0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу 690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. 10 материал жасау
Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін 30 материал жүктеу
Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз шексіз
Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу5 файлды тегін жүктеу
Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
1 - айлық
Стандарт
2990 ₸ / айына
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау 30 материал жасау
Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін 900 материал жүктеу
Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз шексіз
Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу 150 файлды тегін жүктеу
Жинақталған ҚМЖ бөлімінде 10 файлды тегін жүктеу
Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар) тегін қатысу
1 - айлық
Шебер 7990 ₸ / айына
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау 150 материал жасау
Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін 900 материал жүктеу
Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз шексіз
Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу 300 файлды тегін жүктеу
Жинақталған ҚМЖ бөлімінде 50 файлды тегін жүктеу
Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар) тегін қатысу
Назар аударыңыз!
Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
Ок
Материалдың қысқаша нұсқасы
FILA кестесін қолдану арқылы оқушылардың мәтінмен жұмыс
істеу дағдыларын дамыту
Мәтінмен жұмыс істеудің маңызы зор, себебі оқушылардың ойлау
қабілеттері мен сөздік қорын арттыруға, сауатты сөйлеу мен тіл байлығын
дамытуға, шығармашылық, танымдылық қабілеттерін дамытуға, адамгершілік
және эстетикалық тәрбие беруге көмектеседі. Мәтінмен жұмыс жасау
оқушылардың оқылым, жазылым, айтылым, тыңдалым дағдыларын
қалыптастырып, олардың ой-өрістерін кеңейтеді.
Оқушылардың мәтінмен жұмыс істеу дағдыларын дамыту үшін
Сингапурлық әріптестерден көрген FILA кестесін қолданып көруді ұйғардым.
FILA кестесінде F – факт, I – идея, L – оқыту (сұрақтар), A – іс-әрекет дегенді
білдіреді. Бұл кестені топта толтырады. Оқушыларды үйрету үшін алдымен
суретті оқиғалардың ретін ауыстырып бердім. Олар оқиға ретін дұрыс тауып
орналастырып, содан соң оқиғада кездескен фактілерді, оқиғаның идеясын,
осы оқиға бойынша туындаған сұрақтарды және осы сұрақтардың жауабын
іздеп
табудың
жолдарын
анықтап,
жазып
шығады.
Сабақта
қолданғандарымнан мысал келтіре кетейін:
1-топ:
F – факт
I – идея
L – оқыту
(сұрақтар)
Баланың басында Оған дұрыс бас Бас киім ұшып
бас киім бар;
киім кию керек кетпеу үшін не
еді.
істер едік?
A – іс-әрекет
Бас киімді
құстарға
қалдырып,
Құс бас киімге
отырды;
Күз мезгілі;
Қатты жел;
Жапырақтар
ағаштардан түсіп
жатыр;
2-топ:
F – факт
Құстан бас
киімді қалай
қайтарып алар
едік?
I – идея
L – оқыту
(сұрақтар)
Анасы
қызына Бас киімге
Өз заттарымызға
бас киім берді;
резинка тағып
мұқият болу
Оның бас киімі қоюға болатын
керекпіз.
ұшып кетті;
еді;
Құстарға
Құс бас киімді ұя Бас киімді қуып мейірімді болу
ретінде
жетіп ұстап алуға керек екенін
қолданды.
болар еді.
білдік.
басқасын сатып
алар едік немесе
бас киімді алып,
құстарға ұя
жасар едік.
A – іс-әрекет
Мен оның
орнында болсам,
бас киіміме ие
болар едім.
Құсқа бас киімді
қалдырар едім,
ол тоңып қалмау
үшін.
Осындай үлгіде бірнеше суретті оқиғалармен жұмыс істеп үйренген соң,
оқушыларға мәтіндер ұсынылды, мысалы:
Шашу – қуаныш айғағы ретінде жасалатын өте сұлу да
салтанатты дәстүр. Шашу бала туылғанда, тұсау
кескенде, сүндетке отырғызылғанда, келін түскенде, күйеу келгенде, отау
көтергенде, бүркіт ұстап әкелгенде, жүйрік ат бәйгеден озғанда, алыс
сапардан жолаушы оралғанда, жақсылық күндерде, құда келгенде, тағы басқа
зор қуанышты күндерде әйелдер құрт, ірімшік, өрік-мейіз, кәмпиттен, күміс
теңгеден шашылады. Шашылған шашудан тойға қатысушылар теріп
алып, ырым қылып балаларына апарып береді. Шашуды, әдетте жасы үлкен
әйелдер, әжелер шашады да, оны жастар, балалар теріп алады. Шашудың екі
түрі бар. Бірі шашылады, екіншісі шашылмайды. Тойға көп адам шашу
әкелетіндіктен оның бәрін ысырап етіп шаша бермейді. Тек белгілі бір
бөлігін ғана шашады. Туыс-туғандар әкелген дастарқан шашу ретіндегі қазақ
халқының қуаныш-тілегін білдіретін ниеті болып табылады. Оның
бастаулары кем дегенде көне түркілік замандарға барады. Түркілер қуаныш
кезінде құрт, ірімшік сияқты ақ тағамдарды “ақ жолтай“, “ақ тағамдай ақ
болыңдар“, “ақ ниет тілейміз“ деп шашқан. Кейіннен тату-тәтті болсын деген
ниетпен шашуға кәмпит қосылған. Дәстүрлі қазақ қоғамында ауқатты
адамдар күміс, алтын теңгелер де шашқан. Шашу қазіргі уақытта да кеңінен
қолданылуда.
F – факт
I – идея
L – оқыту
(сұрақтар)
Шашу –
Шашу
Шашуды тек
қуаныш айғаы; шашқанда тілек тойларда ғана
Шашу – дәстүр; айтып шашу.
шаша ма?
Шашуды
Шашудың
белгілі бір күні
тарихы қандай?
шашады;
Шашуда неге
Әйелдер және
көбінесе кәмпит
әжелер
шашқан?
шашады;
Шашуды неге
Шашуға
әжелер ғана
ірімшік, кәмпит,
шашқан?
алтын теңгелер
Шашу шашуды
және құрт
қашан ойлап
шашады.
тапқан?
A – іс-әрекет
Үйде әжемнен, атаанамнан сұраймын.
Кітаптардан,
энциклопедиялардан
қараймын.
Мәтінмен жұмыс істеуде FILA кестесін қолданған өте ыңғайлы.
Оқушылардың
топта
жұмыс
істеу
дағдылары,
сабаққа
деген
қызығушылықтары арта түседі. Мәтінді түсініп оқып, мәтіннен түрлі ақпарат
алып, ол ақпараттараттарды салыстырып, қорытынды жасап үйренеді, сұрақ
қоюды, сонымен қатар сол сұрақтарға жауапты әртүрлі дерекөздерінен табуды
үйренеді.
істеу дағдыларын дамыту
Мәтінмен жұмыс істеудің маңызы зор, себебі оқушылардың ойлау
қабілеттері мен сөздік қорын арттыруға, сауатты сөйлеу мен тіл байлығын
дамытуға, шығармашылық, танымдылық қабілеттерін дамытуға, адамгершілік
және эстетикалық тәрбие беруге көмектеседі. Мәтінмен жұмыс жасау
оқушылардың оқылым, жазылым, айтылым, тыңдалым дағдыларын
қалыптастырып, олардың ой-өрістерін кеңейтеді.
Оқушылардың мәтінмен жұмыс істеу дағдыларын дамыту үшін
Сингапурлық әріптестерден көрген FILA кестесін қолданып көруді ұйғардым.
FILA кестесінде F – факт, I – идея, L – оқыту (сұрақтар), A – іс-әрекет дегенді
білдіреді. Бұл кестені топта толтырады. Оқушыларды үйрету үшін алдымен
суретті оқиғалардың ретін ауыстырып бердім. Олар оқиға ретін дұрыс тауып
орналастырып, содан соң оқиғада кездескен фактілерді, оқиғаның идеясын,
осы оқиға бойынша туындаған сұрақтарды және осы сұрақтардың жауабын
іздеп
табудың
жолдарын
анықтап,
жазып
шығады.
Сабақта
қолданғандарымнан мысал келтіре кетейін:
1-топ:
F – факт
I – идея
L – оқыту
(сұрақтар)
Баланың басында Оған дұрыс бас Бас киім ұшып
бас киім бар;
киім кию керек кетпеу үшін не
еді.
істер едік?
A – іс-әрекет
Бас киімді
құстарға
қалдырып,
Құс бас киімге
отырды;
Күз мезгілі;
Қатты жел;
Жапырақтар
ағаштардан түсіп
жатыр;
2-топ:
F – факт
Құстан бас
киімді қалай
қайтарып алар
едік?
I – идея
L – оқыту
(сұрақтар)
Анасы
қызына Бас киімге
Өз заттарымызға
бас киім берді;
резинка тағып
мұқият болу
Оның бас киімі қоюға болатын
керекпіз.
ұшып кетті;
еді;
Құстарға
Құс бас киімді ұя Бас киімді қуып мейірімді болу
ретінде
жетіп ұстап алуға керек екенін
қолданды.
болар еді.
білдік.
басқасын сатып
алар едік немесе
бас киімді алып,
құстарға ұя
жасар едік.
A – іс-әрекет
Мен оның
орнында болсам,
бас киіміме ие
болар едім.
Құсқа бас киімді
қалдырар едім,
ол тоңып қалмау
үшін.
Осындай үлгіде бірнеше суретті оқиғалармен жұмыс істеп үйренген соң,
оқушыларға мәтіндер ұсынылды, мысалы:
Шашу – қуаныш айғағы ретінде жасалатын өте сұлу да
салтанатты дәстүр. Шашу бала туылғанда, тұсау
кескенде, сүндетке отырғызылғанда, келін түскенде, күйеу келгенде, отау
көтергенде, бүркіт ұстап әкелгенде, жүйрік ат бәйгеден озғанда, алыс
сапардан жолаушы оралғанда, жақсылық күндерде, құда келгенде, тағы басқа
зор қуанышты күндерде әйелдер құрт, ірімшік, өрік-мейіз, кәмпиттен, күміс
теңгеден шашылады. Шашылған шашудан тойға қатысушылар теріп
алып, ырым қылып балаларына апарып береді. Шашуды, әдетте жасы үлкен
әйелдер, әжелер шашады да, оны жастар, балалар теріп алады. Шашудың екі
түрі бар. Бірі шашылады, екіншісі шашылмайды. Тойға көп адам шашу
әкелетіндіктен оның бәрін ысырап етіп шаша бермейді. Тек белгілі бір
бөлігін ғана шашады. Туыс-туғандар әкелген дастарқан шашу ретіндегі қазақ
халқының қуаныш-тілегін білдіретін ниеті болып табылады. Оның
бастаулары кем дегенде көне түркілік замандарға барады. Түркілер қуаныш
кезінде құрт, ірімшік сияқты ақ тағамдарды “ақ жолтай“, “ақ тағамдай ақ
болыңдар“, “ақ ниет тілейміз“ деп шашқан. Кейіннен тату-тәтті болсын деген
ниетпен шашуға кәмпит қосылған. Дәстүрлі қазақ қоғамында ауқатты
адамдар күміс, алтын теңгелер де шашқан. Шашу қазіргі уақытта да кеңінен
қолданылуда.
F – факт
I – идея
L – оқыту
(сұрақтар)
Шашу –
Шашу
Шашуды тек
қуаныш айғаы; шашқанда тілек тойларда ғана
Шашу – дәстүр; айтып шашу.
шаша ма?
Шашуды
Шашудың
белгілі бір күні
тарихы қандай?
шашады;
Шашуда неге
Әйелдер және
көбінесе кәмпит
әжелер
шашқан?
шашады;
Шашуды неге
Шашуға
әжелер ғана
ірімшік, кәмпит,
шашқан?
алтын теңгелер
Шашу шашуды
және құрт
қашан ойлап
шашады.
тапқан?
A – іс-әрекет
Үйде әжемнен, атаанамнан сұраймын.
Кітаптардан,
энциклопедиялардан
қараймын.
Мәтінмен жұмыс істеуде FILA кестесін қолданған өте ыңғайлы.
Оқушылардың
топта
жұмыс
істеу
дағдылары,
сабаққа
деген
қызығушылықтары арта түседі. Мәтінді түсініп оқып, мәтіннен түрлі ақпарат
алып, ол ақпараттараттарды салыстырып, қорытынды жасап үйренеді, сұрақ
қоюды, сонымен қатар сол сұрақтарға жауапты әртүрлі дерекөздерінен табуды
үйренеді.
ЖИ арқылы жасау
ЖИ арқылы жасау
Бөлісу
1 - айлық
Материал тарифі-96% жеңілдік
00
05
00
ҚМЖ
Ашық сабақ
Тәрбие сағаты
Презентация
БЖБ, ТЖБ тесттер
Көрнекіліктер
Балабақшаға арнарлған құжаттар
Мақала, Эссе
Дидактикалық ойындар
және тағы басқа 400 000 материал
Барлық 400 000 материалдарды шексіз
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
1 990 ₸ 49 000₸
1 айға қосылу
Материалға шағымдану
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Жариялаған:
Мукашева Анаргуль СериковнаШағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
FILA кестесін қолдану арқылы оқушылардың мәтінмен жұмыс істеу дағдыларын дамыту
Тақырып бойынша 11 материал табылды
FILA кестесін қолдану арқылы оқушылардың мәтінмен жұмыс істеу дағдыларын дамыту
Материал туралы қысқаша түсінік
FILA кестесін қолдану арқылы оқушылардың мәтінмен жұмыс істеу үлгісі
Материалдың қысқаша нұсқасы
FILA кестесін қолдану арқылы оқушылардың мәтінмен жұмыс
істеу дағдыларын дамыту
Мәтінмен жұмыс істеудің маңызы зор, себебі оқушылардың ойлау
қабілеттері мен сөздік қорын арттыруға, сауатты сөйлеу мен тіл байлығын
дамытуға, шығармашылық, танымдылық қабілеттерін дамытуға, адамгершілік
және эстетикалық тәрбие беруге көмектеседі. Мәтінмен жұмыс жасау
оқушылардың оқылым, жазылым, айтылым, тыңдалым дағдыларын
қалыптастырып, олардың ой-өрістерін кеңейтеді.
Оқушылардың мәтінмен жұмыс істеу дағдыларын дамыту үшін
Сингапурлық әріптестерден көрген FILA кестесін қолданып көруді ұйғардым.
FILA кестесінде F – факт, I – идея, L – оқыту (сұрақтар), A – іс-әрекет дегенді
білдіреді. Бұл кестені топта толтырады. Оқушыларды үйрету үшін алдымен
суретті оқиғалардың ретін ауыстырып бердім. Олар оқиға ретін дұрыс тауып
орналастырып, содан соң оқиғада кездескен фактілерді, оқиғаның идеясын,
осы оқиға бойынша туындаған сұрақтарды және осы сұрақтардың жауабын
іздеп
табудың
жолдарын
анықтап,
жазып
шығады.
Сабақта
қолданғандарымнан мысал келтіре кетейін:
1-топ:
F – факт
I – идея
L – оқыту
(сұрақтар)
Баланың басында Оған дұрыс бас Бас киім ұшып
бас киім бар;
киім кию керек кетпеу үшін не
еді.
істер едік?
A – іс-әрекет
Бас киімді
құстарға
қалдырып,
Құс бас киімге
отырды;
Күз мезгілі;
Қатты жел;
Жапырақтар
ағаштардан түсіп
жатыр;
2-топ:
F – факт
Құстан бас
киімді қалай
қайтарып алар
едік?
I – идея
L – оқыту
(сұрақтар)
Анасы
қызына Бас киімге
Өз заттарымызға
бас киім берді;
резинка тағып
мұқият болу
Оның бас киімі қоюға болатын
керекпіз.
ұшып кетті;
еді;
Құстарға
Құс бас киімді ұя Бас киімді қуып мейірімді болу
ретінде
жетіп ұстап алуға керек екенін
қолданды.
болар еді.
білдік.
басқасын сатып
алар едік немесе
бас киімді алып,
құстарға ұя
жасар едік.
A – іс-әрекет
Мен оның
орнында болсам,
бас киіміме ие
болар едім.
Құсқа бас киімді
қалдырар едім,
ол тоңып қалмау
үшін.
Осындай үлгіде бірнеше суретті оқиғалармен жұмыс істеп үйренген соң,
оқушыларға мәтіндер ұсынылды, мысалы:
Шашу – қуаныш айғағы ретінде жасалатын өте сұлу да
салтанатты дәстүр. Шашу бала туылғанда, тұсау
кескенде, сүндетке отырғызылғанда, келін түскенде, күйеу келгенде, отау
көтергенде, бүркіт ұстап әкелгенде, жүйрік ат бәйгеден озғанда, алыс
сапардан жолаушы оралғанда, жақсылық күндерде, құда келгенде, тағы басқа
зор қуанышты күндерде әйелдер құрт, ірімшік, өрік-мейіз, кәмпиттен, күміс
теңгеден шашылады. Шашылған шашудан тойға қатысушылар теріп
алып, ырым қылып балаларына апарып береді. Шашуды, әдетте жасы үлкен
әйелдер, әжелер шашады да, оны жастар, балалар теріп алады. Шашудың екі
түрі бар. Бірі шашылады, екіншісі шашылмайды. Тойға көп адам шашу
әкелетіндіктен оның бәрін ысырап етіп шаша бермейді. Тек белгілі бір
бөлігін ғана шашады. Туыс-туғандар әкелген дастарқан шашу ретіндегі қазақ
халқының қуаныш-тілегін білдіретін ниеті болып табылады. Оның
бастаулары кем дегенде көне түркілік замандарға барады. Түркілер қуаныш
кезінде құрт, ірімшік сияқты ақ тағамдарды “ақ жолтай“, “ақ тағамдай ақ
болыңдар“, “ақ ниет тілейміз“ деп шашқан. Кейіннен тату-тәтті болсын деген
ниетпен шашуға кәмпит қосылған. Дәстүрлі қазақ қоғамында ауқатты
адамдар күміс, алтын теңгелер де шашқан. Шашу қазіргі уақытта да кеңінен
қолданылуда.
F – факт
I – идея
L – оқыту
(сұрақтар)
Шашу –
Шашу
Шашуды тек
қуаныш айғаы; шашқанда тілек тойларда ғана
Шашу – дәстүр; айтып шашу.
шаша ма?
Шашуды
Шашудың
белгілі бір күні
тарихы қандай?
шашады;
Шашуда неге
Әйелдер және
көбінесе кәмпит
әжелер
шашқан?
шашады;
Шашуды неге
Шашуға
әжелер ғана
ірімшік, кәмпит,
шашқан?
алтын теңгелер
Шашу шашуды
және құрт
қашан ойлап
шашады.
тапқан?
A – іс-әрекет
Үйде әжемнен, атаанамнан сұраймын.
Кітаптардан,
энциклопедиялардан
қараймын.
Мәтінмен жұмыс істеуде FILA кестесін қолданған өте ыңғайлы.
Оқушылардың
топта
жұмыс
істеу
дағдылары,
сабаққа
деген
қызығушылықтары арта түседі. Мәтінді түсініп оқып, мәтіннен түрлі ақпарат
алып, ол ақпараттараттарды салыстырып, қорытынды жасап үйренеді, сұрақ
қоюды, сонымен қатар сол сұрақтарға жауапты әртүрлі дерекөздерінен табуды
үйренеді.
істеу дағдыларын дамыту
Мәтінмен жұмыс істеудің маңызы зор, себебі оқушылардың ойлау
қабілеттері мен сөздік қорын арттыруға, сауатты сөйлеу мен тіл байлығын
дамытуға, шығармашылық, танымдылық қабілеттерін дамытуға, адамгершілік
және эстетикалық тәрбие беруге көмектеседі. Мәтінмен жұмыс жасау
оқушылардың оқылым, жазылым, айтылым, тыңдалым дағдыларын
қалыптастырып, олардың ой-өрістерін кеңейтеді.
Оқушылардың мәтінмен жұмыс істеу дағдыларын дамыту үшін
Сингапурлық әріптестерден көрген FILA кестесін қолданып көруді ұйғардым.
FILA кестесінде F – факт, I – идея, L – оқыту (сұрақтар), A – іс-әрекет дегенді
білдіреді. Бұл кестені топта толтырады. Оқушыларды үйрету үшін алдымен
суретті оқиғалардың ретін ауыстырып бердім. Олар оқиға ретін дұрыс тауып
орналастырып, содан соң оқиғада кездескен фактілерді, оқиғаның идеясын,
осы оқиға бойынша туындаған сұрақтарды және осы сұрақтардың жауабын
іздеп
табудың
жолдарын
анықтап,
жазып
шығады.
Сабақта
қолданғандарымнан мысал келтіре кетейін:
1-топ:
F – факт
I – идея
L – оқыту
(сұрақтар)
Баланың басында Оған дұрыс бас Бас киім ұшып
бас киім бар;
киім кию керек кетпеу үшін не
еді.
істер едік?
A – іс-әрекет
Бас киімді
құстарға
қалдырып,
Құс бас киімге
отырды;
Күз мезгілі;
Қатты жел;
Жапырақтар
ағаштардан түсіп
жатыр;
2-топ:
F – факт
Құстан бас
киімді қалай
қайтарып алар
едік?
I – идея
L – оқыту
(сұрақтар)
Анасы
қызына Бас киімге
Өз заттарымызға
бас киім берді;
резинка тағып
мұқият болу
Оның бас киімі қоюға болатын
керекпіз.
ұшып кетті;
еді;
Құстарға
Құс бас киімді ұя Бас киімді қуып мейірімді болу
ретінде
жетіп ұстап алуға керек екенін
қолданды.
болар еді.
білдік.
басқасын сатып
алар едік немесе
бас киімді алып,
құстарға ұя
жасар едік.
A – іс-әрекет
Мен оның
орнында болсам,
бас киіміме ие
болар едім.
Құсқа бас киімді
қалдырар едім,
ол тоңып қалмау
үшін.
Осындай үлгіде бірнеше суретті оқиғалармен жұмыс істеп үйренген соң,
оқушыларға мәтіндер ұсынылды, мысалы:
Шашу – қуаныш айғағы ретінде жасалатын өте сұлу да
салтанатты дәстүр. Шашу бала туылғанда, тұсау
кескенде, сүндетке отырғызылғанда, келін түскенде, күйеу келгенде, отау
көтергенде, бүркіт ұстап әкелгенде, жүйрік ат бәйгеден озғанда, алыс
сапардан жолаушы оралғанда, жақсылық күндерде, құда келгенде, тағы басқа
зор қуанышты күндерде әйелдер құрт, ірімшік, өрік-мейіз, кәмпиттен, күміс
теңгеден шашылады. Шашылған шашудан тойға қатысушылар теріп
алып, ырым қылып балаларына апарып береді. Шашуды, әдетте жасы үлкен
әйелдер, әжелер шашады да, оны жастар, балалар теріп алады. Шашудың екі
түрі бар. Бірі шашылады, екіншісі шашылмайды. Тойға көп адам шашу
әкелетіндіктен оның бәрін ысырап етіп шаша бермейді. Тек белгілі бір
бөлігін ғана шашады. Туыс-туғандар әкелген дастарқан шашу ретіндегі қазақ
халқының қуаныш-тілегін білдіретін ниеті болып табылады. Оның
бастаулары кем дегенде көне түркілік замандарға барады. Түркілер қуаныш
кезінде құрт, ірімшік сияқты ақ тағамдарды “ақ жолтай“, “ақ тағамдай ақ
болыңдар“, “ақ ниет тілейміз“ деп шашқан. Кейіннен тату-тәтті болсын деген
ниетпен шашуға кәмпит қосылған. Дәстүрлі қазақ қоғамында ауқатты
адамдар күміс, алтын теңгелер де шашқан. Шашу қазіргі уақытта да кеңінен
қолданылуда.
F – факт
I – идея
L – оқыту
(сұрақтар)
Шашу –
Шашу
Шашуды тек
қуаныш айғаы; шашқанда тілек тойларда ғана
Шашу – дәстүр; айтып шашу.
шаша ма?
Шашуды
Шашудың
белгілі бір күні
тарихы қандай?
шашады;
Шашуда неге
Әйелдер және
көбінесе кәмпит
әжелер
шашқан?
шашады;
Шашуды неге
Шашуға
әжелер ғана
ірімшік, кәмпит,
шашқан?
алтын теңгелер
Шашу шашуды
және құрт
қашан ойлап
шашады.
тапқан?
A – іс-әрекет
Үйде әжемнен, атаанамнан сұраймын.
Кітаптардан,
энциклопедиялардан
қараймын.
Мәтінмен жұмыс істеуде FILA кестесін қолданған өте ыңғайлы.
Оқушылардың
топта
жұмыс
істеу
дағдылары,
сабаққа
деген
қызығушылықтары арта түседі. Мәтінді түсініп оқып, мәтіннен түрлі ақпарат
алып, ол ақпараттараттарды салыстырып, қорытынды жасап үйренеді, сұрақ
қоюды, сонымен қатар сол сұрақтарға жауапты әртүрлі дерекөздерінен табуды
үйренеді.
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
pdf
21.04.2023
1504
ЖИ арқылы жасау
Жариялаған:
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
шағым қалдыра аласыз













