ПЕДАГОГТЕРДІҢ ПӘНДІК
ҚҰЗЫРЕТТІЛІГІН
ДАМЫТУ:
ГЕОГРАФИЯ МЕН ЖАРАТЫЛЫСТАНУДЫ
ОҚЫТУДЫҢ
ТИІМДІ ТӘЖІРИБЕСІ
ЖҰМЫС
ДӘПТЕРІ
1-МОДУЛЬ
ҚҰНДЫЛЫҚҚА НЕГІЗДЕЛГЕН
БІЛІМ БЕРУ ЖӘНЕ
ФУНКЦИОНАЛДЫҚ САУАТТЫЛЫҚ
Функционалдық сауаттылық
қазіргі білім берудің өзекті аспектісі
ретінде
Сабақтардың тақырыбы:
Оқушылардың жаратылыстану сауаттылығы функционалдық сауаттылықтың
құрамдас бөлігі ретінде.
Оқушылардың функционалдық
сауаттылығын дамытуға арналған
тапсырмалар
1-тапсырма. Жаратылыстану
сауаттылығын функционалдық сауаттылықтың негізгі құрамдас бөлігі
ретінде талдау
1.1-ресурс. «Жаратылыстану
сауаттылығының жалпы сипаттамасы» материалын зерделеңіз, негізгі
құзыреттілік түрлері мен олардың маңыздылығын
айқындаңыз.
2. Топтарда
талқылау: Қандай құзыреттілік
анағұрлым маңызды және
неліктен?
3. Құзыреттілік түрлерін,
қажетті білімді және қолдану мысалдарын сипаттайтын кестені
толтырыңыз.
Құзыреттілік
|
Сипаттамасы
|
Қажетті
білім
|
Қолдану
мысалдары
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Топта толтырылған кестелерді талқылаңыз,
орындалған жұмысты талдаңыз, PISA бағалауындағы жаратылыстану
сауаттылығының маңыздылығы және оны тәжірибе
жүзінде
қолдану туралы қорытынды тұжырымдаңыз.
5. Таныстыру және өзара
пікір алмасу. Өзіңіздің
қорытындыларыңыз бен түсініктеріңіз
бойынша
қысқаша таныстырылым әзірлеңіз. Өз
тобыңыздың жұмыс нәтижелерін таныстырыңыз, басқа топтармен
талқылаңыз, өзара пікірлер мен идеялар
алмасыңыз.
2-тапсырма. Ғылыми сауаттылық не үшін
қажет?
1.
3.2-ресурс. «Ғылыми сауаттылық не үшін қажет?»
материалын зерделеңіз. Д.Ходсон ұсынған
негізгі дәлелдерді
айқындаңыз.
2.
Осы мәселеге қатысты өз пікіріңізді жазыңыз:
«Бізге ғылыми сауаттылық не үшін қажет?».
3.
Топта талқылаңыз. Топтың жауабын
дайындаңыз.
Ғылыми сауаттылық не үшін қажет екендігі
туралы пікір алмасыңыз. Топтың барлық мүшелерінің идеяларын
біріктіретін ортақ тұжырым
дайындаңыз.
Жауапта
Д.Ходсонның дәлелдері де, топ мүшелерінің
қосқан ойлары да қамтылуын ескеріңіз.
3-тапсырма. Жаратылыстану
сауаттылығының аспектілері
1.
3.3-ресурс. «Жаратылыстану сауаттылығының
аспектілері»
материалын зерделеңіз.
(Әрбір аспектіні анықтауға және түсіндіруге,
сондай-ақ оларды қолдану аясы мен мысалдарына назар
аударыңыз).
2.
«PISA бағалауы шеңберіндегі жаратылыстану
сауаттылығының аспектілері»
кестесін толтырыңыз.
3.
Толтырылған кестелерді, орындалған жұмысты
талқылаңыз, қорытынды тұжырымдаңыз.
Аспектілер
|
Түсініктеме
|
Мысалдар
|
Білім
|
|
|
Жаратылыстану ғылымдарына
қатысты өзінің көзқарасын айқындау
|
|
|
Контекст
|
|
|
4-тапсырма. Қоршаған орта
туралы ғылымдар саласындағы
құзыреттілік
1. 3.4-ресурс. «Қоршаған орта
туралы ғылым саласындағы құзыреттілік» материалын
зерделеңіз.
2. Қарастырылған материалды
топта талқылаңыз және нұсқаулыққа сәйкес таныстырылым
әзірлеңіз.
Тапсырманы орындауға арналған
нұсқаулық:
А) Құзыреттіліктің мәнін
қысқаша сипаттау:
- әрбір құзыреттілік түрін
табысты жүзеге асыру үшін қажет негізгі дағдыларды сипаттаңыз.
Қоршаған ортаны қорғау саласындағы құзыреттілікті тиімді жүзеге
асыру үшін қандай нақты білім мен дағдыларды дамыту керек екендігін
көрсетіңіз.
В) Өз тәжірибеңізден
(әріптестеріңіздің тәжірибесінен) мысал
келтіріңіз:
- құзыреттілік түрлерінің
нақты өмірде қолданылуын көрсететін өз тәжірибеңізден немесе
әріптестеріңіздің тәжірибесінен алынған нақты мысал ұсыныңыз. Бұл
дағдылар тәжірибе жүзінде қалай қолданылғанын және қандай
нәтижелерге қол жеткізілгенін сипаттаңыз.
С) Қарастырылған материалдар
бойынша қорытынды/түсініктеме ұсыныңыз:
- қарастырылған материал
туралы түсінігіңізді және оның практикалық қолданудағы маңыздылығын
көрсететін қорытынды тұжырым немесе түсініктеме ұсыныңыз. Меңгерген
білімді кәсіби қызметті жақсарту және қоршаған ортаны қорғау
саласындағы міндеттерді шешу үшін қалай қолдануға болатынын атап
көрсетіңіз.
3. Өз жұмысыңыздың нәтижелерін
топқа таныстырыңыз. Қорытынды нәтижелерді (инсайт)
талқылаңыз.
5-ресурс. Жаратылыстану
сауаттылығының деңгейлері
1. «Жаратылыстану
сауаттылығының деңгейлері» 3.5-ресурсын зерделеңіз
(PISA-2022).
2. Жаратылыстану
сауаттылығының әрбір деңгейі бойынша білім алушылардың қабілеттерін
сипаттайтын қысқаша жазба әзірлеңіз.
3. Білім алушылардың
жаратылыстану сауаттылығының белгілі бір деңгейінде өз білімі мен
дағдыларын қалай қолдана алатынын көрсететін әрбір деңгей бойынша
бір мысал келтіріңіз.
4. Оқушылардың өз білімі мен
дағдыларын осы деңгейде қалай қолдана алатынын көрсететін мысалдар
таныстырылымын әзірлеңіз.
6-тапсырма. Оқушылардың
жаратылыстану сауаттылығын дамытуға арналған тапсырма мысалдары
және оларды талдау
1. Жаратылыстану бағытының
әртүрлі салалары бойынша тапсырмалармен танысыңыз және оларды
орындаңыз.
2. Бұрын меңгерілген
материалдар негізінде әрбір тапсырманың мазмұнын, когнитивтік
процесті, контекст шеңберін, сұрақтың форматын және күрделілік
деңгейін анықтаңыз (3.3-ресурс. «Жаратылыстану сауаттылығының
аспектілері» және 3.5-ресурс. «Жаратылыстану сауаттылығының
деңгейлері»).
3. Өз шешіміңізді және
жаратылыстану сауаттылығы аспектілерінің анықтамасын жұпта
талқылаңыз.
4. Жауаптар әзірлеңіз және
топқа таныстырыңыз.
5. Өзара пікір алмасыңыз.
1-мысал
Шешім
|
Мазмұны
|
|
Когнитивтік
процесс
|
|
Контекст
|
|
Сұрақтың
форматы
|
|
Күрделілік
деңгейі
|
|
Бұл тапсырма
оқушылардың жаратылыстану сауаттылығын қалай
дамытады?
|
|
Қорытынды
|
|
2-мысал
Шешім
|
Мазмұны
|
|
Когнитивтік
процесс
|
|
Контекст
|
|
Сұрақтың
форматы
|
|
Күрделілік
деңгейі
|
|
Бұл тапсырма оқушылардың
жаратылыстану сауаттылығын қалай
дамытады?
|
|
Қорытынды
|
|
3-мысал
Шешім
|
Мазмұны
|
|
Когнитивтік
процесс
|
|
Контекст
|
|
Сұрақтың
форматы
|
|
Күрделілік
деңгейі
|
|
Бұл тапсырма
оқушылардың жаратылыстану сауаттылығын қалай
дамытады?
|
|
Қорытынды
|
|
4-мысал
Шешім
|
Мазмұны
|
|
Когнитивтік
процесс
|
|
Контекст
|
|
Сұрақтың
форматы
|
|
Күрделілік
деңгейі
|
|
Бұл тапсырма
оқушылардың жаратылыстану сауаттылығын қалай
дамытады?
|
|
Қорытынды
|
|
5-мысал
Шешім
|
Мазмұны
|
|
Когнитивтік
процесс
|
|
Контекст
|
|
Сұрақтың
форматы
|
|
Күрделілік
деңгейі
|
|
Бұл тапсырма
оқушылардың жаратылыстану сауаттылығын қалай
дамытады?
|
|
Қорытынды
|
|
6-мысал
Шешім
|
Мазмұны
|
|
Когнитивтік
процесс
|
|
Контекст
|
|
Сұрақтың
форматы
|
|
Күрделілік
деңгейі
|
|
Бұл тапсырма
оқушылардың жаратылыстану сауаттылығын қалай
дамытады?
|
|
Қорытынды
|
|
Рефлексия
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________