|
Unit of a long term plan: Our Health! |
School:№15 |
|
Date: |
Trainer’s name: Diusenov Nartay |
|
Class: 6 |
Present: Absent: |
|
The theme of the lesson: |
Germs |
|
Learning objectives that this lesson is contributing to |
6.R4 read and understand with some support a limited range of short fiction and non-fiction texts. 6.UE13 use might may could to express possibility on a limited range of familiar general and curricular topics. |
|
Lesson objectives |
All learners will be able to: -read the text and translate; -do true/false Most learners will be able to: - complete the sentences using must/mustn't. Some learners will be able to: - make their own opinions and express them. |
|
Level of thinking skills |
Knowledge comprehension, application, analysis |
|
Values links |
To know importance of health |
|
Cross curricular links |
Biology |
|
Previous learning |
Health services around the world |
Plan
|
Lesson planned Timing |
Teachers activity |
Learners activity |
Evaluation |
Resources |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Start 7min
Checking -up hometask 3min |
Greeting: Good afternoon guys! I’m glad to see you! Take your sit, please. Speech drill: -Who is on duty today? -What date is it today? -What day is it today?
-What was your hometask for today? |
-Good afternoon teacher!We’re glad to see you to.
-I am on duty today -Today it is of January -Today it is |
Well done! Good for you! |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Middle 30min
5min
End 5min
|
Lets continue our lesson!
Warm uр: “Maze of Questions”
Guys, the theme of our lesson “Germs”
New words: - listen sick –ауру [sɪk ] light –жарық [laɪt ] germ –бактерия [ʤɜːm ] soap –сабын [səʊp] surface –беті [ˈsɜːfɪs ] pot –ыдыс [pɒt] pan -кәстрөл [pæn ] dishcloth – ас үй сүлгісі [ˈdɪʃklɒθ ] store –дүкен [stɔː] container –контейнер [kənˈteɪnə ] cooked food –пісірілген тағам [kʊkt fuːd] raw –шикі [rɔː] chopping board –кесу тақтасы [ˈʧɒpɪŋ bɔːd] - repeat - read
Exercise 1 Which of the following sentences are true about germs? 1.Germs destroy food. 2.There are germs on all surfaces. 3.Cooking destroys germs. 4.Germs grow fast in the cold.
Read the text and translate.
You can't see them, but they are everywhere and they are dangerous. They can make us sick. That's why it is important to fight them. We can stop germs by doing four very simple things.
Cleaning Clean your hands with soap and water before cooking.Clean all kitchen surfaces. Use clean pots, pans and dishcloths.
Chilling Keep fish, meat, cooke food and dairy products in the fridge. Store food in differe containers in the fridge. Don't leave food out of the fridge for more than two hours.
Cooking Cooking kills germs. Always cook food well. Re-heat food only once.
Cross-contamination Keep raw meat away from cooked food. Don't use the same knife to cut raw meat and cooked meat. Don't cut raw meat and cooked food on the same chopping.
Exercise 2 Use the words below and must/mustn't to write complete sentences. 1. talk/with/your mouth/full. 2. eat/a lot of/fruit and vegetables. 3. go swimming/after/a meal. 4. drink/a lot of water/in the summer. 5. put/lots of/salt/in the soup 6. cook/food/well.
Worksheet: “Germs!” What you can do to prevent the spreading of germs?
Ex 4 How many types of germs do you know of? Collect information and present it to the class. You can use the key word Germs
Homework: Collect information about Germs. REFLECTION: “Flower”
The lesson is over! Thank you for your participation. Good-bye! |
1.True 2.True 3.True 4.False
Сіз оларды көре алмайсыз, бірақ олар барлық жерде және олар қауіпті. Олар бізді ауруға шалдықтыруы мүмкін. Сондықтан олармен күресу өте маңызды. Біз өте қарапайым төрт нәрсені орындау арқылы микробтарды тоқтата аламыз. Тазалау Пісірер алдында қолыңызды сабынмен және сумен жуыңыз.Ас үйдің барлық беттерін тазалаңыз. Таза кәстрөлдерді, пісіру парақтарын және шай сүлгілерін пайдаланыңыз. Салқындату Балықты, етті, дайын тағамдарды және сүт өнімдерін тоңазытқышта сақтаңыз. Тағамды тоңазытқышта әртүрлі контейнерлерде сақтаңыз. Тағамды тоңазытқыштан екі сағаттан артық шығармаңыз. Тамақ дайындау Пісіру микробтарды өлтіреді. Тамақты әрқашан жақсы дайындаңыз. Тамақты бір рет қайта қыздырыңыз. Айқас ластану Шикі етті пісірілген тағамдардан бөлек сақтаңыз. Шикі және пісірілген етті кесу үшін бірдей пышақты пайдаланбаңыз. Шикі ет пен пісірілген тағамдарды бірдей жолмен кесуге болмайды.
Answers: 1. You mustn't talk with your mouth full. 2. You must eat a lot of fruit and vegetables. 3. You mustn't go swimming after a meal. - 4. You must drink a lot of water in the summer. 5. You mustn't put lots of salt in the soup. 6. You must cook well.
F Always wash your hands after sneezing, blowing your nose, or coughing, or after touching used tissues or handkerchiefs. Use warm water and soap to wash your hands. If you don't have soap and water, use alcohol-base hand gel or disposable wipes.
1.Bacteria 2.Virus 3.Parasites
Thank you for your lesson teacher! Goodbye! |
Good job!
Amazing!
ЖИ арқылы жасау
ЖИ арқылы жасау
Бөлісу 1 - айлық Материал тарифі-96% жеңілдік 00 05 00 ҚМЖ
Ашық сабақ
Тәрбие сағаты
Презентация
БЖБ, ТЖБ тесттер
Көрнекіліктер
Балабақшаға арнарлған құжаттар
Мақала, Эссе
Дидактикалық ойындар
және тағы басқа 400 000 материал
Барлық 400 000 материалдарды шексіз жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз 1 990 ₸ 49 000₸ 1 айға қосылу Материалға шағымдану Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз Жариялаған: English teacherШағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз Excel 6 Theme: "Germs"
Тақырып бойынша 11 материал табылды
Excel 6 Theme: "Germs"Материал туралы қысқаша түсінік
EXCEL
Материалдың қысқаша нұсқасы
Plan
|
or
example:












