–
СМ-19-1к1
тобының студенттері
Назымбетов Б.Б. – аға
оқытушы
Қазіргі заманғы көліктің
экологиялық класын арттыру мәселесі газбен жұмыс істейтін іштен
жану қозғалтқыштарымен (ІЖҚ) жанармайдың түрлері көбінесе оны
мөлшерлеу дәлдігіне байланысты. Сондықтан отын беру және ІЖҚ
басқару жүйелерін жетілдіру өзекті міндет болып
табылады.
Басқару жүйесінде [1] ішкі
жану қозғалтқышы барлық электромагниттік инжекторлардың Шығыс
сипаттамасын түзу сызықтың бір көлбеу коэффициентімен анықтайды.
Сипаттаманың осы тапсырмасымен газ отынын тұтынудың тікелей желісі
шығу нүктесінен өтеді. Бұл сызық клапан серіппесінің алдын-ала
тартылуымен, клапанның қозғалмалы бөліктері арасындағы үйкеліспен,
сондай-ақ электромагниттік саптаманың клапанындағы газ отынының
қысымының төмендеуімен байланысты газ жанармайының бүрку уақытының
осі бойынша жылжуы бар барлық саптамалардың нақты Шығыс
сипаттамаларын көрсетпейді. Шығу арқылы өтетін газ отынының Шығыс
желісі осы ағынның жұмыс диапазонында бос жүріс режимінде 25% - дан
және барлық сипаттама бойынша 5% - ға дейін ауытқуларға
ие.
Бұл ауытқулар статикалық және
динамикалық коэффициенттердің немесе функциялардың қосымша
кестелерінің көмегімен калибрлеу жұмыстарын жүргізу кезінде
сынақтар кезінде қозғалтқышты басқару бағдарламасында
түзетіледі.
Бұл әдістің
кемшіліктері-толтыру қажеттілігі калибрлеу кестелері мен қосымша
функцияларды енгізу, бұл мотор қораптарында және көлік құралының
құрамында қозғалтқыштарды сынаудың көп уақытын қажет етеді, сонымен
қатар сынақ инженерінің қателіктерін ескермейді. Сонымен қатар,
электромагниттік саптамалардың Шығыс сипаттамаларының дұрыс жұмыс
істемеуіне байланысты қозғалтқыштың динамикалық режимдерінде газ
отынын дәл есептеу қиын. Бұл қозғалтқыштың шығарылуындағы улы
компоненттердің шығарындыларының жоғарылауына және оны басқару
жүйесінде калибрлеу және аяқтау жұмыстарының уақытының ұлғаюына
әкеледі.
Көлік құралын пайдалану
кезінде өзгеріс болады, олардың ішіндегі үйкелістің өзгеруіне
байланысты газ саңылауларының Шығыс сипаттамалары жылжымалы
элементтер, клапан серіппелерінің қаттылығының өзгеруі, ластаушы
заттардың саптамаларының ішкі каналдарындағы шөгінділер және басқа
факторлар. Бұл өзгерістер газ отынын беруді түзету кезінде ғана
ескеріледі жылытылған ІЖҚ жұмысы кезінде 2...5 с кешігумен
оттегінің инерциялық датчигінің сигналы бойынша есептелетін
коэффициенттің көмегімен. Жылытылмаған қозғалтқышта және қуатты
жұмыс режимдерінде оттегі датчигінің сигналы бойынша газды отын
беруді түзету өшірілген.
Электромагниттік толқындардың Шығыс сипаттамаларын
диагностикалаудың белгілі әдісі газ саңылаулары, бұл қозғалтқышты
іске қосқаннан және қыздырғаннан кейін диагностикалық режим
анықталады, мысалы, 10 С.бұл кезде қозғалтқыш жүргізушінің
әрекетіне жауап бермейді. Сонымен, бос жүріс режимінде
саптамалардың әрқайсысында 1 с-қа берілетін импульстің ұзақтығы
өзгереді, мысалы, 3-тен 5 мс-қа дейін, содан кейін 7 мс-қа дейін.
Бұл ретте ұзақтығы 5 және 7 мс болған кезде бейтараптандырғышқа
дейін орналасқан оттегі датчигінің көрсеткіштері бойынша қоспаны
байыту шамасының өзгеруі айқындалады. Осы жауаптарға сәйкес,
зауытта қозғалтқышты алғаш іске қосқаннан кейін алынған және
контроллердің ұшпайтын жадында сақталған бастапқы мәндермен
салыстырғанда, сызықтық сипаттама аймағындағы белгілі бір газ
саптамасының Шығыс сипаттамасының өзгеру коэффициенті
есептеледі.
Сипаттаманы өзгерту кезінде,
мысалы, 20% - дан көп, белгілі бір газ саптамасының ақаулығы туралы
қате кодтары пайда болады, содан кейін диагностикалық бақылау шамы
қосылады. Бір қате коды-газ саптамасының динамикалық параметр
нүктесін өзгерту үшін, екінші код – статикалық орнату нүктесін
өзгерту үшін, үшіншісі – екі параметр нүктесі рұқсат етілген мәннен
жоғары өзгерген кезде.
Төрт цилиндрлі қозғалтқыш үшін
Сіз газ саңылауларының 12 қате кодын шығара аласыз. Газ
инжекторының клапанының ашық күйінің импульсінің ұзақтығын өзгерту
кезінде отын шығынын өзгертуге жауап ретінде сіз иінді біліктің
жылдам өзгеруін (оның жылдамдығы немесе үдеуі) қолдана аласыз және
осы мән бойынша оның күйін анықтап, тиісті қате кодын белгілей
отырып диагноз қоя аласыз. Бұл жағдайда газ саңылауларын
диагностикалау уақыты 1 секундтан аспауы керек, алгоритм әрдайым
оттегі датчиктерінің үлкен инерциясына және иінді біліктің
жылдамдығын өлшеудің дискреттілігіне байланысты мүмкін
емес.
Жоғарыда айтылғандай, бұл
жұмыстың мәні ішкі жану қозғалтқышын басқару жүйесін калибрлеу және
жетілдіру жұмыстарын жүргізу шығындарын азайту, сондай-ақ көлік
құралын пайдалану кезінде пайдаланылған газдары бар улы
компоненттердің шығарындыларын азайту үшін стационарлық және
динамикалық режимдерде газ отынын мөлшерлеу дәлдігін арттыру болып
табылады.
Осылайша, электромагниттік газ
инжекторлары арқылы ішкі жану қозғалтқышына газ отынын мөлшерлеу
дәлдігін арттыру әдісі жетілдірілді, онда электромагниттік газ
инжекторларының Шығыс сипаттамаларын басқарудың микропроцессорлық
блогының бағдарламасындағы тапсырма оңтайландырылды және
өзгертілді, сондай-ақ көлік құралын пайдалану және жөндеу кезінде
олардың күйін түзету және диагностикалау жүзеге
асырылады.
Әдебиеттер
1. К. Л. Гаврилов «
ІТҚ газ отын жүйесі: қондырғы, монтаждау, диагностика және жөндеу»,
«Колос», Москва, 2014
2.Бондаренко,
Е. Оценка использования некоторых видов моторного топлива по
критериям экологической безопасности / Е. Бондаренко,
А. Филиппов //
АвтоГазоЗаправочный Комплекс + Альтернативное топливо.
Международный научно-технический журнал. – 2004. – №3 (15).– С.
60-64.
2. Сығымдалған табиғи
газбен жұмыс істейтін газ баллонды автокөліктерді пайдалануды
ұйымдастыру жөніндегі басшылық / РФ Көлікмині. – М.: ФГУП
НИИАТ, 2002
3. Ю. В. Панов «Авокөліктерге газбаллон жабдығын
орнату және пайдалану «, «Академия», Москва, 2012
|