2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / Fear and phobias

Fear and phobias

Материал туралы қысқаша түсінік
It is very important material for teachers
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады


Approved by--------------------

SESSION PLAN


Оқытушының аты-жөні

Abazhanova Aigul

Сабақтың тақырыбы

Unit 5. Stress and Fear

Fear and phobias



Модульдің пәннің атауы

Standard curriculum of technical and vocational education in the discipline "Foreign language"of the technical and technological direction

1.Жалпы ақпарат курс,топ

Сабақ түрі

1-course №241-group

Mixed lesson

2. Мақсаттар мен міндеттер

1.Жеке оқу мақсаттарын белгілеу үшін кері байланысты пайдалану.

2.Басқалардың пікірін бағалау және сындарлы жауап беру.

3.Автордың өзіндік ережелерін сақтай отырып,мазмұнды шығармашылықпен қайта ойластыра отырып,мәтінді қайталау.

3. Оқу нәтижелері

1.Топтардағы мәселелерді шығармашылық және бірлесіп шешу үшін сөйлеу және тыңдау дағдыларын қолданады

2.Сындарлы бағалау үшін чек парақты пайдаланады

3.Шешендік өнер дағдыларын көрсетеді

4. Қажетті ресурстар

Interactive board, book, cards.

5. Сабақ жоспары

45 minutes

Plan


Уақыт

Оқытушының,студенттің іс-әрекеті


Бағалау критерийлері

Ресурстар

Lesson

Ұйымдастыру сәті

2 min









Checking up homework

3 min

Word wall


Greeting

  • Good day students!

  • How are you feeling today?

  • Who is absent today?

  • Why?


Checking up students’ preparation and educational materials

Circle of joy. The students choose smileys. Sun, heart, smiles, hands. Before the lesson students cheer each other up by wishing.

  • Checking homework

1.Word wall платформасы арқылы студенттер үй тапсырмасын орындайды. Сөздерді топтастырады.

2.Төңкерілген оқыту технологиясы бойынша студенттерге тапсырма берілген.Ол әдіс бойынша студенттер жаңа сабақ барысында өз білімдерін дәлелдеп шығады.




educational materials




Appendix 1


Stickers

https://www.youtube.com/watch?v=Q7A3iQSb3S0




Оқу алдында

Listening. Video.

Jigsaw method

15 min








Task 1.Listening.Video. Jigsaw method


Group work. Видеоны тыңдап 3 топқа бөлініп,топтық жұмыс жасайды.Фобияның түрлерімен танысады, өзара сұрақтар қояды.


Топқа студенттерді flippity платформасы арқылы бөлемін.


New words:


The fear of death = Thanatophobia

The fear of spiders = Arachnophobia

The fear of heights = Acrophobia

The fear of open spaces = Agoraphobia

The fear of public speaking = Glossophobia


T gives a short explanation:

A phobia is an extreme fear that last over a period of months or years. We don’t use the word phobia to talk about smith that we feel frightened of at only one time.


Are students surprised that these are the top 5 most common phobias?

Which phobia do they think is the most common?

Answer: - The fear of public speaking = Glossophobia

Give students time to discuss the question ‘Do you suffer from these phobias too?’ with their partners.


Assessment checklist

Student’s name______________________



Descriptors

Marks

1

To the organization of the group

1

2

To the right answer

1

3

To use time effectively

1

4

To the vocabulary

1

5

To the correct answer

1


Descriptor:

A learner

  • Works with a small group

  • Asks each other questions

  • Discusses the topic


Appendix 2


Video 1





https://www.youtube.com/watch?v=Q7A3iQSb3S0


https://flippity.net/rp.php?c=%D0%9C%D0D0%B0%D1%82,%D0%90%D1%81%D1%8B%D0%BB%D0%B6%D0%B0%D0%BD,%D2%92%D0%B0%D0%BB%D1%8B%D0%BC%D0%B6%D0%B0%D0%BD,%D0%A2%D0%B8%D0%BC%D1%83%D

Оқу барысында


Matching” method

15 min



















































Method

Yes/no”


Task 2. Matching fears and phobias. Pair work.

Жұптық жұмыс.Студенттер жұптасып орындайды.Word wall платформасында сәйкестендіру әдісі арқылы сөздердің анықтамаларын табады.

Match the phobia with its correct definition. Write the letter of the correct answer next to the phobia.

  1. Arachnophobia

  2. Claustrophobia

  3. Acrophobia

  4. Agoraphobia

  5. Nyctophobia

A. Fear of being in confined spaces
B. Fear of heights
C. Fear of spiders
D. Fear of open or crowded spaces
E. Fear of the dark


Assessment checklist

Student’s name______________________



Descriptors

Marks

1

Completes the task for a long time without mistakes

1

2

Quickly completes the task with 1 mistake, without dictionary

2

3

Quickly completes the task without any mistakes, without dictionary


3

4

Quickly completes the task using dictionary


1





SWSN.- A task for a student with special educational needs (student with speech language impairment)


The student completes the identification task orally and writing form with dictionary. This work is performed by the yes or no method. The teacher asks a question, the student answers only yes or no. If he can’t speak at all, he can answer with facial expressions, because the student’s ears can hear.

Darkness


Flying


Crowds

Bees


Snakes

Spiders

Thunderstorms

Heights


Assessment checklist

Student’s name______________________


Descriptors

Marks

1

Completes the task for a long time without mistakes

1

2

Quickly completes the task with 1 mistake, without dictionary

2

3

Quickly completes the task without any mistakes, without dictionary


3

4

Quickly completes the task using dictionary


1





Descriptor:

A learner

  • Matches the picture with the word

  • Reads without any mistake

  • Uses time effectively




Peer assessment














Descriptor:

For a SWSN.

  • fills in the table;

  • works orally and writing form.

  • answers yes/no

questions.


Teacher’s assessment



Appendix 3


wordwall.net/ru/resource/1357094






































Appendix 4


Assessment checklist


Card game

5 min

Task 3. Let's talk about FEARS. Individual work. Card game.

Карта ойыны арқылы студенттер сұрақтарға жауап береді.


1.Some people are terrified of speaking in public. Are you?

2.Are you afraid of ghosts or monsters Why and why not?

3.What is your biggest fear in life? Are you afraid that it might come true?

4.What were you afraid of when you were a child?


Assessment checklist

Student’s name______________________


Descriptors

Marks

1

Speaks in his own sentences

1

2

Quickly completes the task with 1 mistake, without dictionary

2

3

Quickly completes the task without any mistakes, without dictionary


2

4

Quickly completes the task using dictionary


1

5

To the vocabulary

2



Descriptor:

A learner

  • answers the question

  • uses time effectively

  • pronounces words correctly

  • speaks without grammatical mistakes

Appendix 5



https://wordwall.net/ru/resource/6244437


Card game

Оқу соңында

Рефлексия

SMS әдісі

2 min

SMS” әдісі арқылы студенттер кері байланыс жасайды.


Descriptor:

A learner

  • writes SMS by phone

  • writes what he understood

  • writes what he did not understand

  • writes what he wants to know?


Teacher’s assessment







Mobile phones

Қорытынды

Додокаэдр әдісі

Homework


3 min

Summary

Make up one sentence that summarize the whole lesson.


Task. Student speaks in one sentence by today’s lesson using “Додокаэдр” method. Sentences must be logically related to each other.



Teacher gives the home task: Make up a crossword about phobias



Descriptor:

A learner

  • speaks one sentence.

  • speaks without grammatical mistakes.

  • speaks fluently.

  • keeps the time limit for 1 minutes


Teacher’s assessment



Appendix 6

oogle.com/search?q=додекаэдр+әдісі&sca_esv=2cc6ea8c7001880f&udm=2&biw=1514&bih=716&sxsrf=ADLYWIK1RLumeyO6GAv4tjKSK







19 Ақпан 2025
65
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі