Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Module3Lesson
1
Teacher’s
name:
Date:
Grade:
8
Number of people
present
Number of people
absent
The Theme of the
lesson:
Focusing on food in
Kazakhstan
Objectives according to the
Curriculum
8.1.8.1 - develop
intercultural awareness through reading and
discussion;
8.4.4.1 - read a growing range
of extended fiction and non-fiction texts on familiar and some
unfamiliar general and curricular
topics;
8.3.7.1 - use
appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a
range of general topics, and some curricular
topics;
Objectives of the
lesson
All learners will
be able to:identify the main idea of the
text “The best way to start the day” and apply the subject-specific
vocabulary to talk about food in Kazakhstan through reading and
discussion with lots of
support
Most learners
will be able to:identify the main idea of the
text “The best way to start the day” and apply the subject-specific
vocabulary to talk about food in Kazakhstan through reading and
discussion with some support
Some learners will be able
to:identify the main idea of the
text “The best way to start the day” and apply the subject-specific
vocabulary to talk about food in Kazakhstan through reading and
discussion without support
Evaluation
criteria
Develop intercultural
awareness through reading and
discussion;
Identify a growing range of
extended fiction and non-fiction texts on familiar
topics;
Apply appropriate
subject-specific vocabulary and syntax to talk about familiar
topics;
Level of thinking
skills
Low order
thinking
During the
lesson:
The stage of the
lesson/timing
Actions of the
teacher:
Actions of the
pupils:
Student actions with
special educational
needs
Assessment
Resources
The beginning of
the lesson5
min
The middle of the
lesson – 35 min
After greeting I will begin my
lesson. I will divide the class into 2
groups.
Thinking
time(Whole class
activity)
Differentiation by
task: I prepared two worksheets
for 2 groups, where they will recall their memory using the
worksheets given. 2 groups will get 2 different
worksheets.
1stgroup will write down the
names of food and drinks. 2ndgroup will match the food and
drinks with the suitable
pictures.
:
Pair
rehearsal
In pairs learners look through
the following text and find out new words and collocations from the
text. After they show the new words and I will try to explain them
by eliciting. New words and
collocations:
fry
up
a bowl of
porridge
breakfast
cereal
dairy-based
products
Differentiation by
support: A pair of learners will help
each other to get the meaning of the new words and
collocations.
Reading for
detail
Differentiation by
content: In groups learners will read
about “Breakfast in the UK” or “Breakfast in Kazakhstan”.gets
detailed understanding of the
text;
Venn
diagram
D
ifferentiation by outcome: Working in groups learners
will fill in the Venn
diagram.
students respond to
greeting and take their
places.
Group
work
Pair
work
Group
work
Group
work
students respond to
greeting and take their
places.
F ormative
assessment: Groups will assess another
group on this worksheet
peers will assess
other peers
1 point for each correct
answer
Descriptor:
A learner: reads the
text;
Formative
assessment: learners will assess each
using 3 stars and a wish.
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Соңғы бір жылда:
45 000 000 ₸
Авторлар тапқан ақша
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз