Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Excel 5 Theme: "Greetings"
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Short term plan
Unit of a long term plan: Greetings |
School: №15 |
|||||||
Date: 19.10.2023 |
Trainer name: Diusenov Nartay |
|||||||
CLASS: 5 “Қ” |
Number present: |
absent: |
||||||
Theme of the lesson: |
Greetings |
|||||||
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to (link to the Subject programme) |
5.R2 understand with little support specific information and detail in short, simple texts on a limited range of general and curricular topics. 5.S6 communicate meaning clearly at sentence level during, pair, group and whole class exchanges. |
|||||||
Lesson objectives |
All learners will be able to: read the dialogue and mark statements; Most learners will be able to: take roles and read the dialogue aloud; Some learners will be able to: make a dialogue and tell. |
|||||||
Assessment criteria |
-understand the main idea of the topic. -talk with some support on the topic. -speak on the topic. |
|||||||
Level of thinking skills |
Knowledge comprehension, application. |
|||||||
Values links |
Respect each other |
|||||||
Cross-curricular links |
Kazakh. |
|||||||
Previous learning |
|
|||||||
Plan |
||||||||
Planned timing |
Greeting |
Evoluation |
Resources |
|||||
Start 5 min
Middle 30min |
|
|
|
|
||||
Good afternoon children! I’m glad to see you. Sit down please. |
||||||||
Talking to duty: |
||||||||
Who is on duty today? -What day is it today? -What date is it today? |
-I’m on duty today! -Today it is Thursday. -Today it is the 19th of October. |
|||||||
Middle 30 min End 5 min |
2.Checking – up of the home task: What was your homework for today? Now let’s practise our pronuncation! - Listen to me Fresh fried fish. Fish fresh fried. Fried fish fresh. Fish fried fresh. - Repeat after me - Read Today’s theme of our lesson “Greetings” Now open your student’s book page 28, look at the Ex 1 What are these sentences in your language? 1.How are you? 2.I’m fine, thanks. 3.This is Ben. 4.Nice to meet you. 5.Where are you from? 6.How about you? 7.How old are you? 8.What’s your favourite subject? Read the dialogue. Susan: Good morning, Anna! Anna: Hi, Susan. How are you? Susan: I'm fine, thanks. And you? Anna: Not bad. Susan: This is Ben. He's new to our school. Anna: Hi, Ben! Nice to meet you. Ben: Nice to meet you, too. Anna: Where are you from, Ben? Ben: I'm from Glasgow. I'm Scottish. How about you? Anna: I'm from London. How old are you? Ben: I'm eleven. And you? Anna: I'm twelve. What's your favourite subject? Ben: English. Anna: Mine, too. Ex 2 Read the dialogue and mark statements 1-6 T (true) or F (false). 1.Susan is new to the school. 2.Ben knows Anna well. 3.Ben is from Scotland. 4.Anna is from London. 5.Anna is thirteen. 6.Anna’s favourite subject is English. A moment of refreshment Ex 3 Take roles and read the dialogue aloud. Mind the rhythm. Rhythm is the way a language sounds when you speak it correctly. Paying attention to rhythm makes your English sound more natural. Ex 4 Work in groups of three. Change the words in colour to act out a dialogue like the one in Ex. 1. Now open your Workbook: Ex 3 Use the sentences to complete the dialogue. -How old are you? -How are you? -Nice to meet you. -How about you? -I’m fine, thanks. Simon: Good morning, Jason 1) … Jason: Not bad. And you? Simon: 2) … Jason: This is Ben. He’s new to the school. Simon: 3) … . Where are you from? Ben: I’m from Toronto. I’m Canadian. 4) … Simon: I’m from Manchester. 5) … Ben: I’m twelve. Simon: Me too. Homework: Workbook: Page 18, Ex 2. Choose the correct response. 1. A: Good morning, Anna! B: a) Nice to meet you. b) Hi, Sandra. REFLECTION: Tree The lesson is over! Thank you for your participation. Good-bye! |
Sound: | ʃ|
Translation 1.Қалайсың? 2.Мен жақсымын, рахмет. 3.Бұл Бен. 4Танысқаныма қуаныштымын. 5.Қайдан боласыз? 6.Ал сіз ше? 7.Жасың нешеде? 8.Сіздің сүйікті пәніңіз қандай?
Сюзан: Қайырлы таң, Анна! Анна: Сәлем, Сюзан. Қалдарыңыз қалай? Сюзан: Менде бәрі жақсы, рахмет. Ал сенше? Анна: Жаман емес. Сюзан: Бұл Бен. Ол біздің мектепке жаңадан келген. Анна: Сәлем, Бен! Сізбен танысқаныма қуаныштымын. Бен: Менде танысқаныма қуаныштымын. Анна: сен қайдансың, Бен? Бен: Мен Глазгоданмын. Мен шотландпын. Сен ше? Анна: Мен Лондоннанмын. Сен қанша жастасың? Бен: Мен он бірдемін. Ал сенше? Анна: Мен он екідемін. Сіздің сүйікті пәніңіз қандай? Бен: Aғылшын. Анна: Менікі де.
1.False 2.False 3.True 4.True 5.False 6.True
Ритм
- бұл Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз |