Алматы қ., №57 жалпы білім беретін мектеп" КММ
Тақырыбы:
«Оқушылардың қазақ тілі сабағында функционалдық сауаттылығын қалыптастыру тетіктері»
Дайындаған: Байкожаева Ултуган Мухамыровна
Қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі
Педагог-зерттеуші
Стаж: 26 жыл
2025 жыл
Жобаның тақырыбы: Оқушылардың қазақ тілі сабағында функционалдық сауаттылығын қалыптастыру тетіктері
Аңдатпа
Бұл мақалада қазақ тілі сабақтарында функционалдық сауаттылықты дамытуға бағытталған əдіс-тəсілдер мен технологиялар қарастырылады. Оқушылардың күнделікті өмірде тілдік дағдыларды тиімді пайдалана білуі, мəтіндерді талдау,
ақпаратты өңдеу жəне қолдану қабілеттерін жетілдіру қажеттілігі өзекті болып отыр. Ұсынылған əдістер оқушылардың тілдік құзыреттілігін арттыруға жəне олардың өмірлік дағдыларын қалыптастыруға бағытталған.
Қазақ тілі – тек пəн ғана емес, тұлғаның қарым-қатынас құралы жəне өмірлік құзыреттіліктерді қалыптастыру алаңы. Сондықтан функционалдық сауаттылықты
дамыту қазақ тілі сабақтарында басты бағыттардың бірі болып табылады. Бұл мақалада функционалдық сауаттылықтың маңызы, оның негізгі элементтері жəне оны дамыту əдістері талданады.
Тақырыптың өзектілігі: фунционалдық сауаттылықты қалыптастыру-заман талабына сай өскелең ұрпақтың өмірге бейімділігі, халық аралық стандарт деңгейінде сапалы білім мен тәрбие алуының негізгі құралы.
Қазіргі заманда ақпараттық технологиялардың дамуы, білім беру жүйесіндегі жаңартылған бағдарламалар жəне қоғам талаптары оқушылардың тілдік сауаттылығын жаңа деңгейге көтеруді қажет етеді. Қазақ тілі сабақтарында функционалдық сауаттылықты дамыту – тек білім беру үрдісінің бір бөлігі ғана емес, оқушылардың болашағына салынған іргетас.
Жобаның мақсаты:
Қазақ тілі сабақтарында функционалдық сауаттылықты дамытуға бағытталған тиімді əдістерді қарастыру жəне оқушылардың тілдік дағдыларын өмірлік тəжірибеде қолдану қабілетін қалыптастыру.
Оқушылардың функционалдық сауаттылықтарын қалыптастыру тетіктерін зерделеу арқылы оқытудың озық технологияларын тиімді пайдаланып, сапалы білім беру, өмірге бейім тұлға қалыптастыру.
Жобаның міндеттері:
-
Оқушылардың функционалдық сауаттылығын дамыту бойынша шаралар жүйесін іске асырудың тетіктерін анықтау;
-
Мектеп оқушыларының функционалдық сауаттылығын қалыптастырудың отандық және халықаралық практикасын зерттеу;
-
Оқушылардың білім сапасын арттыру үшін қолданылатын жаңаша әдіс-тәсілдерді меңгеру, игеру;
Зерттеудің нысаны: Бастауыш буын оқушыларының функционалдық сауаттылығын қалыптастыру тетіктері
Зерттеу әдістері: талдау, жинақтау.
Гипотеза:егер функционалдық сауаттылықты бастауыш буыннан бастап қалыптастырып, дамытатын болсақ, онда сапалы білімді және тәрбиелі, өмірге бейімді, еліміздің отансүйгіш азаматы өсіп шығатынына сеніміміз бар.
Кіріспе
Сауаттылық тұлғаның тұрақты қасиеті болып табылатындықтан, функционалдық сауаттылық сол тұлға меңгерген белгілі бір білім-біліктерден көрініс табады. Өйткені функционалдық сауаттылыққа адам нақты білім алу кезеңдерінен өткеннен кейін қол жеткізеді. Бұл орайда білім белгілі бір сауаттылық деңгейін қамтамасыз ететін құрал және нақты іс-әрекеттердің нәтижесі ретінде қарастырылады. Ендеше, мемлекеттік тілді оқытуда білімнің түпкі нәтижесі деп саналатын құзыреттіліктердің біртұтас бірлігі ретіндегі функционалдық сауаттылықтың мәнін, рөлін айқындаудың, оны мектеп тәжірибесіне ендірудің уақыт талабымен толық сай келуі де зерттеу тақырыбының өзектілігін дәлелдей түседі.
Негізгі бөлімФункционалдық сауаттылық дегеніміз не? «Функционалдық сауаттылық» ұғымы алғаш рет өткен ғасырдың 60-жылдары ЮНЕСКО құжаттарында пайда болды және кейін зерттеушілердің қолдануына енді. Бұл ұғым кеңінен алғанда, білім берудің көп жоспарлы адамзат қызметімен байланысын біріктіретін тұлғанын әлеуметтік бағдарлау тәсілі ретінде түсіндіріледі. Қазіргі тез құбылмалы әлемде функционалдық сауаттылық адамдардың әлеуметтік , мәдени, саяси және экономикалық қызметтерге белсене араласуы, яғни бүгінгі жаһандану дәуіріндегі заман ағымына, жасына қарамай ілесіп отыруы, адамның мамандығына , жасына қарамай үнемі білімін жетілдіріп отыруы. Ондағы басты мақсат жалпы білім беретін мектептерде Қазақстан Республикасының зияткерлік, дене және рухани тұрғысынан дамыған азаматын қалыптастыру, оның әлемде әлеуметтік бейімделуі болып табылады.
Мұндағы басшылыққа
алынатын ең басты функциялық сапалар:
Функционалдық сауаттылықтың негізгі элементтері:
Ұлттық жоспардың мақсаты - Қазақстанда білім сапасын жетілдірудегі, оқушылардың функционалдық сауаттылығын дамыту жөніндегі атқарылатын іс-шаралардың жүйелілігі мен тұтастығын қамтамасыз ету болып табылады. Ұлттық жоспардың міндеттері:
PISA зерттеулері бойынша көш басында тұрған елдердің Австралия, Финляндия, Жапония, Жаңа Зеландия, Италия, Оңтүстік Корея және т.б. нәтижесі көрсеткендей, оқушылардың функционалдық сауаттылықтарын дамытуға мынадай факторлар әсер етеді:
Осы факторлар есебінен Қазақстандық оқушылардың функционалдық сауаттылықты дамыту тетіктері анықталды: 2.Қазақ тілі пəнінде функционалдық сауаттылықты дамыту үшін келесі əдіс-тəсілдерді қолдануға болады:
Мəтіндермен жұмыс істеу – функционалдық сауаттылықты қалыптастырудың басты құралы.
Мысалы, "Экология жəне табиғат" тақырыбы бойынша мəтінді оқып, оның мазмұнына талдау жасау жəне экологиялық мəселе туралы өз ұсыныстарын айтуға тапсырма берілуі мүмкін.
Бірінші тетігі–
оқыту әдіснамасы мен мазмұнын түбегейлі
жаңарту. Яғни мектеп оқушыларының
функционалдық сауаттылығын дамыту жалпы білім беретін орта
мектептің Мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандартын (МЖБС)
жаңартудан бастау алуға тиіс. Ол үшін мұғалім білім алушының бойына
алған білімін практикалық жағдайда тиімді және әлеуметтік бейімделу
үдерісінде пайдалана алатындай негізгі құзыреттіліктерді сіңіруі
керек. Олар:
Сабақ барысында оқушыларға күнделікті өмірге байланысты тапсырмалар беру арқылы олардың білімін қолдануға жағдай жасау керек.
Бұл тапсырмалар оқушылардың қазақ тілінде еркін сөйлей білуіне жəне күнделікті өмірде қолдана алуына ықпал етеді.
Қазіргі технологияларды пайдалану функционалдық сауаттылықты дамытуға тиімді əсер етеді.
Мысалы, "Тарихи тұлғалар" тақырыбына байланысты онлайн-викторина өткізу арқылы оқушылардың қызығушылығын арттыруға болады.
Мəселен, "Менің туған өлкем" тақырыбы бойынша оқушылардан туған жері туралы шағын эссе жазуын сұрап, оны сыныпта талқылауға болады.
Мысалы, "Қоғамдағы ең маңызды мəселе" тақырыбында топтық талқылау ұйымдастыруға болады. Практикалық тапсырмалар арқылы оқушылардың теориялық білімін тəжірибемен ұштастыруға болады:
Қазіргі таңда білім, тұлға, қоғам және мемлекет дамуының басты стратегиялық ресурсы ретінде қарастырылады. Заманауи жағдайлардағы оның мақсаты-шығармашылыққа, өзгермелі заман жағдайында өз тағдырын өзі шешуге қабілетті әлеуметтік құзыретті тұлға қалыптастыру. Осы орайда барлық жауапкершілік жүгі отбасына да, мектепке де жүктелуге тиіс.
Бастауыш сынып
оқушыларының функционалдық сауаттылығын қалыптастыру мәселесіне
мынандай ұсыныстарды енгізуге болады:
|
Мұғалім үшін сауалнама
Құрметті әріптес, оқушылардың функционалдық сауаттылығын қалыптастырудағы мектеп және отбасының өзара іс-әрекеті түрлері туралы талдау жүргізуде сіздің көмегіңізге сенеміз.Ұсынып отырған сауалдарға қатысты пікіріңізді білгіміз келеді.
|
1 |
Сіз қалай ойлайсыз, оқушылардың функционалдық сауаттылығын қалыптастыруда мектептің отбасымен өзара іс-әрекет етуі қажет пе? (екіден артық емес нұсқаны таңдауға болады) |
|
|
А) |
Ия |
|
|
Ә) |
Жоқ |
|
|
Б) |
Кейде (қажет кезде ғана) |
|
|
В) |
Басқа |
|
|
2 |
Төменде келтірілген пункттері оқушылардың функционалдық сауаттылығын қалыптастырудағы мектеп және отбасының өзара іс-әрекеті түрлеріне жатқызуға болады ма? (екіден артық емес нұсқаны таңдауға болады) |
|
|
А) |
Ата-аналар жиналысы |
|
|
Ә) |
Педагогикалық-психологиялық кеңестер |
|
|
Б) |
«сенім телефоны» қызметі |
|
|
В) |
Басқа |
|
|
3 |
Сіз келтірілген пікірлердің қайсысымен келісер едіңіз? ( екіден артық емес нұсқаны таңдауға болады) |
|
|
А |
Мектептің отбасымен қарым-қатынасы әр тараптың қызығушылықтарын ескеру негізінде құрылуы тиіс |
|
|
Ә |
Ешқандай арнайы қарым-қатынас орнатудың қажеті жоқ,себебі қажет деген адам мектепке өзі келеді, ал қалғандарын «күштеп әкелудің» қажеті жоқ |
|
|
Б) |
Барлық отбасылар мектеппен жүйелі түрде қатынас орнатуы қажет |
|
|
В) |
Басқа |
|
|
4 |
Қалай ойлайсыз, оқушылардың функционалдық сауаттылығын қалыптастырудағы мектеп жүргізіп отырған жұмысты барлық ата-аналар (екіден артық емес нұсқаны таңдауға болады) қолдайды ма? |
|
|
А) |
Көп жағдайда , ия |
|
|
Ә) |
Көп жағдайда жоқ |
|
|
Б) |
Жоқ |
|
|
В) |
Басқа |
|
|
5 |
Сіздің ойыңызша, оқушылардың функционалдық сауаттылығын қалыптастырудағы мектеп және отбасының өзара іс-әрекетінің біртұтас жүйесі бар ма? |
|
|
А) |
Ия |
|
|
Ә) |
Жоқ, ол қажет емес |
|
|
Б) |
Жоқ |
|
|
В) |
Басқа |
|
Проблема бойынша жұмыс жүйесін жетілдіруге арналған
жаңа жүйе моделі
|
Мұғалім |
Оқушы |
|
1.Оқыту мен тәрбиелеудің жаңа әдіс-тәсілдерін енгізу; 2.Өмір бойы білім алуға дайын болу; 3.Тілдерді меңгеру; 4.Ата-анамен байланысты күшейту; 5. Мұғалім құзіреттілігін арттыру; |
1.Жеке бас қабілеттерін дамыту; 2.Оқушылардың әлеуметтік-мәдени дамуына ықпал ету; 3.Оқушы денсаулығын нығайту; 4. Белсенділікке бағыттап, шығармашылық қабілеттерін дамыту; 5.Оқушының өмірге бейімделуі; |
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі:
-
Айтбаева А.Қ., Мусабекова Г.М. Қазақ тілі пəні бойынша оқушылардың
-
функционалдық сауаттылығын дамыту əдістері. – Алматы: Қазақ университеті, 2018.
-
-
Тұрғынбаева Б.А. Оқушылардың шығармашылық қабілеттерін дамытудың педагогикалық негіздері. – Алматы: Ғылым, 2020.
-
Əбдікəрімова Т. Қазақ тілі сабағында мəтінмен жұмыс істеудің инновациялық жолдары. – Алматы: Рауан, 2019.
-
Мұқанов Қ. Білім беру үдерісіндегі функционалдық сауаттылық: əдістемелік
-
нұсқаулық. – Астана: Ы. Алтынсарин атындағы Ұлттық білім академиясы, 2020.
-
-
Əбілқасымова А.Е. Жаңартылған білім беру мазмұны аясында функционалдық сауаттылықты дамыту. – Нұр-Сұлтан: Білім баспасы, 2021.
-
Жұмаділова Г.Т. Қазақ тілі сабақтарында оқушылардың зерттеушілік дағдыларын қалыптастыру. – Шымкент: ОҚМПУ баспасы, 2022.
-
OECD. PISA 2021: Students' Functional Literacy Development Report. – Paris, 2021.
-
Архангельская, С.А. Оқушылардың функционалдық сауаттылығын дамыту [Текст] / С.А. Архангельская // Сынып жетекшісінің анықтамалығы.- 2013.
-
Басанова, А.С. Функционалдық сауаттылық-оқушы табысының
-
-
кепілі [Текст] / А.С. Басанова // Білім кілті.- 2014.- №2.- 3-6 б.
-
Жайлаубай, Б.М.
-
-
Қоғамдық-гуманитарлық бағыттағы пәндер арқылы оқушылардың функционалдық сауаттылығын қалыптастыру [Мәтін]: / Б.М. Жайлаубай // Білім көкжиегі: ҚР МАМ.- Алматы, 2014.- №7 (49).- Б.32.
-
5.Қағазбаева Ә., Куспаева Р. Функционалдық сауаттылық - жаңа білім
-
сапасын қамтамасыз ету [Мәтін] / Куспаева Р. Қағазбаева Ә. // Білім
-
беру мекемесі басшыларының анықтамалығы.- Алматы, 2014.- 6 (90).-
-
Б.16.- ISSN 1996-2134.
-
функционалдық сауаттылық. Сарсенбаева, А.Қ.
-
Оқушылардың функционалдық сауаттылығын қалыптастыру - өмір талабы [Мәтін]: Республикалық ғылыми-әдістемелік, педагогикалық журнал / А.Қ. Сарсенбаева // Қазақстанның білім және ғылым әлемі: ҚР МАМ.- Алматы, 2014.- №5 (87).- Б.10.- ISSN 1997-1443.
-
6.Смагулов Д.С., Ауезханова А.Ж., Шабанбаева Н.А.
-
Функционалдық сауаттылық: қазіргі білім беру жүйесіндегі басты міндет [Мәтін]: Республикалық ғылыми-әдістемелік журнал / Ауезханова А.Ж., Шабанбаева Н.А. Смагулов Д.С. // Қазақстан мектебіндегі басқарушы: ҚР МАСМ.- Алматы, 2014.- №2 (34).
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
"Функционалды сауаттылықты арттыру тапсырмасы" педагогикалық идея
"Функционалды сауаттылықты арттыру тапсырмасы" педагогикалық идея
Алматы қ., №57 жалпы білім беретін мектеп" КММ
Тақырыбы:
«Оқушылардың қазақ тілі сабағында функционалдық сауаттылығын қалыптастыру тетіктері»
Дайындаған: Байкожаева Ултуган Мухамыровна
Қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі
Педагог-зерттеуші
Стаж: 26 жыл
2025 жыл
Жобаның тақырыбы: Оқушылардың қазақ тілі сабағында функционалдық сауаттылығын қалыптастыру тетіктері
Аңдатпа
Бұл мақалада қазақ тілі сабақтарында функционалдық сауаттылықты дамытуға бағытталған əдіс-тəсілдер мен технологиялар қарастырылады. Оқушылардың күнделікті өмірде тілдік дағдыларды тиімді пайдалана білуі, мəтіндерді талдау,
ақпаратты өңдеу жəне қолдану қабілеттерін жетілдіру қажеттілігі өзекті болып отыр. Ұсынылған əдістер оқушылардың тілдік құзыреттілігін арттыруға жəне олардың өмірлік дағдыларын қалыптастыруға бағытталған.
Қазақ тілі – тек пəн ғана емес, тұлғаның қарым-қатынас құралы жəне өмірлік құзыреттіліктерді қалыптастыру алаңы. Сондықтан функционалдық сауаттылықты
дамыту қазақ тілі сабақтарында басты бағыттардың бірі болып табылады. Бұл мақалада функционалдық сауаттылықтың маңызы, оның негізгі элементтері жəне оны дамыту əдістері талданады.
Тақырыптың өзектілігі: фунционалдық сауаттылықты қалыптастыру-заман талабына сай өскелең ұрпақтың өмірге бейімділігі, халық аралық стандарт деңгейінде сапалы білім мен тәрбие алуының негізгі құралы.
Қазіргі заманда ақпараттық технологиялардың дамуы, білім беру жүйесіндегі жаңартылған бағдарламалар жəне қоғам талаптары оқушылардың тілдік сауаттылығын жаңа деңгейге көтеруді қажет етеді. Қазақ тілі сабақтарында функционалдық сауаттылықты дамыту – тек білім беру үрдісінің бір бөлігі ғана емес, оқушылардың болашағына салынған іргетас.
Жобаның мақсаты:
Қазақ тілі сабақтарында функционалдық сауаттылықты дамытуға бағытталған тиімді əдістерді қарастыру жəне оқушылардың тілдік дағдыларын өмірлік тəжірибеде қолдану қабілетін қалыптастыру.
Оқушылардың функционалдық сауаттылықтарын қалыптастыру тетіктерін зерделеу арқылы оқытудың озық технологияларын тиімді пайдаланып, сапалы білім беру, өмірге бейім тұлға қалыптастыру.
Жобаның міндеттері:
-
Оқушылардың функционалдық сауаттылығын дамыту бойынша шаралар жүйесін іске асырудың тетіктерін анықтау;
-
Мектеп оқушыларының функционалдық сауаттылығын қалыптастырудың отандық және халықаралық практикасын зерттеу;
-
Оқушылардың білім сапасын арттыру үшін қолданылатын жаңаша әдіс-тәсілдерді меңгеру, игеру;
Зерттеудің нысаны: Бастауыш буын оқушыларының функционалдық сауаттылығын қалыптастыру тетіктері
Зерттеу әдістері: талдау, жинақтау.
Гипотеза:егер функционалдық сауаттылықты бастауыш буыннан бастап қалыптастырып, дамытатын болсақ, онда сапалы білімді және тәрбиелі, өмірге бейімді, еліміздің отансүйгіш азаматы өсіп шығатынына сеніміміз бар.
Кіріспе
Сауаттылық тұлғаның тұрақты қасиеті болып табылатындықтан, функционалдық сауаттылық сол тұлға меңгерген белгілі бір білім-біліктерден көрініс табады. Өйткені функционалдық сауаттылыққа адам нақты білім алу кезеңдерінен өткеннен кейін қол жеткізеді. Бұл орайда білім белгілі бір сауаттылық деңгейін қамтамасыз ететін құрал және нақты іс-әрекеттердің нәтижесі ретінде қарастырылады. Ендеше, мемлекеттік тілді оқытуда білімнің түпкі нәтижесі деп саналатын құзыреттіліктердің біртұтас бірлігі ретіндегі функционалдық сауаттылықтың мәнін, рөлін айқындаудың, оны мектеп тәжірибесіне ендірудің уақыт талабымен толық сай келуі де зерттеу тақырыбының өзектілігін дәлелдей түседі.
Негізгі бөлімФункционалдық сауаттылық дегеніміз не? «Функционалдық сауаттылық» ұғымы алғаш рет өткен ғасырдың 60-жылдары ЮНЕСКО құжаттарында пайда болды және кейін зерттеушілердің қолдануына енді. Бұл ұғым кеңінен алғанда, білім берудің көп жоспарлы адамзат қызметімен байланысын біріктіретін тұлғанын әлеуметтік бағдарлау тәсілі ретінде түсіндіріледі. Қазіргі тез құбылмалы әлемде функционалдық сауаттылық адамдардың әлеуметтік , мәдени, саяси және экономикалық қызметтерге белсене араласуы, яғни бүгінгі жаһандану дәуіріндегі заман ағымына, жасына қарамай ілесіп отыруы, адамның мамандығына , жасына қарамай үнемі білімін жетілдіріп отыруы. Ондағы басты мақсат жалпы білім беретін мектептерде Қазақстан Республикасының зияткерлік, дене және рухани тұрғысынан дамыған азаматын қалыптастыру, оның әлемде әлеуметтік бейімделуі болып табылады.
Мұндағы басшылыққа
алынатын ең басты функциялық сапалар:
Функционалдық сауаттылықтың негізгі элементтері:
Ұлттық жоспардың мақсаты - Қазақстанда білім сапасын жетілдірудегі, оқушылардың функционалдық сауаттылығын дамыту жөніндегі атқарылатын іс-шаралардың жүйелілігі мен тұтастығын қамтамасыз ету болып табылады. Ұлттық жоспардың міндеттері:
PISA зерттеулері бойынша көш басында тұрған елдердің Австралия, Финляндия, Жапония, Жаңа Зеландия, Италия, Оңтүстік Корея және т.б. нәтижесі көрсеткендей, оқушылардың функционалдық сауаттылықтарын дамытуға мынадай факторлар әсер етеді:
Осы факторлар есебінен Қазақстандық оқушылардың функционалдық сауаттылықты дамыту тетіктері анықталды: 2.Қазақ тілі пəнінде функционалдық сауаттылықты дамыту үшін келесі əдіс-тəсілдерді қолдануға болады:
Мəтіндермен жұмыс істеу – функционалдық сауаттылықты қалыптастырудың басты құралы.
Мысалы, "Экология жəне табиғат" тақырыбы бойынша мəтінді оқып, оның мазмұнына талдау жасау жəне экологиялық мəселе туралы өз ұсыныстарын айтуға тапсырма берілуі мүмкін.
Бірінші тетігі–
оқыту әдіснамасы мен мазмұнын түбегейлі
жаңарту. Яғни мектеп оқушыларының
функционалдық сауаттылығын дамыту жалпы білім беретін орта
мектептің Мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандартын (МЖБС)
жаңартудан бастау алуға тиіс. Ол үшін мұғалім білім алушының бойына
алған білімін практикалық жағдайда тиімді және әлеуметтік бейімделу
үдерісінде пайдалана алатындай негізгі құзыреттіліктерді сіңіруі
керек. Олар:
Сабақ барысында оқушыларға күнделікті өмірге байланысты тапсырмалар беру арқылы олардың білімін қолдануға жағдай жасау керек.
Бұл тапсырмалар оқушылардың қазақ тілінде еркін сөйлей білуіне жəне күнделікті өмірде қолдана алуына ықпал етеді.
Қазіргі технологияларды пайдалану функционалдық сауаттылықты дамытуға тиімді əсер етеді.
Мысалы, "Тарихи тұлғалар" тақырыбына байланысты онлайн-викторина өткізу арқылы оқушылардың қызығушылығын арттыруға болады.
Мəселен, "Менің туған өлкем" тақырыбы бойынша оқушылардан туған жері туралы шағын эссе жазуын сұрап, оны сыныпта талқылауға болады.
Мысалы, "Қоғамдағы ең маңызды мəселе" тақырыбында топтық талқылау ұйымдастыруға болады. Практикалық тапсырмалар арқылы оқушылардың теориялық білімін тəжірибемен ұштастыруға болады:
Қазіргі таңда білім, тұлға, қоғам және мемлекет дамуының басты стратегиялық ресурсы ретінде қарастырылады. Заманауи жағдайлардағы оның мақсаты-шығармашылыққа, өзгермелі заман жағдайында өз тағдырын өзі шешуге қабілетті әлеуметтік құзыретті тұлға қалыптастыру. Осы орайда барлық жауапкершілік жүгі отбасына да, мектепке де жүктелуге тиіс.
Бастауыш сынып
оқушыларының функционалдық сауаттылығын қалыптастыру мәселесіне
мынандай ұсыныстарды енгізуге болады:
|
Мұғалім үшін сауалнама
Құрметті әріптес, оқушылардың функционалдық сауаттылығын қалыптастырудағы мектеп және отбасының өзара іс-әрекеті түрлері туралы талдау жүргізуде сіздің көмегіңізге сенеміз.Ұсынып отырған сауалдарға қатысты пікіріңізді білгіміз келеді.
|
1 |
Сіз қалай ойлайсыз, оқушылардың функционалдық сауаттылығын қалыптастыруда мектептің отбасымен өзара іс-әрекет етуі қажет пе? (екіден артық емес нұсқаны таңдауға болады) |
|
|
А) |
Ия |
|
|
Ә) |
Жоқ |
|
|
Б) |
Кейде (қажет кезде ғана) |
|
|
В) |
Басқа |
|
|
2 |
Төменде келтірілген пункттері оқушылардың функционалдық сауаттылығын қалыптастырудағы мектеп және отбасының өзара іс-әрекеті түрлеріне жатқызуға болады ма? (екіден артық емес нұсқаны таңдауға болады) |
|
|
А) |
Ата-аналар жиналысы |
|
|
Ә) |
Педагогикалық-психологиялық кеңестер |
|
|
Б) |
«сенім телефоны» қызметі |
|
|
В) |
Басқа |
|
|
3 |
Сіз келтірілген пікірлердің қайсысымен келісер едіңіз? ( екіден артық емес нұсқаны таңдауға болады) |
|
|
А |
Мектептің отбасымен қарым-қатынасы әр тараптың қызығушылықтарын ескеру негізінде құрылуы тиіс |
|
|
Ә |
Ешқандай арнайы қарым-қатынас орнатудың қажеті жоқ,себебі қажет деген адам мектепке өзі келеді, ал қалғандарын «күштеп әкелудің» қажеті жоқ |
|
|
Б) |
Барлық отбасылар мектеппен жүйелі түрде қатынас орнатуы қажет |
|
|
В) |
Басқа |
|
|
4 |
Қалай ойлайсыз, оқушылардың функционалдық сауаттылығын қалыптастырудағы мектеп жүргізіп отырған жұмысты барлық ата-аналар (екіден артық емес нұсқаны таңдауға болады) қолдайды ма? |
|
|
А) |
Көп жағдайда , ия |
|
|
Ә) |
Көп жағдайда жоқ |
|
|
Б) |
Жоқ |
|
|
В) |
Басқа |
|
|
5 |
Сіздің ойыңызша, оқушылардың функционалдық сауаттылығын қалыптастырудағы мектеп және отбасының өзара іс-әрекетінің біртұтас жүйесі бар ма? |
|
|
А) |
Ия |
|
|
Ә) |
Жоқ, ол қажет емес |
|
|
Б) |
Жоқ |
|
|
В) |
Басқа |
|
Проблема бойынша жұмыс жүйесін жетілдіруге арналған
жаңа жүйе моделі
|
Мұғалім |
Оқушы |
|
1.Оқыту мен тәрбиелеудің жаңа әдіс-тәсілдерін енгізу; 2.Өмір бойы білім алуға дайын болу; 3.Тілдерді меңгеру; 4.Ата-анамен байланысты күшейту; 5. Мұғалім құзіреттілігін арттыру; |
1.Жеке бас қабілеттерін дамыту; 2.Оқушылардың әлеуметтік-мәдени дамуына ықпал ету; 3.Оқушы денсаулығын нығайту; 4. Белсенділікке бағыттап, шығармашылық қабілеттерін дамыту; 5.Оқушының өмірге бейімделуі; |
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі:
-
Айтбаева А.Қ., Мусабекова Г.М. Қазақ тілі пəні бойынша оқушылардың
-
функционалдық сауаттылығын дамыту əдістері. – Алматы: Қазақ университеті, 2018.
-
-
Тұрғынбаева Б.А. Оқушылардың шығармашылық қабілеттерін дамытудың педагогикалық негіздері. – Алматы: Ғылым, 2020.
-
Əбдікəрімова Т. Қазақ тілі сабағында мəтінмен жұмыс істеудің инновациялық жолдары. – Алматы: Рауан, 2019.
-
Мұқанов Қ. Білім беру үдерісіндегі функционалдық сауаттылық: əдістемелік
-
нұсқаулық. – Астана: Ы. Алтынсарин атындағы Ұлттық білім академиясы, 2020.
-
-
Əбілқасымова А.Е. Жаңартылған білім беру мазмұны аясында функционалдық сауаттылықты дамыту. – Нұр-Сұлтан: Білім баспасы, 2021.
-
Жұмаділова Г.Т. Қазақ тілі сабақтарында оқушылардың зерттеушілік дағдыларын қалыптастыру. – Шымкент: ОҚМПУ баспасы, 2022.
-
OECD. PISA 2021: Students' Functional Literacy Development Report. – Paris, 2021.
-
Архангельская, С.А. Оқушылардың функционалдық сауаттылығын дамыту [Текст] / С.А. Архангельская // Сынып жетекшісінің анықтамалығы.- 2013.
-
Басанова, А.С. Функционалдық сауаттылық-оқушы табысының
-
-
кепілі [Текст] / А.С. Басанова // Білім кілті.- 2014.- №2.- 3-6 б.
-
Жайлаубай, Б.М.
-
-
Қоғамдық-гуманитарлық бағыттағы пәндер арқылы оқушылардың функционалдық сауаттылығын қалыптастыру [Мәтін]: / Б.М. Жайлаубай // Білім көкжиегі: ҚР МАМ.- Алматы, 2014.- №7 (49).- Б.32.
-
5.Қағазбаева Ә., Куспаева Р. Функционалдық сауаттылық - жаңа білім
-
сапасын қамтамасыз ету [Мәтін] / Куспаева Р. Қағазбаева Ә. // Білім
-
беру мекемесі басшыларының анықтамалығы.- Алматы, 2014.- 6 (90).-
-
Б.16.- ISSN 1996-2134.
-
функционалдық сауаттылық. Сарсенбаева, А.Қ.
-
Оқушылардың функционалдық сауаттылығын қалыптастыру - өмір талабы [Мәтін]: Республикалық ғылыми-әдістемелік, педагогикалық журнал / А.Қ. Сарсенбаева // Қазақстанның білім және ғылым әлемі: ҚР МАМ.- Алматы, 2014.- №5 (87).- Б.10.- ISSN 1997-1443.
-
6.Смагулов Д.С., Ауезханова А.Ж., Шабанбаева Н.А.
-
Функционалдық сауаттылық: қазіргі білім беру жүйесіндегі басты міндет [Мәтін]: Республикалық ғылыми-әдістемелік журнал / Ауезханова А.Ж., Шабанбаева Н.А. Смагулов Д.С. // Қазақстан мектебіндегі басқарушы: ҚР МАСМ.- Алматы, 2014.- №2 (34).
шағым қалдыра аласыз













