Everyday English

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Everyday English

Материал туралы қысқаша түсінік
Speaking
Материалдың қысқаша нұсқасы

Short term plan

Unit of a long term plan:Holiday&Travel

School: 4

Date: 21.11.24

Trainee`s name:

Grade: 7

Number present:

absent:

Theme of the lesson:

Everyday English

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to (link to the Subject programme)

7.3.3.1 give an opinion at discourse level on a growing range of general and curricular topics 

7.4.2.1 understand specific information and detail in texts on a range of familiar general and curricular topics 

7.5.5.1 develop with some support coherent arguments supported when necessary by examples and reasons for a limited range of written genres in familiar general and curricular topics

Lesson objectives

All learners will be able to:

-understand specific details through the keywords, style, intonation and repetition;

Most learners will be able to:

- answer and described the picture;

-the value based on the integrated educational program is to educate students for justice and responsibilit

Some learners will be able to:

-use a new vocabulary in sentences.

Assessment criteria

-Make up simple interrogative sentences to get information about the topic and ask question;

--Identify the meaning and details of the reading text


Level of thinking skils

Knowledge,comprehension..

Values links

Caring about places of natural beauty.

Cross-curricular links

Geography

Previous learning

Edutainment 2.

Plan

Planned timing

Greeting

Evoluation

Resources









Start

10min















Very good!







Good job!















App 1.(Pictures)








Good afternoon children! I’m glad to see you. Sit down please.


Good afternoon teacher! We are glad to see you too.

Brainstorming

Warm-up activity:

Describe the picture.

You should choose 1 card,and describe this picture,other need find the hidden word.

2.Checking – up of the home task:

What was your homework for today?

-Children stand in a circle and greet each other in different ways







Learners do the task.









Middle

30min









































1.Working with new vocabulary.

1.Mountain-Тау

2.Forest-Орман

3.Valley-Алқап

4.Desert-Шөл

5.Coast-Жағалау

6.Lake-Көл

7.River-өзен

8.Waterfall-Сарқырама

9.Steppe-Дала

10.Volcano-Вулкан


2. Do the task in wordwall.







3.Work in a pairs.Make a dialogue about new topic. You have a 5minute for speech.




4.Our next task complete the sentences..

1. We like going on picnics in the beautiful green.

2. A wooden bridge connects the island / forest to the mainland.

3. You should never go near the edge.

4. We can grow potatoes on the hills / farmland.

5. In the summer we spend almost all of our time on the

6. There was a fire in the beach / forest three years ago.

playing and having fun.



5.Do the task in wordwall(active board or papers)








Watch the video.

Repeat after the teacher.













Do exercise on active board or papers.

1)desert

2)beach

3)lake




Make a dialogue,speak and listening.






Do the task.Complete the sentences.

1. valley

2. forest.

3. waterfall

4. hills

5. lake

6.beach









Speak about new vocabulary.






Excellent!

(stickers)App2















Excellent!







Good job!







Great!















Good job!Very good!


















https://youtu.be/PaiNKEcaHEc?feature=shared

App3.













https://wordwall.net/ru/resource/35769394

(App4)













App5.















https://wordwall.net/ru/resource/63382122

App6.



End

5 min


1. Reflection

I gave you the cards write your opinion about the lesson.

2.Hometask:

Write mini-essay “How do you spent your weekend” with a new vocabulary.

3. The lesson is over!

Thank you for your participation. Good bye.




write their opinion about the lesson




write a hometask to the copybook.




-Good bye,teacher!





Good job!













App7










Methodologist:

School teacher:

Student teacher: .

Mark: ________


A
p1.Review words the last lesson.



A
p2.



A

p3.




A
p4.






Ap5.








Ap6.






App7.









Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
17.03.2025
169
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі