Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы



    Summative assessment for the unit «The Natural World»


    Learning objectives

    8.2.1.1(8.L1) Understand with little or no support the main points in extended talk on a wide range of general and curricular topics

    8.2.7.1(8.L7) Recognize typical features at word, sentence and text level of a growing range of spoken genres

    8.3.3.1(8.S3) Give an opinion at discourse level on a wide range of general and curricular topics

    8.3.5.1(8.S5) Interact with peers to negotiate, agree and organise priorities and plans for completing classroom tasks


    Assessment criteria

    • Recognize the main idea in the conversation while listening

    • Show the ability to use the appropriate sentence structure and the words correctly

    • Express thoughts about the given topic in the conversations

    • Support a talk with peers while agree, disagree and discuss the order of actions and plans to fulfill the tasks


    Level of thinking skills

    Knowledge and comprehension

    Higher order thinking skills

    Duration

    20 minutes

    Listening


    Task 1. Answer the questions about the interview.



    . 1) The ceremony is to present

    a The Friends of the Environment Awards.

    b The Eco-Awards.


    2) The first award was won by

    a Picardy School.

    b East York School.


    3) It was for helping to save

    a an African rainforest.

    b a thousand-year-old tree.


    4) The award was collected by

    a the head teacher.

    b four students.


    5) The winners of the second award were

    a Tom and Ellie Mason.

    b Maddie and Bill West.



    6) It was for helping to protect

    a frogs.       b bats.  

    7) The next award will be presented to

    a Professor Jane Briggs. b Doctor Marcus Teal.

    8) It was for work on protecting.

    a sharks.       b dolphins.




    Speaking

    Task 2. Discuss the questions in a class.

    1. “The Natural World” what does it mean to you?

    2. Have you ever seen a wild animal?

    3. How do you think the world will look in 100 years’ time?

    4. Do you think we are doing enough to protect our environment?


    Use the following phrases:

    In my opinion …

    I think …

    In my view …

    I agree with …

    I see your point …

    I support your view …

    I take a different view …

    I don’t agree with …

    I see your points, but …
































    Assessment criteria

    Task

    Descriptor

    Mark

    A learner

    Recognize the main idea in the conversation while listening.

    Show the ability to use the appropriate sentence structure and the words correctly.

    1

    chooses 1-b ;

    1

    chooses 2-a ;

    1

    chooses 3- a;

    1

    chooses 4- b;

    1

    chooses 5-b ;

    1

    chooses 6-a ;


    1

    chooses 7-b ;


    1

    chooses 8-b ;


    1

    Express thoughts about the given topic in the conversations.

    Support a talk with peers while agree, disagree and discuss the order of actions and plans to fulfill the tasks.

    2

    conveys ideas clearly;

    1

    makes an argument and gives reasons;

    1

    uses the phrases that express the opinion;

    1

    uses a range of appropriate vocabulary;

    1

    shows a good degree of control of a range of simple and some complex grammatical forms.

    1

    Total marks

    13





























    Rubrics for providing information to parents on the results of Summative Assessment for the unit “The Natural World”

    Learner’s name_______________________________________________________

    Assessment criteria

    Level of learning achievements


    Low

    Middle

    High

    Recognize main idea in the conversation while listening.

    Show the ability to use the appropriate sentence structure and the words correctly.




    Experiences difficulties in identifying main idea or specific information while listening to the recording. Makes many grammar and spelling mistakes that impede understanding of the piece of writing.


    EShape1 xperiences some difficulties in identifying main idea or specific information while listening to the recording. Writes 3 true facts but makes some grammar and spelling mistakes that do not impede understanding of the piece of writing.

    Identifies the main idea and specific information and selects the right answers. Writes 3 facts correctly. Completes the task mostly correctly.

    Shape3 Shape2

    Express thoughts about the given topic in the conversations.

    Support a talk with peers while agree, disagree and discuss the order of actions and plans to fulfill the tasks.

    EShape4 xperiences difficulties in answering questions with appropriate grammar, vocabulary on familiar topics. Attempts to answer the questions, but most of the time the answers are inappropriate.

    Makes some mistakes in conveying ideas clearly with appropriate grammar/ vocabulary. Uses some phrases correctly in expressing opinion. Answers the questions, but lacks reasoning.

    Shape5

    PShape6 resents ideas clearly. Shows a good degree of control of a range of simple and some complex grammatical forms, uses a range of appropriate vocabulary. Uses phrases accurately in a talk. Answers the questions with justification.







    Transcript

    Good evening and welcome back to this year’s Eco-Awards ceremony for people and groups who have helped the environment in this year.

    So far this evening, two awards have been presented. The first award was for schools, and it was won by Picardy School. They collected a lot of money to save part of an African rainforest. The award was presented to four students from the school.

    Our second award this evening was for individual young people who have helped their local environment. It was won by Maddie and Bill West. They helped to protect the frogs in a local lake. And now we come to our next award. This is for people who have helped to protect the marine environment – the seas and oceans that are so important for us. The award will be presented by last year’s winner, Professor Jane Briggs. And the award this year has been won by Doctor Marcus Teal for his work on protecting dolphins.






    Summative assessment for the unit «Travel and Transport»


    Learning objectives

    8.4.4.1(8.R4) Read a growing range of extended fiction and non-fiction texts on familiar and some unfamiliar general and curricular topics

    8.5.6.1(8.W6) Link, independently, sentences into coherent paragraphs using a variety of basic connectors on

    a range of familiar general topics and some curricular topics

    8.5.8.1(8.W8) Spell most high-frequency vocabulary accurately for a range of familiar general and curricular topics

    8.5.9.1(8.W9) Punctuate written work at text level on a range of familiar general and curricular topics with growing accuracy



    Assessment criteria

    • Summarize the ideas in the extended fiction and non-fiction texts by finding the main information and specific details

    • Organize sentences, paragraphs and ideas logically using a variety of linking devices

    • Write topic related words with correct spelling control

    • Identify and use punctuation in the sentences properly



    Level of thinking skills

    Knowledge and comprehension

    Application


    Duration

    20 minutes


    Reading

    Task 1. Read the text and answer the questions.

    Travelling

    Millions of people all over the world spend their holidays travelling. They travel to see other countries and continents, modern cities and the ruins of ancient towns, they travel to enjoy splendid places, or just for a change of scene. It is always interesting to discover new things, different ways of life , to meet different people, to try different food, to listen to different musical rhythms.

    Thanks to  different type of transport we can realize all th

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Ағылшын тілі пәні мұғалімі
    08 Ақпан 2024
    625
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Grade 8 SAU 1-2 III-term

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Grade 8 SAU 1-2 III-term

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Оқу мақсаттарына сай тапсырмалары берілген. Дискрипторлары мен рубрикалары бар.
    Материалдың қысқаша нұсқасы



    Summative assessment for the unit «The Natural World»


    Learning objectives

    8.2.1.1(8.L1) Understand with little or no support the main points in extended talk on a wide range of general and curricular topics

    8.2.7.1(8.L7) Recognize typical features at word, sentence and text level of a growing range of spoken genres

    8.3.3.1(8.S3) Give an opinion at discourse level on a wide range of general and curricular topics

    8.3.5.1(8.S5) Interact with peers to negotiate, agree and organise priorities and plans for completing classroom tasks


    Assessment criteria

    • Recognize the main idea in the conversation while listening

    • Show the ability to use the appropriate sentence structure and the words correctly

    • Express thoughts about the given topic in the conversations

    • Support a talk with peers while agree, disagree and discuss the order of actions and plans to fulfill the tasks


    Level of thinking skills

    Knowledge and comprehension

    Higher order thinking skills

    Duration

    20 minutes

    Listening


    Task 1. Answer the questions about the interview.



    . 1) The ceremony is to present

    a The Friends of the Environment Awards.

    b The Eco-Awards.


    2) The first award was won by

    a Picardy School.

    b East York School.


    3) It was for helping to save

    a an African rainforest.

    b a thousand-year-old tree.


    4) The award was collected by

    a the head teacher.

    b four students.


    5) The winners of the second award were

    a Tom and Ellie Mason.

    b Maddie and Bill West.



    6) It was for helping to protect

    a frogs.       b bats.  

    7) The next award will be presented to

    a Professor Jane Briggs. b Doctor Marcus Teal.

    8) It was for work on protecting.

    a sharks.       b dolphins.




    Speaking

    Task 2. Discuss the questions in a class.

    1. “The Natural World” what does it mean to you?

    2. Have you ever seen a wild animal?

    3. How do you think the world will look in 100 years’ time?

    4. Do you think we are doing enough to protect our environment?


    Use the following phrases:

    In my opinion …

    I think …

    In my view …

    I agree with …

    I see your point …

    I support your view …

    I take a different view …

    I don’t agree with …

    I see your points, but …
































    Assessment criteria

    Task

    Descriptor

    Mark

    A learner

    Recognize the main idea in the conversation while listening.

    Show the ability to use the appropriate sentence structure and the words correctly.

    1

    chooses 1-b ;

    1

    chooses 2-a ;

    1

    chooses 3- a;

    1

    chooses 4- b;

    1

    chooses 5-b ;

    1

    chooses 6-a ;


    1

    chooses 7-b ;


    1

    chooses 8-b ;


    1

    Express thoughts about the given topic in the conversations.

    Support a talk with peers while agree, disagree and discuss the order of actions and plans to fulfill the tasks.

    2

    conveys ideas clearly;

    1

    makes an argument and gives reasons;

    1

    uses the phrases that express the opinion;

    1

    uses a range of appropriate vocabulary;

    1

    shows a good degree of control of a range of simple and some complex grammatical forms.

    1

    Total marks

    13





























    Rubrics for providing information to parents on the results of Summative Assessment for the unit “The Natural World”

    Learner’s name_______________________________________________________

    Assessment criteria

    Level of learning achievements


    Low

    Middle

    High

    Recognize main idea in the conversation while listening.

    Show the ability to use the appropriate sentence structure and the words correctly.




    Experiences difficulties in identifying main idea or specific information while listening to the recording. Makes many grammar and spelling mistakes that impede understanding of the piece of writing.


    EShape1 xperiences some difficulties in identifying main idea or specific information while listening to the recording. Writes 3 true facts but makes some grammar and spelling mistakes that do not impede understanding of the piece of writing.

    Identifies the main idea and specific information and selects the right answers. Writes 3 facts correctly. Completes the task mostly correctly.

    Shape3 Shape2

    Express thoughts about the given topic in the conversations.

    Support a talk with peers while agree, disagree and discuss the order of actions and plans to fulfill the tasks.

    EShape4 xperiences difficulties in answering questions with appropriate grammar, vocabulary on familiar topics. Attempts to answer the questions, but most of the time the answers are inappropriate.

    Makes some mistakes in conveying ideas clearly with appropriate grammar/ vocabulary. Uses some phrases correctly in expressing opinion. Answers the questions, but lacks reasoning.

    Shape5

    PShape6 resents ideas clearly. Shows a good degree of control of a range of simple and some complex grammatical forms, uses a range of appropriate vocabulary. Uses phrases accurately in a talk. Answers the questions with justification.







    Transcript

    Good evening and welcome back to this year’s Eco-Awards ceremony for people and groups who have helped the environment in this year.

    So far this evening, two awards have been presented. The first award was for schools, and it was won by Picardy School. They collected a lot of money to save part of an African rainforest. The award was presented to four students from the school.

    Our second award this evening was for individual young people who have helped their local environment. It was won by Maddie and Bill West. They helped to protect the frogs in a local lake. And now we come to our next award. This is for people who have helped to protect the marine environment – the seas and oceans that are so important for us. The award will be presented by last year’s winner, Professor Jane Briggs. And the award this year has been won by Doctor Marcus Teal for his work on protecting dolphins.






    Summative assessment for the unit «Travel and Transport»


    Learning objectives

    8.4.4.1(8.R4) Read a growing range of extended fiction and non-fiction texts on familiar and some unfamiliar general and curricular topics

    8.5.6.1(8.W6) Link, independently, sentences into coherent paragraphs using a variety of basic connectors on

    a range of familiar general topics and some curricular topics

    8.5.8.1(8.W8) Spell most high-frequency vocabulary accurately for a range of familiar general and curricular topics

    8.5.9.1(8.W9) Punctuate written work at text level on a range of familiar general and curricular topics with growing accuracy



    Assessment criteria

    • Summarize the ideas in the extended fiction and non-fiction texts by finding the main information and specific details

    • Organize sentences, paragraphs and ideas logically using a variety of linking devices

    • Write topic related words with correct spelling control

    • Identify and use punctuation in the sentences properly



    Level of thinking skills

    Knowledge and comprehension

    Application


    Duration

    20 minutes


    Reading

    Task 1. Read the text and answer the questions.

    Travelling

    Millions of people all over the world spend their holidays travelling. They travel to see other countries and continents, modern cities and the ruins of ancient towns, they travel to enjoy splendid places, or just for a change of scene. It is always interesting to discover new things, different ways of life , to meet different people, to try different food, to listen to different musical rhythms.

    Thanks to  different type of transport we can realize all th

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Басқа 8 сынып
    08.02.2024
    625
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Ағылшын тілі пәні мұғалімі
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации