Басы
5 минут
|
Мақсат: сабақтың
басын ұйымдастыру.
Сәлемдесу. Оқушыларды
түгелдеу. Оқушылардың сабаққа дайындығын тексеру.
Көңіл күйлеріңіз
қалай?- Керемет (қолдарын
көтереді)
Сабаққа
дайындықтарыңыз қалай?- Тамаша (алақандарын
соғады)
Ынтамыз
ше?- Ғажап (бас бармақтарын
көтереді)
«Миға
шабуыл» әдісі бойынша сұрақтар
қойылады.
|
а) Психологиялық
ахуалға берілген тапсырманы орындайды.
Сұрақтар:
а) Бірмүше дегеніміз
не?
ә) Көпмүше дегеніміз
не?
б) Көпмүшелер қалай
қосылады?
в) Бірмүше көпмүшеге
қалай көбейтіледі?
г) Көпмүше көпмүшеге
қалай көбейтіледі?
д) Ұқсас
мүшелерін біріктіру дегеніміз не?
|
Смайлик-тер
|
Сұрақтарға жауап берген
оқушыларды
әр түрлі смайликтермен
мадақтау
|
Негізгі
бөлім
Тақырыпты
ашу
15
минут
|
Техникада, шаруашылықта және
күнделікті өмірде бір шаманың мәні екінші шаманың мәніне тәуелді
болатынын жиі кездестіреміз.
Мысалы: заттың құны оның саны мен бағасына тәуелді, жүрілген жолдың
ұзындығы жылдамдыққа немесе уақытқа
тәуелді.
Есеп:
Квадраттын қабырғасы
а см. Оның
периметрін (Р) табу керек. Мұндағы а=2;
5;7.
Шешуі:
егер а=2 болса, Р = 4*2 =8
(см);
а=5 болса, Р = 4*5 =20
(см);
а=7 болса, Р = 4*7 =28
(см).
Р айнымалысының а айнымалысына
тәуелділігін
Р = 4а түрінде
жазуға болады. Мұндағы а - тәуелсіз
айнымалы, ал Р - тәуелді
айнымалы.
Тәуелсіз айнымалының әрбір мәніне тәуелді
айнымалының бір ғана мәні сәйкес келетін тәуелділікті функционалдық
тәуелділік немесе функция деп
атайды.
Тәуелсіз айнымалы аргумент деп
аталады.
Тәуелді айнымалы – осы аргументтің функциясы
немесе функция деп аталады.
Функционалдық тәуелділіктің жазылуының жалпы
түрі: y=f(x), оқылуы “икстен эф”.
Мұндағы x – аргумент, y –
функция.
Тәуелсіз айнымалының қабылдайтын мәндерінің жиыны
функцияның анықталу аймағы деп аталады.
1 -
мысал:
функциясының анықталу аймағы 4 санынан басқа
барлық нақты сандар,
2 - мысал: y=x2 немесе f
(x)=x2
функциясының анықталу аймағы барлық нақты сандар
жиыны.
3 – мысал. y=1/x немесе f
(x)=1/x функциясының анықталу аймағы 0-ден басқа барлық нақты
сандар жиыны.
Егер функцияның анықталу аймағы көрсетілмесе,
оның анықталу аймағы осы формуланың мағынасы болатын аргументтің
барлық мәндерінен тұрады.
Функцияның мәндерінің жиыны функцияның
мәндерінің аймағы деп
аталады.
4 - мысал: -1≤ x ≤ 3 +1
функциясының анықталу аймағы -1≤ x ≤ 3 болғанда функцияның
мәндерінің аймағын табайық.
Санды теңсіздіктердің қасиеттері
бойынша:
-1≤ x ≤ 3; -2≤ 2x ≤ 6; -1≤ 2x +1≤
7.
Мәндерінің аймағы [-1;7] аралығы
болады.
5 – мысал: y=x2 функциясының -4≤ x
≤ 4 анықталу аймағында функцияның мәндерінің аймағы - [0;16]
аралығы болады.
6 – мысал: y=
функциясының анықталу аймағы – барлық нақты сандар жиыны
немесе
) аралығы болса, функцияның мәндерінің
аймағы – барлығы оң сандар.
Демек [0; )
аралығы.
|
Тапсырма:
№1.
Аргументтің берілген мәніне
сәйкес функцияның мәнін табайық.
Егер
х=6 болса,
. Жазылуы
f(6)=1,5.
Мұндағы 6 аргументтің мәні, ал
1,5 – оған сәйкес функцияның мәні.
№2. Егер функцияның мәні
берілсе, аргументтің мәнін табайық.
А) Артументтің қандай
мәнінде y=3x
+1 функциясының мәні 25-ке
тең?
Артументтің қандай
мәнінде y=3x
+1 функциясының мәні 25-ке тең
болатыны табу үшін y орнына 25-ті қойып теңдеуді шешу керек
.
3x
+1=25
3x
=24
x
=8.
x
=8 болғанда y=25,
яғни f(8)=25.
№3. формуласымен берілген
функцияның анықталу аймағы - аралығы. Функцияның мәндерінің
аймағын табыңдар.
Шешуі: у = 4•(-1) + 1 = - 4 +1 =
-3
у
= 4• 5 + 1 = 20 +1 = 21
Е[y] = [-3;
21]
|
Жұлдызша
арқылы
бір-бірін
бағалау.

|
Оқулық,
кестелер, кеспелер
|