Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Lesson planLong-term plan unit:My schoolSchool:SAMDate:14.11.2017Grades: 2Number present:absent: -Theme of the lesson: Around schoolLearning objectives(s) that this lesson is contributing to2. S3 use a limited range of basic words, phrases and short sentences to describe objects, activities and classroom routines2. W3 Write short phrases to identify people, places andobjects2. UE14 Use basic prepositions of location and positionat, behind, between, in, in front of, near, next to, on, to todescribe where people and things are; use prepositions of time:on, in, at to talk about days and timesLesson objectivesAll learners will be able to:
Pronounce familiar words and expressions intelligibly
Describe location and position using prepositions
Make basic simple statement using topic words, phrases and short sentences
Successcriteria
Talk about objects, activities and classroom routines
using topic words, phrases and short sentences, pronounce familiar words and expressions intelligibly
Identify people, places and objects;
Describe position and location of people and things
Value linksResponsibility for economic growthCross curricular linksSocial studies, etiquetteICT skillsUsing videosPrevious learningGreetings, personal informationPlanPlanned activitiesResourcesBeginning10 m(IPW)Organizational momentTeacher greets students; students respond to greeting and take their places.Then T(D) video about school rooms, pupils try to guest what is the theme of the lesson. Then teacher Use pictures and explain new words. Ss repeat after the teacher then individually.Warmingup
Students play game “Board Race”.
Game description:There are words of greetings on the board. Students are divided into two teams. Teacher reads a greeting word i.e. Good morning! Each member of the teams should find the answer on the board and touch it. Student who touches the answer first gets a point.Printed cards with prepositionsMiddle25 mWritingListen and fill in the missing letters. Use letters from the box. br mp ntnt
ca _____ eenli _____ aryco _____ erence hallco _____ uter room17 seve _____ een
Descriptor: A learner• completes words;• uses appropriate letters.
Learners are given different words to find missing letters. Students work individually within 1-3 mins, after, students repeat all phrases in chorus for drilling pronunciation.Speaking practice (FA)Look at the pictures and describe them.Example: This is a gym. There are balls in the gym.This activity focuses on the assessment of “recognize and identify some familiar sight words”. Each student should be able to recognize/identify and pronounce correctly topic words.Group workingLook at the pictures and say. Use at, behind, in, in front of, near, next to, on.Example: The cat is in the box.WorksheetsA3 paperEnd5 minsFeedbackPupils share opinions if they liked/disliked the lesson by putting their thumbs up/down and explaining the reasons using simple language
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз