2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / Food preferences. Object pronouns

Food preferences. Object pronouns

Материал туралы қысқаша түсінік
Открытый урок по предмету английский язык. Тема: Food preferences. Object pronouns
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Short term plan


Unit: 6. Health (10 hours)

Lesson 47

School:


Teacher’s name:


Date:


Grade: 3

Number present:

absent:

Lesson title

Food preferences. Object pronouns

Learning objectives

3.1.2.1 recognise familiar words with visual support;

3.2.3.1 respond to basic questions with single words or short responses;


Lesson objectives

(assessment criteria)

Learners will be able to:

- identify types of food and explain the preferences;

- apply topic related vocabulary in speech



Values ​​and its purpose:

"Law and Order"

Observance of norms and rules of order and justice understand the need


Stages/

Time

Teachers actions

Students actions

Assessment

Resources

Beginning of the lesson

7 min

Organization moment :

1.Greeting. . (Whale class, Individually)


2. Сhecking homework


Warm-up


Lead – In

Use the Food and Drinks flashcards to revise the different types of food. Hold up the flashcards for the class to name them. Then ask individual children Do you like carrots/tea/ apples/bread?





Learners listen, repeat












Teacher controles the process, gives feedback and asks additional questions if it’s nessasery.

Teacher evaluate pupils with phrases like:

Good job!

Well done!”

Formative Assessment




























Middle of the lesson

Presentation part.

27 min


Explanation of grammar. Pronouns

Task I

Ex:1 P:74

Ask children to look at the pictures. Check that children understand the different categories: Food and Drinks. Ask children about their favourite food


Learners listen and point.











Descriptor:

- look at the pictures

- listen and point.

Total: 2 point




Task II

Ex: 2 P: 74

Children look at the task and after they should match the pictures with the sentences

.

Learners say which foods on the menu you like.



Descriptor:

- read the task

- match the pictures with the sentences

Total: 2 point






Task III

divide the class into groups. Hand out the sheets with the image of an empty plate and envelopes with pictures. Children should fill their plates with different foods and put together a letter word that names their food group.




Сhildren fill plates, collect the word


Descriptor:

Fill the plate

- collect and read the word

Total: 2 point



Task IV

Ex: 4 P: 44

Turn on the interactive game. Children should go to the blackboard one at a time and complete the task.


Monitor the activity and pay attention to children's correct oral production. Help if necessary.

Learners discuss which foods on the board you like and don't like.

ANSWERS


Descriptor:

-

- circle the letters m, n, o, p

Total: 3 point



End of the lesson

6 min

Briefly review the food learned.

Ask students: What was your favorite activity today? Why?


Poster Success






























06 Сәуір 2025
131
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі