Функционалдық сауаттылық: өзектілігі, мәселелері, болашағы(коучинг)

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Функционалдық сауаттылық: өзектілігі, мәселелері, болашағы(коучинг)

Материал туралы қысқаша түсінік
Ұстаздар тапсырмаларды шешу арқылы өз сабақтарында оқушылардың функционалдық сауаттылығын қалыптастыру бойынша тапсырмаларды пайдалану қажеттілігін түсіне алады. Функционалдық сауаттылық, PISA, TIMSS.
Материалдың қысқаша нұсқасы









Shape1

КОУЧИНГ-САБАҚ















Тақырыбы: Функционалдық сауаттылық: өзектілігі, мәселелері, болашағы

Өткен: Түркістан облысы Сайрам ауданы №20 С.Сейфуллин атындағы мектеп-гимназиясы

орыс тілі мен әдебиет пәні мұғалімі Абдимитаева Айгуль Умархановна





















Коучинг – сабақтың қысқа мерзімді жоспары

Тақырыбы:

Функционалдық сауаттылық: өзектілігі, мәселелері, болашағы

Мақсаты:

оқушылардың функционалдық сауаттылығын қалыптастыру бойынша сабақтарда тапсырмаларды қолдану қажеттілігін көрсету, мұғалімнің педагогикалық практикасын арттыруға ықпал ету.

Күтілетін нәтиже:

қатысушылар тапсырмаларды шешу арқылы өз сабақтарында оқушылардың функционалдық сауаттылығын қалыптастыру бойынша тапсырмаларды пайдалану қажеттілігін түсіне алады.

Кілтті идеялар:

Функционалдық сауаттылық, PISA, TIMSS.

Ресурстар:

Презентация: "Мектепте функционалдық сауаттылықты дамыту. Халықаралық зерттеулер шеңберінде білім алушылардың білім жетістіктерін бағалау", PISA тапсырмалары.

Сабақ кезеңдері

Уақыты

Коучингтің әрекеттері және коучинг сабағына қатысушылардың әрекеттері.

  1. Сәлемдесу.

Топқа бөлу.

5 мин

Бірлескен орта құру, "Мозаика" әдісі бойынша топтарға бөлу Ш.Амонашвили «Қанаттар» аңызы(бейнеролик)


2. Ойлауды дамыту үшін сергіту сәті


Ойлауды дамытуға арналған тапсырмалар

  1. Көліктің астында қандай сан жасырылған?


  1. Артық фигураны табыңыз. Адамдардың тек 15% - ы бұл тапсырманы орындай алады.

3) Автобус қайда барады?

4.Бесінші сынып оқушысы Қайрат әжесіне хат жазды. Оны жіберу үшін пошта индексін көрсету керек: келесі түрдегі 6 Сан:

Қайрат әженің индексі ең кіші алты таңбалы сан екенін байқады, оның кез келген екі іргелес цифрлары әртүрлі және 180° бұрылған кезде алты таңбалы санды да көруге болады (нөлден бастап алты таңбалы сандар басталмайды). Қайраттың конвертіндегі индексті көрсетіңіз.

Қорытынды: бұл тапсырманы орындау үшін математикалық сауаттылықтың белгілі бір деңгейіне ие болу керек дегенді білдіреді.

Жауабы:

1. 87, тек фотосуретті аударыңыз.
2. Жауап -1, себебі бұл ЭТАЛОН, өйткені қалған фигуралары оның модификациясы, пішіні, түсі немесе жақтауы өзгертілген.

3. Автобус алға қарай жүрген кезде, әдеттегідей оң жақта жүреді, ол солға қарай жүреді. Себебі есік көрінбейді.

4. 506905

Толығырақ: https://cepia.ru/razvitie-mishleniya


3.Коучинг тақырыбына кіріспе.



















Түсіну

10 мин

"Миға шабуыл"қабылдау

Ең қарапайым сұрақ-мектепте не үйрету керек? Ең айқын жауап-Білім. Оқушы тіл ережелерінің, тарихи фактілердің, физикалық заңдардың, математикалық формулалардың және т.б. белгілі бір жиынтығын үйреніп, түсінуі керек. Жоқ па? Бәрі қисынды сияқты. Бірақ сарапшылардың көпшілігі нақты өмірлік мәселелерді шеше білу және ақпаратпен өз бетінше жұмыс істеу әлдеқайда маңызды деп санайды. Ғалымдар-педагогтар өз шеңберлерінде мұны "негізгі құзыреттілік", "функционалдық сауаттылық", "шығармашылық танымдық міндеттер" және басқа да даналық сөздер деп атайды.

2012 жылғы 25 маусымда Қазақстан Республикасы Үкіметінің Қаулысымен оқушылардың функционалдық сауаттылығын дамытудың 2012 – 2016 жылдарға арналған ұлттық іс-қимыл жоспары бекітілді. Бүгінгі таңда тұлғаның негізгі функционалдық қасиеттері-бастамашылық, шығармашылық ойлау және стандартты емес шешімдерді табу қабілеті, кәсіби жолды таңдау қабілеті, өмір бойы оқуға дайын болу. Барлық осы функционалдық дағдылар мектеп жағдайында қалыптасады. Маңызды көрсеткіштер де негізгі құзыреттер болып табылады. Оларға мыналар жатады:

- проблемаларды шешу құзыреттілігі;

- ақпараттық құзыреттілік;

- коммуникативтік құзыреттілік.

Функционалдық сауаттылық

Сауаттылық-бұл оқу, жазу, санау және құжаттармен жұмыс істеу дағдылары.

Минималды сауаттылық-қарапайым хабарламаларды оқу және жазу қабілеті.

Функционалдық сауаттылық (лат. – бағыт) - адамның өзіне жүктелген немесе өзіне ерікті түрде қабылданған функцияларды орындауға даярлық дәрежесі

"Функционалдық сауаттылық" термині 1957 жылы енгізілген.

Оқушылардың функционалдық сауаттылығының индикаторларын және олардың көрсеткіштерін қарастырайық:

  • жалпы сауаттылық: эссе, реферат жазу; калькуляторсыз санау; сөз тіркестерін құруда, сөздерді таңдауда қиындықсыз сұрақтарға жауап беру; өтініш жазу, қандай да бір сауалнамалар, бланкілер толтыру.

  • Компьютер: Интернет желісіндегі ақпаратты іздеу; электрондық поштаны пайдалану; мәтіндерді жасау және басып шығару; электрондық кестелермен жұмыс істеу; графикалық редакторларды пайдалану.

  • төтенше жағдайлардағы іс-қимылдардың сауаттылығы: зардап шегушіге алғашқы медициналық көмек көрсету; шұғыл көмек алу үшін мамандандырылған қызметтерге жүгіну; өз денсаулығына қамқорлық жасау; жеке қауіпсіздігіне қатер төнген жағдайларда өзін ұстау.

  • Ақпараттық: кітаптардан, анықтамалықтардан, энциклопедиялардан және басқа да баспа мәтіндерінен қажетті ақпаратты табу және таңдау; сызбаларды, схемаларды, графиктерді оқу; БАҚ-тан ақпаратты пайдалану; кітапхананың алфавиттік және жүйелі каталогын пайдалану; сандық ақпаратты талдау.

  • коммуникативті: топта, командада жұмыс істеу; басқа адамдарды орналастыру; көңіл-күйінің ауытқуына берілмеу, жаңа, ерекше талаптар мен жағдайларға бейімделу, топтың жұмысын ұйымдастыру.

  • шет тілдерін меңгеру: сөздікпен Қарапайым мәтінді аудару; өзі туралы, достары, өз қаласы туралы айту; әртүрлі тауарлардың, Тұрмыстық техника құралдарының қаптамаларындағы нұсқаулықтардың мәтіндерін түсіну; шетелдік достармен және таныстармен әртүрлі тұрмыстық тақырыптарда сөйлесу.

  • тұрмыстық мәселелерді шешудегі сауаттылық: өнімдерді, тауарлар мен қызметтерді таңдау (дүкендерде, әртүрлі сервистік қызметтерде); отбасы бюджетіне негізделген ақшалай шығындарды жоспарлау;нұсқаулықтарды қолдана отырып, әртүрлі техникалық тұрмыстық құрылғыларды пайдалану; анықтамалықты, картаны қолдана отырып, бейтаныс қалада шарлау.

  • құқықтық және қоғамдық-саяси сауаттылық: өз құқықтары мен мүдделерін қорғау; Президенттің, Үкіметтің, Мемлекеттік Думаның функциялары мен өкілеттіктеріндегі айырмашылықтарды түсіндіру; қылмыстық, әкімшілік және тәртіптік бұзушылықтар арасындағы айырмашылықтарды түсіндіру; әртүрлі кандидаттар мен партиялардың сайлауалды бағдарламаларын талдау және салыстыру


Функционалды оқу дағдылары қалыптасқан оқушыны не сипаттайды?

Қазақстан осы халықаралық зерттеулерге қанша рет қатысты?

Боксшыға соққы беруді, әншіге дауыс қоюды үйретеді. Біздің міндетіміз - күшті ойлауды үйрету.

Ағымдағы жағдайды талдау мынадай: республиканың жалпы білім беретін мектептерінің педагогтері күшті Пәндік білім береді, бірақ оларды нақты, өмірлік жағдайларда қолдануға үйретпейді


4. Презентацияны қарау: "Мектепте функционалдық сауаттылықты дамыту. Халықаралық зерттеулер шеңберінде білім алушылардың білім жетістіктерін бағалау".

13мин

Жаттықтырушы коучинг-сабаққа қатысушыларға презентациямен танысуды ұсынады, содан кейін коучинг сабаққа қатысушылармен талқылау жүргізіледі:

- PIS А- ның Зерттеу бағыттарын атаңыз?

- Неліктен үш бағыт зерттеледі деп ойлайсыз: оқу сауаттылығы, математикалық және

жаратылыстану сауаттылығы?

- Қазақстандық оқушылардың зерттеу нәтижелері неге төмен деп ойлайсыз?

5. Топтық жұмыс: логикалық тапсырмалар.

12 мин

Қатысушыларға оқу сауаттылығын тексеруге арналған тапсырмалардың мысалдарымен танысып, олардың біреуін шешуге тырысу ұсынылады.

1. Жарнама мәтінімен танысыңыз.

2. Сұрақтарға жауап беріңіз

- Қандай техника жарнамаланады?

- Осы дүкен өкілдерімен қалай байланысуға болады?

- Қандай фирмалардың тауарлары жарнамаланады?

- Жарнамада берілген сипаттамаға сәйкес техниканы анықтаңыз

- Дүкен өкілдері сатып алушылардың назарын қалай аударады?

- Отбасылық бюджетті ескере отырып, қандай өнімді таңдар едіңіз?

3. Жағдай 1.

Сіз копирайтерсіз. Копирайтер-шығармашылық тапсырма негізінде жарнаманың барлық түрлеріне арналған мәтіндердің идеялары мен тұжырымдамаларын (сонымен қатар мәтіндердің өзін) жасайтын мәтін жазу саласындағы маман.

Копирайтердің міндеті-тұтынушының (оқырман, тыңдаушы немесе көрермен) пікірі мен ұсынысына әсер ету және оны әрекетке (сатып алу, жазылу, тапсырыс беру және т .б.) ынталандыру мақсатында жарнама объектісінің (тауар, қызмет немесе қоғамдық қозғалыс болсын) артықшылықтары мен артықшылықтарын қысқаша, түсінікті және бейнелі түрде тұжырымдау.

Осы жарнамаға жарнамалық ұран(слоган) жасаңыз.

4. Грамматикалық тапсырмалар.

а. сөздіктерді пайдаланып, сөздерге түсініктеме беріңіз:

b. тефлон - ____________________________

c. баяу пеш - ___________________________

d. әмбебап - __________________________

e. сөздердің морфемалық және сөзжасамдық талдауын жасаңыз. Түбір сөздерді көрсетіңіз:

Жылу оқшауланған, үнемді, қызарған, әр түрлі, күнделікті, үнемдеу, экономист.

Қорытынды:

- Бұл тапсырмаларды шешу сізге оңай болды ма?

- Неліктен бірден шеше алмадым деп ойлайсыз?

- Мұндай тапсырмалар неге ықпал етеді?

- Сіздің ойыңызша, мұндай тапсырмаларды сіздің сабақтарыңызда қолдануға бола ма?


Біздің бүгінгі сабағымызды Альберт Эйнштейннің сөздерімен аяқталғым келеді: «…образование есть то, что остается после того, когда забывается все, чему нас учили в школе…». 
Бұл сөздер функционалдық сауаттылықтың практикалық маңыздылығын қамтиды.


6. Рефлексия.

5 мин

Коучинг сабағына қатысушылар "Екі жұлдыз, бір тілек"рефлексиясын жазады.

- Екі жағымды жайт, бір тілек.

- Назар аударғаныңыз үшін рахмет! Кездесуге дейін!





















"Миға шабуыл"қабылдау

Ең қарапайым сұрақ-мектепте не үйрету керек? Ең айқын жауап-Білім. Оқушы тіл ережелерінің, тарихи фактілердің, физикалық заңдардың, математикалық формулалардың және т.б. белгілі бір жиынтығын үйреніп, түсінуі керек. Жоқ па? Бәрі қисынды сияқты. Бірақ сарапшылардың көпшілігі нақты өмірлік мәселелерді шеше білу және ақпаратпен өз бетінше жұмыс істеу әлдеқайда маңызды деп санайды. Ғалымдар-педагогтар өз шеңберлерінде мұны "негізгі құзыреттілік", "функционалдық сауаттылық", "шығармашылық танымдық міндеттер" және басқа да даналық сөздер деп атайды.

2012 жылғы 25 маусымда Қазақстан Республикасы Үкіметінің Қаулысымен оқушылардың функционалдық сауаттылығын дамытудың 2012 – 2016 жылдарға арналған ұлттық іс-қимыл жоспары бекітілді. Бүгінгі таңда тұлғаның негізгі функционалдық қасиеттері-бастамашылық, шығармашылық ойлау және стандартты емес шешімдерді табу қабілеті, кәсіби жолды таңдау қабілеті, өмір бойы оқуға дайын болу. Барлық осы функционалдық дағдылар мектеп жағдайында қалыптасады. Маңызды көрсеткіштер де негізгі құзыреттер болып табылады. Оларға мыналар жатады:

- проблемаларды шешу құзыреттілігі;

- ақпараттық құзыреттілік;

- коммуникативтік құзыреттілік.

Функционалдық сауаттылық

Сауаттылық-бұл оқу, жазу, санау және құжаттармен жұмыс істеу дағдылары.

Минималды сауаттылық-қарапайым хабарламаларды оқу және жазу қабілеті.

Функционалдық сауаттылық (лат. – бағыт) - адамның өзіне жүктелген немесе өзіне ерікті түрде қабылданған функцияларды орындауға даярлық дәрежесі

"Функционалдық сауаттылық" термині 1957 жылы енгізілген.

Оқушылардың функционалдық сауаттылығының индикаторларын және олардың көрсеткіштерін қарастырайық:

  • жалпы сауаттылық: эссе, реферат жазу; калькуляторсыз санау; сөз тіркестерін құруда, сөздерді таңдауда қиындықсыз сұрақтарға жауап беру; өтініш жазу, қандай да бір сауалнамалар, бланкілер толтыру.

  • Компьютер: Интернет желісіндегі ақпаратты іздеу; электрондық поштаны пайдалану; мәтіндерді жасау және басып шығару; электрондық кестелермен жұмыс істеу; графикалық редакторларды пайдалану.

  • төтенше жағдайлардағы іс-қимылдардың сауаттылығы: зардап шегушіге алғашқы медициналық көмек көрсету; шұғыл көмек алу үшін мамандандырылған қызметтерге жүгіну; өз денсаулығына қамқорлық жасау; жеке қауіпсіздігіне қатер төнген жағдайларда өзін ұстау.

  • Ақпараттық: кітаптардан, анықтамалықтардан, энциклопедиялардан және басқа да баспа мәтіндерінен қажетті ақпаратты табу және таңдау; сызбаларды, схемаларды, графиктерді оқу; БАҚ-тан ақпаратты пайдалану; кітапхананың алфавиттік және жүйелі каталогын пайдалану; сандық ақпаратты талдау.

  • коммуникативті: топта, командада жұмыс істеу; басқа адамдарды орналастыру; көңіл-күйінің ауытқуына берілмеу, жаңа, ерекше талаптар мен жағдайларға бейімделу, топтың жұмысын ұйымдастыру.

  • шет тілдерін меңгеру: сөздікпен Қарапайым мәтінді аудару; өзі туралы, достары, өз қаласы туралы айту; әртүрлі тауарлардың, Тұрмыстық техника құралдарының қаптамаларындағы нұсқаулықтардың мәтіндерін түсіну; шетелдік достармен және таныстармен әртүрлі тұрмыстық тақырыптарда сөйлесу.

  • тұрмыстық мәселелерді шешудегі сауаттылық: өнімдерді, тауарлар мен қызметтерді таңдау (дүкендерде, әртүрлі сервистік қызметтерде); отбасы бюджетіне негізделген ақшалай шығындарды жоспарлау;нұсқаулықтарды қолдана отырып, әртүрлі техникалық тұрмыстық құрылғыларды пайдалану; анықтамалықты, картаны қолдана отырып, бейтаныс қалада шарлау.

  • құқықтық және қоғамдық-саяси сауаттылық: өз құқықтары мен мүдделерін қорғау; Президенттің, Үкіметтің, Мемлекеттік Думаның функциялары мен өкілеттіктеріндегі айырмашылықтарды түсіндіру; қылмыстық, әкімшілік және тәртіптік бұзушылықтар арасындағы айырмашылықтарды түсіндіру; әртүрлі кандидаттар мен партиялардың сайлауалды бағдарламаларын талдау және салыстыру











Функционалдық сауаттылықтың қандай түрлері бар?

(1.Жалпы сауаттылық: жазу..., санау.... сұрақтарға жауап беру...

2.Компьютерлік сауаттылық: табу және таңдау..., пайдалану, талдау...

3.Ақпараттық сауаттылық: көрсету..., хабарласу..., қамқорлық...

4.Коммуникативті сауаттылық: жұмыс..., орналастыру..., берілмеу...

5.Шет тілдерін меңгерудегі сауаттылық: аударма..., айтыңыз..., байланыс

6.Тұрмыстық сауаттылық: таңдау..., жоспарлау..., пайдалану..

7. Төтенше жағдайлардағы мінез-құлық сауаттылығы: көрсету..., хабарласу..., қамқорлық.

8.Қоғамдық-саяси сауаттылық: қорғау, түсіндіру, талдау.)







Функционалдық сауаттылықтың қандай түрлері бар?

(1.Жалпы сауаттылық: жазу..., санау.... сұрақтарға жауап беру...

2.Компьютерлік сауаттылық: табу және таңдау..., пайдалану, талдау...

3.Ақпараттық сауаттылық: көрсету..., хабарласу..., қамқорлық...

4.Коммуникативті сауаттылық: жұмыс..., орналастыру..., берілмеу...

5.Шет тілдерін меңгерудегі сауаттылық: аударма..., айтыңыз..., байланыс

6.Тұрмыстық сауаттылық: таңдау..., жоспарлау..., пайдалану..

7. Төтенше жағдайлардағы мінез-құлық сауаттылығы: көрсету..., хабарласу..., қамқорлық.

8.Қоғамдық-саяси сауаттылық: қорғау, түсіндіру, талдау.)



Функционалдық сауаттылықтың қандай түрлері бар?

(1.Жалпы сауаттылық: жазу..., санау.... сұрақтарға жауап беру...

2.Компьютерлік сауаттылық: табу және таңдау..., пайдалану, талдау...

3.Ақпараттық сауаттылық: көрсету..., хабарласу..., қамқорлық...

4.Коммуникативті сауаттылық: жұмыс..., орналастыру..., берілмеу...

5.Шет тілдерін меңгерудегі сауаттылық: аударма..., айтыңыз..., байланыс

6.Тұрмыстық сауаттылық: таңдау..., жоспарлау..., пайдалану..

7. Төтенше жағдайлардағы мінез-құлық сауаттылығы: көрсету..., хабарласу..., қамқорлық.

8.Қоғамдық-саяси сауаттылық: қорғау, түсіндіру, талдау.)







Функционалдық сауаттылықтың қандай түрлері бар?

(1.Жалпы сауаттылық: жазу..., санау.... сұрақтарға жауап беру...

2.Компьютерлік сауаттылық: табу және таңдау..., пайдалану, талдау...

3.Ақпараттық сауаттылық: көрсету..., хабарласу..., қамқорлық...

4.Коммуникативті сауаттылық: жұмыс..., орналастыру..., берілмеу...

5.Шет тілдерін меңгерудегі сауаттылық: аударма..., айтыңыз..., байланыс

6.Тұрмыстық сауаттылық: таңдау..., жоспарлау..., пайдалану..

7. Төтенше жағдайлардағы мінез-құлық сауаттылығы: көрсету..., хабарласу..., қамқорлық.

8.Қоғамдық-саяси сауаттылық: қорғау, түсіндіру, талдау.)





Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
31.01.2025
125
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі