылық жетістіктің негізгі
көзі.
Электрондық оқулықпен оқытудың негізгі
мақсаты-оқыту үрдісін үздіксіз және толық деңгейін бақылау, сонымен
қатар ақпараттық-ізденіс қабілетін, шығармашылық қабілетін дамыту.
Мұның тиімді жағы: электронды оқулықта әр сабаққа арналған бейне
көрініс, анықтама сөздік, диктант, тест тапсырмаларын, қайталау
сұрақтарын пайдалана аламыз. Электронды оқулықты қолдану арқылы
сабақта техникалық құралдарды, дидактикалық материалдарды қолдану
тиімділігі, білім алушының пәнге қызығушылығы, білім, білік, дағды
деңгейін қалыптастыруы, білімнің тереңдігі, тексеру түрлері,
бағалауы, практикалық дағдыларды игеруі артады. Білім алушылардың
өздері де алынған ақпаратты көшіріп алып, онымен өз ыңғайына қарай
жұмыс істей алады.
Қорыта келгенде, оқытушы үшін нәтижеге жету білім
алушысының білімді болуы ғана емес, білімді өздігінен алуы және
алған білімдерін қажетіне қолдану болып табылады. Бүгінгі бала-
ертеңгі жаңа әлем. Бүгінгі күні ақпараттар ағымы өте көп.
Ақпараттық ортада жұмыс жасау үшін кез келген педагог өз ойын
жүйелі түрде жеткізе алатындай, коммуникативті және ақпараттық
мәдениеті дамыған, интерактивтік тақтаны пайдалана алатын, Онлайн
режимінде жұмыс жасау әдістерін меңгерген мұғалім болуы тиіс. Заман
талабына сай жаңа технология әдістерін үйрету, бағыт-бағдар беруші
– мұғалімдерміз. Білім алушылардың жаңа тұрмысқа, жаңа оқуға, жаңа
қатынастарға бейімделуі тиіс. Осы үрдіспен бәсекеге сай дамыған
елдердің қатарына ену ұстаздар қауымына зор міндеттер жүктелетінін
ұмытпауымыз керек.