Материалдар / Excel 5 Theme: "Greetings"

Excel 5 Theme: "Greetings"

Материал туралы қысқаша түсінік
EXCEL
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
29 Мамыр 2024
128
3 рет жүктелген
225 ₸ 250 ₸
Бүгін алсаңыз 10% жеңілдік
беріледі
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады



Short term plan

Unit of a long term plan: Greetings

School: №15

Date: 19.10.2023

Trainer name: Diusenov Nartay

CLASS: 5 “Қ

Number present:

absent:

Theme of the lesson:

Greetings

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to (link to the Subject programme)

5.R2 understand with little support specific information and detail in short, simple texts on a limited range of general and curricular topics. 5.S6 communicate meaning clearly at sentence level during, pair, group and whole class exchanges.

Lesson objectives

All learners will be able to:

read the dialogue and mark statements;

Most learners will be able to:

take roles and read the dialogue aloud;

Some learners will be able to:

make a dialogue and tell.

Assessment criteria

-understand the main idea of the topic.

-talk with some support on the topic.

-speak on the topic.

Level of thinking skills

Knowledge comprehension, application.

Values links

Respect each other

Cross-curricular links

Kazakh.

Previous learning


Plan

Planned timing

Greeting

Evoluation

Resources



Start

5 min























































Middle

30min





Good afternoon children! I’m glad to see you. Sit down please.

Good afternoon teacher! We are glad to see you too.

Talking to duty:

Who is on duty today? -What day is it today? -What date is it today?


-I’m on duty today!

-Today it is Thursday.

-Today it is the 19th of October.



















Middle

30 min


































































































































End

5 min
















2.Checking – up of the home task:

What was your homework for today?


Now let’s practise our pronuncation!

- Listen to me Fresh fried fish. Fish fresh fried. Fried fish fresh. Fish fried fresh. - Repeat after me - Read




Today’s theme of our lesson “Greetings”

Now open your student’s book page 28, look at the Ex 1

What are these sentences in your language?

1.How are you?

2.I’m fine, thanks.

3.This is Ben.

4.Nice to meet you.

5.Where are you from?

6.How about you?

7.How old are you?

8.What’s your favourite subject?




Read the dialogue.


Susan: Good morning, Anna!

Anna: Hi, Susan. How are you?

Susan: I'm fine, thanks. And you?

Anna: Not bad.

Susan: This is Ben. He's new to our school.

Anna: Hi, Ben! Nice to meet you.

Ben: Nice to meet you, too.

Anna: Where are you from, Ben?

Ben: I'm from Glasgow. I'm Scottish. How about you?

Anna: I'm from London. How old are you?

Ben: I'm eleven. And you?

Anna: I'm twelve. What's your favourite subject?

Ben: English.

Anna: Mine, too.





Ex 2

Read the dialogue and mark statements 1-6

T (true) or F (false).

1.Susan is new to the school.

2.Ben knows Anna well.

3.Ben is from Scotland.

4.Anna is from London.

5.Anna is thirteen.

6.Anna’s favourite subject is English.



A moment of refreshment



Ex 3

Take roles and read the dialogue aloud. Mind the rhythm.


Rhythm is the way a language sounds when you speak it correctly.


Paying attention to rhythm makes your English sound more natural.



Ex 4

Work in groups of three. Change the words in colour to act out a dialogue like the one in Ex. 1.




Now open your

Workbook:

Ex 3

Use the sentences to complete the dialogue.

-How old are you?

-How are you?

-Nice to meet you.

-How about you?

-I’m fine, thanks.



Simon: Good morning, Jason 1) …

Jason: Not bad. And you?

Simon: 2) …

Jason: This is Ben. He’s new to the school.

Simon: 3) … . Where are you from?

Ben: I’m from Toronto. I’m Canadian. 4) …

Simon: I’m from Manchester. 5) …

Ben: I’m twelve.

Simon: Me too.


Homework:

Workbook:

Page 18, Ex 2.

Choose the correct response.

1.

A: Good morning, Anna!

B:

a) Nice to meet you.

b) Hi, Sandra.




REFLECTION:

Tree



The lesson is over! Thank you for your participation. Good-bye!










Sound:

| ʃ|
















Translation 1.Қалайсың? 2.Мен жақсымын, рахмет. 3.Бұл Бен. 4Танысқаныма қуаныштымын. 5.Қайдан боласыз? 6.Ал сіз ше? 7.Жасың нешеде? 8.Сіздің сүйікті пәніңіз қандай?







Сюзан: Қайырлы таң, Анна! Анна: Сәлем, Сюзан. Қалдарыңыз қалай? Сюзан: Менде бәрі жақсы, рахмет. Ал сенше? Анна: Жаман емес. Сюзан: Бұл Бен. Ол біздің мектепке жаңадан келген. Анна: Сәлем, Бен! Сізбен танысқаныма қуаныштымын. Бен: Менде танысқаныма қуаныштымын. Анна: сен қайдансың, Бен? Бен: Мен Глазгоданмын. Мен шотландпын. Сен ше? Анна: Мен Лондоннанмын. Сен қанша жастасың? Бен: Мен он бірдемін. Ал сенше? Анна: Мен он екідемін. Сіздің сүйікті пәніңіз қандай? Бен: Aғылшын. Анна: Менікі де.







1.False 2.False 3.True 4.True 5.False 6.True



















Ритм - бұл

Материал жариялап тегін
сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!