Ақсукент Гуманитарлық техникалық
колледж директорының
оқу ісі жөніндегі орынбасары
___________ Ш.Давлетова
«_11_»___09___2025ж.
САБАҚ ЖОСПАРЫ
Топ атауы: МДО 232 Модуль /пән атауы: КМ.1 ОН.1.5. Педиатрия және мектеп жасына дейінгі гигиенаны колдану 1.Сабақтың тақырыбы: Баланың балабақшадағы күн тәртібі 2.Сабақ түрі: Теориялық сабақ. 3.Сабақтың мақсаты, міндеттері: Балабақшадағы күн тәртібі бала тәрбиесі мен дамуының маңызды құралы. Ол белгілі бір тәртіпке негізделіп, баланың физикалық, психологиялық және әлеуметтік дамуына оң әсер етеді. Баланың денсаулығын сақтау және нығайту тәртіпке үйрету . Зейін мен есте сақтау қабілетін дамыту. Психологиялық тұрақтылықты қамтамасыз ету. Білім беру процесін тиімді ұйымдастыру. Әлеуметтік ортада бейімделу. Тынығу мен белсенділікті үйлестіру 4.Сабақтың тәрбиелік мақсаты: Баланың тұлғалық және мінез-құлықтық қасиеттерін қалыптастыруға бағытталған маңызды тәрбиелік құрал. Балабақшадағы күн тәртібі арқылы балаға тек күнделікті әрекеттерді орындау емес, өмірге бейімделу, тәртіпке бағыну, өзін және айналасын сыйлау секілді маңызды адамгершілік қасиеттер де сіңіріледі. 5.Сабақтың дамытушылық мақсаты: Балабақшадағы күн тәртібі баланың жан-жақты дамуын жүйелі түрде ұйымдастыруға бағытталған. Ол баланың ақыл-ойын, тілін, қозғалысын, эмоциясын, шығармашылығын және әлеуметтік дағдыларын дамытуға ықпал етеді. 6. Сабақты жабдықтау : Мектепке дейінгі оқыту кітаптары,техникалық құралдар, материалдар, интерактивті тақта, плакат, оқулық, слайд және жабдықтар. 6.1 Оқу-әдістемелік құрал-жабдықтар, анықтамалық әдебиеттер: 1 "Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту" - А.Қ. Жунусова. Бұл кітапта мектепке дейінгі білім беру жүйесінің теориялық негіздері мен практикалық аспектілері қарастырыла 2 "Мектепке дейінгі білім беру: теориясы мен практикасы" - М.Х. Нургалиева. Бұл еңбек мектепке дейінгі білім беру мен тәрбиенің мәнін, мақсаттары мен міндеттерін талдайды. 3 "Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту: теория, әдістеме, практика" - С.Ж. Мусин. Кітапта мектепке дейінгі мекемелерде қолданылатын әдістемелік тәсілдер мен практикалық тәжірибе туралы ақпарат берілген 7. Сабақ бойынша рефлексия : «Таңдау» әдіс : Шапбадан әрі қарай менің керегіме жарайды , Ет тартқыш алған ақпаратты өндеймің , Себет барлық ақпаратты тастаймын. 8. Үй тапсырмаса Сабақ жоспарының берілген тармақтары міндетті болып табылады. Оқытушы пән ерекшеліктерін және білім алушылардың қажеттіліктерін ескере отырып, қосымша элементтерді енгізе алады Сабақтың барысы
|
Ұйымдастыру кезеңі: (5 мин ) |
Аудиторияның дайындығын тексеру. Студенттердің сабаққа қатысуын тексеру. Сабақтың мақсатымен, мазмұнымен және жұмыс кезеңдерімен таныстыру |
||||||||||||||||||||||||||
|
Техник қауіпсіздік ережелері : (5 мин ) |
Техника қауіпсіздік ережелері – жұмыс орнында немесе өндірісте еңбек қауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін сақталуы қажет ережелер мен талаптар жиынтығы. Бұл ережелер әр түрлі жағдайларда қызметкерлердің денсаулығы мен өмірін қорғауға бағытталған.Негізгі техника қауіпсіздік ережелері: 1. Жұмыс алдында дайындық:Оқу орындарды мұқият тексеріп, қажет құрал-саймандар мен жабдықтардың жарамдылығын тексеріңіз.Тек жұмысқа жарамды, стандартқа сай құралдарды қолданыңыз.Қорғаныс киімін (қолғап, каска, көзілдірік және т.б.) киіңіз. 2. Құралдар мен жабдықтарды дұрыс қолдану:Әрбір құралдың қолдану нұсқаулығын оқып, оны дұрыс қолданыңыз.Электр жабдықтарын ылғалдан алыс ұстаңыз және қолдарыңыз құрғақ болуын қадағалаңыз. |
||||||||||||||||||||||||||
|
Өткен сабақты қорытындылау: (5 мин ) |
Өткенді сабақтың тақыптың : Бала тәрбиесіне отбасы жағдайының әсері үй тапсырмасың сура арқылы есте сақтау қабілеті дамыту. |
||||||||||||||||||||||||||
|
Жаңа сабақ (35 мин ) |
Балабақшада балалардың жас ерекшеліктеріне байланысты арнайы күн тәртібі (режимдік сәттер) бекітіледі. Бұл тәртіп баланың физикалық, психологиялық және әлеуметтік дамуын қамтамасыз етуге бағытталған. Төменде 3–6 жас аралығындағы балаларға арналған үлгі күн тәртібі келтірілген: Балабақшадағы күн тәртібі
Бұл тәртіптің пайдасы: Баланың дұрыс ұйықтап, уақтылы тамақтануын қамтамасыз етеді. Танымдық, шығармашылық және қимыл-қозғалыс қабілеттерін дамытады. Қоғамда өзін тәртіпті ұстауға, бірлесіп әрекет етуге үйретеді. Ата-анаға да тәрбие үдерісін үйлестіруге көмектеседі. |
||||||||||||||||||||||||||
|
Қорытынды: |
Балабақшадағы күн тәртібі баланың үйлесімді дамуының негізі. Бұл тәртіп балаға уақтылы ұйықтау, тамақтану, ойнау, оқу және демалуға мүмкіндік береді. Тұрақты режим арқылы балалар : өз денсаулығын сақтауды үйренеді, тәртіпке, жауапкершілікке баулиды, танымдық және шығармашылық қабілеттерін дамытады,ұжымда дұрыс қарым-қатынас орнатады Баланың мінез-құлқы мен эмоциялық тұрақтылығына оң әсер етеді. |
|
Сабақтың қортыңдысы : (15 мин ) |
|
|
Сабақ бойынша рефлексия : (5 мин )
|
|
|
Бағалау : (5 мин ) |
Сабақта қатысқан студенттер бағаланады. |
|
Үйге тапсырма : (5 мин )
|
Баланың үйдің күн тәртібін құрастырып жазып келу. |
Әдіскер: __________ Төребеков Т.Д. Оқытушы: ________Кожакулова А. С.
|
Гигиена ұғымы және оның маңызы |
|
32 |
Баланың жеке бас гигиенасы |
|
33 |
Қол, тіс, шаш және тырнақ гигиенасы |
|
|
34 |
Киім мен аяқ киім гигиенасы |
|
|
35 |
Баланың күн тәртібі |
|
36 |
Ұйқы және демалыс тәртібі |
|
|
37 |
Қозғалыс белсенділігі және дене тәрбиесі |
|
|
38 |
Дене тәрбиесі және шынықтыру |
|
39 |
Тамақтану режимі және нормасы |
|
|
40 |
Рационалды тамақтану үлгісі |
|
|
41 |
Ойыншықтар мен оқу құралдарының гигиенасы |
|
|
42 |
Балабақша бөлмелеріне қойылатын санитарлық талаптар |
|
43 |
Жиһаз, жарық және желдету режимі |
|
|
44 |
Ауа температурасы және ылғалдылық режимі |
|
45 |
Балабақшадағы санитарлық-гигиеналық тәртіп |
|
46 |
Балабақшадағы медициналық қызметтің рөлі |
|
|
47 |
Жұқпалы аурулардың алдын алу |
|
48 |
Дезинфекция және зарарсыздандыру |
|
|
49 |
Қауіпсіздік техникасы және жарақат алу профилактикасы |
|
50 |
Психогигиена және эмоционалды жайлылық |
|
|
51 |
Бала тәрбиесіндегі ата-ананың рөлі |
|
52 |
Балабақшадағы тәрбиешінің міндеттері |
|
|
53 |
Психоэмоционалдық даму және стресс факторлары |
|
54 |
Дене дамуын антропометриялық бағалау |
|
|
55 |
Балаларда скрининг өткізу әдістері |
|
56 |
Балалардағы көру, есту бұзылыстары |
|
57 |
Гигиеналық білім беру әдістері |
Ақсукент Гуманитарлық техникалық
колледж директорының
оқу ісі жөніндегі орынбасары
___________ Ш.Давлетова
«_5_»___09___2025ж.
САБАҚ ЖОСПАРЫ
Топ атауы: МДО 231 Модуль /пән атауы: КМ.1 ОН.1.5. Педиатрия және мектеп жасына дейінгі гигиенаны колдану 1.Сабақтың тақырыбы: Бала тәрбиесіне отбасы жағдайының әсері 2.Сабақ түрі: Теориялық сабақ. 3.Сабақтың мақсаты, міндеттері: Бала тәрбиесінде отбасы жағдайының маңыздылығын түсіндіру, ата-ананың, отбасы мүшелерінің балаға тигізетін тәрбиелік ықпалын ашып көрсету, және саналы ұрпақ тәрбиелеуде отбасының рөлін ұғындыру. Әр түрлі отбасы жағдайларының (толық, толық емес, әлеуметтік-тұрмыстық ахуалы әртүрлі) балаға әсерін зерттеу. Ата-ана мен баланың арасындағы қарым-қатынастың тәрбиелік маңызын түсіндіру. 4.Сабақтың тәрбиелік мақсаты: Студентерге отбасының бала тәрбиесіндегі маңызын ұғындыру, отбасындағы сыйластық, жауапкершілік, мейірімділік, өзара түсіністік секілді құндылықтарды дәріптеу арқылы саналы, тәрбиелі, адамгершілігі жоғары тұлға қалыптастыруға ықпал ету. 5.Сабақтың дамытушылық мақсаты: Баланың отбасы тәрбиесіне қатысты ой-өрісін, сыни ойлау қабілетін, өз пікірін еркін жеткізу дағдысын дамыту; баланың тұлғалық қалыптасуына отбасы жағдайының әсерін талдай білуге және өмірмен байланыстыра білуге үйрету. 6. Сабақты жабдықтау : Мектепке дейінгі оқыту кітаптары,техникалық құралдар, материалдар, интерактивті тақта, плакат, оқулық, слайд және жабдықтар. 6.1 Оқу-әдістемелік құрал-жабдықтар, анықтамалық әдебиеттер: 1 "Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту" - А.Қ. Жунусова. Бұл кітапта мектепке дейінгі білім беру жүйесінің теориялық негіздері мен практикалық аспектілері қарастырыла 2 "Мектепке дейінгі білім беру: теориясы мен практикасы" - М.Х. Нургалиева. Бұл еңбек мектепке дейінгі білім беру мен тәрбиенің мәнін, мақсаттары мен міндеттерін талдайды. 3 "Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту: теория, әдістеме, практика" - С.Ж. Мусин. Кітапта мектепке дейінгі мекемелерде қолданылатын әдістемелік тәсілдер мен практикалық тәжірибе туралы ақпарат берілген 7. Сабақ бойынша рефлексия : «Таңдау» әдіс : Шапбадан әрі қарай менің керегіме жарайды , Ет тартқыш алған ақпаратты өндеймің , Себет барлық ақпаратты тастаймын. 8. Үй тапсырмаса Сабақ жоспарының берілген тармақтары міндетті болып табылады. Оқытушы пән ерекшеліктерін және білім алушылардың қажеттіліктерін ескере отырып, қосымша элементтерді енгізе алады Сабақтың барысы
|
Ұйымдастыру кезеңі: (5 мин ) |
Аудиторияның дайындығын тексеру. Студенттердің сабаққа қатысуын тексеру. Сабақтың мақсатымен, мазмұнымен және жұмыс кезеңдерімен таныстыру |
|
Техник қауіпсіздік ережелері : (5 мин ) |
Техника қауіпсіздік ережелері – жұмыс орнында немесе өндірісте еңбек қауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін сақталуы қажет ережелер мен талаптар жиынтығы. Бұл ережелер әр түрлі жағдайларда қызметкерлердің денсаулығы мен өмірін қорғауға бағытталған.Негізгі техника қауіпсіздік ережелері: 1. Жұмыс алдында дайындық:Оқу орындарды мұқият тексеріп, қажет құрал-саймандар мен жабдықтардың жарамдылығын тексеріңіз.Тек жұмысқа жарамды, стандартқа сай құралдарды қолданыңыз.Қорғаныс киімін (қолғап, каска, көзілдірік және т.б.) киіңіз. 2. Құралдар мен жабдықтарды дұрыс қолдану:Әрбір құралдың қолдану нұсқаулығын оқып, оны дұрыс қолданыңыз.Электр жабдықтарын ылғалдан алыс ұстаңыз және қолдарыңыз құрғақ болуын қадағалаңыз. |
|
Өткен сабақты қорытындылау: (5 мин ) |
Өткенді сабақтың тақыптың : үй тапсырмасың сура арқылы есте сақтау қабілеті дамыту. |
|
Жаңа сабақ (35 мин ) |
Бала тәрбиесі әрбір ұлттың, әрбір мемлекеттің болашағын айқындайтын маңызды мәселе. Жас ұрпақтың бойына ұлттық құндылықтар мен адамгершілік қасиеттерді сіңіру ең алдымен отбасының міндеті. Отбасы баланың ең алғашқы тәрбие ордасы, ал ата-ана оның алғашқы ұстазы. Сондықтан да, отбасы жағдайының бала тәрбиесіне әсер етеді . Бала дүниеге келген сәттен бастап, оның мінез-құлқы, дүниетанымы, өмірге деген көзқарасы бәрі де ата-ананың берген тәрбиесіне байланысты қалыптасады. Отбасындағы қарым-қатынас үлгісі, ата-ананың бір-біріне және балаға деген қатынасы баланың мінезіне, болашағына тікелей әсер етеді. Мейірімді, сүйіспеншілікке толы, жылы қарым-қатынас орнаған отбасында өскен бала да өз ортасында сол қасиеттерді көрсетеді. Керісінше, дау-жанжал жиі орын алатын, ата-ана арасындағы түсініспеушілік көп болатын отбасыларда бала өзіне сенімсіз, тұйық, тіпті агрессивті болып өсуі мүмкін. Сонымен қатар, материалдық жағдай да бала тәрбиесіне әсер етеді, бірақ ол басты фактор емес. Бай бола тұра, рухани байлықтан отбасыларда өскен балалардың да тәрбиесінде нашар кездесіп жатады. Демек, бастысы материалдық жағдай емес, ата-ананың балаға деген мейірімі мен қамқорлығы. Отбасы бұл тек бір шаңырақ астында тұру ғана емес, бұл жауапкершілік, бірлік пен түсіністік. Баланың саналы, тәрбиелі, білімді болып өсуі үшін ата-ана ең алдымен өздеріне талап қоя білуі қажет. "Ұяда не көрсең, ұшқанда соны ілесің" деген халық даналығы осыған дәлел. |
|
Қорытынды: |
Баланың тұлға ретінде қалыптасуы, мінез-құлқы мен өмірге деген көзқарасы көбінесе отбасындағы тәрбие мен қарым-қатынасқа байланысты. Тәрбиелі, өнегелі ұрпақ өсіру үшін ата-ана ең алдымен өз үлгісімен жақсы орта қалыптастыруы керек. Жылы сөз, қамқорлық, өзара түсіністік пен махаббат міне, саналы ұрпақ тәрбиесінің негізі. Сондықтан әр отбасы бала тәрбиесіне зор жауапкершілікпен қарап, болашақ азаматты қалыптастыруда өз рөлін терең түсінуі қажет. |
|
Сабақтың қортыңдысы : (15 мин ) |
1 Отбасы дегеніміз не және оның бала тәрбиесіндегі рөлі қандай? 2 Отбасындағы қарым-қатынас бала психологиясына қалай әсер етеді? 3 Ата-ананың мінез-құлқы мен өмір салты баланың дамуына қалай ықпал етеді? 4 Материалдық жағдай бала тәрбиесіне қаншалықты әсер етеді? 5 Бала тәрбиесінде ана мен әкенің рөлі тең болуы шарт па? 6 Бақытты және үйлесімді отбасында өскен бала мен толық емес немесе кикілжің көп отбасында өскен баланың айырмашылығы қандай? 7 Қазіргі заманда бала тәрбиесіне отбасыдан басқа қандай факторлар әсер етеді? 8 Отбасындағы дау-жанжалдың баланың болашақтағы қарым-қатынастарына қалай әсер етуі |
|
Сабақ бойынша рефлексия : (5 мин )
|
|
|
Бағалау : (5 мин ) |
Сабақта қатысқан студенттер бағаланады. |
|
Үйге тапсырма : (5 мин )
|
Бала тәрбиесі мен отбасыға қатысты кемінде 10 мақал-мәтел тауып, олардың тәрбиелік мәнін қысқаша түсіндіріп жазып келу. |
Әдіскер: __________ Төребеков Т.Д. Оқытушы: ________Кожакулова А. С.
Бала тәрбиесінде отбасы жағдайының маңыздылығын түсіндіру, ата-ананың, отбасы мүшелерінің балаға тигізетін тәрбиелік ықпалын ашып көрсету, және саналы ұрпақ тәрбиелеуде отбасының рөлін ұғындыру. Әр түрлі отбасы жағдайларының (толық, толық емес, әлеуметтік-тұрмыстық ахуалы әртүрлі) балаға әсерін зерттеу. Ата-ана мен баланың арасындағы қарым-қатынастың тәрбиелік маңызын түсіндіру.
Ақсукент Гуманитарлық техникалық
колледж директорының
оқу ісі жөніндегі орынбасары
___________ Ш.Давлетова
«_4_»___09___2025ж.
САБАҚ ЖОСПАРЫ
Топ атауы: МДО 232 Модуль /пән атауы: КМ.1 ОН.1.5. Педиатрия және мектеп жасына дейінгі гигиенаны колдану 1.Сабақтың тақырыбы: Ерте жастағы балалардың психологиясы 2.Сабақ түрі: Теориялық сабақ. 3.Сабақтың мақсаты, міндеттері: Ерте жастағы балалардың даму кезеңдерін (сензитивті кезеңдер) сипаттау. Баланың танымдық (зейін, ойлау, қабылдау, ес) және сөйлеу қабілеттерінің даму ерекшеліктерін анықтау. Эмоционалдық және мінез-құлықтық ерекшеліктерін сипаттау. Ойынның психологиялық даму процесіндегі рөлін анықтау. Психологтар мен педагогтардың ерте жастағы балалармен жұмыс істеу тәсілдерін талдау. Ерте жастағы балаларда жиі кездесетін психологиялық қиындықтар мен оларды шешу жолдарын қарастыру. 4.Сабақтың тәрбиелік мақсаты: Ерте жастағы балалардың психологиялық ерекшеліктерін ескере отырып, оларға мейірімділік, сүйіспеншілік, шыдамдылық және түсіністікпен қарау көзқарасын қалыптастыру; ата-аналар мен тәрбиешілердің балалармен қарым-қатынаста адамгершілік, жауапкершілік және өнегелік тәрбие беру дағдыларын дамыту.. 5.Сабақтың дамытушылық мақсаты: Ерте жастағы балалардың психологиялық даму ерекшеліктерін зерттей отырып, олардың танымдық қабілеттерін (ойлау, сөйлеу, зейін, қиял, ес), эмоционалдық дамуын және әлеуметтік дағдыларын жетілдіру жолдарын анықтау; ересектердің (ата-ана, педагог, тәрбиеші) балалардың дамуындағы рөлін түсінуге ықпал ету. 6. Сабақты жабдықтау : Мектепке дейінгі оқыту кітаптары,техникалық құралдар, материалдар, интерактивті тақта, плакат, оқулық, слайд және жабдықтар. 6.1 Оқу-әдістемелік құрал-жабдықтар, анықтамалық әдебиеттер: 1 "Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту" - А.Қ. Жунусова. Бұл кітапта мектепке дейінгі білім беру жүйесінің теориялық негіздері мен практикалық аспектілері қарастырыла 2 "Мектепке дейінгі білім беру: теориясы мен практикасы" - М.Х. Нургалиева. Бұл еңбек мектепке дейінгі білім беру мен тәрбиенің мәнін, мақсаттары мен міндеттерін талдайды. 3 "Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту: теория, әдістеме, практика" - С.Ж. Мусин. Кітапта мектепке дейінгі мекемелерде қолданылатын әдістемелік тәсілдер мен практикалық тәжірибе туралы ақпарат берілген 7. Сабақ бойынша рефлексия : «Таңдау» әдіс : Шапбадан әрі қарай менің керегіме жарайды , Ет тартқыш алған ақпаратты өндеймің , Себет барлық ақпаратты тастаймын. 8. Үй тапсырмаса Сабақ жоспарының берілген тармақтары міндетті болып табылады. Оқытушы пән ерекшеліктерін және білім алушылардың қажеттіліктерін ескере отырып, қосымша элементтерді енгізе алады Сабақтың барысы
|
Ұйымдастыру кезеңі: (5 мин ) |
Аудиторияның дайындығын тексеру. Студенттердің сабаққа қатысуын тексеру. Сабақтың мақсатымен, мазмұнымен және жұмыс кезеңдерімен таныстыру |
|
Техник қауіпсіздік ережелері : (5 мин ) |
Техника қауіпсіздік ережелері – жұмыс орнында немесе өндірісте еңбек қауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін сақталуы қажет ережелер мен талаптар жиынтығы. Бұл ережелер әр түрлі жағдайларда қызметкерлердің денсаулығы мен өмірін қорғауға бағытталған.Негізгі техника қауіпсіздік ережелері: 1. Жұмыс алдында дайындық:Оқу орындарды мұқият тексеріп, қажет құрал-саймандар мен жабдықтардың жарамдылығын тексеріңіз.Тек жұмысқа жарамды, стандартқа сай құралдарды қолданыңыз.Қорғаныс киімін (қолғап, каска, көзілдірік және т.б.) киіңіз. 2. Құралдар мен жабдықтарды дұрыс қолдану:Әрбір құралдың қолдану нұсқаулығын оқып, оны дұрыс қолданыңыз.Электр жабдықтарын ылғалдан алыс ұстаңыз және қолдарыңыз құрғақ болуын қадағалаңыз. |
|
Өткен сабақты қорытындылау: (5 мин ) |
Өткенді сабақтың тақыптың : үй тапсырмасың сура арқылы есте сақтау қабілеті дамыту. |
|
Жаңа сабақ (35 мин ) |
Ерте жастағы балалардың психологиясы адам дамуының ең маңызды және нәзік кезеңдерінің бірі. Бұл кезең, шамамен, туғаннан бастап 6-7 жасқа дейінгі уақытты қамтиды және тұлғаның қалыптасуының іргетасы осы уақытта қаланады. Баланың өмірге көзқарасы, мінез-құлқы, қоршаған ортамен қарым-қатынасы – бәрі дәл осы жаста қалыптаса бастайды. Ерте жаста баланың танымдық, эмоционалдық және әлеуметтік дамуы өте қарқынды жүреді. Бала алдымен анасымен байланыс орнатып, содан кейін айналасындағы басқа адамдармен әрекеттесе бастайды. Осы қарым-қатынастар арқылы ол сенім, қауіпсіздік сезімдерін қалыптастырады. Егер бұл кезеңде балаға жеткілікті махаббат пен қамқорлық көрсетілсе, оның психологиялық дамуы да тұрақты әрі дұрыс бағытта жүреді. Бұл жаста ойын – баланың негізгі әрекеті. Ойын арқылы ол әлемді таниды, түрлі рөлдерді меңгереді, қиялын дамытады. Психолог Л.С. Выготскийдің айтуынша, ойын – баланың когнитивтік дамуының қозғаушы күші. Ойын барысында бала өзін еркін сезінеді, өз сезімдері мен ойларын білдіреді, тіпті шынайы өмірде рұқсат етілмеген әрекеттерді де символикалық түрде жүзеге асырады. Ерте жаста тіл дамуы да аса маңызды орын алады. Баланың сөйлеу тілі неғұрлым ертерек және дұрыс қалыптасса, оның ойлау қабілеті, әлеуметтік қарым-қатынасы да соғұрлым кеңейеді. Осы кезеңде ата-аналар мен тәрбиешілердің міндеті – баламен жиі сөйлесу, сұрақтарына шыдамдылықпен жауап беру және танымдық белсенділігін қолдау. Эмоционалдық жағынан қарастырсақ, ерте жастағы балалар өте сезімтал және әсерленгіш келеді. Олар қуанышты, ренішті, қорқынышты анық көрсетеді. Сондықтан бұл жастағы балалармен қарым-қатынаста мейірімділік пен түсіністік өте қажет. Ерте жастағы балалардың психологиясын түсіну – ата-аналар мен педагогтар үшін өте маңызды. Бұл кезеңдегі тәрбие мен қамқорлық баланың болашақтағы тұлғалық дамуына тікелей әсер етеді. |
|
Қорытынды: |
Балалардың танымдық, эмоционалдық, сөйлеу және әлеуметтік қабілеттері қарқынды дамиды. Сол себепті оларға көрсетілетін қамқорлық, тәрбие және психологиялық қолдау үлкен рөл атқарады.Ата-аналар мен тәрбиешілер балалардың жас ерекшеліктерін ескере отырып, жылы қарым-қатынас пен сенімді орта қалыптастыруы тиіс. Ойын, қарым-қатынас, жағымды эмоциялар бәрі де баланың үйлесімді дамуына ықпал етеді. Ерте жаста дұрыс бағытта берілген тәрбие саналы, зерек, өзіне сенімді азамат тәрбиелеудің алғашқы қадамы. |
|
Сабақтың қортыңдысы : (15 мин ) |
1 Ерте жастағы балалардың психологиялық дамуы қандай кезеңдерден тұрады? 2 Бұл жаста баланың мінез-құлқы мен эмоциялық дамуына не әсер етеді? 3 Танымдық (ойлау, қабылдау, зейін, ес) қабілеттері қалай дамиды? 4 Ерте жаста ойынның психологиялық маңызы қандай? 5 Баланың тілдік дамуына қандай факторлар әсер етеді? |
|
Сабақ бойынша рефлексия : (5 мин )
|
|
|
Бағалау : (5 мин ) |
Сабақта қатысқан студенттер бағаланады. |
|
Үйге тапсырма : (5 мин )
|
«Ерте жастағы балалардың психологиялық даму ерекшеліктері» тақырыбында қысқаша эссе жазып келу0 |
Әдіскер: __________ Төребеков Т.Д. Оқытушы: ___________ Кожакулова А. С.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Ерте жастағы балалардың психологиясы
Ерте жастағы балалардың психологиясы
Ақсукент Гуманитарлық техникалық
колледж директорының
оқу ісі жөніндегі орынбасары
___________ Ш.Давлетова
«_11_»___09___2025ж.
САБАҚ ЖОСПАРЫ
Топ атауы: МДО 232 Модуль /пән атауы: КМ.1 ОН.1.5. Педиатрия және мектеп жасына дейінгі гигиенаны колдану 1.Сабақтың тақырыбы: Баланың балабақшадағы күн тәртібі 2.Сабақ түрі: Теориялық сабақ. 3.Сабақтың мақсаты, міндеттері: Балабақшадағы күн тәртібі бала тәрбиесі мен дамуының маңызды құралы. Ол белгілі бір тәртіпке негізделіп, баланың физикалық, психологиялық және әлеуметтік дамуына оң әсер етеді. Баланың денсаулығын сақтау және нығайту тәртіпке үйрету . Зейін мен есте сақтау қабілетін дамыту. Психологиялық тұрақтылықты қамтамасыз ету. Білім беру процесін тиімді ұйымдастыру. Әлеуметтік ортада бейімделу. Тынығу мен белсенділікті үйлестіру 4.Сабақтың тәрбиелік мақсаты: Баланың тұлғалық және мінез-құлықтық қасиеттерін қалыптастыруға бағытталған маңызды тәрбиелік құрал. Балабақшадағы күн тәртібі арқылы балаға тек күнделікті әрекеттерді орындау емес, өмірге бейімделу, тәртіпке бағыну, өзін және айналасын сыйлау секілді маңызды адамгершілік қасиеттер де сіңіріледі. 5.Сабақтың дамытушылық мақсаты: Балабақшадағы күн тәртібі баланың жан-жақты дамуын жүйелі түрде ұйымдастыруға бағытталған. Ол баланың ақыл-ойын, тілін, қозғалысын, эмоциясын, шығармашылығын және әлеуметтік дағдыларын дамытуға ықпал етеді. 6. Сабақты жабдықтау : Мектепке дейінгі оқыту кітаптары,техникалық құралдар, материалдар, интерактивті тақта, плакат, оқулық, слайд және жабдықтар. 6.1 Оқу-әдістемелік құрал-жабдықтар, анықтамалық әдебиеттер: 1 "Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту" - А.Қ. Жунусова. Бұл кітапта мектепке дейінгі білім беру жүйесінің теориялық негіздері мен практикалық аспектілері қарастырыла 2 "Мектепке дейінгі білім беру: теориясы мен практикасы" - М.Х. Нургалиева. Бұл еңбек мектепке дейінгі білім беру мен тәрбиенің мәнін, мақсаттары мен міндеттерін талдайды. 3 "Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту: теория, әдістеме, практика" - С.Ж. Мусин. Кітапта мектепке дейінгі мекемелерде қолданылатын әдістемелік тәсілдер мен практикалық тәжірибе туралы ақпарат берілген 7. Сабақ бойынша рефлексия : «Таңдау» әдіс : Шапбадан әрі қарай менің керегіме жарайды , Ет тартқыш алған ақпаратты өндеймің , Себет барлық ақпаратты тастаймын. 8. Үй тапсырмаса Сабақ жоспарының берілген тармақтары міндетті болып табылады. Оқытушы пән ерекшеліктерін және білім алушылардың қажеттіліктерін ескере отырып, қосымша элементтерді енгізе алады Сабақтың барысы
|
Ұйымдастыру кезеңі: (5 мин ) |
Аудиторияның дайындығын тексеру. Студенттердің сабаққа қатысуын тексеру. Сабақтың мақсатымен, мазмұнымен және жұмыс кезеңдерімен таныстыру |
||||||||||||||||||||||||||
|
Техник қауіпсіздік ережелері : (5 мин ) |
Техника қауіпсіздік ережелері – жұмыс орнында немесе өндірісте еңбек қауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін сақталуы қажет ережелер мен талаптар жиынтығы. Бұл ережелер әр түрлі жағдайларда қызметкерлердің денсаулығы мен өмірін қорғауға бағытталған.Негізгі техника қауіпсіздік ережелері: 1. Жұмыс алдында дайындық:Оқу орындарды мұқият тексеріп, қажет құрал-саймандар мен жабдықтардың жарамдылығын тексеріңіз.Тек жұмысқа жарамды, стандартқа сай құралдарды қолданыңыз.Қорғаныс киімін (қолғап, каска, көзілдірік және т.б.) киіңіз. 2. Құралдар мен жабдықтарды дұрыс қолдану:Әрбір құралдың қолдану нұсқаулығын оқып, оны дұрыс қолданыңыз.Электр жабдықтарын ылғалдан алыс ұстаңыз және қолдарыңыз құрғақ болуын қадағалаңыз. |
||||||||||||||||||||||||||
|
Өткен сабақты қорытындылау: (5 мин ) |
Өткенді сабақтың тақыптың : Бала тәрбиесіне отбасы жағдайының әсері үй тапсырмасың сура арқылы есте сақтау қабілеті дамыту. |
||||||||||||||||||||||||||
|
Жаңа сабақ (35 мин ) |
Балабақшада балалардың жас ерекшеліктеріне байланысты арнайы күн тәртібі (режимдік сәттер) бекітіледі. Бұл тәртіп баланың физикалық, психологиялық және әлеуметтік дамуын қамтамасыз етуге бағытталған. Төменде 3–6 жас аралығындағы балаларға арналған үлгі күн тәртібі келтірілген: Балабақшадағы күн тәртібі
Бұл тәртіптің пайдасы: Баланың дұрыс ұйықтап, уақтылы тамақтануын қамтамасыз етеді. Танымдық, шығармашылық және қимыл-қозғалыс қабілеттерін дамытады. Қоғамда өзін тәртіпті ұстауға, бірлесіп әрекет етуге үйретеді. Ата-анаға да тәрбие үдерісін үйлестіруге көмектеседі. |
||||||||||||||||||||||||||
|
Қорытынды: |
Балабақшадағы күн тәртібі баланың үйлесімді дамуының негізі. Бұл тәртіп балаға уақтылы ұйықтау, тамақтану, ойнау, оқу және демалуға мүмкіндік береді. Тұрақты режим арқылы балалар : өз денсаулығын сақтауды үйренеді, тәртіпке, жауапкершілікке баулиды, танымдық және шығармашылық қабілеттерін дамытады,ұжымда дұрыс қарым-қатынас орнатады Баланың мінез-құлқы мен эмоциялық тұрақтылығына оң әсер етеді. |
|
Сабақтың қортыңдысы : (15 мин ) |
|
|
Сабақ бойынша рефлексия : (5 мин )
|
|
|
Бағалау : (5 мин ) |
Сабақта қатысқан студенттер бағаланады. |
|
Үйге тапсырма : (5 мин )
|
Баланың үйдің күн тәртібін құрастырып жазып келу. |
Әдіскер: __________ Төребеков Т.Д. Оқытушы: ________Кожакулова А. С.
|
Гигиена ұғымы және оның маңызы |
|
32 |
Баланың жеке бас гигиенасы |
|
33 |
Қол, тіс, шаш және тырнақ гигиенасы |
|
|
34 |
Киім мен аяқ киім гигиенасы |
|
|
35 |
Баланың күн тәртібі |
|
36 |
Ұйқы және демалыс тәртібі |
|
|
37 |
Қозғалыс белсенділігі және дене тәрбиесі |
|
|
38 |
Дене тәрбиесі және шынықтыру |
|
39 |
Тамақтану режимі және нормасы |
|
|
40 |
Рационалды тамақтану үлгісі |
|
|
41 |
Ойыншықтар мен оқу құралдарының гигиенасы |
|
|
42 |
Балабақша бөлмелеріне қойылатын санитарлық талаптар |
|
43 |
Жиһаз, жарық және желдету режимі |
|
|
44 |
Ауа температурасы және ылғалдылық режимі |
|
45 |
Балабақшадағы санитарлық-гигиеналық тәртіп |
|
46 |
Балабақшадағы медициналық қызметтің рөлі |
|
|
47 |
Жұқпалы аурулардың алдын алу |
|
48 |
Дезинфекция және зарарсыздандыру |
|
|
49 |
Қауіпсіздік техникасы және жарақат алу профилактикасы |
|
50 |
Психогигиена және эмоционалды жайлылық |
|
|
51 |
Бала тәрбиесіндегі ата-ананың рөлі |
|
52 |
Балабақшадағы тәрбиешінің міндеттері |
|
|
53 |
Психоэмоционалдық даму және стресс факторлары |
|
54 |
Дене дамуын антропометриялық бағалау |
|
|
55 |
Балаларда скрининг өткізу әдістері |
|
56 |
Балалардағы көру, есту бұзылыстары |
|
57 |
Гигиеналық білім беру әдістері |
Ақсукент Гуманитарлық техникалық
колледж директорының
оқу ісі жөніндегі орынбасары
___________ Ш.Давлетова
«_5_»___09___2025ж.
САБАҚ ЖОСПАРЫ
Топ атауы: МДО 231 Модуль /пән атауы: КМ.1 ОН.1.5. Педиатрия және мектеп жасына дейінгі гигиенаны колдану 1.Сабақтың тақырыбы: Бала тәрбиесіне отбасы жағдайының әсері 2.Сабақ түрі: Теориялық сабақ. 3.Сабақтың мақсаты, міндеттері: Бала тәрбиесінде отбасы жағдайының маңыздылығын түсіндіру, ата-ананың, отбасы мүшелерінің балаға тигізетін тәрбиелік ықпалын ашып көрсету, және саналы ұрпақ тәрбиелеуде отбасының рөлін ұғындыру. Әр түрлі отбасы жағдайларының (толық, толық емес, әлеуметтік-тұрмыстық ахуалы әртүрлі) балаға әсерін зерттеу. Ата-ана мен баланың арасындағы қарым-қатынастың тәрбиелік маңызын түсіндіру. 4.Сабақтың тәрбиелік мақсаты: Студентерге отбасының бала тәрбиесіндегі маңызын ұғындыру, отбасындағы сыйластық, жауапкершілік, мейірімділік, өзара түсіністік секілді құндылықтарды дәріптеу арқылы саналы, тәрбиелі, адамгершілігі жоғары тұлға қалыптастыруға ықпал ету. 5.Сабақтың дамытушылық мақсаты: Баланың отбасы тәрбиесіне қатысты ой-өрісін, сыни ойлау қабілетін, өз пікірін еркін жеткізу дағдысын дамыту; баланың тұлғалық қалыптасуына отбасы жағдайының әсерін талдай білуге және өмірмен байланыстыра білуге үйрету. 6. Сабақты жабдықтау : Мектепке дейінгі оқыту кітаптары,техникалық құралдар, материалдар, интерактивті тақта, плакат, оқулық, слайд және жабдықтар. 6.1 Оқу-әдістемелік құрал-жабдықтар, анықтамалық әдебиеттер: 1 "Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту" - А.Қ. Жунусова. Бұл кітапта мектепке дейінгі білім беру жүйесінің теориялық негіздері мен практикалық аспектілері қарастырыла 2 "Мектепке дейінгі білім беру: теориясы мен практикасы" - М.Х. Нургалиева. Бұл еңбек мектепке дейінгі білім беру мен тәрбиенің мәнін, мақсаттары мен міндеттерін талдайды. 3 "Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту: теория, әдістеме, практика" - С.Ж. Мусин. Кітапта мектепке дейінгі мекемелерде қолданылатын әдістемелік тәсілдер мен практикалық тәжірибе туралы ақпарат берілген 7. Сабақ бойынша рефлексия : «Таңдау» әдіс : Шапбадан әрі қарай менің керегіме жарайды , Ет тартқыш алған ақпаратты өндеймің , Себет барлық ақпаратты тастаймын. 8. Үй тапсырмаса Сабақ жоспарының берілген тармақтары міндетті болып табылады. Оқытушы пән ерекшеліктерін және білім алушылардың қажеттіліктерін ескере отырып, қосымша элементтерді енгізе алады Сабақтың барысы
|
Ұйымдастыру кезеңі: (5 мин ) |
Аудиторияның дайындығын тексеру. Студенттердің сабаққа қатысуын тексеру. Сабақтың мақсатымен, мазмұнымен және жұмыс кезеңдерімен таныстыру |
|
Техник қауіпсіздік ережелері : (5 мин ) |
Техника қауіпсіздік ережелері – жұмыс орнында немесе өндірісте еңбек қауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін сақталуы қажет ережелер мен талаптар жиынтығы. Бұл ережелер әр түрлі жағдайларда қызметкерлердің денсаулығы мен өмірін қорғауға бағытталған.Негізгі техника қауіпсіздік ережелері: 1. Жұмыс алдында дайындық:Оқу орындарды мұқият тексеріп, қажет құрал-саймандар мен жабдықтардың жарамдылығын тексеріңіз.Тек жұмысқа жарамды, стандартқа сай құралдарды қолданыңыз.Қорғаныс киімін (қолғап, каска, көзілдірік және т.б.) киіңіз. 2. Құралдар мен жабдықтарды дұрыс қолдану:Әрбір құралдың қолдану нұсқаулығын оқып, оны дұрыс қолданыңыз.Электр жабдықтарын ылғалдан алыс ұстаңыз және қолдарыңыз құрғақ болуын қадағалаңыз. |
|
Өткен сабақты қорытындылау: (5 мин ) |
Өткенді сабақтың тақыптың : үй тапсырмасың сура арқылы есте сақтау қабілеті дамыту. |
|
Жаңа сабақ (35 мин ) |
Бала тәрбиесі әрбір ұлттың, әрбір мемлекеттің болашағын айқындайтын маңызды мәселе. Жас ұрпақтың бойына ұлттық құндылықтар мен адамгершілік қасиеттерді сіңіру ең алдымен отбасының міндеті. Отбасы баланың ең алғашқы тәрбие ордасы, ал ата-ана оның алғашқы ұстазы. Сондықтан да, отбасы жағдайының бала тәрбиесіне әсер етеді . Бала дүниеге келген сәттен бастап, оның мінез-құлқы, дүниетанымы, өмірге деген көзқарасы бәрі де ата-ананың берген тәрбиесіне байланысты қалыптасады. Отбасындағы қарым-қатынас үлгісі, ата-ананың бір-біріне және балаға деген қатынасы баланың мінезіне, болашағына тікелей әсер етеді. Мейірімді, сүйіспеншілікке толы, жылы қарым-қатынас орнаған отбасында өскен бала да өз ортасында сол қасиеттерді көрсетеді. Керісінше, дау-жанжал жиі орын алатын, ата-ана арасындағы түсініспеушілік көп болатын отбасыларда бала өзіне сенімсіз, тұйық, тіпті агрессивті болып өсуі мүмкін. Сонымен қатар, материалдық жағдай да бала тәрбиесіне әсер етеді, бірақ ол басты фактор емес. Бай бола тұра, рухани байлықтан отбасыларда өскен балалардың да тәрбиесінде нашар кездесіп жатады. Демек, бастысы материалдық жағдай емес, ата-ананың балаға деген мейірімі мен қамқорлығы. Отбасы бұл тек бір шаңырақ астында тұру ғана емес, бұл жауапкершілік, бірлік пен түсіністік. Баланың саналы, тәрбиелі, білімді болып өсуі үшін ата-ана ең алдымен өздеріне талап қоя білуі қажет. "Ұяда не көрсең, ұшқанда соны ілесің" деген халық даналығы осыған дәлел. |
|
Қорытынды: |
Баланың тұлға ретінде қалыптасуы, мінез-құлқы мен өмірге деген көзқарасы көбінесе отбасындағы тәрбие мен қарым-қатынасқа байланысты. Тәрбиелі, өнегелі ұрпақ өсіру үшін ата-ана ең алдымен өз үлгісімен жақсы орта қалыптастыруы керек. Жылы сөз, қамқорлық, өзара түсіністік пен махаббат міне, саналы ұрпақ тәрбиесінің негізі. Сондықтан әр отбасы бала тәрбиесіне зор жауапкершілікпен қарап, болашақ азаматты қалыптастыруда өз рөлін терең түсінуі қажет. |
|
Сабақтың қортыңдысы : (15 мин ) |
1 Отбасы дегеніміз не және оның бала тәрбиесіндегі рөлі қандай? 2 Отбасындағы қарым-қатынас бала психологиясына қалай әсер етеді? 3 Ата-ананың мінез-құлқы мен өмір салты баланың дамуына қалай ықпал етеді? 4 Материалдық жағдай бала тәрбиесіне қаншалықты әсер етеді? 5 Бала тәрбиесінде ана мен әкенің рөлі тең болуы шарт па? 6 Бақытты және үйлесімді отбасында өскен бала мен толық емес немесе кикілжің көп отбасында өскен баланың айырмашылығы қандай? 7 Қазіргі заманда бала тәрбиесіне отбасыдан басқа қандай факторлар әсер етеді? 8 Отбасындағы дау-жанжалдың баланың болашақтағы қарым-қатынастарына қалай әсер етуі |
|
Сабақ бойынша рефлексия : (5 мин )
|
|
|
Бағалау : (5 мин ) |
Сабақта қатысқан студенттер бағаланады. |
|
Үйге тапсырма : (5 мин )
|
Бала тәрбиесі мен отбасыға қатысты кемінде 10 мақал-мәтел тауып, олардың тәрбиелік мәнін қысқаша түсіндіріп жазып келу. |
Әдіскер: __________ Төребеков Т.Д. Оқытушы: ________Кожакулова А. С.
Бала тәрбиесінде отбасы жағдайының маңыздылығын түсіндіру, ата-ананың, отбасы мүшелерінің балаға тигізетін тәрбиелік ықпалын ашып көрсету, және саналы ұрпақ тәрбиелеуде отбасының рөлін ұғындыру. Әр түрлі отбасы жағдайларының (толық, толық емес, әлеуметтік-тұрмыстық ахуалы әртүрлі) балаға әсерін зерттеу. Ата-ана мен баланың арасындағы қарым-қатынастың тәрбиелік маңызын түсіндіру.
Ақсукент Гуманитарлық техникалық
колледж директорының
оқу ісі жөніндегі орынбасары
___________ Ш.Давлетова
«_4_»___09___2025ж.
САБАҚ ЖОСПАРЫ
Топ атауы: МДО 232 Модуль /пән атауы: КМ.1 ОН.1.5. Педиатрия және мектеп жасына дейінгі гигиенаны колдану 1.Сабақтың тақырыбы: Ерте жастағы балалардың психологиясы 2.Сабақ түрі: Теориялық сабақ. 3.Сабақтың мақсаты, міндеттері: Ерте жастағы балалардың даму кезеңдерін (сензитивті кезеңдер) сипаттау. Баланың танымдық (зейін, ойлау, қабылдау, ес) және сөйлеу қабілеттерінің даму ерекшеліктерін анықтау. Эмоционалдық және мінез-құлықтық ерекшеліктерін сипаттау. Ойынның психологиялық даму процесіндегі рөлін анықтау. Психологтар мен педагогтардың ерте жастағы балалармен жұмыс істеу тәсілдерін талдау. Ерте жастағы балаларда жиі кездесетін психологиялық қиындықтар мен оларды шешу жолдарын қарастыру. 4.Сабақтың тәрбиелік мақсаты: Ерте жастағы балалардың психологиялық ерекшеліктерін ескере отырып, оларға мейірімділік, сүйіспеншілік, шыдамдылық және түсіністікпен қарау көзқарасын қалыптастыру; ата-аналар мен тәрбиешілердің балалармен қарым-қатынаста адамгершілік, жауапкершілік және өнегелік тәрбие беру дағдыларын дамыту.. 5.Сабақтың дамытушылық мақсаты: Ерте жастағы балалардың психологиялық даму ерекшеліктерін зерттей отырып, олардың танымдық қабілеттерін (ойлау, сөйлеу, зейін, қиял, ес), эмоционалдық дамуын және әлеуметтік дағдыларын жетілдіру жолдарын анықтау; ересектердің (ата-ана, педагог, тәрбиеші) балалардың дамуындағы рөлін түсінуге ықпал ету. 6. Сабақты жабдықтау : Мектепке дейінгі оқыту кітаптары,техникалық құралдар, материалдар, интерактивті тақта, плакат, оқулық, слайд және жабдықтар. 6.1 Оқу-әдістемелік құрал-жабдықтар, анықтамалық әдебиеттер: 1 "Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту" - А.Қ. Жунусова. Бұл кітапта мектепке дейінгі білім беру жүйесінің теориялық негіздері мен практикалық аспектілері қарастырыла 2 "Мектепке дейінгі білім беру: теориясы мен практикасы" - М.Х. Нургалиева. Бұл еңбек мектепке дейінгі білім беру мен тәрбиенің мәнін, мақсаттары мен міндеттерін талдайды. 3 "Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту: теория, әдістеме, практика" - С.Ж. Мусин. Кітапта мектепке дейінгі мекемелерде қолданылатын әдістемелік тәсілдер мен практикалық тәжірибе туралы ақпарат берілген 7. Сабақ бойынша рефлексия : «Таңдау» әдіс : Шапбадан әрі қарай менің керегіме жарайды , Ет тартқыш алған ақпаратты өндеймің , Себет барлық ақпаратты тастаймын. 8. Үй тапсырмаса Сабақ жоспарының берілген тармақтары міндетті болып табылады. Оқытушы пән ерекшеліктерін және білім алушылардың қажеттіліктерін ескере отырып, қосымша элементтерді енгізе алады Сабақтың барысы
|
Ұйымдастыру кезеңі: (5 мин ) |
Аудиторияның дайындығын тексеру. Студенттердің сабаққа қатысуын тексеру. Сабақтың мақсатымен, мазмұнымен және жұмыс кезеңдерімен таныстыру |
|
Техник қауіпсіздік ережелері : (5 мин ) |
Техника қауіпсіздік ережелері – жұмыс орнында немесе өндірісте еңбек қауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін сақталуы қажет ережелер мен талаптар жиынтығы. Бұл ережелер әр түрлі жағдайларда қызметкерлердің денсаулығы мен өмірін қорғауға бағытталған.Негізгі техника қауіпсіздік ережелері: 1. Жұмыс алдында дайындық:Оқу орындарды мұқият тексеріп, қажет құрал-саймандар мен жабдықтардың жарамдылығын тексеріңіз.Тек жұмысқа жарамды, стандартқа сай құралдарды қолданыңыз.Қорғаныс киімін (қолғап, каска, көзілдірік және т.б.) киіңіз. 2. Құралдар мен жабдықтарды дұрыс қолдану:Әрбір құралдың қолдану нұсқаулығын оқып, оны дұрыс қолданыңыз.Электр жабдықтарын ылғалдан алыс ұстаңыз және қолдарыңыз құрғақ болуын қадағалаңыз. |
|
Өткен сабақты қорытындылау: (5 мин ) |
Өткенді сабақтың тақыптың : үй тапсырмасың сура арқылы есте сақтау қабілеті дамыту. |
|
Жаңа сабақ (35 мин ) |
Ерте жастағы балалардың психологиясы адам дамуының ең маңызды және нәзік кезеңдерінің бірі. Бұл кезең, шамамен, туғаннан бастап 6-7 жасқа дейінгі уақытты қамтиды және тұлғаның қалыптасуының іргетасы осы уақытта қаланады. Баланың өмірге көзқарасы, мінез-құлқы, қоршаған ортамен қарым-қатынасы – бәрі дәл осы жаста қалыптаса бастайды. Ерте жаста баланың танымдық, эмоционалдық және әлеуметтік дамуы өте қарқынды жүреді. Бала алдымен анасымен байланыс орнатып, содан кейін айналасындағы басқа адамдармен әрекеттесе бастайды. Осы қарым-қатынастар арқылы ол сенім, қауіпсіздік сезімдерін қалыптастырады. Егер бұл кезеңде балаға жеткілікті махаббат пен қамқорлық көрсетілсе, оның психологиялық дамуы да тұрақты әрі дұрыс бағытта жүреді. Бұл жаста ойын – баланың негізгі әрекеті. Ойын арқылы ол әлемді таниды, түрлі рөлдерді меңгереді, қиялын дамытады. Психолог Л.С. Выготскийдің айтуынша, ойын – баланың когнитивтік дамуының қозғаушы күші. Ойын барысында бала өзін еркін сезінеді, өз сезімдері мен ойларын білдіреді, тіпті шынайы өмірде рұқсат етілмеген әрекеттерді де символикалық түрде жүзеге асырады. Ерте жаста тіл дамуы да аса маңызды орын алады. Баланың сөйлеу тілі неғұрлым ертерек және дұрыс қалыптасса, оның ойлау қабілеті, әлеуметтік қарым-қатынасы да соғұрлым кеңейеді. Осы кезеңде ата-аналар мен тәрбиешілердің міндеті – баламен жиі сөйлесу, сұрақтарына шыдамдылықпен жауап беру және танымдық белсенділігін қолдау. Эмоционалдық жағынан қарастырсақ, ерте жастағы балалар өте сезімтал және әсерленгіш келеді. Олар қуанышты, ренішті, қорқынышты анық көрсетеді. Сондықтан бұл жастағы балалармен қарым-қатынаста мейірімділік пен түсіністік өте қажет. Ерте жастағы балалардың психологиясын түсіну – ата-аналар мен педагогтар үшін өте маңызды. Бұл кезеңдегі тәрбие мен қамқорлық баланың болашақтағы тұлғалық дамуына тікелей әсер етеді. |
|
Қорытынды: |
Балалардың танымдық, эмоционалдық, сөйлеу және әлеуметтік қабілеттері қарқынды дамиды. Сол себепті оларға көрсетілетін қамқорлық, тәрбие және психологиялық қолдау үлкен рөл атқарады.Ата-аналар мен тәрбиешілер балалардың жас ерекшеліктерін ескере отырып, жылы қарым-қатынас пен сенімді орта қалыптастыруы тиіс. Ойын, қарым-қатынас, жағымды эмоциялар бәрі де баланың үйлесімді дамуына ықпал етеді. Ерте жаста дұрыс бағытта берілген тәрбие саналы, зерек, өзіне сенімді азамат тәрбиелеудің алғашқы қадамы. |
|
Сабақтың қортыңдысы : (15 мин ) |
1 Ерте жастағы балалардың психологиялық дамуы қандай кезеңдерден тұрады? 2 Бұл жаста баланың мінез-құлқы мен эмоциялық дамуына не әсер етеді? 3 Танымдық (ойлау, қабылдау, зейін, ес) қабілеттері қалай дамиды? 4 Ерте жаста ойынның психологиялық маңызы қандай? 5 Баланың тілдік дамуына қандай факторлар әсер етеді? |
|
Сабақ бойынша рефлексия : (5 мин )
|
|
|
Бағалау : (5 мин ) |
Сабақта қатысқан студенттер бағаланады. |
|
Үйге тапсырма : (5 мин )
|
«Ерте жастағы балалардың психологиялық даму ерекшеліктері» тақырыбында қысқаша эссе жазып келу0 |
Әдіскер: __________ Төребеков Т.Д. Оқытушы: ___________ Кожакулова А. С.
шағым қалдыра аласыз














