Материалдар / ФИЗИКА ПӘНІН ОҚЫТУДЫҢ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

ФИЗИКА ПӘНІН ОҚЫТУДЫҢ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ

Материал туралы қысқаша түсінік
ФИЗИКА ПӘНІН ОҚЫТУДЫҢ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ мақала
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
28 Наурыз 2024
109
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
450 тг 338 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

ФИЗИКА ПӘНІН ОҚЫТУДЫҢ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ

Сахибжан Юнусов

Жыланбұзған жалпы орта білім беретін мектебі

Физика және информатика пәні мұғалімі




Физика ғылым ретінде білім беру бағдарламасындағы негізгі пәндердің бірі болып табылады. Оны зерттеу студенттердің ғылыми ойлауын дамытып қана қоймай, табиғаттың негізгі заңдылықтарын түсінуге мүмкіндік береді. Физиканы оқытудың өзіндік ерекшеліктері бар, олар пәннің бірегейлігімен де, біл Аспектілік тұрғыдан физика материяның екі түрдегі кеңістіктік-уақыттық формаларын – заттар мен өрістерді, табиғаттың іргелі заңдылықтарын және қазіргі физикалық теорияларды, жаратылыстану-ғылыми білім әдіснамасының мәселелерін қарастырады.

Объект тұрғысынан физика заттың ұйымдастырылуының әртүрлі деңгейлерін зерттейді: микроскопиялық-элементар бөлшектер, атом және атом ядросы, молекулалар; макроскопиялық – газ, сұйық, қатты, плазма, ғарыш объектілері мегажеңіл. Объектілік бұрышта өзара әрекеттесудің төрт түрі де зерттеледі (гравитациялық, электромагниттік, күшті, әлсіз). Электромагниттік өрістің қасиеттері (оптикалық құбылыстарды қоса алғанда), сондай-ақ физиканы техникалық қолданудың кең саласы (механикаландыру, автоматтандыру, энергетика, жартылай өткізгіш және лазерлік техника, ақпаратты өңдеу және беру және т.б.) және соған байланысты экологиялық проблемалар.

"Спутниктен кейінгі" кезеңде бүкіл әлемдегі физика тек жаратылыстану ғылымдарының ғана емес, сонымен қатар гуманитарлық білімнің бір бөлігіне айналды, қазіргі ғылыми ойлаудың парадигмасына айналды.

Мектепте физика тек танымдық ғана емес, сонымен қатар дамытушы және тәрбиелік функцияны орындайтын пәндердің бірі ретінде қарастырылуы керек. Бұл пән барлық жаратылыстанушылар мен гуманитарлық ғылымдар үшін қажет, өйткені ол ойлауды дамытуға, дүниетанымды қалыптастыруға, табиғаттың негізгі заңдары мен принциптері арқылы әлемнің тұтас бейнесін ашуға тікелей байланысты күшті гуманитарлық әлеуетті қамтиды. Эстетикалық сезімді тәрбиелеу, руханиятты дамыту.

Оқыту процесінде оқушыларды физикалық құбылыстарды, эксперимент нәтижелерін, құрылғылар мен қондырғылардың әрекеттерін өз бетінше түсіндіру үшін ғылымның негізгі ережелерін қолдануға үйрету маңызды. Физика курсының әр бөлімінде негізгі материалды бөліп көрсету мұғалімге оқушылардың назарын терең және мықтап үйренуі керек сұрақтарға аударуға көмектеседі. Физикалық эксперимент - бұл мектептегі физика курсының органикалық бөлігі, оқытудың маңызды әдісі.

Негізгі оқу-тәрбие міндеттерін шешуге сабақтарда оқытудың әртүрлі формалары мен әдістерінің үйлесімі арқылы қол жеткізіледі. Оқушылардың өзіндік жұмысына үлкен мән беріледі: негізгі теориялық материалды өз бетінше қайталау және бекіту, фронтальды зертханалық жұмыстар мен физикалық практикум жұмыстарын орындау, сұрақ теориясы зерттелген кезде физиканың кейбір практикалық қосымшаларын зерттеу, есептерді шешу процесінде білімді қолдану, білімді жалпылау және жүйелеу. Оқулықпен жұмыс істеу кезінде мәтіндегі негізгі материалды бөліп көрсету, материалдың ішіндегі логикалық байланыстарды көру және түсіну, зерттелетін құбылыстар мен процестерді түсіндіру қабілетін қалыптастыру қажет.

Жоғары сыныптарда жалпылама сипаттағы семинарлар өткізу ұсынылады, мысалы: импульс пен энергияны сақтау заңдары және оларды қолдану (IX сынып); өнеркәсіп пен ауыл шаруашылығында электр тогын қолдану (X сынып); өріс пен зат—материяның екі түрі (XI сынып) және т. б.

Физикалық мәселелерді шешу басқа оқыту әдістерімен оңтайлы үйлесімде жүргізілуі керек. Физиканы оқытудың бірінші кезеңінде сіз тұрақты оқулықта берілген тапсырмалардың мазмұны мен күрделілік деңгейіне назар аудара аласыз; бір немесе екі әрекеттен тұратын тапсырмаларға және сапалы тапсырмаларға артықшылық беріледі. Екінші кезеңде міндеттер үлкен маңызға ие болады, оларды шешуде бірнеше заңдылықтар қолданылады; мәселелерді шешу, әдетте, алдымен жалпы түрде жүзеге асырылады.

Негізгі оқу материалын оқушылар сабақта меңгеруі керек. Бұл мұғалімнен сабақты өткізу әдістемесін үнемі ойластыруды талап етеді: әңгімелесу немесе дәріс түрінде жаңа материалды ұсыну (жоғары сыныптарда), оқу мәселелерін ұсыну; оқу экспериментін кеңінен қолдану (демонстрациялық тәжірибелер, фронтальды зертханалық жұмыстар, оның ішінде қысқа мерзімді), оқушылардың өзіндік жұмысы. Сабақтың негізгі уақыты жаңа материалды түсіндіруге және бекітуге арналуы үшін оқушылардың білімін қайталау және бақылау әдістерін жетілдіру қажет. Мұның бәрі негізгі мәселені шешуге ықпал етеді — физика сабағының тиімділігін арттыру.ім беру әдістемесімен де анықталады.





** Интерактивті тәсіл**

Физиканы оқытудың негізгі ерекшеліктерінің бірі-оқытудың интерактивті әдістерін белсенді қолдану. Бұл зертханалық жұмыстарды, эксперименттерді көрсетуді, топтық талқылауларды және жобалық әрекеттерді қамтиды. Бұл тәсіл студенттерге теориялық білімді игеріп қана қоймай, оларды іс жүзінде қолдануға мүмкіндік береді, бұл материалды терең түсінуге ықпал етеді.



** Практикалық бағыт**

Физиканы оқыту оқушылардың практикалық дағдыларын дамытуға бағытталған. Бұл зертханалық жұмыстарды орындауды ғана емес, сонымен қатар тапсырмаларды шешуді, эксперименттердің нәтижелерін талдауды және әртүрлі технологиялар мен құрылғыларды пайдалануды қамтиды. Физика сабақтарының практикалық компоненті студенттерге теориялық білімді практикада қолдануға мүмкіндік береді, бұл оқытуды тиімдірек және қызықты етеді.



** Оқытуды даралау**

Оқушылардың дайындығы мен қабілеттерінің әртүрлі деңгейлерін ескере отырып, физиканы оқыту көбінесе әр оқушыға жеке көзқарасты қамтиды. Бұл тапсырмаларды саралауды, қосымша кеңестер мен түсініктемелерді және әртүрлі білім беру ресурстарын қамтамасыз етуді қамтуы мүмкін. Бұл тәсіл әр оқушыға материалды өзінің қабілеттері мен оқу қарқынына сәйкес игеруге мүмкіндік береді.



** Заманауи технологияларды қолдану**

Ақпараттық технологиялардың дамуымен физиканы оқыту заманауи білім беру технологияларын қолдануды қамтиды. Бұл интерактивті презентациялар, виртуалды зертханалар, онлайн курстар және басқа сандық ресурстар болуы мүмкін. Мұндай технологиялар оқытуды қол жетімді және қызықты етеді, оқушылардың оқу процесіне белсенді қатысуына ықпал етеді және күрделі тұжырымдамаларды көрнекі түрде көрсетуге мүмкіндік береді.





** Қорытынды**

Физиканы оқыту-бұл ерекше тәсіл мен әдісті қажет ететін процесс. Оқытудың интерактивті әдістерін қолдану, сабақтың практикалық бағыты, оқытуды даралау және заманауи технологияларды қолдану физиканы оқытуды тиімдірек және қызықты етеді. Бұл ерекшеліктер студенттерге теориялық материалды игеріп қана қоймай, оны іс жүзінде қолдануға мүмкіндік береді, бұл табиғаттың іргелі заңдылықтарын терең түсінуді қалыптастыруға ықпал етеді.

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!