×
Сертификат тегін алу үшін
Материал тегін жариялау
ҚР БАҚ(СМИ) тіркеу №9512
Сайт бойынша барлық сұрақтарды 8(771)-234-55-99 (Ватсап) осы номерге жазуға болады. Тәрбиешілерге, ұстаздарға, оқушыларға, студенттерге арналған турнирлер басталды. Толығырақ
Құрметті аттестация тапсыратын ұстаздар аттестацияға арналған сұрақтар мен оның жауаптары дайын болды. Біз оны арнайы кітапша ретінде шығардық. Толығырақ: 8-(707)-358-15-26 осы номерге дәл қазір хабарласыңыз немесе ватсапқа жазыңыз.

Ғылыми жұмыс "Менің өмірімдегі математика"

Автор:Манат Саян 4 сынып оқушысы
Бағыты: Бастауыш сынып
Бөлімі: Ғылыми жұмыстар
Сыныбы: 4 сынып
Жарияланған уақыты: 2019-04-29

50-ден астам пәндер бойынша материалдарды тегін жүктеп, сабақ барысында қолдануға болады

Материал туралы қысқаша түсінік

Материал барлық бастауыш сыныпқа арналады.











Тақырыбы: Менің өмірімдегі математика
Бағыты: «Өміріміздегі математика»Жоба авторы:Манат Саян Алмасұлы ,
4 сынып оқушысы
Багдат Харахат, Қызметі
Қарағанды қаласы, 2018
Түйіндеме ( Аннотация ).........................................................................................3Кіріспе бөлім.....................................................................................................4-6Негізгі бөлім .........................................................................................................72.1. Математика ас үйде..........................................................................................72.2. Математика бизнесте/ саудада/.................................................................8-102.3.Математика тігін саласында......................................................................10-112.4. Математика бақшада................................................................................12-14Қорытынды бөлім ..............................................................................................15Пайдаланған әдебиеттер ......................................................................................16

















Түйіндеме ( Аннотация )
Математиканың бастапқы мағлұматтары барлық халықтарда болған.Математика – нақтылықты талап ететін ғылым саласы.Математиканың күнделікті өмірде маңызы өте зор. Математикамен бала күннен бастап қоректеніп, оның бұлтартпайтын дәлелдемелерін бойына молынан сіңірген адам ешбір алдамышқа оңайлықпен жол бермейтін шындықты қабылдауға дайын тұрады – деп Гассенди П.айтқандай математиканы күнделікті өмірде қолдана білуге үйрету.Бұл жобада мен математиканы адам өміріне қажеттілігін төмендегідей жіктедім.
  • математика пәнінің маңыздылығын көрсету;
  • бастауыш сынып оқушыларының тұрмыс - тіршілігінде математиканы қолдана білуге үйрету;
  • тұрмыстық бұйымдарды өлшеп, жасай білу;
  • математика пәніне қызығушылығын арттыру;













Еліміздің ертеңі білімді азамттың қолында екені өздеріңізге белгілі. Бүгінгі білімді шәкірт ертеңгі ел тұтқасын ұстайтын азамат. Сол азамат бойында тапқырлықты, алғырлықты қалыптастыру мектеп қабырғасынан басталады.Үйретер талай тәлім, талай есеп “ – деп Шәкәрім атамыз айтқандай математика нақты ғылым болғандықтан ол барлық ғылымдармен байланысты. Сондықтан «математика біздің өмірімізге қалай әсер етеді?» деген сұрақ туындап, сол арқылы зерттеу жұмысымды бастадым. Яғни өмірдің өзі математикасыз, есепсіз болмайтыны туралы, оны қалай оқып білу керектігі, оқушылардың қызығушылығын қалай арттыруға болатындылығы жайлы мәліметтер жинадым.Оқушыларға математиканың адам өміріне қаншалықты қажет екенін түсіндіру үшін көп жұмыс жасадым.
  • Математика сіздің өміріңізге қалай әсер етеді?
  • Күнделікті өмірде математикалық терминдерді қолданасызба?
  • Зат сатып алу үшінде математиканы білу қажет пе?
  • Тамақ істеу, киім тігу, ағаштан , темірден заттар жасауда математика керек пе?
  • Қай пәнде математиканы көбірек колданамыз?
Мақсатқа жетудің әрқашан бірнеше жолы болады, бірақ тек бір жолды — ең жақсысын, ең сәттісін, ең оңтайлысын таңдай білген жөн.Бұл жағдайдағы қиындық — «ең жақсы», «жақсы», «сәтті» түсініктер бір мағыналы емес және олар мақсатқа жету үшін орындалатын міндеттерге байланысты, Мысалға, бір жағдайда «ең жақсы» өлшем процесті жүргізу жылдамдығы болуы мүмкін, екіншісінде — оның бағасы, үшіншісінде — алынатын сенім сапасы, ал жалпы алғанда осы параметрлер тегіс бір уақытта критерий қызметін атқарады. Қазіргі технологияның дамыған заманында компьютердің жыл сайын жаңа түрлері ойлап табылуда немесе өзі жүретінмашина, роботтар неге тек Жапониядан бастау алады. Неге ол біздің Қазақстаннан  жасалып, шығарылмайды. Ал оны шығаратын болашақтағы маман – біздер. Сондықтан экономикамыз қарыштап дамысын десек, Қазақстанымыз гүлденсін десек, жаңа технологияны дамыту үшін, өнертапқыштыққа жету үшін математикалық терең білім қажетті.Өмірде математиканы терең білмей орнын тауып жүрген адамдар көп. Әйтсе де математиканы жақсы білген адам көп болса, нұр үстіне нұр болар еді, яғни Қазақстанның болашағы нұрлы, жоспарлы жан-жақты білімді болар еді.







 Жұмыстың мақсаты: Математиканы күнделікті өмірмен ұштастыра отырып, оқушыларға күнделікті ас үйде, бизнесте, тігінде тұрмыстық заттар жасауда аса қажет екенін, үнемшілдікке үйрету,  математиканың  өмірде  қажеттілігіне көз жеткізу. Жұмыстың міндеті: Математикадан алған білімдерін өмірде өз қажеттіліктеріне қолдана білуді қалыптастыру,басқаларды еңбекке тәрбиелеу.Жұмыстың өзектілігі: Жоба арқылы ары қарай математиканы күнделікті қолдану, жеке кәсіп ашуға баулу.Жұмыстың нәтижесі: Егер математиканы еңбекке баулу сабағымен ұштастырып , бағдарламаға енгізсек , математикаға деген әрбір оқушының қызығушылығы артып, келешек ұрпағымыз өмірге дайын, жатып ішер жалқау азаматтар жоқ болар деп ойлаймын.

















