Пән
|
Геометрия
|
Ахметкалиева Қарлығаш
Кенесбековна
Шығыс Қазақстан облысы, Өскемен қаласы,
Өскемен қаласы әкімдігінің «№6 орта мектебі»
КММ-нің математика пәнінің мұғалімі
|
Тақырыбы:
|
Есептерді шешуде векторларды
пайдалану
|
Күні:
|
|
Сынып: 9 а
|
Қатысуы тиіс:
|
Қатыспағандар саны:
|
Сабақ негізделген оқу мақсаты:
|
Векторлардың қасиеттерін пайдаланып, есептер
шығару
|
Сабақта қолданылатын
әдіс-тәсілдер:
|
СТО
технологиясы. Оқыту мен оқудағы жаңа
тәсілдер.
|
Күтілетін нәтиже
|
Вектор туралы түсініктерін
толықтырады
|
Оқушылар векторларға арналған формулаларды есеп
шығаруда қолдана алады
|
Векторлардың қолданылу орнын
біледі
|
Тілдік мақсат.
|
Векторлардың скалярлық көбейтіндісі. Векторларды
қосу ережелерін тұжырымдау.
|
Коллинеар вектор, бірлік вектор, нөлдік
вектор
|
Векторлардың арасындағы бұрыш,
векторды санға көбейту, екі нүктенің
арақашықтығы
|
Алдыңғы тақырып
|
Тікбұрышты координаталар жүйесінде түзудің
әртүрлі берілу тәсілдері.
|
Жоспар
|
Басталуы
Қызығушылықты ояту
5
мин.
8
мин.
|
а) Сыныпты суреттер қиындысы
арқылы 3 топқа бөлу, топ басшыларын
сайлау.
Топтағы әрбір оқушының қолына «бағалау парағын»
беру. Сабақтың өтілу шартын түсіндіру.
ә) Ой
қозғау. «Аққу, шортан һәм шаян» мысалы
бойынша оқушылардың сабаққа қызығушылығын
ояту.
Сұрақтар:
Мысалдың мағынасы неде? Вектор ұғымымен байланысы
бар ма?
ә) Үй тапсырмасы: Векторлардың
қолданылу орны туралы оқушылардың ізденіс жұмыстарын
тыңдау.
1)Теорема: Үшбұрыштың орта
сызығы үшбұрыштың табанына параллель және оның жартысына тең.
Берілгені: АВС, МК орта сызығы.
Дәлелдеу керек:
Дәлелдеуі: 1) АВ=с, ВС=а, АС=b
Вектордың қосындысының анықтамасы бойынша:
М және К нүктелері АВС-ның АВ және ВС
қабырғаларының ортасы.
онда Теорема
дәлелденді.
2)
Теорема: Ромбының диагональдары тік
бұрыш жасап қилысады.
Берілгені: ABCD – ромб.
BD және AC
– диагональдар. Дәлелдеу
керек:
Дәлелдеуі: 1. Мынадай белгілеулер
енгізейік. АВ=а, ВС=b ромбының
анықтамасынан
2. Векторлардың айырмасымен қосындысынан шығатыны:
3. АС •ДВ=│АС│•
│ДВ│•cosα
(скаляр көбейтіндінің
қасиеті бойынша).
4. Ромбының қабырғалары тең болғандықтан
олай болса,

|
Интербел-сенді
тақта
|
Сергіту сәті:
Егіздер
1мин.
|
|
|
Ортасы
Мағынаны тану
5
мин.
10мин.
|
«Серпілген сауал» әдісі арқылы
өткен тақырыпты қайталау.
Сұрақтар:
-
Вектор дегеніміз
не?
-
Векторды қалай белгілейді?
-
Осы вектор сөзін басқа қандай пәнде
пайдаландыңдар?
-
Тең
векторлар деп қандай векторларды айтады?
-
Екі
вектордың арасындағы бұрыш туралы не айтуға болады?
-
Вектордың скалярлық көбейтіндісі деп нені
айтады?
-
Коллинеар
вектор дегеніміз не?
-
Нөлдік вектор дегеніміз
не?
-
Вектордың модулі дегеніміз не?
-
Вектордың ұзындығын қалай
табамыз?
-
Векторларды қосудың қандай ережелері
бар?
-
Вектордың координатасын қалай табуға
болады?
-
Қандай векторлар орттар деп
аталады?
-
Қарама-қарсы бағытталған векторлардың арасындағы
бұрыш неге тең?
-
Бағыттас векторлардың арасындағы бұрыш неге
тең?
Жұптық жұмыс: «Ойлан, жұптас,
талқыла»
а) Есептер
шығару:
1. m
–нің қандай
мәнінде және векторлары
перпендикуляр болады?.
2.
және коллинеар векторлар. Осы
векторлардың белгісіз координатаcs q- дің сан мәнін табыңдар, егер
{0,5; 7}
{q;-3,5}
3. A( 0; 3), B(1; -3), C( 1; -1) төбелері
болатындай үшбұрыштың AM медианасының ұзындығын
табыңыз
4. Үшбұрыштың А(1;1), В(4;1), С(4;5) төбелері
берілген, үшбұрыш бұрыштарының косинусын
есептеңдер
|
Үлестірме қағаз
Интербелсенді тақта
|
Аяқталуы
Ой қозғау
7 мин.
|
Топтық жұмыс:
1-топ: «Фишбоун»
әдісі, Тақырып: Векторларды есептерді шығаруда
қолдану
2-топ: «Пирамида» әдісі,
Векторлардың қолданылу орны, маңызы
|
А3
қағазы фломастер
|
Кері байланыс
2мин.
|
|
Үлестірме парақ
|
Үйге
тапсырма
|
«Векторлар өмірде қажет пе?»
тақырыбына эссе жазу
|
|
Бағалау
2мин.
|
Бағалау парағы бойынша әр оқушы өзін-өзі
бағалайды
|
|