Материалдар / Excel 8 Unit 7 "Travel and transport" Theme : "Modals"
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Excel 8 Unit 7 "Travel and transport" Theme : "Modals"

Материал туралы қысқаша түсінік
Оқу мақсаттарына сай тапсырмалары бар сабақтың қысқа мерзімді жоспары
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
20 Ақпан 2024
176
8 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
250 тг 188 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Short term plan:


Unit 7: Travel and transport


Teacher name:


Date:


Grade: 8

Number present:

absent:

Lesson title

Use of English: modals

Learning objectives


8.1.8.1 develop intercultural awareness through reading and discussion

8.3.7.1 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general topics, and some curricular topics

8.6.13.1 use a growing variety of modal forms for different functions: obligation, necessity, possibility, permission, requests, suggestions, prohibition on a range of familiar general and curricular topics

Lesson objectives

- To present modals

- To practise modals

Value links

Integrity – Integrity is the quality of having strong moral principles. So, a person with integrity will always act with honesty and adhere to their own moral code regardless of what others do.

Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up


3 min












Pre-learning

«Brainstorming» method

7 min.

Organization moment :

1.Greeting.

Ask about the weather.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.



Warming up

What is the weather like today?

What month is it now?

What season is it now?

What day of the week today?

Revise the language of the previous lesson.









Lead – In:



The aim: To develop pupils speaking skills and create friendly atmosphere

Efficiency: By wishing each other they feel better and feel the support of others

Students of the class are listed.

Students' attention s drawn to the lesson.



Learners write the numbers from previous lesson


Determines the topic and purpose of the lesson

Students say different words from the picture

The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment


Good job!

Descriptor:

-know key phrases

- can make sentence

- know vocabulary of previous lesson

Total: 1 point

Assessment criteria

- Learners have met the learning objectives if they can: To talk about places of nature beauty



























Pictures










Middle of the lesson

Presentation part.

30 min














Ex:1 P:78

Explain the task and explain the meanings of the words (possibility = sth that may happen, necessity = sth that is required, obligation = to have a duty to do something, permission = to be allowed to do sth, prohibition = to not be allowed to do something, request = sth that is asked for, suggestion = sth put forward for consideration, advice = guidance).

Read out the theory and present the modals.

Then elicit which modals express which function.












Ex: 2 P: 78

Explain the task and read out the example.

Give Ss time to complete it.

Then check Ss’ answers around the class











Ex: 3 P: 78

Explain the task and read out the example and then give Ss time to complete the task.

Ask various Ss around the class to read out their answers to check



Conclusion during the lesson some tasks differentiated by outcomes of the students and by their abilities.

Pupils read the theory. Which modal verbs express:

ANSWERS

possibility = can necessity = have to, need

lack of necessity = don’t have to, needn’t

obligation = must, have to

permission = can, may, might, could,

prohibition = mustn’t, can’t

request = can

suggestion = can

advice = must (strong), should/ought to

Pupils choose the correct item.

ANSWERS

2 doesn’t have to

3 don’t have to

4 have to

5 has to

6 doesn’t have to

7 mustn’t

8 must

Pupils complete the gaps with: can, can’t, may, might, should. There can be more than one answer.

ANSWERS

2 can/may

3 should

4 may/might

5 Can/May/Might

6 should

7 can’t

8 Can


Descriptor:

- read the theory

- elicit which modals express which function

Total: 2 point



















Descriptor:

- choose the correct item.

- complete the task

Total: 2 point











Descriptor:

- complete the gaps

- complete the task

Total: 2 point



Students book

End of the lesson

5 min

Reflection

Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.


Home task: Ex:










Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!