Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Focusing on food in Kazakhstan
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Module 3 Lesson 1 |
|
|||||||
Teacher’s name: |
|
|||||||
Date: |
|
|||||||
Grade: 8 |
Number of people present |
Number of people absent |
||||||
The Theme of the lesson: |
Focusing on food in Kazakhstan |
|||||||
Objectives according to the Curriculum |
8.1.8.1 - develop intercultural awareness through reading and discussion; 8.4.4.1 - read a growing range of extended fiction and non-fiction texts on familiar and some unfamiliar general and curricular topics; 8.3.7.1 - use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general topics, and some curricular topics; |
|||||||
Objectives of the lesson |
All learners will be able to: identify the main idea of the text “The best way to start the day” and apply the subject-specific vocabulary to talk about food in Kazakhstan through reading and discussion with lots of support Most learners will be able to: identify the main idea of the text “The best way to start the day” and apply the subject-specific vocabulary to talk about food in Kazakhstan through reading and discussion with some support Some learners will be able to: identify the main idea of the text “The best way to start the day” and apply the subject-specific vocabulary to talk about food in Kazakhstan through reading and discussion without support |
|||||||
Evaluation criteria |
Develop intercultural awareness through reading and discussion; Identify a growing range of extended fiction and non-fiction texts on familiar topics; Apply appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about familiar topics; |
|||||||
Level of thinking skills |
Low order thinking |
|||||||
During the lesson: |
||||||||
The stage of the lesson/timing |
Actions of the teacher:
|
Actions of the pupils: |
Student actions with special educational needs |
Assessment |
Resources |
|
||
The beginning of the lesson 5 min |
After greeting I will begin my lesson. I will divide the class into 2 groups. Thinking time (Whole class activity) Differentiation by task: I prepared two worksheets for 2 groups, where they will recall their memory using the worksheets given. 2 groups will get 2 different worksheets. 1 st group will write down the names of food and drinks. 2nd group will match the food and drinks with the suitable pictures. : Pair rehearsal In pairs learners look through the following text and find out new words and collocations from the text. After they show the new words and I will try to explain them by eliciting. New words and collocations:
Differentiation by support: A pair of learners will help each other to get the meaning of the new words and collocations. Reading for detail Differentiation by content: In groups learners will read about “Breakfast in the UK” or “Breakfast in Kazakhstan”.gets detailed understanding of the text; Venn diagram D ifferentiation by outcome: Working in groups learners will fill in the Venn diagram. |
students respond to greeting and take their places. Group work Pair work Group work Group work |
students respond to greeting and take their places. |
F ormative assessment: Groups will assess another group on this worksheet peers will assess other peers 1 point for each correct answer Descriptor: A learner: reads the text; Formative assessment: learners will assess each using 3 stars and a wish. Descriptor: A learner: reads the text; gets detailed understanding of the text; |
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Соңғы бір жылда: 45 000 000 ₸ Авторлар тапқан ақша
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз Барлығы 663 959 материал жиналған
Ұқсас материалдар Дайын ҚМЖ. Барлық пәндерден 2024-2025 оқу жылына, жаңа бұйрыққа сай жасалған Сертификатталған тренер жасаған 01.01.2023 17 863 13 694
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандарты бойынша жасалған.
Барлық пәндер Барлық материалдар Барлық сыныптар Осы аптаның ең үздік материалдары Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін тақырыптармен дайындаймыз Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады Толығырақ |