Материалдар / Greetings and names

Greetings and names

Материал туралы қысқаша түсінік
Жас мамандар үшін
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Long –term plan unit :Hello again

School:

Date:


Teacher name:

Grade :1




Number present:

absent:







Theme of the lesson: Greetings and names

Learning objectives(s) that this lesson is


1.L3 recognise with support common names and names ; recognise the spoken form of a limited range of everyday and classroom words

1.S1 make basic personal statements about people, objects and classroom routines

1.UE6 use demonstrative pronouns this, these that, those to indicate things

1.UE3 use basic adjectives to describe people and things


Lesson objectives


All learners will be able to:


recognise with support simple greetings



and understand classroom words


Most learners will be able to:

understand most greetings and and understand classroom words

Learn demonstrative pronouns this /these




Some learners will be able to:


Pronounce greetings and demonstrative pronouns this /these correctly and and understand classroom words




Previous learning


In the previous unit, learners developed listening and speaking skills



Value links

  • Respect

  • Academic honesty

  • Cooperation


Cross curricular links

Art and Russian


Plan



Planned timings

Planned activities (replace the notes below with your planned activities)



Beginning


Greeting. Setting the aim






Middle



(W)Teacher and learners stand in circle and children should repeat after teacher Hello, I’m…

Learners should say hello, I’m

(D)Teacher demonstrates simple greetings acts and leaners should repeat after her


(D)Teacher gives out cards to leaners and indicates leners in turn to say Hello,I’m… Whole circle replies How are you…? I’m fine



(W)Whole class should colour the words Whole class can listen and sing “Hello” song



(G)Leaners form smaller circles continue saying Hello I’m …. And introducing leaner to right This is

(D) Teacher pre-teaches key words from song with simple gestures

Handouts





Cards







CD –audio recording









End


Feedback: Traffic light

Leaners will show sheets with signs

Green – know how to pronounce

Yellow -have difficulty to pronounce

Red- I don’t know

Stickers

Additional information


Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able

learners?

Assessment – how are you planning to check learners’ learning?


Cross-curricular links Health and safety check ICT links Values links



More support:



More able learners:





Reflection

Were the lesson objectives/learning objectives realistic? What did the learners learn today? What was the learning atmosphere like?

Did my planned differentiation work well? Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why?








Summary evaluation

What two things went really well (consider both teaching and learning)?

1:

2:


What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?

1:

2:



Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі