Geographical feature

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Geographical feature

Материал туралы қысқаша түсінік
Ағылшын тілі пәнінен 6 сыныпқа "geographical features" тақырыбына қысқа мерзімді сабақ жоспары
Материалдың қысқаша нұсқасы


Short term plan

Unit of a long term plan:Our countryside

School: 23

Date: 02.11.2024

Trainee`s name: Meirkhan L.D

Grade: 6

Number present:

absent:

Theme of the lesson:

Geographical feature

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to (link to the Subject programme)

6.3.2.1 ask more complex questions to get information about a growing range of general topics and some curricular topics

6.2.5.1 understand most specific information and detail of short, supported talk on a wide range of familiar topics

6.5.8.1 spell most high-frequency words accurately for a limited range of general topics 1






Lesson objectives

All learners will be able to:

-Read for specific information,to listen for sequence and order of events,to tell about their experiences

Most learners will be able to:

- learn topical vocabulary and describe the picture

Some learners will be able to:

-talking about experiences

-speak about the experiences of a geographical feature


Assessment criteria

-Understand the main idea of the topics

- Describe the picture

-Make sentences about geographical feature


Level of thinking skils

Knowledge,application.

Values links

Caring about places of natural beauty.

Cross-curricular links

History, geography

Previous learning

Learners know words related to the topic

Plan

Planned timing

Greeting

Evoluation

Resources









Start

10min















Very good!











Good job!





















App 1.(Pictures)








Good morning children! I’m glad to see you. Sit down please.


Good morning teacher! We are glad to see you too.

Brainstorming

Matching Pairs»


Objective: To learn the translation or antonyms of words. To develop students' vocabulary.

Procedure: Students are given cards with words in English and Kazakh. They must find and match each word pair.


- Example:

Mountain-тау























Middle

30min









































1.Working with new vocabulary.

1.Forest-Орман-

2.Coast-Жағалау

3.Mountain-тау

4. River-Өзен

5.Steppe-Жазық дала

6.Valley-Алқап

7.Desert-Шөл

8.Lake-Көл

9-Waterfall-Сарқырама

10.Volcanо-вулкан(жанартау)


2. What geographical features are there in your country?

Make sentences.



3.Our next task


Write a questions about each



4. Find the words that are hidden(crossword )

5.Match the places to the continents

Ex2 p29

1)Mount Everest is in Asia.

2)Angel Falls is in South America.

3)The Grand Canyon is in North America.

4)Malta is in Europe.

5)Lake Geneva is in Europe too.

6)The River Nile is in Africa.

7)Niagara Falls is in America.

8)The Gobi Desert is in Asia.

9)Ayers Rock is in Australia.

10)Mount Vesuvius is in Europe.





Watch the video.

Repeat after me










Do the task.






Working with a picture








Do the task






The students were repeat all the vocabulary well.

+2

Exsellent!








Students answered the given question and created texts with examples.

+3

Excellent!



Students were able to solve the crossword easily and quickly. +2

Great!





The students completed the listening task. +2

Good job!Very good!














https://youtu.be/22wbdm8y_Ks?feature=shared


Ap2






Ap3.






Ap4
























End

5 min


  1. Reflection

Question Cloud»

Students write down any questions or thoughts they have about the lesson on pieces of paper, forming a “cloud.” This method reveals their areas of curiosity or topics that need further clarification.

Home task

Open your diaries and write down homework:ex3 p29

3. The lesson is over!

Thank you for your participation. Good bye my children!















-Write a home task to the copybook





Students write down what they have learned from the lesson in a reflection.+1

Very good!













Ap5










Methodologist:

School teacher:

Student teacher: Meirkhan L.D Mark:________




Ap1




Ap2






A

p3



Ap4






Ap5




























.



.







.













Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
19.03.2025
192
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі