Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    School: “School -lyceum №3 named after ShokhanUalikhanov”

    Unit:8

    Food and drinks

    Teacher’s name:

    Bukumbayeva G.T.

    Date:


    Grade:8

    Number present: absent:

    Theme of the lesson:

    Fruits of the sea

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

    8.1.9.1 use imagination to express thoughts, ideas, experiences and feelings;

    8.2.6.1 deduce meaning from context with little or no support in extended talk on a growing range of general and curricular topics

    8.3.7.1 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general topics, and some curricular topics;

    Lesson objectives:

    All learners will be able to:C -Ss

    - read the text and identify specific information;

    - do the matching the vocabulary with their definitions;

    - understand, know all vocabulary on how to use different words about seven wonders of the world;

    Most learners will be able to:B -Ss

    -answer the question about the topic and can give a short speech;

    -do all exercises, match the words with the definition and translate;

    Some learners will be able to:А-Ss

    -analyze the information about the seven wonders of the world;

    -use specific verbs , adjectives to describe about places;

    - explain and justify their own point of view supporting with arguments.

    Assessment criteria:



    Assessment criterion and descriptors for reading

    Criterion: read the text and identify specific information

    Descriptors:

    • most of the questions must be answered correctly

    • answers should be precise and clearly written

    Assessment criterion and descriptors for speaking

    Criterion: explain and justify his/her point of view

    Descriptors:

    A student:

    • provides full sentences

    • provides arguments to substantiate his/her opinion

    • provides examples to illustrate arguments

    Value links:



    Respect other cultures. Develop skills of respect for students opinion, global citizenship, transparency, life – long learning, create friendly atmosphere.


    Research question:


    Development of students speaking skills through level tasks


    Cross-curricular links:

    Geography.

    ICT skills:

    Work with online dictionaries and use interactive board during the lesson.

    Previous lesson:

    Second conditional




    Plan:

    Part of the lesson/Time

    Teacher’s activity

    Student’s activity

    Assessment

    Resources

    Beginning of the lesson

    2min







    Pre-learning

    «Quiz» method

    3 min.


    Teacher greets the students.

    Psychological climate

    Teacher asks students to stand in a circle. Teacher will turn on the music and when the music stops students should repeat the movement on the picture that they are standing on .




    Revision of previous lessons materials with quiz.


    Students greet the teacher.

    Ss stand in a circle around the pictures. When the music starts they dance, as it stops they repeat the movements that shown on the pictures.






    Ss from each group come to the board and choose correct halves of the sentence.

    Revise grammar connected with previous lesson

    Aim:Revise the previous lessons material.

    Efficiency: Ss refresh their mind before starting new theme.

    Differentiation: “nonverbal support”

    There are sentences in Second conditional. Ss choose their correct halves of the sentences.










    Descriptor:

    Answer correctly for the quiz tasks.



    Total: 1 point for 1 right answer


    Encourage Ss who answer the questions

    Pictures, music










    Whiteboard

    Wordwall






    Middle of the lesson

    Critical thinking

    5 min

















    Pre listening task.


    5 min.















    «Secret fish» method

    3 min








    Middle of the lesson


    5 min






















    «Cross and tick » method

    2 min

    T shows different pictures on the board and Ss should tell what are these and which country they are related.

    T asks leading questions.

    • Do you know what city is it?

    • What sport is it?

    • What can you tell me about this picture?

    • What is general in all these pictures?


    So how do you think the topic of our lesson?

    Let`s read our lessons aims for today. I hope we will get to it. And you have assessment paper do not forget to write your point here.


    I will give you today`s lessons new vocabulary. Listen and repeat.

    T presents the new vocabulary:

    1.Island- арал

    2.Surrounded- қоршалған

    3. Seafood- теңіз тағамдары

    4. Life expectancy-өмір ұзақтығы

    5. Scallops- теңіз ирекшелері, гребешки

    6. Sea urchins- теңіз кірпілері

    7.Abalone- абалон

    8. Squid- кальмар

    9.Blue fin tuna-көк тунец

    10.Coastal villages-жағалаудағы ауылдар



    To check understanding of new vocabulary T gives fish card with the word on the other side to each group and students should translate these words.






    Now, you are going to watch a video about Japan.


    After the video Teachers ask following questions.

    • What was the video about?

    • Which topics were mentioned from exercise 1.


    Give Ss time to read the text

    that they were given and underline the specific information to do true or false task in pairs. Fast finishers answer the following questions.


    Teacher shows three summaries for the video. Tell me please, which of these summaries is the best for the video. Can you tell me why do you think so?





    Teacher gives a paper with moments from the video. Read these list of images and you should show tick if you saw it in the video and cross if you didn`t.




    Ss answer the following questions and determine the topic of the lesson.


    All learners will be able to:Ss-C

    -know the vocabulary and understand the topic of the lesson.

    Most learners will be able to:Ss-B

    Answer the questions

    Some learners will be able to:Ss-A

    -can analyze the information and give a short speech about topic.



    Aim:to determine the purpose of the lesson and compare the old seven wonders to new one.

    Efficiency: to develop critical thinking

    Differentiation:verbal support




    All learners will be able to:

    Ss-C

    -repeat after the T and write down the new vocabulary on their copybooks.

    Most learners will be able to: Ss-B

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Букумбаева Ғалима Талғатқызы
    07 Мамыр 2024
    291
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Fruits of the sea

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Fruits of the sea

    Материал туралы қысқаша түсінік
    8 сынып Шет тілі пәні бойынша ашық сабақ жоспары
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    School: “School -lyceum №3 named after ShokhanUalikhanov”

    Unit:8

    Food and drinks

    Teacher’s name:

    Bukumbayeva G.T.

    Date:


    Grade:8

    Number present: absent:

    Theme of the lesson:

    Fruits of the sea

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

    8.1.9.1 use imagination to express thoughts, ideas, experiences and feelings;

    8.2.6.1 deduce meaning from context with little or no support in extended talk on a growing range of general and curricular topics

    8.3.7.1 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general topics, and some curricular topics;

    Lesson objectives:

    All learners will be able to:C -Ss

    - read the text and identify specific information;

    - do the matching the vocabulary with their definitions;

    - understand, know all vocabulary on how to use different words about seven wonders of the world;

    Most learners will be able to:B -Ss

    -answer the question about the topic and can give a short speech;

    -do all exercises, match the words with the definition and translate;

    Some learners will be able to:А-Ss

    -analyze the information about the seven wonders of the world;

    -use specific verbs , adjectives to describe about places;

    - explain and justify their own point of view supporting with arguments.

    Assessment criteria:



    Assessment criterion and descriptors for reading

    Criterion: read the text and identify specific information

    Descriptors:

    • most of the questions must be answered correctly

    • answers should be precise and clearly written

    Assessment criterion and descriptors for speaking

    Criterion: explain and justify his/her point of view

    Descriptors:

    A student:

    • provides full sentences

    • provides arguments to substantiate his/her opinion

    • provides examples to illustrate arguments

    Value links:



    Respect other cultures. Develop skills of respect for students opinion, global citizenship, transparency, life – long learning, create friendly atmosphere.


    Research question:


    Development of students speaking skills through level tasks


    Cross-curricular links:

    Geography.

    ICT skills:

    Work with online dictionaries and use interactive board during the lesson.

    Previous lesson:

    Second conditional




    Plan:

    Part of the lesson/Time

    Teacher’s activity

    Student’s activity

    Assessment

    Resources

    Beginning of the lesson

    2min







    Pre-learning

    «Quiz» method

    3 min.


    Teacher greets the students.

    Psychological climate

    Teacher asks students to stand in a circle. Teacher will turn on the music and when the music stops students should repeat the movement on the picture that they are standing on .




    Revision of previous lessons materials with quiz.


    Students greet the teacher.

    Ss stand in a circle around the pictures. When the music starts they dance, as it stops they repeat the movements that shown on the pictures.






    Ss from each group come to the board and choose correct halves of the sentence.

    Revise grammar connected with previous lesson

    Aim:Revise the previous lessons material.

    Efficiency: Ss refresh their mind before starting new theme.

    Differentiation: “nonverbal support”

    There are sentences in Second conditional. Ss choose their correct halves of the sentences.










    Descriptor:

    Answer correctly for the quiz tasks.



    Total: 1 point for 1 right answer


    Encourage Ss who answer the questions

    Pictures, music










    Whiteboard

    Wordwall






    Middle of the lesson

    Critical thinking

    5 min

















    Pre listening task.


    5 min.















    «Secret fish» method

    3 min








    Middle of the lesson


    5 min






















    «Cross and tick » method

    2 min

    T shows different pictures on the board and Ss should tell what are these and which country they are related.

    T asks leading questions.

    • Do you know what city is it?

    • What sport is it?

    • What can you tell me about this picture?

    • What is general in all these pictures?


    So how do you think the topic of our lesson?

    Let`s read our lessons aims for today. I hope we will get to it. And you have assessment paper do not forget to write your point here.


    I will give you today`s lessons new vocabulary. Listen and repeat.

    T presents the new vocabulary:

    1.Island- арал

    2.Surrounded- қоршалған

    3. Seafood- теңіз тағамдары

    4. Life expectancy-өмір ұзақтығы

    5. Scallops- теңіз ирекшелері, гребешки

    6. Sea urchins- теңіз кірпілері

    7.Abalone- абалон

    8. Squid- кальмар

    9.Blue fin tuna-көк тунец

    10.Coastal villages-жағалаудағы ауылдар



    To check understanding of new vocabulary T gives fish card with the word on the other side to each group and students should translate these words.






    Now, you are going to watch a video about Japan.


    After the video Teachers ask following questions.

    • What was the video about?

    • Which topics were mentioned from exercise 1.


    Give Ss time to read the text

    that they were given and underline the specific information to do true or false task in pairs. Fast finishers answer the following questions.


    Teacher shows three summaries for the video. Tell me please, which of these summaries is the best for the video. Can you tell me why do you think so?





    Teacher gives a paper with moments from the video. Read these list of images and you should show tick if you saw it in the video and cross if you didn`t.




    Ss answer the following questions and determine the topic of the lesson.


    All learners will be able to:Ss-C

    -know the vocabulary and understand the topic of the lesson.

    Most learners will be able to:Ss-B

    Answer the questions

    Some learners will be able to:Ss-A

    -can analyze the information and give a short speech about topic.



    Aim:to determine the purpose of the lesson and compare the old seven wonders to new one.

    Efficiency: to develop critical thinking

    Differentiation:verbal support




    All learners will be able to:

    Ss-C

    -repeat after the T and write down the new vocabulary on their copybooks.

    Most learners will be able to: Ss-B

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Ашық сабақ 8 сынып
    07.05.2024
    291
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Букумбаева Ғалима Талғатқызы
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации