Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Unit of a long term plan: Helping & Heroes.

    School: №8

    Date: 07.09.2022.

    Trainer’s name: Shyrakbaikyzy Ulzhan

    Class: 6“A”

    Present: Absent:

    The theme of the lesson:

    Use of English.





    Learning objectives that this lesson is contributing to:

    6.3.6.1- communicate meaning clearly at sentence and discourse level during, pair, group and whole class exchanges;

    6.6.5.1 - use questions including questions with whose, how often, how long and a growing range of tag questions on a growing range of familiar general and curricular topics;

    6.5.2.1 - write with some support about real and imaginary past events, activities and experiences on a limited range of familiar general topics and some curricular topics.

    Lesson objectives:

    All learners will be able to:

    use and pronounce some target language accurately in response to prompts and in controlled tasks with support.

    Most learners will be able to:

    use and pronounce most target structures accurately in response to prompts and in controlled tasks with support.

    Some learners will be able to:

    use and pronounce most target structures accurately in response to prompts and in controlled tasks with little support.

    Level of thinking skills:

    Knowledge comprehension, application.

    Values links:

    Explanation of passive form (present & past simple) and Preposition of movement.

    Cross curricular links:

    English.

    Previous learning :

    Vocabulary for appearance / describing character.



    Plan



    Lesson planned

    Timing

    Teachers activity

    Learners activity

    Evoluation

    Resources

    Start

    7min









    Checking -up hometask

    3min

    Greeting:

    Good afternoon guys!

    I’m glad to see your! Take your sit, please.

    Talking to duty:

    -Who is on duty today?

    -What date is it today?

    -What day is it today?



    -What was your hometask for today?


    -Good afternoon teacher! We’re glad to see you to.


    -I am on duty today.

    -Today it is 7th of October.

    -Today it is Thursday.



    Well done!

    Good for you!


    Middle

    30min




    5min






    5min














    5min

































    5 min













    5 min.














    5 min.













    End

    5min
















    Let`s begin our lesson, before starting our lesson lets practice our pronunciation! Listen to me carefully and repeat after me all together.

    “The two twenty train tore through the tunnel”.

    Guys today we have a new lesson. The theme of our lesson: «Past simple».




    Before starting our lesson, let`s familiarize ourselves with the new vocabulary.

    Listen to me and repeat after me.

    Across- Бойымен

    Along-Бойымен

    Into-Ішіне

    Over-Бітті

    Past-Өткен

    Through-Арқылы

    Up-Жоғары

    Down-Төмен

    Towards-Қарай


    Exercise 6.

    Write questions, then

    answer them, as in the example.


    1. When/Elizabeth I/become Queen of

    England? When did Elizabeth I become Queen

    of England? She became Queen in 1558.

    2. Where/in Egypt/Cleopatra/live?

    3. Who/Lady Diana/marry?

    4. What/Marie Curie/discover?

    5. When/Florence Nightingale/start working

    in a hospital?

    6. When/Abraham Lincoln/die?


















    Exercise 7

    Then fill in: is,

    are, was, were.


    1. The films ........... shown in the cinema last week.

    2. Uniforms .......... worn in this school.

    3. The museum ........... visited by thousands of people every day.

    4. William Wallace ........... born in

    1270.



    Exercise 8

    Use the time expressions to write

    sentences about yourself, as in the

    example.


    yesterday

    last night

    yesterday morning

    two weeks ago

    last Sunday

    Example: I went to a museum two weeks ago.



    Exercise 9

    Look at the pictures and fill in the

    correct preposition of movement.

    Askar was happy when his parents gave him a new mountain bike for his birthday. He put on his helmet and went for a ride. He cycled

    1) .................. the road. He went 2) ...………. the train station on his left and 3) ... the tunnel.

    Then he cycled 4) ....... the forest,

    5)……….. to the top of the hill and

    6)……….. the other side really fast. He rode 7)…….. the bridge above the river and turned right. He parked his bike and went

    8)……… the street to buy a snack. Then he got on his bike and rode 9)........... the park.
























    Home task

    Exercise 10 p 21

    Write a short paragraph about

    what you did last weekend.


    Last weekend, I went ... with ... . We ... and then we ... . After, we ... . I had a great time!






    REFLECTION:

    I understand!

    I understand a little.

    I don't understand!


    The lesson is over! Thank you for your participation. Good-bye!

    Leaners repeat after the teacher.




























    1.When did Elizabeth I become Queen

    of England? She became Queen in 1558.

    2. Where in Egypt

    did Cleopatra live?

    She lived in

    Alexandria.

    3. Who did Lady

    Diana marry?

    She married

    Prince Charles.

    4. What did Marie

    Curie discover?

    She discovered radium.

    5. When did Florence Nightingale start working in a

    hospital?

    She started working in a hospital at the age of 35.

    6. When did Abraham

    Lincoln die?

    He died in 1865.







    1. Were

    2. Are

    3. Is

    4. Was






    > I bought an interesting book yesterday.

    > I watched comedy film last night.

    I had two eggs for breakfast yesterday morning.

    I went to the cinema last Sunday.





    1) along

    2) past

    3) through

    4) towards

    5) up

    6) down

    7) over

    8) across

    9) into

    Переводы:

    Туған күніне ата-анасы жаңа тау велосипедін сыйлағанда Асқар қуанды. Ол дулығасын киіп, серуенге шықты. Ол велосипедпен жүрді

    1) бойымен

    жол. Ол 2) сол жағындағы вокзалдан және 3) тоннель арқылы өтті.

    Содан кейін ол велосипедпен 4) орманға қарай,

    5) төбенің басына дейін және

    6) таңның екінші жағы өте тез. Ол 7) өзеннің үстіндегі көпірден өтіп, оңға бұрылды. Ол велосипедін тұраққа қойды да кетті

    8) тамақ сатып алу үшін көшенің арғы жағында. Сосын ол велосипедіне мініп 9)саябаққа келді.



    Last weekend, I went shopping with my friend.

    We tried on some clothes and I bought a pair of

    jeans and then we had lunch.

    After, we went to the cinema. I had a great time!








    Thank you.

    Good bye!

    Good job!We have just practice our pronunciation!








    Bully for you!

    Excellent!

    Well done!


    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    English teacher
    29 Мамыр 2024
    238
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Excel 7 Unit: "Helping & Heroes" Theme: "Use of English" page 21

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Excel 7 Unit: "Helping & Heroes" Theme: "Use of English" page 21

    Материал туралы қысқаша түсінік
    EXCEL 7
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Unit of a long term plan: Helping & Heroes.

    School: №8

    Date: 07.09.2022.

    Trainer’s name: Shyrakbaikyzy Ulzhan

    Class: 6“A”

    Present: Absent:

    The theme of the lesson:

    Use of English.





    Learning objectives that this lesson is contributing to:

    6.3.6.1- communicate meaning clearly at sentence and discourse level during, pair, group and whole class exchanges;

    6.6.5.1 - use questions including questions with whose, how often, how long and a growing range of tag questions on a growing range of familiar general and curricular topics;

    6.5.2.1 - write with some support about real and imaginary past events, activities and experiences on a limited range of familiar general topics and some curricular topics.

    Lesson objectives:

    All learners will be able to:

    use and pronounce some target language accurately in response to prompts and in controlled tasks with support.

    Most learners will be able to:

    use and pronounce most target structures accurately in response to prompts and in controlled tasks with support.

    Some learners will be able to:

    use and pronounce most target structures accurately in response to prompts and in controlled tasks with little support.

    Level of thinking skills:

    Knowledge comprehension, application.

    Values links:

    Explanation of passive form (present & past simple) and Preposition of movement.

    Cross curricular links:

    English.

    Previous learning :

    Vocabulary for appearance / describing character.



    Plan



    Lesson planned

    Timing

    Teachers activity

    Learners activity

    Evoluation

    Resources

    Start

    7min









    Checking -up hometask

    3min

    Greeting:

    Good afternoon guys!

    I’m glad to see your! Take your sit, please.

    Talking to duty:

    -Who is on duty today?

    -What date is it today?

    -What day is it today?



    -What was your hometask for today?


    -Good afternoon teacher! We’re glad to see you to.


    -I am on duty today.

    -Today it is 7th of October.

    -Today it is Thursday.



    Well done!

    Good for you!


    Middle

    30min




    5min






    5min














    5min

































    5 min













    5 min.














    5 min.













    End

    5min
















    Let`s begin our lesson, before starting our lesson lets practice our pronunciation! Listen to me carefully and repeat after me all together.

    “The two twenty train tore through the tunnel”.

    Guys today we have a new lesson. The theme of our lesson: «Past simple».




    Before starting our lesson, let`s familiarize ourselves with the new vocabulary.

    Listen to me and repeat after me.

    Across- Бойымен

    Along-Бойымен

    Into-Ішіне

    Over-Бітті

    Past-Өткен

    Through-Арқылы

    Up-Жоғары

    Down-Төмен

    Towards-Қарай


    Exercise 6.

    Write questions, then

    answer them, as in the example.


    1. When/Elizabeth I/become Queen of

    England? When did Elizabeth I become Queen

    of England? She became Queen in 1558.

    2. Where/in Egypt/Cleopatra/live?

    3. Who/Lady Diana/marry?

    4. What/Marie Curie/discover?

    5. When/Florence Nightingale/start working

    in a hospital?

    6. When/Abraham Lincoln/die?


















    Exercise 7

    Then fill in: is,

    are, was, were.


    1. The films ........... shown in the cinema last week.

    2. Uniforms .......... worn in this school.

    3. The museum ........... visited by thousands of people every day.

    4. William Wallace ........... born in

    1270.



    Exercise 8

    Use the time expressions to write

    sentences about yourself, as in the

    example.


    yesterday

    last night

    yesterday morning

    two weeks ago

    last Sunday

    Example: I went to a museum two weeks ago.



    Exercise 9

    Look at the pictures and fill in the

    correct preposition of movement.

    Askar was happy when his parents gave him a new mountain bike for his birthday. He put on his helmet and went for a ride. He cycled

    1) .................. the road. He went 2) ...………. the train station on his left and 3) ... the tunnel.

    Then he cycled 4) ....... the forest,

    5)……….. to the top of the hill and

    6)……….. the other side really fast. He rode 7)…….. the bridge above the river and turned right. He parked his bike and went

    8)……… the street to buy a snack. Then he got on his bike and rode 9)........... the park.
























    Home task

    Exercise 10 p 21

    Write a short paragraph about

    what you did last weekend.


    Last weekend, I went ... with ... . We ... and then we ... . After, we ... . I had a great time!






    REFLECTION:

    I understand!

    I understand a little.

    I don't understand!


    The lesson is over! Thank you for your participation. Good-bye!

    Leaners repeat after the teacher.




























    1.When did Elizabeth I become Queen

    of England? She became Queen in 1558.

    2. Where in Egypt

    did Cleopatra live?

    She lived in

    Alexandria.

    3. Who did Lady

    Diana marry?

    She married

    Prince Charles.

    4. What did Marie

    Curie discover?

    She discovered radium.

    5. When did Florence Nightingale start working in a

    hospital?

    She started working in a hospital at the age of 35.

    6. When did Abraham

    Lincoln die?

    He died in 1865.







    1. Were

    2. Are

    3. Is

    4. Was






    > I bought an interesting book yesterday.

    > I watched comedy film last night.

    I had two eggs for breakfast yesterday morning.

    I went to the cinema last Sunday.





    1) along

    2) past

    3) through

    4) towards

    5) up

    6) down

    7) over

    8) across

    9) into

    Переводы:

    Туған күніне ата-анасы жаңа тау велосипедін сыйлағанда Асқар қуанды. Ол дулығасын киіп, серуенге шықты. Ол велосипедпен жүрді

    1) бойымен

    жол. Ол 2) сол жағындағы вокзалдан және 3) тоннель арқылы өтті.

    Содан кейін ол велосипедпен 4) орманға қарай,

    5) төбенің басына дейін және

    6) таңның екінші жағы өте тез. Ол 7) өзеннің үстіндегі көпірден өтіп, оңға бұрылды. Ол велосипедін тұраққа қойды да кетті

    8) тамақ сатып алу үшін көшенің арғы жағында. Сосын ол велосипедіне мініп 9)саябаққа келді.



    Last weekend, I went shopping with my friend.

    We tried on some clothes and I bought a pair of

    jeans and then we had lunch.

    After, we went to the cinema. I had a great time!








    Thank you.

    Good bye!

    Good job!We have just practice our pronunciation!








    Bully for you!

    Excellent!

    Well done!


    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Сабақ жоспары 7 сынып
    29.05.2024
    238
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    English teacher
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации