Материалдар / Famous kazakh artists

Famous kazakh artists

Материал туралы қысқаша түсінік
Қазақтың атақты адамдары тақырыбында презентация
450 ₸
Бүгін алсаңыз
+23 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +23 бонус беріледі Бұл не?
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Short term plan

School № ___

Lesson 40

Term: 3

Unit 5. My free time

Teacher’s name:


Date:


Grade: 3

Number present:

Number absent:

Theme of the lesson:

Culture. My toys

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

3.1.2.1 recognise familiar words with visual support;

3.2.3.3 make introductions and requests in basic interaction with others;

3.3.2.2 deduce the meaning of a word in a picture or icon on a limited range of topics;

3.5.1.4 use common adjectives in descriptions of people and things and simple feelings with support.

Lesson objectives

By the end of the lesson the students will be able to:

learn how to describe a toy using active words;

write familiar words correctly and make sentences with them;

make and respond to suggestions;

express personal attitude toward a topic discussing a topic.

Lesson procedure:

Stages of the lesson/ Time

Teacher’s activity

Student’s activity

Assessment

Resources/ materials

Greeting.

Organisation moment.

2 min.

Good morning, dear pupils.

I’m glad to see you. How are you today?

The students greet the teacher.

Good morning, good morning to you,

We are glad to see you too.

How are you?


Whiteboard

Warm up: 3 min.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson. Look at the pictures of: a bike, a scooter, a teddy bear, roller skates, a ball, skateboard.

Name outdoor toys.


Phonetic Drill Exercise.


Repeat: a, an, and, man, cat, hat, at, Ann

Read the words: name

Jake

fame

cake

Name words with a sound: [ei], [t], [m].

Sts. guess the theme of the lesson:

My toys.






Sts. listen to the teacher and repeat a tongue twister.

Sts. repeat the words after the teacher and name the words.

Self – Assessment

Descriptor:

3.1.2.1 recognise familiar words with visual support;

Whiteboard

Flashcards.

Main activities:

19 min.


St. Book Ex.1 p. 45

A teacher asks Sts to listen and follow the text in the books.

What kind of text is it? Is it an advert/ad?

Do you know the word: wheel?


Describe a toy according to the plan:

1.This is/ These are…

2. It is(colour).

3.It has got/ They have got: 2/3/4 wheels or big/ small wheels.

4. It is for 2 children/ for a boy/ for a girl.


A swing:

Sts. listen and follow the text.

Have got/ has got. Sts. give the number of wheels from the pictures: A bike has got 2/3 wheels.


Sts. describe a toy using a plan.















Self – Assessment

Descriptor:

A learner:

  • Demonstrate an ability to organize and express ideas clearly;

Descriptor: A learner

Use and follow with considerable support simple words, phrases, sentences in reading familiar topics.

Give a sticker for a right answer to encourage Sts.

Assessment criteria:

identifying, remembering and sounding out high-frequency sound and letter patterns.

Score: 5

Student Book “Family and friends 3. Kazakhstan edition”. (Oxford University Press)

p.45

CD.58








Worksheet









Physical training exercise – 3 min.

A break for physical activity.

Teacher plays the video with physical exercises.

https://youtu.be/hBAuIzZttP4

Students watch and do physical exercises and sing a song.




Music

https://youtu.be/hBAuIzZttP4


Main activities:

15 min.


A teacher asks Sts. to listen and read.

Let’s write a story.

Good idea!

A teacher firstly explains the rule: Let’s learn.

Open your workbooks and do:

Ex. 1 – 3 p.45.

Sts. do this exercise in pairs:

-Let’s play football.

-Good idea!




Pair - Assessment

Descriptor:

A learner:

uses appropriate subject-specific vocabulary while speaking.


St.B. p.45

CD. 59

W.B./ worksheets

p.45.



The end of the lesson

3 min.

Teacher gives a homework and comment the work of Sts.

Home Assignment

PB p.45

Ex.1(read), Ex.3(w).


SS write their homework for the next lesson.

Sts. give a mark to themselves for working at the lesson.

Students think critically, exploring, developing, evaluating and making choices about their own and others’ ideas.


Pupils evaluate themselves using evaluation lists.

Reflection.

Self- Assessment.

Whiteboard









Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі