Сабақтың басы
|
Оқушылардың сабаққа дайындығы.Сабақтың басталуына
жағымды ықпал ететін көңіл күй қалыптастыру. Сабақ мақсатымен
таныстыру.
Өткен тақырыпты
қайталау:
|
Функция немен
беріледі? 2. Тәуелсіз айнымалы не деп
аталады? 3. Тәуелсіз айнымалының қабылдайтын
мәндерінің жиыны функцияның қандай аймағы деп
аталады? 4. Координаталық жазықтықтағы әр түрлі екі
шаманың арасындағы тәуелділіктің сызықпен
кескінделуі? 5. «Функция» терминін математикаға тұңғыш
енгізген неміс физик -
математигі? 6. Квадраттық барлық қабырғаларының
қосындысы? 7. Аргументке
тәуелді айнымалы не деп
аталады?...
|
|
|
2. сабақтың
ортасы
|
Кім
біледі әдісі
Сұрақтар мене тапсырмалар
Тәуелсіз айнымалының әрбір мәніне тәуелді
айнымалының бір ғана мәні сәйкес келетін тәуелділікті функционалдық
тәуелділік немесе функция деп атайды.
Тәуелсіз айнымалы аргумент деп аталады.
Тәуелді айнымалы – осы аргументтің функциясы немесе функция деп
аталады.Функционалдық тәуелділіктің жазылуының жалпы түрі: y=f(x),
оқылуы “икстен эф”.
Мұндағы x
–
аргумент, y
–
функция.
Тәуелсіз айнымалының қабылдайтын мәндерінің
жиыны функцияның анықталу аймағы деп аталады.
1 - мысал: функциясының анықталу аймағы 4 санынан басқа
барлық нақты сандар,
я ғни
2 - мысал:
y=x2
немесе f
(x)=x2
функциясының анықталу аймағы
барлық нақты сандар жиыны.
3 –
мысал. y=1/x немесе f (x)=1/x функциясының анықталу аймағы 0-ден
басқа барлық нақты сандар жиыны.
Егер функцияның анықталу аймағы көрсетілмесе,
оның анықталу аймағы осы формуланың мағынасы болатын аргументтің
барлық мәндерінен тұрады.
|
Функцияның мәндерінің жиыны функцияның
мәндерінің аймағы деп аталады.
Топтарға жаңа тақырып бойынша Кім біледі әдісін
пайдалану арқылы жаңа тақырптын мағанасын және негізгі идеясын ашу
арқылы ойларын жеткізу
Жаңа тақырыпты талдау және өзойларын ортаға салу
үшін Венн диаграммасын пайдалану, ол үшін дайын материалдар
тарату
. Аргументтің берілген мәніне сәйкес
функцияның мәнін табуды қарастырайық.
Егер
х=6 болса,
. Жазылуы f(6)=1.5. Мұндағы 6
аргументтің мәні, ал 1,5 – оған сәйкес функцияның
мәні.
ΙΙ. Егер функцияның мәні берілсе, аргументтің
мәнін табуды қарастырайық.
7 – мысал. Артументтің қандай
мәнінде y=3x
+1 функциясының мәні 25-ке
тең?
Артументтің қандай
мәнінде y=3x
+1 функциясының мәні 25-ке тең
болатыны табу үшін y орнына 25-ті қойып теңдеуді шешу
керек.
3x
+1=25, 3x
=24, x
=8.
x
=8 болғанда y=25,
яғни f(8)=25.
|
|
Оқулық:
Алгебра 7
сынып
|
3. сабақтың
соңы
|
формуласымен берілген
функцияның анықталу аймағы- аралығы. Функцияның мәндерінің
аймағын табыңдар.
|
Сабақты қортындылау мақсатында мұғалім
оқушылармен кері байланыс орнатады.Оқушылар сабақ барысында нені
білгенін, қалай жұмыс істегенін ,не қызықты әрі жеңіл болғанын, не
киындық туғызғаны туралы ой-пікірлерін білдіре
алады.
|
|
Оқулық: Алгебра 7
сынып «
|