Family friends 5 сынып қмж

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Family friends 5 сынып қмж

Материал туралы қысқаша түсінік
Family friends 34p 5 сынып қмж
Материалдың қысқаша нұсқасы
Short Term Lesson Plan
Theme of the lesson:Family friends

Unit:3
Teacher’s name:
Date:
Grade: 5
Theme of the lesson:
Learning objectives(s) that
this lesson is contributing to:

Values
Aisha Erbolova
8.11.23
Number present:
absent:
Family friends 34p
5.L2 understand an increasing range of unsupported basic questions
which ask for personal information
5.S4 respond with limited flexibility at sentence level to unexpected
comments on an increasing range of general and curricular topics
5.R3 understand the detail of an argument on a limited range of
familiar general and curricular topics

Lesson Objectives:

By the end of the lesson the students will be able to:
understand the personal information
choose the correct answers of general and curricular topics.
analyze the given questions to whole class
Respect family friends

Value links:
Plan:
Part of the
lesson/Time
Beginning of the
lesson
Warming-up
Whole class
5 мин.

Pre-learning
«Brainstorming»
method
Whole class
10 min.

Teacher’s activity
Organization moment:
1.Greeting.
2. Organization moment.
Teacher gives strings
students to say warm
words to each other.

Student’s activity

Ss should continue
saying good words,
wishes to each other
passing the string.
Be happy
Be healthy
Save your family
The aim: develop
students speaking
skills and helps to
break down their
shy habits.
Efficiency:By
passing the string
Ss feel good
atmosphere.
T gives Ss to define how Ss list the words
many words do they
that they know and
know?
say to class.
Housework-үй жұмысы Aim:check Ss if
they remember the
Dark-қараңғы
previous lesson’s
Noisy-шулы
Funny-күлкілі,қызықты themes.
Efficiency:Ss
Stone-тас
refresh their
Bowling-боулинг
vocabulary strength
Golf-голф

Assessment

Resources

After doing
the actions T
tries to award
active
Ss.«The
praise»
method is
used to
evaluate Ss
with phrases
like:
“Good job!
Well done!”

Envelop with
shapes

Feedback:
“The praise”
method
“Good job!
Well done!”

Whiteboard
PPT (With
words)
Excel
Pupils
Book page34

Middle of the
lesson
“Jigsaw”
Method
Team work
7 min.

Team work
8 min.
“True/false/doesn’t
say”

Billiards-бильярд
Serious-салмақты
Angry-ашулы
A bit-аздап
Lazy-жалқау
Vacuum cleaner-шаң
сорғыш
Cute-әдемі, сүйкімді
Baseball-бейсбол
Clever-ақылды
Pet-үй жануары
Bark-үру
Fair-әділ
Quiet-тыныш
Silly-ақымақ
Drums-барабан
Polite-сыпайы
Calm-сабырлы
Club-клуб
Strong-күшті
Teacher divides Ss for
3 groups.
1. The Flintstones
2. The Rubbles
3. Questionnaire
Each group should listen
the story and write down
about
own
family
information

T prepares a lot
sentences on the board.
3 groups should find
correct answers.
T gives only 1 mins.
Then the game will stop.

Exercise 1:
Ss write what do
they know about the
Flintstones.
And give the
answer to the
question “If they
ordinary family or
not?”.
They listen then
read to find out the
answer.
Questionnaire
students prepare
questions to whole
group.
Ss tries quickly
find correct
answers.
Aim:Ss remember
the story better than
reading whole text
Efficiency:
Ss learn to think
quickly
Differentiation:
All students tries
answer the
questions, some of
them say the
mistakes at all.

Descriptor:
- read the text
-find the
answer to the
questions

Whiteboard
Pupils Book
PPT
Page 34

Total: 1point

Descriptor:
Whiteboard
-recognize the Excel
story
Student’s
-say correctly Book
the answer
Poster
-define the
doesn’t say
sentences.
Total: 1point

Individual work
10 min.
Writing

End of the lesson.
5 min.
Reflection

T asks Ss answer the
questions on page 34,
ex.2
Aim: review the story
Efficiency:
Some of them helps to
find their mistakes
Differentiation:Ss gives
short answers, some of
them give full answer.
“I know/want to
know/knew” method.
T gives cards.
And explains the
instructions.

Ss write down the
answers in 5 mins.
Who haven’t
enough time, they
give orally answers.

Descriptor:
-answer 5
questions
-answer
8questions

Whiteboard
Excel
Student’s
Book

Total: 1point

Students complete
the table what they
know and want to
know, knew.
Aim:Ss define what
they have learnt
from today’s lesson.
Efficiency:
Helps to analyze
about their
understanding

Feedback:
“I
know/want
to
know/knew”
method.

Cards
Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
pdf
30.11.2023
230
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Жариялаған:
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі