Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Excel 9 grade, 1 term lesson plans
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Құрметті әріптес!
Қазақстан Республикасының «Авторлық құқық және сабақтас құқықтар туралы» заңына сәйкес авторлық құқық заңмен қорғаланатынын ескертеміз. Сатып алған ҚМЖ – ны тарату туралы факт анықталған жағдайда әкімшілік айыппұл салынады.
«USTAZ tilegi» ғылыми әдістемелік орталығының әкімшілігі
№472 бұйрығы бойынша жасалған ҚМЖ келесі бетте
Бұл ҚМЖ ust.kz сайтында жасалынған. «USTAZ tilegi» ғылыми-әдістемелік орталығының сайтынының ҚМЖ бөлімінде кез-келген пән, кез-келген сынып бойынша ҚМЖ және презентацияны жүктеп ала аласыз. Ол үшін сілтеме арқылы өтіңіз.
MODULE 1 Grade 9
LESSON: Module 1 Lesson 1 Vocabulary “Hobbies” |
School: |
|||||
Date: |
Teacher’s name: |
|||||
CLASS: |
Number present: |
absent: |
||||
Learning objectives that this lesson is contributing to |
9.6.15.1- use infinitive forms after a growing number of adjectives and verbs; use gerund forms after a growing variety of verbs and prepositions; use an increased variety of prepositional verbs and phrasal verbs on a range of familiar general and curricular topics; 9.3.7.1- use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about an increased range of general and curricular topics 9.1.9.1- use imagination to express thoughts, ideas, experiences and feelings; 9.2.1.1- understand the main points in unsupported extended talk on a wide range of general and curricular topics; 9.4.6.1- recognise the attitude or opinion of the writer in extended texts on a range of familiar general and curricular topics |
|||||
Lesson objectives |
All learners will be able to: |
|||||
identify some specific information and key ideas in texts and use some target language to express views and comment on some views of others with support |
||||||
Most learners will be able to: |
||||||
identify most specific information and key ideas in texts and use a range of target language to express views and comment on some views of others with support |
||||||
Some learners will be able to: |
||||||
identify all specific information and most key ideas in texts and use a range of target language to express views and comment on views of others with little support |
||||||
Previous learning |
character and plot vocabulary from previous section |
|||||
Plan |
||||||
Part of the lesson/Time |
Teacher’s activity |
Student’s activity |
Assessment |
Resources |
||
Beginning of the lesson Warming-up Team work 10 min.
|
Organization moment: 1.Greeting. Ask about the weather. Open the envelop and ask students to take the cards with numbers. They should find their team according to the number:1 First 2. Second 3.Third In differentiation part «Magic cards» method was used to encourage them to identify the numbers. And find his/her team. |
“I wish….” method helps to start the lesson with telling supporting words to each other. The aim: To develop Ss speaking skills and create friendly atmosphere Efficiency: By telling the wishes they show their appreciations . |
At the organization moment T tries to award active Ss. «The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like: “Good job! Well done!” |
CD player Microphone cards |
||
30 min. |
Read the title of the module Hobbies & Qualities and ask Ss to suggest what they think it means. Go through the topic list and stimulate a discussion to prompt Ss' interest in the module. Explain/Elicit the meaning of any unknown words, then Ss find the page numbers for the items listed.
|
Ask questions to check Ss' understanding. - To present vocabulary for hobbies
|
Ss evaluate each other and encourage classmate with phrases like: Well done! Brilliant! Good job! I like it!
|
Whiteboard Pupils Book |
||
|
Expressing preferences
|
Then ask some pairs to share their answers with the class. |
Ss evaluate each other and encourage classmate with phrases like: Well done! Brilliant! Good job! I like it!
|
Whiteboard Pupils Book |
||
End of the lesson.
Reflection
Individual work: 5 min. |
The Ladder method was used as a reflection. T asks Ss to stick their stickers to the Success Ladder.
|
Ss use their stickers to show their knowledge according to the lesson Green- I understood Yellow-I have some questions Red-I need a help.
Aim: To know how many Ss got the theme. Efficiency: Ss can use colors to show how much do they remember. Differentiation: «Conclusion» method is used to finish the lesson. |
Descriptor: Speak on the theme “My day”, -can describe classroom with prepositions of place -can use ordinal numbers - 2points.
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз |