Grammar track.Article

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Grammar track.Article

Материал туралы қысқаша түсінік
Бұл тақырып ашық сабаққа арнап жасалынған
Материалдың қысқаша нұсқасы

Short term plan


Unit 10 Reading for pleasure

lesson 64

School’s name


Teacher’s name:


Date:


Grade: 7

Number present:

absent:

Lesson title

Grammar 1 Articles 2

Learning objectives

7.5.8.1 spell most high frequency vocabulary accurately for a limited range of familiar general topics and some curricular topics

7.6.1.1 begin to use basic abstract nouns and compound nouns and noun phrases describing times and location on a growing range of familiar general and curricular topics

Lesson objectives

(assessment criteria)

Learners will be able to:

- to facilitate students' understanding of the functions and usage of articles

- to introduce the use of articles for jobs, appearance and nationalities

Value links

"Creativity and Innovation"

Monitoring, measuring, conducting experiments and experiments ability;


Stages/

Time

Teachers actions

Students actions

Assessment

Resources

Beginning

5 min

Greeting. (Whole class, Individually)

T tells the class to make groups of 2.

Warm up:

Write the following categories on the board and ask students to write them down on a small piece of paper:

ON THE BOARD

Name:

Job:

Place of work:

Has got:

Nationality:

Speaks:

Ask students to think of a name (male or female) and write it next to Name:, eg Eliza.

Then ask the students to pass their piece of paper on to the student sitting next to them. Every student now has someone else's piece of paper.

Learners read the given sentences on the board and guess the topic and share with their ideas.






Teacher controles the process, gives feedback and asks additional questions if it’s nessasery.

Teacher evaluate pupils with phrases like:

Good job!

Well done!”










Middle

30 min

Task. I (Wh, I) (pair dicsussion)

Listening

Ex: 1 P: 88

Explain to students that they have to choose the correct article to complete each sentence.

Remind them that a dash means no article is necessary.

Check answers orally and/or write them on the board.

Learners choose the correct answer. A dash (–) means no article is necessary.

ANSWERS:

1 a 2- 3 the 4-

5 the 6-



Descriptor:

- choose the correct answer

- dash (–) means no article

Total: 2 point




Student’s book


Task. II (Wh, I) (Task for location)

Ex: 2 P:88

Explain to students that they will be writing sentences and using articles correctly.

Ask students to look at the key words (ie nouns and adjectives) in each of the sentences and decide what article they need to use, or if the key word doesn't need an article.

Check answers orally and/or write them on the board.

Learners write sentences using the prompts.

ANSWERS:

1 Richard is a painter.

2 My sister works in a clothes shop.

3 I would like to be in the navy when I grow up.

4 My brother has a moustache and long hair.

5 Jim is a nice guy and he is a good teacher.

6 I think the Dutch find English an easy language to learn.

Descriptor:

- write sentences

- use articles correctly.

Total: 2 point


Worksheets

Stickers


Task. III (Wh, I) (Task for location)

Ex: 3 P:88

Ask students to read the text carefully and write the correct article, if any, in each of the gaps.

If a gap doesn't require an article, ask them to put a dash rather than leave the gap blank.

When students have finished, check their answers together. Ask a student to read the text aloud.

Learners write a, an or the in each gap. If no article is necessary, put a dash (-).

ANSWERS:

1 a 2 - 3 - 4 - 5 a

6 - 7 - 8 a 9 - 10 a

11 an 12 -

Descriptor:

- write a, an or the in each gap

- put a dash (-).

Total: 2 point


End

5 min

FEEDBACK

Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.

Ex: P:

Home task:

Write the days

What worked well for you in today’s class?

What could we have done differently to make today’s class better for you?

What did you find difficult about today’s lesson?

Poster Success Ladder














Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
02.03.2025
149
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі