Материалдар / Excel 5 Unit "Fantasy world" Theme: "Parts of animals"
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Excel 5 Unit "Fantasy world" Theme: "Parts of animals"

Материал туралы қысқаша түсінік
Оқу мақсаттарына сай жазылған тапсырмалары бар
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
26 Ақпан 2024
121
6 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
250 тг 188 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Short term plan:


Unit 7: Fantasy world


Teacher name:


Date:


Grade: 5

Number present:

absent:

Lesson title

Vocabulary: Parts of animals

Learning objectives


5.2.6.1 deduce meaning from context in short, supported talk on an increasing range of general and curricular topics;

5.4.2.1 understand with little support specific information and detail in short, simple texts on a limited range of general and curricular topics

5.3.6.1 communicate meaning clearly at sentence level during, pair, group and whole class exchanges

Lesson objectives

- To present vocabulary for parts of animals

- To use adjectives in descriptions

- To ask and answer about animals

Value links

Perseverance – People who value perseverance will work through adversity and be determined to get a result. This is a great treat for employees and entrepreneurs alike.

Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up

3 min






Pre-learning

«Brainstorming» method

7 min.






Organization moment :

1.Greeting.

Ask about the weather.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.


Warming up

Where are you from?

How old are you?

What color is it?

How many students are there in class?

What day of the week today?

Lead – in:

-What do you see in the picture?

-What another animal parts do you know?

The aim: To develop pupils speaking skills and create friendly atmosphere

Efficiency: By wishing each other they feel better and feel the support of others

Students of the class are listed.


Students' attention is drawn to the lesson.


Learners talk about favourite day previous lesson vocabulary


Determines the topic and purpose of the lesson


Students answer the questions


The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment

Good job!

Descriptor:

-know key phrases

- can make sentence

- know vocabulary of previous lesson

Total: 1 point


Descriptor:

-answer the questions

Total: 1 point






















Pictures












Middle of the lesson

Presentation part.

30 min













Ex:5 P:87

Play the recording. Ss listen and repeat chorally or individually and then elicit the L1 equivalents.


Ex: 6a P: 87

Explain the task. Explain/Elicit the meaning of the adjectives. Direct Ss to the Word List or their dictionaries to look up any unknown words.

Ss complete the descriptions. Check Ss' answers on the board.


Ex: 6b P: 87

Explain the task and read the example aloud. Ss work in pairs and ask and answer questions to guess the animals. Remind Ss to use their answers from Ex. 5a to help them.

Monitor the activity around the class and then ask some pairs to ask and answer in front of the class

Ex: 7 P: 87

Ask Ss to read through the fact file and think about what type of information is missing from each gap.

Play the recording. Ss listen and fill the gaps. Check Ss' answers



Conclusion during the lesson some tasks differentiated by outcomes of the students and by their abilities.

Pupils listen and repeat. Answer the question.

ANSWERS

Students own answer.

Pupils use the adjectives to complete the descriptions.

ANSWERS

Parrot

1 sharp beak

2 small body

3 sharp claws

4 long tail

Bear

1 wide mouth

2 big nose

3 small ears

4 sharp teeth

Giraffe

1 long neck

2 thin tail

3 small head

4 long legs

Pupils choose an animal. Your partner asks questions to find out which it is.

ANSWERS

B: Yes, it has.

A: Has it got a wide mouth?

B: Yes, it has.

A: Is it a bear?

B: Yes, it is, etc.

Pupils listen and complete the fact file about the bald eagle in your notebook.

ANSWERS

1 black

2 beak

3 (very) sharp

4 wings

5 65

6 fish

7 20-30

Descriptor:

- listen and repeat

- answer the question

Total: 2 point








Descriptor:

- use the adjectives

- complete the descriptions

Total: 2 point


Descriptor:

- choose an animal.

- asks questions to find out

Total: 2 point


Descriptor:

- listen and complete the fact file

- Tell your partner

Total: 2 point


-Make CCQ questions Yes / No


Total: 10 point

Students book

End of the lesson

5 min

Reflection

Learners provide reflection on what they have learned at the lesson.

Home task: Ex:


Poster









Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!