Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Shortterm plan: term 3
Unit of a long term plan:Unit 7Travel and transport
Lesson 74
Teacher`s name:
Dinara Yeshtayeva
Date:
Grade:8
Number present:
absent:
Lesson title
A memorable
journey
Learning
objectives
8.1.6.1 organise and present information
clearly to others
8.6.11.1 use some reported speech forms
for statements, questions and commands: say, ask, tell including
reported requests on a range of familiar general and curricular
topics
8.5.3.1 write with moderate grammatical accuracy on
a limited range of familiar general and curricular
topics
Lesson objectives
Learners
will be able to:
• Study a text that tells a story.
• Learn time phrases with
prepositions.
• Practise time phrases in direct and reported
speech.
Plan
Stages /
Time
Teachers’
actions
Students’
actions
Assessment
criteria
Resources
Resources
Beginning of the
lesson
5min
Organization
moment
1.Greeting.
Ask about the weather.
The teacher
sets the lesson objectives, letting students know what to
anticipate from the lesson.
Warm-up
Method speaking phone was
used to develop speaking skills.
Lead –
In
• With books
closed, write Bayanaul and Lake Zhasybay on the board and ask them
what they know about these places – what there is to see and do,
where it is, etc. Ask if these are good places to go to on a school
trip.
The aim:To develop pupils
speaking skills and create friendly atmosphere
Efficiency:By telling the
wishes they show their appreciations .
Students of the class
are listed.
Students' attention is
drawn to the lesson.
Students analyze the
given pictures in pairs.
Determines the topic and
purpose of the lesson
Students say different
words from the picture
A pupil
greets.
At the
organization moment teacher tries to award active
pupils.«The
praise»method is used to
evaluatepupils with phrases like:
“Good
job!
Well
done!”
Formative
Assessment
Good
job!
Pictures
Student’s book
Middle
of the lesson
Presentation part.
35 min
Ex: 1 P:87
Ask students the questions about school trips and
encourage them to give details of places and
times.
Differentiation:
«Verbal
support»method is used to help Students use new words in
the text.
Ex: 2
P:87
•
Read the title of the text and look at the
picture with the class. Ask students to describe what they can see
in photo.
•
Students then read the text and look for any
sentences or phrases that suggest whether the reader enjoyed the
trip or not.
•
Check answers as a class and ask students to read
the relevant phrases out loud.
Ex: 3 P:87
•
Focus students’ attention on the Key Phrases
box.
• In a
stronger class, get students to complete the phrases before they
check the text for the answers
Students answer
the questions. Do you enjoy going on school trips? What trips have
you been on recently?
ANSWERS:
Students
own answers
Students read the story.
Did the writer enjoy the trip?
ANSWERS:
Yes, the
writer enjoyed the trip. Key sentences and
phrases:
I was very
excited, amazing, beautiful, I was tired but really happy, I learnt
a lot, made some new friends.
Students
complete the key phrases with the correct prepositions. Then read
the model text.
ANSWERS:
1
from
2
to
3
by
4
on
5
By
6
A
•
In a weaker class, tell students to use
the text to complete the key phrases.
Assessment criteria
- Study a text that tells a
story.
Descriptor:
-answer the questions. Do
you enjoy going on school trips? What trips have you been on
recently?
Assessment
criteria:
- Learn time
phrases with
prepositions.
Descriptor:
- complete
the key phrases with the correct prepositions.
Make CCQ
questions
Yes /
No
Cards
Worksheets
End of the
lesson
5 min
FEEDBACK
Learners provide feedback on what they have
learned at the lesson.
The exit ticket
This is a way for students to self-reflect on
their progress in the lesson.
Home
task:
Ex: 3 P: 56 WB
Poster
План-конспект открытого урока
английского языка в 5-м классе
" Travelling "
Тема: Путешествия.Travelling.
Место урока в теме: 2 “From place to
place”.
Тип
урока: изучение нового
материала.
Цели
урока:
– формирование коммуникативных компетенций
по теме “Путешествие”; – развитие
познавательных интересов учащихся, умения социального общения в
совместной деятельности; – формирование
творческого мышления учащихся, умения обосновывать свою точку
зрения.
Задачи
урока:
– учебная: формировать
коммуникативные компетенции, навыки и умения в чтении, устной речи
(диалогическая, монологическая формы) по материалам темы
“ From place to place ” с использованием
лексического, грамматического материала (вопросительные
слова which и what; The Past simple Tense)
– познавательная: продолжить ознакомление учащихся со
способами и направлениями
путешествий;
– развивающая: развивать интерес к учебно-познавательной
деятельности на иностранном языке, развивать логику, внимание,
память, целостность
высказывания;
– воспитательная: формирование уважительного отношения к
увлечениям других людей, к мнению другого
человека.
– Дидактический
материал:
Раздаточный
материал: – грамматические
задания на карточках; – карточки для
контроля чтения (письмо); – карточки с
диалогами
Формы
работы: индивидуальная, фронтальная, парная,
групповая.
Приемы: иллюстративная наглядность, работа с
карточками, текстами, презентация к уроку по теме
“ Travelling ”, дифференциация грамматического
материала.
Структура
урока:
I.
Организационный момент II. Фонетическая
разминка III. Речевая
разминка IV. Работа с
грамматическим материалом V. Чтение с
детальным
пониманием прочитанного VI. Динамическая
пауза
VII.
Практика, грамматические упражнения, закрепление теме.
Работа в группах
VIII Подведение итогов
урока. Рефлексия. Объяснение домашнего задания.
Заключение
Материалды жүктеу
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Соңғы бір жылда:
45 000 000 ₸
Авторлар тапқан ақша
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз