Материалдар / Excel 6 Unit 8 Theme : Use of Ebglish :
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Excel 6 Unit 8 Theme : Use of Ebglish :

Материал туралы қысқаша түсінік
Сабақтың қысқа мерзімді жоспары
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
10 Сәуір 2024
62
1 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
250 тг 188 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Short term plan:

Unit 8: Our neighbourhood



Teacher name:


Date:


Grade: 6

Number present:

absent:

Lesson title

Use of English; a / an some / any

Learning objectives


6.1.1.1 use speaking and listening skills to solve problems creatively and cooperatively in groups

6.2.1.1 understand a sequence of supported classroom instructions

6.3.1.1 provide basic information about themselves and others at sentence level on an increasing range of general topics

Lesson objectives

-present a/an, and some/any/every/no and their compounds

-practice a/an and some/any/no

-practice some/every/any and their compounds

Value links

Patriotism: The formation of civil society institutions is impossible without the development of a patriotism shared by the entire Kazakhstan, and with deep roots in the culture, psychology, and historical past of the Kazakhs.

Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up


3 min.





Pre-learning

«Brainstorming» method

7 min.







Organization moment :

1.Greeting.

Ask about the weather.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

Warming up

Where are you from?

How old are you?

What color is it?

How many students are there in class?

What day of the week today?

Lead – In:

Teacher explains the rule

The aim: To develop pupils speaking skills and create friendly atmosphere


Efficiency: By wishing each other they feel better and feel the support of others


Learners remember previous lesson vocabulary




Students say different words from the picture



Learners make sentences

The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment

Good job!

Assessment criteria

make basic statements related to personal information, match places to continents


Descriptor:

- make correct sentences

Total: 2 point























Picture

Middle of the lesson

Presentation part.

30 min













Ex:1 P:90

Go through the table with Ss and elicit the L1 equivalents for the examples.


Ex: 2 P: 90

Explain the task.

Ss do the task in closed pairs. Check Ss' answers.


Differentiation: «Verbal support» method is used to help Ss use new words in the sentences.









Ex: 3 P: 90

Explain the task. Ss complete the task. Check S answers.




Ex: 4 P: 90

Present the passive. Explain that we use the passive to talk about an action when we don't know who performed it or when it is obvious who performed it from the context or when the action is more important than the person who performed it.

Read out the theory box and explain/elicit that we form the passive tense with the verb to be + the past participle.


Conclusion during the lesson some tasks differentiated by outcomes of the students and by their abilities.


Learners read the table. Say the examples in your language.

ANSWERS

Student’s own answer.


Learners use some, every any and their compound to complete the postcard.

ANSWERS

A 1 some

2 a

3 any

B1 a

2 some

3 an

C1 any

2 any

3 some

D 1 no

2 some

3 any

Learners choose the correct word.


ANSWERS

1 Everything

2 something

3 every

4 everyone


Learners read the theory. Answer the question.

ANSWERS

Student’s own answer.

Descriptor:

- read the table

- Say the examples in your language

Total: 2 point

Self assessment


Descriptor:

- use some, every any and their compound

- complete the postcard.

Total: 2 point


Descriptor:

- choose the correct word.

Total: 2 point




Descriptor:

- read the theory

- answer the question.

Total: 2 point



Students book

End of the lesson

5 min

Reflection

Learners provide reflection on what they have learned at the lesson.












Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!