Материалдар / Excel 9 grade, 1 term lesson plans
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Excel 9 grade, 1 term lesson plans

Материал туралы қысқаша түсінік
Excel, 9 сынап, 1 тоқсан қмж
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
15 Желтоқсан 2023
875
19 рет жүктелген
450 ₸
Бүгін алсаңыз
+23 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +23 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Құрметті әріптес!

Қазақстан Республикасының «Авторлық құқық және сабақтас құқықтар туралы» заңына сәйкес авторлық құқық заңмен қорғаланатынын ескертеміз. Сатып алған ҚМЖ – ны тарату туралы факт анықталған жағдайда әкімшілік айыппұл салынады.

«USTAZ tilegi» ғылыми әдістемелік орталығының әкімшілігі

472 бұйрығы бойынша жасалған ҚМЖ келесі бетте

Бұл ҚМЖ ust.kz сайтында жасалынған. «USTAZ tilegi» ғылыми-әдістемелік орталығының сайтынының ҚМЖ бөлімінде кез-келген пән, кез-келген сынып бойынша ҚМЖ және презентацияны жүктеп ала аласыз. Ол үшін сілтеме арқылы өтіңіз.

https://ust.kz/qmg































MODULE 1 Grade 9


LESSON: Module 1 Lesson 1

Vocabulary “Hobbies”

School:

Date:

Teacher’s name:

CLASS:

Number present:

absent:

Learning objectives that this lesson is contributing to

9.6.15.1- use infinitive forms after a growing number of adjectives and verbs; use gerund forms after a growing variety of verbs and prepositions; use an increased variety of prepositional verbs and phrasal verbs on a range of familiar general and curricular topics;

9.3.7.1- use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about an increased range of general and curricular topics

9.1.9.1- use imagination to express thoughts, ideas, experiences and feelings;

9.2.1.1- understand the main points in unsupported extended talk on a wide range of general and curricular topics;

9.4.6.1- recognise the attitude or opinion of the writer in extended texts on a range of familiar general and curricular topics

Lesson objectives

All learners will be able to:

identify some specific information and key ideas in texts and use some target language to express views and comment on some views of others with support

Most learners will be able to:

identify most specific information and key ideas in texts and use a range of target language to express views and comment on some views of others with support

Some learners will be able to:

identify all specific information and most key ideas in texts and use a range of target language to express views and comment on views of others with little support

Previous learning

character and plot vocabulary from previous section

Plan

Part of the lesson/Time

Teacher’s activity

Student’s activity

Assessment

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up

Team work

10 min.


Organization moment:

1.Greeting.

Ask about the weather. Open the envelop and ask students to take the cards with numbers. They should find their team according to the number:1 First 2. Second 3.Third

In differentiation part «Magic cards» method was used to encourage them to identify the numbers. And find his/her team.

I wish….” method helps to start the lesson with telling supporting words to each other.

The aim: To develop Ss speaking skills and create friendly atmosphere

Efficiency: By telling the wishes they show their appreciations .

At the organization moment T tries to award active Ss. «The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

Good job!

Well done!”

CD player

Microphone

cards

30 min.

Read the title of the module Hobbies & Qualities and ask Ss to suggest what they think it means. Go through the topic list and stimulate a discussion to prompt Ss' interest in the module.

Explain/Elicit the meaning of any unknown words, then Ss find the page numbers for the items listed.


Ask questions to check Ss' understanding.

- To present vocabulary for hobbies

  • Go through the list of words and explain/elicit the meanings of any unknown words.

  • Then ask Ss to read the phrases a-e and look at the pictures and complete the task.


Ss evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

Well done! Brilliant! Good job! I like it!


Whiteboard

Pupils Book


Expressing preferences

  • Ask Ss to talk in pairs about which of the activities in Ex. 1 they like/don't like doing and why, using the phrases provided.

  • Monitor the activity around the class and then ask some Ss to share their answers with the class. About hobbies


  • Explain the task and read out the adjectives and explain/elicit the meanings of any unknown words.

  • Ask Ss to ask and answer in pairs following the example.

Then ask some pairs to share their answers with the class.

Ss evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

Well done! Brilliant! Good job! I like it!


Whiteboard

Pupils Book

End of the lesson.


Reflection



Individual work:

5 min.

The Ladder method was used as a reflection. T asks Ss to stick their stickers to the Success Ladder.


Ss use their stickers to show their knowledge according to the lesson

Green- I understood

Yellow-I have some questions

Red-I need a help.


Aim: To know how many Ss got the theme.

Efficiency:

Ss can use colors to show how much do they remember.

Differentiation: «Conclusion» method is used to finish the lesson.

Descriptor:

Speak on the theme “My day”,

-can describe classroom with prepositions of place

-can use ordinal numbers - 2points.


Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!