Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Эссе "Мен тәрбиешімін"
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Бала жүрегі-кішкентай күй сандық,
Ол сандықтың кілтін тапсаң ғана ашылады.
Ұстаздың қолында әр кезде,
сол кілт жүруі керек.
М.Шаханов.
Мен – тәрбиешімін, болашақ ұлтты тәрбиелеушімін. Осы тіркес көкірегіме мейірімділік пен өзіме деген сенімділікті ұялатады.
Тәрбиеші болу мен үшін тек
жұмыс, міндет қана емес, осы жұмыс арқылы мен өмір сүріп жатқанымды
сезінемін. Әр адам өз өмір жолын өзін таңдайды.
Маған тағдырдың жазуымен біздің болашағымыз – біздің балалармен
бірге болу берілгені – өз өмір салтымды дұрыс таңдағаным деп
білемін.
Әрбір ана баласымен бірге балалық шақты өткізгенде бақыт құшағына
енеді. Ал мен болсам, балалық шаққа әр күн сайын енемін. Әр күні
олардың сүйкімді жүзідерімен, тәтті қылықтарын көргенде еріксіз
күлімсіреймін. Өйткені олар мені қуана қарсы алады. Қуанышын жасыра
алмай еркелей алдыма келеді. Бір үйдің үміті, шырағы, аяулысы,
ардағы, еркесі, бұзығы, қызығы. Мен олармен бірге жүрсем, балаша
қуанып, мына өмірге балаша қарағым келеді.
Мен тәрбиешімін... Осынау мамандықтың қызығы мен қиындығының өзі
бала ортасында жүрген жан ғана түсіне алады. Жер бетінде тәрбиеші
алдын көрмеген адам кем де кем, мүмкін бұл мамандық содан киелі
шығар...
Балаларды ойлау , оларға қамқоршы болу, оларды сүю – бұл әр адамның
басына берілген ең ғажап
сезім.
Балаларды «өмір гүлі» десе,
тәрбиешілерді «бағбандар» деп атау тегін емес. Сол себепті маған
жер бетіндегі ең қымбат қазына-балаларға ақыл, мейірім, мәңгілік
сияқты асыл қасиеттерді себу жүктелген.
«Тәрбиеші деп мамандықты оқып, қолына диплом алған адам
емес,тәрбиеші деген ол осы ұлағатты есіммен бірге жасайтын ұлы
тұлға. Мамандыққа деген сенімділік сирек кездеседі, ол тек соған
құрбан еткенде ғана дәлелденеді.»
Біреулер мақсатты түрде тәрбиеші болады, олар мектеп табалдырығынан
бастап осы мамандықтың құндылығын түсініп, сол мақсатқа жетуге бар
күш-жігерін салады.
Біреулер үшін бұл жол-қиын да соқтықпалы болуы мүмкін. Бұл тағы бір
мұғалім мамандағының өмір екенін дәлелдейді, ал өмір әр қилы
кезеңдерден өтуі керек.
Осы есімді мақтанышпен алып жүрген адамдарға бір ортақ қасиет бар,
ол балаларға өз жүрегің сыйлап, онсыз өмір мәнін елестете
алмау.
Л.Н.Толстой жазған: «Егер педагог өз ісіне махаббатпен қараса, ол
нағыз маман болмақ»
Егер де тәрбиеші балаға ата-анасы сияқты махаббат сыйлай алса, ол
көп кітап оқыған, бірақ балаға деген махабаты жоқ тәрбиешіден
әлдеқайда жоғары болмақ.
Жұмыс үрдісі маңызды емес, ең бастысы әр мезетте балалармен
өткізген шағың қымбат. Бірақ өмірде бәрі де бір-бірімен
байланыста.
Баланың махаббаты ол кез келген марапаттаулардан да артық
болады.
Ең жоғары марапат – бұл балалар
махаббаты!
«Ұстаздық еткен жалықпас»...деп Абай атамыз айтпақшы, өзімнің ұстаз мамандығын таңдағаныма кейде сондай риза боламын.
Әрбір үйдің еркесі мен тентегін тәрбиелеп, адами қасиеттерді бойына сіңіріп, білімді де, білікті азамат ету тек ұстаздың ғана қолынан келеді. Сүрінсе сүйеп, өмір баспалдағына тәй-тәй бастырып «өмір» атты алаңға шығарып «самғап ұш»-дейтін
де ұстаз.
Мұғалімдік-әлемдегі мамандықтар арасындағы ең-ең біріншісі, қасиеттісі, құдіреттісі, киелісі.
Мұғалім туралы әлемдегі ұлы да ұлағатты
, дана да дара адамдардың данышпандық пікір ойлары өте көп.
Баланы жеке тұлға етіп тәрбиелеу үшін әрине, алдымен тәрбиешінің өзінің жеке басы соған сай болуы тиіс. Бұл тұрғыда белгілі орыс педагогы К. Ушинский былай деген екен: «Тәрбиенің қайнар көзі тек адамның жеке басының өнегесіне негізделген. Ешқандай жарғы да,бағдарлама да оның орнын баса алмайды». Шындығында келгенде
, тәлімгердің өзі өзгеге үлгі боларлықтай болуы қажет деген сөз.Яғни оның бойынан барлық адамгершілік қасиеттер:мейірімділік, қарапайымдылық, әділдік т.б. табылуы тиіс. Сондықтан тәрбиешінің жеке басына ерекше талаптар жүктеледі.Ерік-қайраты күшті, мінезге бай жасөспірімдерді қалыптастыру үшін мұғалімнің
жеке басы сол талаптарға сай болуы керек. Тәлімгер мұғалімнің жеке басында, сөз бен ісінің арасында алшақтық болмауы керек деп ойлаймын.
Бүгінгі таңда мұғалім болу, тәрбиеші, тәлімгер болу оңай жұмыс емес. Басқа ешбір мамандық адамға дәл мұғалімге қойылғандай талаптар қоймайды.Педагогтық қызметтің жетістігін бағалау өте қиын.Оның сапасы сызғышпен өлшеп, әрбір мысқалына дейін таразыға тартатын дүние емес.Қиыны мен қызығы, талабы менжемісі қатар жүретін өз мамандығымды
қатты жақсы көремін. Өйткені бұл мамандық-менің жүрек қалауым. Сондықтан да мен өз мамандығымды жоғары бағалай
мын.
Мұғалімдік қызмет-адам жанына нәрберетін игілікті жұмыс.
Мұғалімнің
сөзі –жан азығы.Ол жан азығы жаныңды өсіреді, жалындатады,
қанаттандырады, өмірге қызықтырады, шаттыққа бөлейді, өмір жолын
нұрландырады, рухани биіктікке
көтереді.
Тәрбиеші болу –бір
бақыт!
Мен үшін де осынау өмірімдегі ең қастерлі әрі
қасиетті мамандық ол – тәрбиешілік. «Жол таңдауда жалтаңдауға
болмайды» дегендей, әу баста ұлтымыздың, тәуелсіз еліміздің ертеңі
боларлық бүлдіршіндерді тәрбиелеу жолын таңдағаныма еш өкінбеймін.
Керісінше, ауыртпалығы мен жауапкершілігі мойыныңа жүк боларлық осы
кәсіпті таңдау арқылы қоғамдық дамуға өлшеусіз үлес қосып келе
жатқанымды мақтан етемін. Адам баласының өмірінде болуға тиіс
бақыттың бірі не десек, ол – өз қалауыңмен таңдаған мамандығыңа
деген салиқалы ынтызарлық әрі ыстық ықылас дер едім. Өз еңбегіне
жан-тәнімен берілген жан ғана өмірдің мән-мағынасын, қоғамдық
ортадағы жауапкершілікті, тұтастай ұлттың ертеңіне қоса алар
өзіндік үлесін тереңнен салмақтай алса керек. Бір сөзбен айтқанда,
өмірдің мәні адал әрі мағыналы, жемісті әрі нәтижелі еңбекте
жатқандығын түбегейлі түйсіне алған әр адам биікке бастар жолдың
қадірін салмақтай біледі. Қалаған ісіңе ғашықтық пейілмен қарай
білсең, өмірден өз орныңды тапқандығың! Мұндай философиялық қағида
бағзыдан қалыптасқан жоғары адагершіліктік ұғымдармен астасып
жатыр. «Кәсібің – нәсібің» дейді қазақ даналығы. Шын жүрекпен
қалаған кәсіп арқылы ғана және жемісті еңбек арқылы өмірлік
несібеңді, абырой-беделіңді, қоғам алдыңдағы құрметіңді еселей
аласың. Ал, тәрбиеші болу – айтуға ғана оңай шаруа болғанымен, бұл
мамандықтың қоғам үшін қаншалықты маңызы барлығын сол кәсіпті
таңдағандар, осы жолда еңбек етіп жүрген жандар жақсы
түсінеді.
Көрнекті тұлға Ахмет Байтұрсынұлы: «Балам
дейтін ел болмаса, елім дейтін бала қайдан болсын» деген екен.
Балабақша тәрбиешілері қай кезеңде болсын ертеңгі елім деп
еңірейтін ұрпақты тәрбиелеуге тер төгуде. Бұл жолда үлкен ізденіс,
парасат қажет. Ендеше, тәрбиешінің әр күні ізденіспен, ертеңгі
азаматты қалыптастыру жауапкершілігімен ұштасып жатады. Тәуелсіз
елдің жас ұрпағын лайықты түрде тәрбиелеу – біздерге артылған аса
жоғары міндет. Осы міндетті орындау үшін әрбір тәрбиеші жанын
салады. Ендеше, олардың әрқайсысының еңбегі қашанда құрметке лайық
деп білемін.
ТӘРБИЕШІ! Бұл әрдайым үлкен әріптермен
жазылуға тиіс мазмұнды сөз деп танимын. Өйткені, біз елдің ертеңгі
азаматтарын тәрбиелеудеміз. Өйткені, біз жас ұрпаққа қазыналы да
бай ана тілі – қазақ тілін сіңірудеміз. Тіл арқылы бала бойына
ұлттық құндылықтарды, дәстүр мен салтты, ұлтымызға тән
ізгіліктерді, жалпы адамзатқа ортақ өркениеттік ұстанымдарды
жұғысты етудеміз.
«Ұстаздық еткен жалықпас, үйретуден балаға»
деп ұлы Абай атамыз айтқандай, менің де осынау қастерлі мамандықтың
иесі атанғаныма он үш жыл болған екен. Қиындығы мен қызығы,
ауартпалығы мен жауапкершілігі қатар жүретін осы еңбектің жолындағы
педагогикалық ұстанымым - үнемі жаңалыққа ұмтылып, алдыңғы қатардан
көріну және әр тәрбиленушімніңбойынан жылт еткен жақсылықты, талап
пен талантты тауып, бұлақтың көзін ашу, биікке жетелеу, сондай
ізденістер арқылы биік мақсаттарды орындау. Сондықтан да бұл іс
екінің бірінің қолынан келе бермейді. Өйткені, бұл – бала жанын
тереңнен сезінетін, өз ісін жан-жақты білетін, бүлдіршіндерді
жан-тәнәмен сүйе алатын, оларды бағалай білетін нағыз маманның
қолынан ғана келетін жұмыс. Ұлы педагог Г.Песталоцци: «Егер де сүйе
білмесең, тәрбиелеу құқыған жоқ», деген
екен.
Балалардың шығармашылық қабілеттерін дамыту
еңбекке деген рухани адамгершіліктің қалыптасуына серпін беріп,
негіз болады. Бірақ бұл қажеттілік балаға күш салмай іске асуы
мүмкін емес, сондықтан оны еңбексүйгіштікке, шыдамдылыққа,
ұқыптылыққа, дербестікке, белсенділікке және өз еңбегімен
айналасындағыларға қуаныш сыйлауға талпынуына тәрбиелеу
қажет.
Халқымызда «Жас келсе - іске» деген керемет
сөз бар. Демек, мен бойымдағы жастық жігерімді, күш-қуатымды,
жаңашылдығымды талапты әрі талантты шәкірт тәрбиелеуге жұмсауым
керек. Болашақта өз тәрбиеленушілерімді биік белестерден көріп
жатсам, сол үшін өзімнің аз да болса үлесім тиіп жатса, мен өзімді
бақытты тәрбиеші-ұстаз, бақытты жанмын деп
білемін.
Батыр Бауыржан Момышұлы: «Ешкім іштен батыр
болып тумайды: батырлық та мінез секілді өскен орта, көрген
тәрбиеге байланысты қалыптасады» деп ұлы ой айтқан болатын. Біз
бақшадағы бүлдіршіндерді жақсылық атаулыға тәрбиелеуге, тамаша
ортада тәлімді тәрбие беруге әрдайым
жауаптымыз.
«Баланы ең әуелі мейір-шапағатқа, одан соң
ақыл-парасатқа, ақырында нағыз пайдалы ғылымға, еңбекке баулы»,
дейді ғұлама А.Құнанбаев.
Мұндай қағидалардың барлығы біздің күнделікті
жұмысымызда басшылыққа алынуға тиіс екенін ұмытпай, еңбегімізді осы
бағытта құрамыз. Он жылдан аса тәрбиешілік еңбекте жүріп түйгенім –
тәрбиешілік еңбекке мен басыбүтін бой ұсынып, әбден қалыптастым.
Бүгінде балаларға мейірім төге отырып, биік белестерге жетуіне
жауапты екенімді ешуақытта естен
шығармаймын.