2.1.Математика ас үйде.Ас үйде қандай тамақты дайындамас бұрын ең алдымен рецепт дайындап аламыз. Асты дайындау үшін мөлшері бар.Қажетті тағамды өлшеу үшін көлем мен салмағын білу керек.Мысалы,4-5 кісіден тұратын отбасына тәтті тоқаш дайындау үшін:
  • 1,5 пампушка маргарині
  • 400 гр қант
  • Ас қасықпен сода оған өте аз мөлшерде соданы көпіршітетіндей 3 тамшы уксус.
  • 2 дана жұмыртқа
  • 500гр ұн.
Алдымен маргаринді ерітіп, оған қантты салып, миксермен араластыру.Дайын сұйықтыққа содаға уксусты тамызып, ертіндіге салу, көпіршігеннен соң жұмыртқаны одан дайын ұнды қамыр болғанша салып илеу.Қамыр жұп-жұмсақ болады.5 минуттан кейін қамырды жазып, дөңгелектеп кесіп,электр пешке 180 градусқа 20минут қойып пісіру. Тәтті тоқаш – дайын.2.2.Математика бизнесте/ саудада/
Базарға барып сауда жасасақ немесе өмірге қажетті практикалық өлшеулер жүргізгенде математикалық өте терең білім қажет деп ойламаймын. Математикалық терең білім математика бағытындағы мамандықты таңдаған адамға аса қажет және ол адам өз мамандығы бойынша өз саласын дамытады. Барлық адамның қабілеті бірдей емес. Сондықтан математикаға қабілетібар адам ғана математикалық терең білім алып, ал математикаға қабілеті төмен адам күнделікті қажетті математикалық есептеулерді білсе жеткілікті. Бизнес-жоспар – бұл біздің экономикалық лексикамызда біршама жаңа категория. Кез келген жаңа элемент сияқты оны пайдаланудан бұрын оның дұрыс түсінілуі керек.Бизнес-жоспар бұл сіз өз бизнесіңізбен жетуді қалайтын нәрсе мен өзіңіздің мақсаттарыңызға жету үшін қолда бар ресурстардың пайдаланылуын жоспарлайтын тәсілдің қағазға түсірілген моделі болып табылады . Жақсы бизнес-жоспар логикалық түрде жоспарланған іс-әрекеттердің сызбасы болып табылады. Ол келешекте бизнеске мағына беруді жорамалдайды. Сіздің алдыңызға қойған мақсаттардан шыға отырып, ол осы мақсаттарға қатаң белгіленген мерзімде қол жеткізу үшін сізге есептеу мен дәлдіктер қажет болады.Мысалы кешке жұмыстан, сабақтан келген кездерде барлығымыздың да жақсы жұмсақ ыңғайлы, көп жер алмайтын, тазалап қозғауға ыңғайлы мини диван болғанын қалаймыз.Ол сауда нүктелерінде өте қымбат және ауыр, көп қолданысқа келмейді.Оны үй жағдайында арзан, сапалы, жеңіл түрде жасап алуға болады.Бизнес көзін жасауға да боады.
  • Кететін брус 2441см немесе 24м41см
  • ДВП 1,5х1
  • 1кг 70тің шегесі 500гр 40-тың шегесі
  • 3 дана 4см пароллоны
  • 6м мата
  • 1 дана скоб
  • 1,5 м ақ мата
  • 1 қол пистолет




2.3.Математика тігін саласында./Мектеп технологымен әңгіме/
Киім тігуде ең қажеттісі , ол адамның өлшемін дұрыс есептеп алу.Ол үшін математиканы білуіміз керек.Сантиметрлік өлшеммен оның иығын, ұзынды- ғын,жеңінің ұзындығын,енін өлшейміз.Сосын фасонын таңдап, өлшеп алынған өлшемдер бойынша қиямыз. Математикалық есеп бойынша қайырғанда матадан қосымша қалдыру керек екенін ұмытпай бәрін дәптерге жазып отырамыз.Содан кейін барып тігуге кірісеміз.Дәл, нақты өлшенген матадан сәнді де,әдемі көйлек тігіледі.  Жеті рет өлшеп, бір рет кес демекші, есеп дәлірек болғаны жөн.Қазір көбіміз жер үйде тұрамыз.сондықтан қыс мезгілінде отын даярлау үшін жылы қолғапты сатып алмай – ақ қолдан тігіп алуға болады.
  • Ескі женси шалбар
  • 50см синтифон
  • 53смх70смастарлық мата










Тұқымдарды отырғызу. қияр тұқымының 10-15 талын салып, әр уақытта мақтаның дымқыл болуын қадағалап, жылы жерге қойдым . 6 күннен кейін ыдыстағы қияр өскінінің алғашқы жапырағы шықты. Жүйектер жасау.Жүйектердің ені 60-70 см, қатардағы өсімдіктер арасындағы ара қашықтық 15—20 см.Қиярдың күтімі. Жүйектердің топырағын қопсытып, арам шөптерін жұлып, жаңа өскен сабақтарын қыстырып, суардым. Кейіннен қопсыту жұмыстарын әр 10   сайын қайталап тұрдым. Қопсыту жұмыстарымен бірге арамшөптерін жұлдым. Бірақ тамыр сабағына абай болу керек. Қиярды бірқалыпты, мол суарады. Судың жетіспеушілігі қиярдың тез өсуіне кедергіболады, сондықтан қиярды кешке , күні бойы күн астында тұрған жылы  де суғардым. Бұл қиярдың тамырларының суып кетуіне жол бермейді.
Қиярдың жемісі. Жеміс піскен кезде әрбір 2 апта сайын минералды тыңайтқыштармен тыңайту керек. Дұрыс күтіп-баптағаннан кейін маусымның 30 –ынан бастап өнім ала бастайсың. Қиярдың салмағы 75 г, ұзындығы 12 см болады.

«Менің өмірімдегі математика» тақырыбына 3 «А» сыныбы оқушыларына сауалнама жүргізген едік.Барлық қатысқан оқушы 19.Нәтижесі төмендегідей.1.Математика пәнін ұнатасың ба? ____________________________________________________________2.Математиканың өмірде пайдасы бар ма? Бар болса қандай? _____________________________________________________________3.Ұнайтын пәндер ______________________________________________________________4.Күнделікті өмірде математикалық терминдерді қолданасың ба? _______________________________________________________________5.Зат сатып алу үшін математиканың қажеті бар ма? _______________________________________________________________
1-сұрақ19 ұнатады0 ұнатпайды100%
2-сұрақ19 пайдалы0 пайдасыз100%
3-сұрақ 12барлығы 7 жартысы63%
4-сұрақ6 қолданбаймын
5-сұрақ19 қажеті бар0 қажеті жоқ100%










Қорыта айтқанда, осы айтылған мысалдардан “Ақыл-ойды тәртіпке келтіретін математика” дей келе, сыныптастарым мен достарым өздері дұрыс қорытынды шығарып, яғни өмірдің өзі математикасыз, есепсіз болмайтынын, математика пәні қандай қиын болса да, өздерінің математика пәніне деген көзқарастарын өзгертсе, әйтсе де математиканы жақсы білген адам көп болса, нұр үстіне нұр болар еді. Қазақ елінің болашағы жарқын, дамыған елдердің қатарынан болар еді..Қазіргі таңда қоғам өте жақсы және жылдам дамуда, сонымен қатар білікті, мықты мамандарға зәру.Егер де сурет салуға, түрлі сызба бағдарламаларымен жұмыс жасауға икеміңіз болса, бастауыш сыныптан бастап күнделікті қарапайым өмірде математика ғылымын жақсы меңгеруге тырыс.Кейбір қолымыздан келетін заттарды осылай күнделікті тұрмыста әр азамат қолдансақ, болашақ еліміз дами түсері сөзсіз деп ойлаймын.Жоғарыдағы күнделікті өмірде қолданғандарымыздың бәрінен келешекте кәсіп ашуға болады.  Өйткені қандай мақал-мәтелдің мән-мағынасын алып қарасақта, математикасыз өмір жоқ, “Математика менің өмірім” деген қорытындыға келдім.










1.Қазақстан әйелдері журналы 2014ж 2. , 3. , 4.6. Тетюрев В.А. «Методика эксперимент по растений» 19857. Құлжабаева Г.Ә.;«Өсімдіктер әлемі» оқу-әдістемелік кешені, Жемістер:

50-ден астам пәндер бойынша материалдарды тегін жүктеп, сабақ барысында қолдануға болады

Сертификатты жеке кабинеттегі жетістіктерім бөлімінен жүктеп алуға болады

Материалды сайттан тегін жүктеу

Материал ұнаса парақшаңызға сақтап қойыңыз!

Өз пікіріңізді қалдыру үшін тіркелу қажет.