География сабағында оқушылардың
құзыреттілігін арттырудың тиімді
жолы
Келер ұрпаққа қоғам талабына сай тәрбие мен білім
беруде мұғалімдердің инновациялық іс - әрекетінің ғылыми -
педагогикалық негіздерін меңгеруі маңызды мәселелердің бірі. Әрбір
оқушының қабілетіне қарай білім беруді, оны дербестікке,
ізденімпаздыққа, шығармашылыққа тәрбиелеуді жүзеге асыратын
жаңартылған педагогикалық технологияны меңгеруге үлкен бетбұрыс
жасалуы қажет. Қоғамның сұранысы
мен талаптарына сай жаңа технологияларды пайдалану арқылы бәсекеге
қабілетті мамандар даярлау мәселелеріне ерекше көңіл бөлінуде.
Жоғары оқу орны негізінен жақсы білім алған,сондай-ақ, болашақтағы
кәсібін білетін оған бейім оқуын жалғастыруға бағытталған жастардың
түсуіне мүдделі.
География пәнінің ұраны: « Мың
рет естігенше, бір рет көр» деп есептесек, оқушылар оқулықпен жұмыс
істеу барысында географиялық әдебиеттер мен карталар, сызбалар,
суреттер және қосымша кестелерді пайдалану арқылы біліктіліктерін
арттыратын болса көзбен көріп, электрондық оқулықтың көмегімен есте
сақтау қабілетін және пәнге қызығушылығын
арттырады.
Қазіргі кезде егемен елімізде
білім берудің жаңа жүйесі жасалып, әлемдік білім беру кеңістігіне
енуге бағыт алуда.
География сабағында
инновациялық технологияларды пайдалана отырып оқушылардың танымдық
қызығушылықтарын дамыту. Заман алға жылжып, қоғам өзгерген сайын
жаңа мазмұнды оқу жүйесін қалыптастыру өмір талабы. Сондықтан да
қазіргі кезде білім беру саласында болып жатқан ауқымды өзгерістер
жаңа технологияны пайдалану жолдары түрлі ынталы бастамалар мен
түрлендірулерге кеңінен жол ашуда. Осы орайда ұрпаққа қоғам
талабына сай тәрбие мен білім беруде мұғалімдердің инновациялық іс
- әрекеттің ғылыми - практикалық негіздерін меңгеруі маңызды
мәселелердің бірі болып
отыр.
Г.И.Рузавиннің айтуынша, егер
оқушы өзінің болашақтағы кәсіби ортасын жақсы елестете алса, онда
білім алудағы іс-әрекеті мақсатты болады. Жоғары оқу орнына түскен
кез келген студентке тиімді білім беру ақпараттық технологиялар
негізінде іске аспақ. Қазіргі кезде мектептің оқу-тәрбие
үрдісінде 50-ден астам педагогикалық технологиялардың қолданылып
жүргені мәлім. Бұл технологиялардың бәрін бір сабақта қамту
мүмкін емес. Сондықтан, мектептегі әрбір пәнді оқыту
технологиясын таңдап, іріктеу және оны іс-әрекеттік тұрғыда
жетілдіру арқылы оқушының білім жетістіктерін арттыруға
болады. Мұнда оқушының әрекеті технологияны қабылдауы, ынтасы,
құштарлығына көңіл бөлінуі тиіс. Біз ұстаздар қауымы қандай
болмасын жаңалыққа құлақ түре жүретініміз айқын. Жаңа
технологияларды сабақта қолданудың тиімділігін қашан да жолға
қоярымыз анық. Қазіргі кезде білім беру үрдісінде көптеген
технологиялар қолданылады. Соның бірі «Оқу мен жазу арқылы сын
тұрғысынан ойлауды дамыту» техногиясын басшылыққа аламын.
География пәнін оқушыларға оқытып үйретуде мұғалім үнемі өзінің ой
- өрісін кеңейтуге, біліміне білім қосуға тиіс және оқытудың жаңа
технологияларын меңгеруі қажет. «Сыни тұрғыдан
ойлау» жобасының стратегияларын пайдалану өз сабақтарымда
тиімділігі сол, оқушылар бұдан өздерін бақылап, талдау жасап
үйренеді.
· Сын тұрғысынан ойлау
жобасы мынадай үш құрылымнан тұрады.
Қызығушылығын ояту
Мағынаны тану
Ой толғаныс
Қорыта келе айтарым, оқушының
құзіреттілігін дамытуда жаңа технологиялардың орны ерекше деп
ойлаймын. Менің пайымдауымша, жақсы мұғалім болу үшін басты ұстаным
– әдебиет. «Мұғалім – өзінің білімін үздіксіз көтеріп отырғанда
ғана мұғалім, ізденуді тоқтатысымен оның мұғалімдігі де жойылады»
деп Ушинский айтқандай, оқытудың жаңа технологиясын игеру үшін
үздіксіз теориялық және әдістемелік білімін жетілдіріп отырған
ұстаз, тиімді бағдарлама, сапалы күнтізбе жоспарын жасап, құнды
сабақ өткізіп, үлкен нәтижеге қол жеткізері
қақ.