Exploring the world

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Exploring the world

Материал туралы қысқаша түсінік
Шет тілі пәні сабақ жоспары 6 сынып
Материалдың қысқаша нұсқасы

Unit 9: Transport

Lesson 94

Trainee’s name:

Sailauova Anel

Date:

02.05.2025

Grade:

Number present:

absent:

Lesson title

Exploring the world


Learning objectives


6.3.1.1 provide basic information about themselves and others at sentence level

on an increasing range of general topics

6.4.5.1 deduce meaning from context in short texts on a limited range of familiar general and curricular topics

6.5.1.1 plan, write, edit and proofread work at text level with support on a limited range of general and curricular topics


Lesson objectives

Learners will be able to:

- predict the content of the text

- read for specific information



Value links

Respect - treating people with respect, value and courtesy. Especially


apologising to them where the situation calls for it.


Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

5 min
























Middle of the lesson

30 min




















































End of the lesson

5 min




Organization moment :

1.Greeting.

Good afternoon children?

How are you?

I'm glad to see you, thank you sit down.

Talking to duty

Who is on duty today?

-What day is it today?

-What date is it today?

Checking – up of the home task: What was your homework for today?



1.Divide into groups

We divide into groups by choosing cards.





2.Ex 1 p 100

Read the text

Each team receives a text. However, the sentences are mixed up.



3.Ex 2 p 100

Read the texts again and answer the questions.




4.Riddles

1. I have wings, I fly,

Talking to the sky.

I pass through clouds above,

Carrying people with love.


2. Wherever you go, I go too,

Showing directions straight and true.

I can help you explore and roam,

Hold me in hand, I’ll take you home.


3. I have deserts, rivers, trees,

Mountains, valleys, endless seas.

Spin me once and you will see,

The secrets of the Earth and me.


4. I show the way, left or right,

Helping you go day or night.


5. Small but strong, not on land,

I move in water, I’m in command.

On waves, I drift with ease,

I travel across the seas.



5. Ex 3 p 100

Which tour would you like to go on? Why?




Home task : Open your diaries and write down your homework. Ex 4 p 100


Reflection : I gave you the cards write your opinion about the lesson


Objective: To develop students' speaking skills, create a friendly atmosphere

Students' attention is focused on the lesson.


-Today is Friday

-Today is 2nd of May







1.Students divide into groups





2. Students must put the text in the correct order and read it.








3.ANSWERS

1.The best way to see Venice is go on a ride in a gondola.

2. They sing traditional Italian songs.

3. A longtail boat looks like a banana in shape.

4. The locals use these boats to travel around the island.

5. It isn't expensive. Prices are not too high.




4.ANSWERS

1.airplane

2.map

3.globe

4.compass

5.boat



















5. Students work in groups to create and defend a poster for their dream trip.



Students write homework in his diaries.


Students write their opinion about the lesson


The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment

Good job!

Assessment criteria

make basic statements related to personal information, match places to continents


Descriptor:

- Students put the text in the correct

Total: 2 points




Descriptor

-Students answer the questions

Total:2 points
















Descriptor

- Students solve riddles

Total:2 points




















Descriptor

-Students make a poster and protect it

Total:3 points


























Ap1






Excel 6 grade

P 100





Excel 6 grade

P 100








































Excel 6 grade

P 100








Ap2



Methodologist: ________Salimbekova N. Sh.

School teacher: ________Salimbekova N. Sh.

Trainees:_______ Sailauova A.K.

Mark: ________



Ap1



Рисунок 182380479






Ap2







Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
07.06.2025
126
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі