Friendship making suggestions

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Friendship making suggestions

Материал туралы қысқаша түсінік
Friendship making suggestions
Материалдың қысқаша нұсқасы

Unit 3 Values

Lesson 30

School

Kaspan secondary school

Teacher name:

Bostanbay G.G

Date:

15.11.2024

Grade: 5

Number present:

absent:

Lesson title

Friendship making suggestions

Learning objectives


5.2.8.1understand supported narratives, including some extended talk, on an increasing range of general and curricular topics

5.3.5.1keep interaction going in basic exchanges on a growing range of general and curricular topics

5.3.7.1 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a limited range of general topics

Lesson objectives

Learners will be able to:

- present and practise vocabulary of qualities in a friend

- listen and read for specific information

- read for specific information

Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up

3 min






Pre-learning

«Brainstorming» method

7 min.







Organization moment :

Greeting .

Teacher greets learners and checks up an attendance.

Hello?

How are you? I am glad to see you!

What date is it today?

Learners answer:

Hello.

We are fine! We are glad to see you too.

Establishing a psychological climate

Look in the mirror’ method

For example I am Aisha , They call me Aishok


Teacher : Let’s start our lesson.

Checking up homework.

Fly swatter’ method.

Descriptors

Learners:

One point if you find ten words

(1 point)

Two point if you find twelve words (2 point)

Our topic today is Friendship making suggestions

The aim: To develop pupils speaking skills and create friendly atmosphere

Efficiency: By wishing each other they feel better and feel the support of others

Students of the class are listed.

Students' attention is drawn to the lesson.


Determines the topic and purpose of the lesson


Learners talk about favourite dayprevious lesson vocabulary




Students say different words from the picture and count one to hundred


The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment





Descriptors

Learners:

One point if you find ten words

(1 point)

One point if you find twelve words (2 point)



.











Middle of the lesson

Presentation part.

30 min












Ex:1 P:38

Direct Ss attention to the images with words describing qualities in a friend.

Play the recording. Ss listen and repeat chorally or individually.

Elicit meaning of any unknown words.

New words

Fun-Көңілді

Kind-Мейрімді

Friendly-Достық

Honest-Адал

Helpful-Пайдалы

Loyal-Адал

Real-Шынайы

Hang out-Араласу

Exciting-Қызықты

Friendship-Достық

Same-Бірдей

Everybody-Барлығы

Tell the truth- Шыныдықты айт

Ex: 2 P: 38

Draw the Ss attention to the blog, and the question in the rubric.

Play the recording. Ss listen and read to find the specific information.

Check S's answers around the class.



Ex: 3 P: 38

Allow Ss time to read the text again and answer the questions.

Direct Ss to the Word List to look up the meanings of the words in the Check these words box.

Check Ss' answers.


Fixing a new topic using the tarsia’ method


Pupils listen and repeat








Writes and repeats new words














ANSWERS

Inkar's best friends are Madina and Diana and they are fun. They also think of exciting things to do. They are kind, too.


Pupils read the text again and mark the sentences T (true), F (false) or Ds (doesn’t say)

ANSWERS

1 DS

2 F

3 T

4 F

5 F

6 T

Descriptor:

- identify meaning of any unknown words.

Total: 3 point





























Descriptor:

- read the text again and mark the sentences

Total: 5 point





-Make CCQ questions Yes / No

Total: 10 point





























End of the lesson

5 min

ACHIEVEMENT PAPE »



Feedback “Show by hand”



Giving homework: Learn the new words



Poster Success






Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
24.07.2025
91
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі