Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы: 7.4А Қазақ
хандығының XVI – XVII ғасырлардағы дамуы 13с
Күні:
Сынып: 7
|
Мектеп: Талдысай орта мектебі
Мұғалімнің аты-жөні : Хажай
Ханат
Қатысқандар: Қатыспағандар:
|
Сабақтың тақырыбы:
|
Есім хан
|
Осы
сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары(оқу бағдарламасына
сілтеме)
|
6.3.1.10 – қазақ хандарының мемлекетті
нығайтудағы рөлін анықтау;
6.3.2.6 – қазақ хандарының сыртқы саясатын
талдау
|
Сабақтың мақсаты:
|
Барлығы:-қазақ хандарының мемлекетті
өркендетудегі рөлін анықтайды Көпшілігі:-Қазақ хандарының сыртқы
саясатын анықтап, нәтижелерін талдайды
Кейбірі: Есім хан кезіндегі Қазақ
хандығының ішкі-сыртқы саясатын анықтап, салыстыра
біледі.
|
Бағалау критерииі
|
Оқушылары «Қасым ханның қасқа жолы» заңы мен»
Есім ханның ескі жолы» заңын салыстыра алады.
Есім ханның жасаған істерінің
маңыздылығын критерийлерге сай орналастырып, талдап және дәлелдей
алады.
Есім хан Қазақ хандығының бір тұтастығын қалай
сақтап қалды? сұрағына 50-60 сөзден тұратын ой-толғау жаза
алады.
|
Тілдік мақсаттар
|
әлеуметтік топ, ақсүйектер, қара сүйектер,
мүліктік теңсіздік, жер иелену түрлері, хандық, орда, хан, сұлтан,
уәзір, жасақ, феодализм, аристократия, жарғы, би, сатқындық,
опасыздық, адалдық, елжандылық.
|
Құндылықтарға баулу
|
«Мәңгілік Ел» идеясы:
«Қоғамдағы ұлттық бірлік, бейбітшілік пен келісім» құндылығы
барысында жүзеге асады.
|
Пәнаралық байланыс
|
Дүниежүзі тарихы, география,
әдебиет
|
Тақырып бойынша алдыңғы білім
|
Өткен сабақты еске түсіру
мақсатында оқушыларға сөздер беріледі. Олар берілген сөздерді
ретімен пайдаланып 2 немесе одан көп Тәуекел ханға қатысты сөйлем
құрастырулары қажет.
-
Абдаллах 2. Қазақ хандығы 3. Тәуекел хан 4.
Ташкент
|
Сабақтың барысы
|
Сабақтың жоспарланған кезеңдері
|
Сабақтағы жоспарланған жаттығу
түрлері
|
Ресурстар
|
Сабақтың
басы
|
Миға
шабуыл.
а) Орта жүздің биі Қазбектің
Есім хан туралы цитатасы беріледі. Олар цитата бойынша сұраққа
жауап іздейді.
Қазбек би: «Бүтін билікке Төле жеткен, Бүтін
хандыққа Есім жеткен».
Сіздің ойыңызша неліктен Қазбек би «Бүкіл билікке
Есім жеткен» деп жазды.
в)
Бүгінгі сабақтың тақырыбын, мақсатын/ОМ, жетістік критерийлерін
хабарлау/анықтау.
|
Есім ханның портреті.
|
Сабақтың ортасы
|
Сабақтың зерттеу сұрақтары:
-
Неліктен Есім хан тұсында Қазақ хандығының
біртұтастығына қауіп төнді?
-
Қазақ хандығының біртұтастығына ішкі шиеленістер
көп қауіп төндірді ме, әлде сыртқы жағдай қауіптірек болды
ма?
-
Қазақ хандығының біртұтастығын сақтауда, хандықты
өркендетуде Есім ханның қай іс-әрекеті маңызды рөл
атқарды?
Бүкіл сынып. Зерттеу
1
тапсырма.
Оқушыларға Есім ханның сыртқы саясаты туралы
дерек мәтіндері таратылады. Дерек мәтіндерін оқып, дерекпен жұмыс
жасайды.
1. қай дерек сенімді?
2. деректердің қандай ұқсастығы
бар?
3. деректердің қандай ерекшеліктері
бар
4.деректің құндылығы/маңыздылығы
қандай?
2тапсырма. Жұптық. Есім ханның
ішкі саясаты туралы ақпарат беріледі. Ақпаратты қолданып
оқушылар Тұрсын ханның іс-әрекетіне
«опасыздық, сатқындық, адалдық, елжандылық» ұғымдарын қолданып
ауызша баға береді. Жұптар бір-бірін толықтыра
алады.
3 тапсырма. Бүкіл
сынып. Қолдану.
Картамен жұмыс.Алған білімдеріне сүйеніп, кескін
картаға шайбаниліктер мен Тұрсынның бөліп алғысы келген жерлерін
түрлі бояулармен, ал Есім ханның жерін басқа бояумен
белгілейді.
4-тапсырма. Топтық.Берілген
мәтін бойынша Сынып топқа бөлінеді. Топ оқушылары «Қасым ханның
қасқа жолы» заңы мен» Есім ханның ескі жолы» заңын
салыстырады.
I
топ - Қасым ханның қасқа жолы заңының
айырмашылығы
II
топ - Есім ханның ескі жолы заңының айырмашылығы
III топ – Екі заңның
ұқсастығы
Критерий:
-
Кем
дегенде 3Қасым ханның қасқа жолы заңының айырмашылығытаба
алады.
-
Кем
дегенде 3 Есім ханның ескі жолы заңының айырмашылығытаба
алады.
-
Кем
дегенде 3ұқсастығын анықтай алады.
-
Кем
дегенде заңдардың 3 маңыздылығын анықтай алады.
Қорытындылайық:
Есім ханның жасаған істерінің маңыздылығын
критерийлерге сай орналастырып, талдаңыз және дәлелдеңіз.
Ерекше
|
Есте қалатын
|
Нәтежелі
|
Айрықша
|
Мәнді
|
|
|
|
|
|
|
|
Сабақтың соңы
|
Кері байланыс:
Сабақтың сәтті тұстары
|
Сабақтың сәтсіз тұстары
|
|
|
Үй
тапсырмасы:Есім хан Қазақ хандығының бір тұтастығын қалай сақтап
қалды? сұрағына 50-60 сөзден тұратын ой-толғау
жазыңыз.
|
|
Саралау – Сіз қандай тәілмен көбірек қолдау
көрсетпексіз? Сіз басқаларға қарағанда қабілетті оқушыларға қандай
тапсырмалар бересіз
|
Бағалау –Сіз оқушылардың материалды игеру
деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз?
|
Денсаулық және қауіпсіздік техникасын
сақтау
|
Коммуникативті дағдыларын дамыту мақсатында
құрылған топтар/жұптар қабілеті төмен оқушыларды қабілеті жоғары
оқушылардың қолдау көрсетуін меңзейді. Мұғалім талқылау үрдісі
кезінде барлық оқушылардың бірегей қатысуын қадағалау
тиіс.
Дәйекті дәлелдерге ғана негізделген қорытындыға
жетудің мағынасының мәні, сыныптағы қабілеті төмен оқушы дәлелдерге
негізделе отырып кем дегенде өзін ойын білдіре алады, ал қабілеті
жоғары оқушы тәуелсіз, негізгі жауап береді.
|
5-cаусақ әдісі
Кім?-Есім
Не?-Есім ханның ескі жолы
Неге?- Қазақ хандығын сақтау
Қашан?- XYIIғ
Қайда?- Қазақ хандығында
Топтар арасында жұмыс жасау, талқылауды тыңдау
немесе талқылауға көмек беру, қажетіне қарай топтар немесе жеке
оқушыларға қолдау көрсету
|
АКТ
– оқушылар жоғарыда келтірілген сілтемелері бойынша жүктелген
бейнебаян көріп, өз ойларын білдіреді, теориялық алған білімдерін
ұштастыра алады.
Құндылықтар
оқушылардың
бірін – бірі құрметтеуі мен ынтымақтастықпен
жұмыс істей алуына қарай, өз еліне деген патриоттық сезімін
көтеру.
|
Сабақ бойынша
рефлексия
“Бір
сөйлем” әдісі арқылы оқушылар тақырып бойынша бір сөйлеммен
қорытынды жасайды.
|
Бұлтарауды сабақ туралы рефлексия жасау үшін
пайдаланыңыз. Сол бағандағы өзіңіз маңызды деп санайтын сұрақтарға
жауап беріңіз
|
Жалпы бағалау
Сабақта ең жақсы өткен екі нәрсе (оқыту мен оқуға
қатысты)?
1:
2:
Сабақтың бұдан да жақсы өтуіне не оң ықпал етер
еді (оқыту мен оқуға қатысты)?
1:
2:
Осы
сабақтың барысында мен сынып туралы немесе жеке
|