Құрметті әріптес!
Қазақстан Республикасының «Авторлық құқық және сабақтас құқықтар туралы» заңына сәйкес авторлық құқық заңмен қорғаланатынын ескертеміз. Сатып алған ҚМЖ – ны тарату туралы факт анықталған жағдайда әкімшілік айыппұл салынады.
«USTAZ tilegi» ғылыми әдістемелік орталығының әкімшілігі



№472 бұйрығы бойынша жасалған ҚМЖ келесі бетте
Бұл ҚМЖ ust.kz сайтында жасалынған. «USTAZ tilegi» ғылыми-әдістемелік орталығының сайтынының ҚМЖ бөлімінде кез-келген пән, кез-келген сынып бойынша ҚМЖ және презентацияны жүктеп ала аласыз. Ол үшін сілтеме арқылы өтіңіз.
MODULE 1 Grade 9
|
LESSON: Module 1 Lesson 1 Vocabulary “Hobbies” |
School: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Date: |
Teacher’s name: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
CLASS: |
Number present: |
absent: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Learning objectives that this lesson is contributing to |
9.6.15.1- use infinitive forms after a growing number of adjectives and verbs; use gerund forms after a growing variety of verbs and prepositions; use an increased variety of prepositional verbs and phrasal verbs on a range of familiar general and curricular topics; 9.3.7.1- use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about an increased range of general and curricular topics 9.1.9.1- use imagination to express thoughts, ideas, experiences and feelings; 9.2.1.1- understand the main points in unsupported extended talk on a wide range of general and curricular topics; 9.4.6.1- recognise the attitude or opinion of the writer in extended texts on a range of familiar general and curricular topics |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Lesson objectives |
All learners will be able to: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
identify some specific information and key ideas in texts and use some target language to express views and comment on some views of others with support |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Most learners will be able to: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
identify most specific information and key ideas in texts and use a range of target language to express views and comment on some views of others with support |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Some learners will be able to: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
identify all specific information and most key ideas in texts and use a range of target language to express views and comment on views of others with little support |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Previous learning |
character and plot vocabulary from previous section |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Plan |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Part of the lesson/Time |
Teacher’s activity |
Student’s activity |
Assessment |
Resources |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Beginning of the lesson Warming-up Team work 10 min.
|
Organization moment: 1.Greeting. Ask about the weather. Open the envelop and ask students to take the cards with numbers. They should find their team according to the number:1 First 2. Second 3.Third In differentiation part «Magic cards» method was used to encourage them to identify the numbers. And find his/her team. |
“I wish….” method helps to start the lesson with telling supporting words to each other. The aim: To develop Ss speaking skills and create friendly atmosphere Efficiency: By telling the wishes they show their appreciations . |
At the organization moment T tries to award active Ss. «The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like: “Good job! Well done!” |
CD player Microphone cards |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
30 min. |
Read the title of the module Hobbies & Qualities and ask Ss to suggest what they think it means. Go through the topic list and stimulate a discussion to prompt Ss' interest in the module. Explain/Elicit the meaning of any unknown words, then Ss find the page numbers for the items listed.
|
Ask questions to check Ss' understanding. - To present vocabulary for hobbies
|
Ss evaluate each other and encourage classmate with phrases like: Well done! Brilliant! Good job! I like it!
|
Whiteboard Pupils Book |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Expressing preferences
|
Then ask some pairs to share their answers with the class. |
Ss evaluate each other and encourage classmate with phrases like: Well done! Brilliant! Good job! I like it!
|
Whiteboard Pupils Book |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
End of the lesson.
Reflection
Individual work: 5 min. |
The Ladder method was used as a reflection. T asks Ss to stick their stickers to the Success Ladder.
|
Ss use their stickers to show their knowledge according to the lesson Green- I understood Yellow-I have some questions Red-I need a help.
Aim: To know how many Ss got the theme. Efficiency: Ss can use colors to show how much do they remember. Differentiation: «Conclusion» method is used to finish the lesson. |
Descriptor: Speak on the theme “My day”, -can describe classroom with prepositions of place -can use ordinal numbers - 2points.
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Құрметті әріптес!
Қазақстан Республикасының «Авторлық құқық және
сабақтас құқықтар туралы» заңына сәйкес авторлық құқық заңмен
қорғаланатынын ескертеміз. Сатып алған ҚМЖ – ны тарату туралы факт
анықталған жағдайда әкімшілік айыппұл
салынады.
«USTAZ tilegi» ғылыми әдістемелік орталығының
әкімшілігі
№472 бұйрығы бойынша жасалған ҚМЖ келесі
бетте
Бұл ҚМЖ ust.kz сайтында жасалынған. «USTAZ
tilegi» ғылыми-әдістемелік орталығының сайтынының ҚМЖ бөлімінде
кез-келген пән, кез-келген сынып бойынша ҚМЖ және презентацияны
жүктеп ала аласыз. Ол үшін сілтеме арқылы
өтіңіз.
MODULE 1 Grade
9
LESSON: Module 1 Lesson
1
Vocabulary
“Hobbies”
School:
Date:
Teacher’s
name:
CLASS:
Number
present:
absent:
Learning objectives that this lesson is
contributing
to
9.6.15.1- use infinitive forms after a
growing number of adjectives and verbs; use gerund forms after a
growing variety of verbs and prepositions; use an increased variety
of prepositional verbs and phrasal verbs on a range of familiar
general and curricular
topics;
9.3.7.1- use appropriate subject-specific
vocabulary and syntax to talk about an increased range of general
and curricular
topics
9.1.9.1- use imagination to express
thoughts, ideas, experiences and
feelings;
9.2.1.1- understand the main points in
unsupported extended talk on a wide range of general and curricular
topics;
9.4.6.1- recognise the attitude or
opinion of the writer in extended texts on a range of familiar
general and curricular
topics
Lesson
objectives
All learners will be able
to:
identify some specific information and
key ideas in texts and use some target language to express views
and comment on some views of others with
support
Most learners will be able
to:
identify most specific information and
key ideas in texts and use a range of target language to express
views and comment on some views of others with
support
Some learners will be able
to:
identify all specific information and
most key ideas in texts and use a range of target language to
express views and comment on views of others with little
support
Previous
learning
character and plot vocabulary from
previous
section
Plan
Part of the
lesson/Time
Teacher’s
activity
Student’s
activity
Assessment
Resources
Beginning of the
lesson
Warming-up
Team
work
10
min.
Organization
moment:
1.Greeting.
Ask
about the weather. Open the envelop and ask students to take the
cards with numbers. They should find their team according to the
number:1 First 2. Second
3.Third
In
differentiation
part
«Magic
cards»
method
was used to encourage them to identify the numbers. And find
his/her
team.
“I wish….” method helps to start the lesson with
telling supporting words to each
other.
The
aim:
To
develop Ss speaking skills and create friendly
atmosphere
Efficiency:
By
telling the wishes they show their appreciations
.
At the
organization moment T tries to award active
Ss.
«The
praise»
method
is used to evaluate Ss with phrases
like:
“Good
job!
Well
done!”
CD
player
Microphone
cards
30
min.
Read the title of the
module
Hobbies
&
Qualities
and ask Ss to suggest what they think it
means. Go through the topic list and stimulate a discussion to
prompt Ss' interest in the
module.
Explain/Elicit the meaning of any unknown
words, then Ss find the page numbers for the items
listed.
Ask questions to check Ss'
understanding.
- To present vocabulary for
hobbies
Go through the list of words and
explain/elicit the meanings of any unknown
words.
Then ask Ss to read the phrases a-e and look
at the pictures and complete the
task.
Ss
evaluate each other and encourage classmate with phrases
like:
Well
done! Brilliant! Good job! I like
it!
Whiteboard
Pupils
Book
Expressing
preferences
Ask Ss to talk in pairs about which of the
activities in Ex. 1 they like/don't like doing and why, using the
phrases
provided.
Monitor the activity around the class and
then ask some Ss to share their answers with the class. About
hobbies
Explain the task and read out the adjectives
and explain/elicit the meanings of any unknown
words.
Ask Ss to ask and answer in pairs following
the example.
Then ask some pairs to share their answers
with the
class.
Ss
evaluate each other and encourage classmate with phrases
like:
Well
done! Brilliant! Good job! I like
it!
Whiteboard
Pupils
Book
End of
the
lesson.
Reflection
Individual
work:
5
min.
The
Ladder method was used as a reflection. T asks Ss to stick their
stickers to the Success
Ladder.
Ss use
their stickers to show their knowledge according to the
lesson
Green-
I
understood
Yellow-I have some
questions
Red-I
need a
help.
Aim:
To know
how many Ss got the
theme.
Efficiency:
Ss can
use colors to show how much do they
remember.
Differentiation:
«Conclusion»
method
is used to finish the
lesson.
Descriptor:
Speak
on the theme “My
day”,
-can
describe classroom with prepositions of
place
-can
use ordinal numbers -
2points.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||













