Эссе
Ерекше білім беру
қажеттіліктері бар балаларды тәрбиелеу мен оқытудың
ерекшеліктері
Қазіргі заманғы білім беру
жүйесі әр баланың мүмкіндіктерін ескеріп, оларды барынша дамытуға
бағытталған. Осы орайда, ерекше білім беру қажеттіліктері (ЕБҚ) бар
балаларды тәрбиелеу мен оқыту – педагогикадағы маңызды бағыттардың
бірі. Бұл балалардың даму ерекшеліктерін түсіну, оларды қолдау және
инклюзивті орта қалыптастыру – қоғамның басты міндеттерінің
бірі.
ЕБҚ бар
балалардың әлеуметтік және эмоциялық дамуы қалыпты балаларға
қарағанда өзгеше болуы мүмкін. Сондықтан олардың тұлғалық дамуын
қолдау үшін төмендегі жағдайларды ескеру қажет.
Қабылдау мен түсіністік –
Баланың жеке ерекшеліктерін ескеріп, оған құрметпен қарау өте
маңызды. Оларды өз ортасында еркін сезінуге жағдай жасау қажет.
Эмоциялық қолдау – Балалар
көбінесе өзін жалғыз сезінуі мүмкін, сондықтан ата-аналар мен
мұғалімдер олардың психологиялық жағдайына ерекше көңіл бөлуі
тиіс.
Қарым-қатынасқа үйрету –
Әлеуметтік бейімделуді арттыру үшін арнайы ойындар, жаттығулар және
топтық жұмыстар жүргізу маңызды.
ЕБҚ бар
балаларды оқытуда арнайы әдіс-тәсілдер мен бейімделген
бағдарламалар қажет. Бұл балалардың білім алуына қолайлы жағдай
жасау үшін келесі қағидаларды сақтау маңызды:
1. Жеке тәсіл – Әр баланың
қабілеті мен даму деңгейіне сәйкес жеке оқыту жоспары
құрастырылады.
2. Арнайы әдістер –
Визуалды материалдар, тактильді құралдар, ойын әдістері қолданылып,
баланың түсінуіне жеңіл жағдай жасалады.
3. Инклюзивті білім беру –
Қазіргі таңда инклюзивті білім беру жүйесі кеңінен енгізілуде. Бұл
– ерекше қажеттіліктері бар балалардың жалпы білім беру үдерісіне
қосылуына мүмкіндік беретін маңызды қадам.
4. Қолайлы орта – Мектептер
мен сыныптарда арнайы жабдықтар, пандустар, тиісті оқу құралдары
болуы керек.
Ерекше білім беру
қажеттіліктері бар балаларды тәрбиелеу мен оқыту – үлкен
жауапкершілікті талап ететін іс. Мұндай балаларға дұрыс көзқараспен
қарап, оларды қолдау – қоғамдағы әрбір адамның міндеті. Олардың
білім алуға, дамуға және қоғамға бейімделуге мүмкіндігі болуы тиіс.
Осы мақсатта ата-аналар, мұғалімдер мен қоғам бірлесіп жұмыс
істесе, біз инклюзивті және тең мүмкіндіктерге негізделген қоғам
құра аламыз.