Физика пәні бойынша практикалық жұмыстарды
ұйымдастыру әдістемесі
Кіріспе
Физика — табиғат құбылыстарын зерттейтін және
оның заңдылықтарын түсіндіретін ғылыми пән. Ол тек теориялық
біліммен шектелмей, практикалық жұмыстарды ұйымдастыру арқылы
оқушыларға тереңірек түсінік береді. Физика пәні бойынша
практикалық жұмыстар оқушылардың өздігінен зерттеу жүргізу
қабілеттерін дамытуға, теориялық білімдерін өмірде қолдана білуге
мүмкіндік береді. Сонымен қатар, бұл жұмыстар оқушылардың
қызығушылығын арттырып, ғылыми ойлау дағдыларын қалыптастырады. Осы
мақалада физика пәні бойынша практикалық жұмыстарды ұйымдастырудың
әдістемелік аспектілері қарастырылады.
1. Практикалық жұмыстардың маңызы мен
мақсаты
Практикалық жұмыстардың негізгі мақсаты —
оқушылардың физика пәні бойынша алған білімдерін тәжірибелік
тұрғыдан бекіту, физикалық заңдарды нақты өмірде көру және оларды
түсіну болып табылады. Бұл жұмыстар оқушыларды ғылыми зерттеуге
бағыттай отырып, олардың тәжірибелік дағдыларын қалыптастырады.
Сонымен қатар, практикалық жұмыстар теориялық материалдың өмірмен
байланысын көрсетіп, оқушылардың физикаға деген қызығушылығын
арттырады. Практикалық жұмыстың маңызды
міндеттері:
-
Оқушылардың тәжірибелік дағдыларын
қалыптастыру.
-
Теория мен тәжірибені ұштастыру арқылы білімді
тереңдету.
-
Оқушылардың эксперимент жүргізу және ғылыми
талдау дағдыларын дамыту.
-
Қауіпсіздік ережелерін сақтау, құрал-жабдықтармен
жұмыс істеу дағдыларын дамыту.
2. Практикалық жұмыстардың
түрлері
Физика пәні бойынша практикалық жұмыстарды
әртүрлі формада ұйымдастыруға болады. Әрбір жұмыстың өзіндік
ерекшеліктері мен мақсаттары бар:
-
Зертханалық жұмыстар
— оқушыларға физикалық құбылыстарды зерттеу үшін
қажетті құралдар мен жабдықтар беріледі. Олар осы құралдарды
пайдаланып, физикалық заңдылықтарды тексереді. Мысалы, механика,
термодинамика немесе оптика бойынша тәжірибелер.
-
Демонстрациялық жұмыстар
— мұғалім тәжірибені өзі көрсетіп, оқушылар оның
нәтижесін талқылайды. Бұл жұмыс жаңа теориялық білімді түсіндіру
кезінде тиімді.
-
Квест тапсырмалары
— оқушылар түрлі физикалық мәселелерді шешу
арқылы белгілі бір мақсатқа жетуге тиіс. Бұл форма оқушыларды
тапсырмаларды орындауға ынталандырып, олардың шығармашылық
қабілеттерін дамытады.
-
Жобалық жұмыстар —
оқушылар белгілі бір физикалық құбылысты зерттеп, өздерінің
жобаларын ұсынады. Бұл жұмыс оқушылардың зерттеу және ғылыми
жобаларды дайындау дағдыларын дамытады.
3. Практикалық жұмыстарды ұйымдастырудың
әдістемелік тәсілдері
Физика пәні бойынша практикалық жұмыстарды
ұйымдастыруда мұғалімнің әдістемелік тәсілдері үлкен рөл атқарады.
Практикалық жұмыстың сапалы өтуі үшін мынадай әдістемелік
тәсілдерді қолдану қажет:
-
Түсіндіру және көрсету әдісі
— мұғалім физикалық құбылыстар мен заңдылықтарды
түсіндіре отырып, оқушыларды тәжірибе жасауға бағыттайды. Әдетте,
бұл әдіс жаңа тақырыпты бастау кезінде тиімді. Мұғалім тәжірибені
көрсету арқылы оқушыларға қажетті дағдыларды
үйретеді.
-
Жеке жұмыс —
әр оқушыға дербес тапсырма беріліп, ол өздігінен тәжірибе
жүргізеді. Бұл әдіс оқушылардың дербес жұмыс істеу қабілеттерін
арттырады.
-
Топтық жұмыс —
оқушылар топ болып бірігіп, тәжірибелер жүргізеді. Бұл әдіс
оқушылардың бір-бірімен пікір алмасуына, топта жұмыс істей білуіне,
мәселелерді бірлесіп шешуге үйретеді.
-
Қадамдық нұсқаулықтар
— практикалық жұмыстың әрбір кезеңі бойынша нақты
нұсқаулықтар беріліп, оқушыларға жұмыс жасау тәртібі түсіндіріледі.
Бұл әдіс оқушыларға жұмыс кезінде шатасудан сақтап, тәжірибе
нәтижелерінің дәлдігін арттырады.
4. Практикалық жұмыстарды өткізу кезіндегі
қауіпсіздік шаралары
Физика пәні бойынша практикалық жұмыстарды
жүргізу кезінде қауіпсіздік шараларының маңызы зор. Тәжірибелер
барысында әртүрлі химиялық заттар, құралдар және техникалық
жабдықтар қолданылуы мүмкін, сондықтан қауіпсіздік ережелерін қатаң
сақтау керек. Оқушыларға келесі қауіпсіздік талаптары
түсіндірілетін болуы тиіс:
-
Құралдармен жұмыс істеу
ережелері —
әрбір құрал мен жабдықты дұрыс пайдалану әдісін
көрсету.
-
Қауіпсіздік киімдерін кию
— көзілдірік, қолғап, арнайы киімдер мен аяқ
киімдерді қолдану.
-
Химиялық заттармен жұмыс істеу кезінде
сақтық —
химиялық реактивтермен жұмыс істеу кезінде арнайы ережелерді
сақтау.
5. Практикалық жұмыстарды бағалау
критерийлері
Практикалық жұмыстың нәтижесін бағалау үшін
бірнеше критерийлер қолданылады. Оқушылардың жұмысын бағалаудың
негізгі аспектілері мыналар:
-
Тәжірибенің дұрыс
ұйымдастырылуы —
оқушының тапсырманы дұрыс орындауы, құрал-жабдықтарды дұрыс
пайдалану.
-
Нәтижелердің дұрыстығы
— алынған нәтижелердің теориялық деректермен
сәйкес келуі.
-
Талдау және қорытынды жасау
— тәжірибе нәтижелерін дұрыс талдап, қажетті
қорытынды жасау.
-
Қауіпсіздік ережелерін
сақтау —
тәжірибе барысында қауіпсіздік талаптарының
орындалуы.
Қорытынды
Физика пәні бойынша практикалық жұмыстарды
ұйымдастыру әдістемесі — бұл оқушылардың ғылыми дүниетанымын
қалыптастырудың маңызды бір кезеңі. Практикалық жұмыстар оқушыларға
теориялық білімді тәжірибемен ұштастыруға мүмкіндік береді, олардың
ғылыми ойлау қабілетін дамытуға көмектеседі. Бұл жұмыстарды
ұйымдастыруда мұғалімнің әдістемелік шеберлігі, дұрыс
әдіс-тәсілдерді таңдау және оқушыларға зерттеу дағдыларын
қалыптастыру — сабақтың нәтижелі болуының кепілі.