Материалдар / Fround school

Fround school

Материал туралы қысқаша түсінік
1-сыныпқа арналған қмж
ЖИ арқылы жасау
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Lesson plan

Long-term plan unit:

My school

School: SAM

Date:14.11.2017

Grades: 2

Number present:

absent: -

Theme of the lesson: Around school

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

2. S3 use a limited range of basic words, phrases and short sentences to describe objects, activities and classroom routines

2. W3 Write short phrases to identify people, places and

objects

2. UE14 Use basic prepositions of location and position

atbehind, between, in, in front of, near, next to, on, to to

describe where people and things are; use prepositions of time:

on, in, at to talk about days and times

Lesson objectives

All learners will be able to:

  • Pronounce familiar words and expressions intelligibly

  • Describe location and position using prepositions

  • Make basic simple statement using topic words, phrases and short sentences

Success criteria

  • Talk about objects, activities and classroom routines

using topic words, phrases and short sentences, pronounce familiar words and expressions intelligibly

  • Identify people, places and objects;

  • Describe position and location of people and things

Value links

Responsibility for economic growth

Cross curricular links

Social studies, etiquette

ICT skills

Using videos

Previous learning

Greetings, personal information

Plan

Planned activities

Resources

Beginning

10 m

(IPW)

Organizational moment

Teacher greets students; students respond to greeting and take their places.

Then T(D) video about school rooms, pupils try to guest what is the theme of the lesson. Then teacher Use pictures and explain new words. Ss repeat after the teacher then individually.

Warming up

  • Students play game “Board Race”.

Game description: There are words of greetings on the board. Students are divided into two teams. Teacher reads a greeting word i.e. Good morning! Each member of the teams should find the answer on the board and touch it. Student who touches the answer first gets a point.

Printed cards with prepositions

Middle

25 m

Writing

Listen and fill in the missing letters. Use letters from the box. br mp nt nt



 ca _____ een

 li _____ ary

 co _____ erence hall

 co _____ uter room

17 seve _____ een



Descriptor: A learner

• completes words;

• uses appropriate letters.



Learners are given different words to find missing letters. Students work individually within 1-3 mins, after, students repeat all phrases in chorus for drilling pronunciation.

Speaking practice (FA)

Look at the pictures and describe them.

Example: This is a gym. There are balls in the gym.

This activity focuses on the assessment of “recognize and identify some familiar sight words”. Each student should be able to recognize/identify and pronounce correctly topic words.

Group working

Look at the pictures and say. Use atbehind, in, in front of, near, next to, on.

Example: The cat is in the box.

Worksheets

A3 paper

End

5 mins

Feedback

Pupils share opinions if they liked/disliked the lesson by putting their thumbs up/down and explaining the reasons using simple language



ЖИ арқылы жасау
Жариялаған:
Таңбаева Толғанай
08 Қараша 2018
485
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі