Сабақтың
ортасы
|
T)
Мұғалім оқушылардан себетке
қағаз кесектерін тастауды сұрайды және неліктен біреу себетке дәл
түсті, ал басқалары дәл түспегендігін талқылауды сұрайды. Сіз
орындықтан екі шағын жүкті бір уақытта итеру үшін сызықты көлденең
күйде қойыңыз, олардың бірі екіншісіне қарағанда көп арақашықтыққа
өтеді; оқушылардан олардың қайсысы бірінші жерге түсетіндігін, ал
қайсысы ары қарай баратындығын айтуды сұраңыз.
Талқылау горизонталь және
вертикаль қозғалыс кезінде не болатындығын болжамдауы
тиіс.
(T)
Мұғалім маймыл және аңшы
(тізімде берілген) видеоклипін көрсетеді, бірақ
оқушыларғагоризонталь және вертикаль қозғалыстың тәуелсіз болып
табылатындығын көрсету үшін тиісті құралдарды пайдалануды сұрау
ұсынылады.
(G)
Оқушылар тартылыс өрісіндегі
қозғалысты болжамдау үшін, қарастырылған модельдеуді және жұмыс
парақтарын пайдалана алады, содан кейін өз болжамдарын
растайды;
зеңбіректі жерден көтеріп және
ауа кедергісінсіз жоғарыға тігінен ату керек. Диапазон бастапқы
жылдамдыққа пропорционалды деген болжам болуы мүмкін. Содан кейін,
ғаламтор немесе басқа құралды пайдаланумен оқушылар растау үшін
екінші дәрежелі ақпаратты алуына болады.
(I
f) Оқушылар кинематикалық
теңдеулерді пайдаланып тартылыс өрісінде қозғалыстың қарапайым
сұрақтарына жауап беруі мүмкін.
Тест
жұмысы
1. 100м биіктікпен
құлаған дененің жерге соғылғандағы жылдамдығы мен құлау уақыты
( )
А)
40 ; 5с.В)
45 ;
4,5с.С)
0; 3с.
D)
45 ; 6с.Е)
0; 4,5с.
{Дұрыс
жауап} = В
2. Алғашқы жылдамдығы
44 м/с тік жоғары лақтырылған дененің көтерілу биіктігі
( )
A) 10 м.B) 100 м.C) 440
м.D) 400 м.E) 4,4 м.
{Дұрыс
жауап} = В
3. Тік жоғары 44м/с
жылдамдықен лақтырылған дененің 100м биіктікке көтерілу уақыты
( )
A) 5 с.B) 4,4 с.C) 440
с.D) 2,3 с.E) 1,02 с.
{Дұрыс жауап} =
В
4. Тас құдық түбіне 4
с-те құлап түсті. Құдықтың тереңдігі ( )
A) 60 м.B) 80 м.C) 75
м.D) 76 м.E) 79 м.
{Дұрыс жауап} =
В
5. Тік жоғары
лақтырылып, 8с-тан соң жерге құлаған дененің көтерілу биіктігі
( )
А) 60 м.В) 80
м.С) 75
м.D)
76 м.Е) 90
м.
{Дұрыс жауап} =
В
6. Диномометрдің
көмегімен массасы 200г кеспекті горизонталь тақтада орын
ауыстырғындағы оның көрсетуі 0,6Н болса, үйкеліс
коэффиценті
( )
A) 0,2B) 0,3C) 0,4D)
0,12E) 0,5
{Дұрыс жауап} =
В
7. Үйкеліс коэффиценті
0,3 болатын дененің тежелу кезіндегі үдеуі
( )
A)
2 B)
3 C)
1 D)
4 E)
5
{Дұрыс жауап} =
В
8. Автобус
доңғалақтырының жолмен сырғанау үйкеліс коэффиценті 0,25,
жылдамдығы 36км/сағ болса, горизонталь жолдан бұрылу доғасының ең
кіші радиусы ( )
A) 50 мB) 40 мC) 60 мD)
20 мE) 30 м
{Дұрыс жауап} =
В
9. Ауыр жүк тартатын
жылқы тұқымдарының жарысында олардың бірі бірқалыпты қозғалып,
массасы 23 т жүкті жеткізді. Аттың тарту күші 2,3кН болса, үйкеліс
коэффиценті
A) 0,1B) 0,01C) 0,02D)
0,03E) 0,2
{Дұрыс жауап} =
В
10. Әрқайсысының
массасы 1кг екі ағаш білеушелер тақтай үстінде жатыр. Астыңғы
білеушенің екі жағындағы үйкеліс коэффиценті 0,3 болса, оны бір
қалыпты суырып алу үшін жұмсалатын күш
A) 10HB) 9 HC) 5 HD) 7
HE) 6 H
{Дұрыс жауап} =
В
11. Ит жеккен шанаға
қар үстінде жұмсалатын күш 0,5кН. Үйкеліс коэффиценті 0,1 болса,
жегілген иттердің бірқалыпты қозғалып, сүйрей алатын, жүк тиелген
шанасының массасы ( )
A) 600кгB) 500кгC)
1000кгD) 400кгE) 700кг
{Дұрыс жауап} =
В
12. Массасы
скафандрымен 170кг астронавтың табанының Ай бетімен арасындағы
үйкеліс коэффиценті 0,5 болғандағы үйкеліс күші
( )
A) 137 HB) 136 HC) 1370
HD) 85 HE) 140 H
{Дұрыс жауап} =
В
|
«Маймыл және аңшы»
видеосы:
http://www.nationalstemcentre.org.uk/elibrary/resource/2084/monkey-and-hunter
«Маймыл және аңшыға» арналған
құралдар, мысалы:
http://www.pasco.com/physhigh/shoot-the-target.cfm
Ұшатын бөлшектер қозғалысын
модельдеу:
http://phet.colorado.edu/sims/projectile-motion/projectile-motion_en.html
Ұшатын бөлшектерді
модельдеу:
http://phet.colorado.edu/en/simulation/projectile-motion
Модельдеумен пайдаланылатын
жұмыс парағы (көлденең күйде ұшатын бөлшектерді қалай жіберу керек
екендігін оқушыларға үйретіңіз):
http://phet.colorado.edu/files/activities/3193/Projectiles-student.doc
Электронды оқулық 9
класс
Экспресс подготовка к экзамену
9-11 класс электронный учебник
|