Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Unit of a long term plan:

    Drama and comedy

    School: T.Ryskulov

    Date:


    Teacher’s name: Kozybagarova Gaisha Dzhumabaevna

    Grade:

    6

    Number present: 10

    Absent: 0

    Lesson title:

    Have you ever been to the theatre? Perfect Forms

    Learning objectives

    6.1.2.1- use speaking and listening skills to provide sensitive feedback to peers;

    6.4.2.1 understand independently specific information and detail in short, simple texts on a limited range of general and curricular topics;

    6.5.2.1 write with some support about real and imaginary past events, activities and experiences on a limited range of familiar general topics and some curricular topics;

    Lesson objectives

    Students will be able to:

    • Learn the affirmative and negative forms of the present perfect.

    • Learn when we use the present perfect.

    • Learn some irregular past participles.

    • Practice using the present perfect to talk about theatre.

    Level of thinking skills

    Understanding and Application

    Lesson structure

    Stages / Time

    Teacher’s actions

    Student’s actions

    Assessment

    Resources

    Beginning

    (7 min)

    Teacher greets students and sets positive atmosphere

    Warm up: “BRAINSTORMING” (W)

    Check homework. “Broken phone” game

    Students greet the teacher and answers her questions:

    The aim: To develop Ss speaking skills and create friendly atmosphere

    Efficiency: By reading the wishes they show their appreciations



    Assessment through observation


    Descriptor:

    *write words correctly -1p


    Whiteboard

    PPT slide




    Pre-listening activity– “Decode” (W)

    The students work together to make sense of the numbers and guess what the task will be about. Teacher gives instructions to the task:

    Have you ever been to the theatre? Perfect Forms


    Teacher presents the objectives and outcomes of the lesson.

    -We are going prolong speaking about theatre and Perfect Forms.

    By the end of the lesson you will be able to:

    • Learn the affirmative and negative forms of the present perfect.

    • Learn when we use the present perfect.

    • Learn some irregular past participles.

    • Practice using the present perfect to talk about theatre.



    Students listen to and watch lesson objectives presented on the slide.




    Students try to guess the theme of the lesson.



    Descriptor:

    *decode the sentence-1p




    Worksheet







    Middle

    (30 min)


    Read the text and match these halves (P)

    1. The English famous theatres are mostly


    a. is a building or area for dramatic performances

    2. It is considered that the first meaning was borrowed from Greek word


    b. very important for actors since the theatre appeared

    3. Theatre


    c. 'théātron' which meant 'to view, to watch'

    4. They create


    d. in the 14th century

    5. The audience's reaction and applause have been


    e. 'place for viewing dramatic performances'.

    6. Later it appeared in the Latin language with the meaning


    f. a magical theatrical atmosphere.

    7. The word 'theatre' appeared in the English language


    g. theatre-goers or audience while watching performances

    8. Actors and actresses are acting


    h. on the stage, presenting real life events

    9. The theatre has always had its own fans called


    i. in London






    Learners match the halves on worksheet


    Descriptor:

    *read carefully-1p

    *match them correctly-1p



    Peer-assessment

    Students check other pair sheet according to keys. They count correct answers and write points on the sheet and exchange them back for revision.


    Worksheet


    While-listening activity–“True/False statements” (I)

    Read the text and using information from it, tick one box in each row to show whether each statement is True or False.


    True

    False

    1. The word 'theatre' originated in the 14th century.


    2. The word 'theatre' was borrowed from the Greek word 'théātron'.


    3. The first meaning of 'theatre' in Greek was 'to view, to watch'.


    4. The word 'theatre' appeared in the Latin language with the meaning 'place for viewing dramatic performances'.


    5. The theatre is a place where you can watch live performances based on plays.


    6. The actors and actresses perform on the stage in the theatre.


    7. The audience's reaction and applause are not important for actors.


    8. The Globe Theatre and the Royal Opera House are famous English theatres.


    9. The Globe Theatre is the oldest theatre in the world.


    10. The Royal Opera House is also known as Covent Garden.


    Differentiation by prompt: Teacher provides with hints in which paragraph the answer can be found.




    Students follow the instructions and tick the correct box in each row.









    Descriptor:

    *ticks all correctly-1p


    Formative assessment technique:

    T and F cards: teacher checks learners’ answers while they show their cards.


    Assessment criteria:

    Identify complex personal questions with support


    Worksheet






    Post-listening activity–“ ” (I)

    Differentiation by support: The less able students will work with the translations of some topical vocabulary


    Students follow the instructions and answer the questions



    Descriptor:

    *know Present Perfect-1p

    *distinguish between already/yet-1p


    Self-assessment:

    Teacher opens slide with the answers. Learners check their answers, and show how many mistakes they made.


    PPT


    Writing“A”cy Pronunciation Writing Wwwww-Dialogue type -“Find Somebody Who…” activity (P)

    Read and answer the questions. Use a vocabulary and tell about classmate.

    Differentiation by dialogue: The less able student may well require a detailed explanation in simple language. The more able pupil requires a verbal dialogue at a more sophisticated level. All students need appropriate feedback within the dialogue.


    Students ask their classmates present perfect questions and complete the table. For example, ‘Have you been to another country?’





    Descriptor:

    *ask questions-1p

    *complete the table-1p

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Козыбагарова Гайша Джумабаевна
    22 Наурыз 2024
    284
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Have you ever been to the theatre Perfect Forms LP

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Have you ever been to the theatre Perfect Forms LP

    Материал туралы қысқаша түсінік
    ҚМЖ
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Unit of a long term plan:

    Drama and comedy

    School: T.Ryskulov

    Date:


    Teacher’s name: Kozybagarova Gaisha Dzhumabaevna

    Grade:

    6

    Number present: 10

    Absent: 0

    Lesson title:

    Have you ever been to the theatre? Perfect Forms

    Learning objectives

    6.1.2.1- use speaking and listening skills to provide sensitive feedback to peers;

    6.4.2.1 understand independently specific information and detail in short, simple texts on a limited range of general and curricular topics;

    6.5.2.1 write with some support about real and imaginary past events, activities and experiences on a limited range of familiar general topics and some curricular topics;

    Lesson objectives

    Students will be able to:

    • Learn the affirmative and negative forms of the present perfect.

    • Learn when we use the present perfect.

    • Learn some irregular past participles.

    • Practice using the present perfect to talk about theatre.

    Level of thinking skills

    Understanding and Application

    Lesson structure

    Stages / Time

    Teacher’s actions

    Student’s actions

    Assessment

    Resources

    Beginning

    (7 min)

    Teacher greets students and sets positive atmosphere

    Warm up: “BRAINSTORMING” (W)

    Check homework. “Broken phone” game

    Students greet the teacher and answers her questions:

    The aim: To develop Ss speaking skills and create friendly atmosphere

    Efficiency: By reading the wishes they show their appreciations



    Assessment through observation


    Descriptor:

    *write words correctly -1p


    Whiteboard

    PPT slide




    Pre-listening activity– “Decode” (W)

    The students work together to make sense of the numbers and guess what the task will be about. Teacher gives instructions to the task:

    Have you ever been to the theatre? Perfect Forms


    Teacher presents the objectives and outcomes of the lesson.

    -We are going prolong speaking about theatre and Perfect Forms.

    By the end of the lesson you will be able to:

    • Learn the affirmative and negative forms of the present perfect.

    • Learn when we use the present perfect.

    • Learn some irregular past participles.

    • Practice using the present perfect to talk about theatre.



    Students listen to and watch lesson objectives presented on the slide.




    Students try to guess the theme of the lesson.



    Descriptor:

    *decode the sentence-1p




    Worksheet







    Middle

    (30 min)


    Read the text and match these halves (P)

    1. The English famous theatres are mostly


    a. is a building or area for dramatic performances

    2. It is considered that the first meaning was borrowed from Greek word


    b. very important for actors since the theatre appeared

    3. Theatre


    c. 'théātron' which meant 'to view, to watch'

    4. They create


    d. in the 14th century

    5. The audience's reaction and applause have been


    e. 'place for viewing dramatic performances'.

    6. Later it appeared in the Latin language with the meaning


    f. a magical theatrical atmosphere.

    7. The word 'theatre' appeared in the English language


    g. theatre-goers or audience while watching performances

    8. Actors and actresses are acting


    h. on the stage, presenting real life events

    9. The theatre has always had its own fans called


    i. in London






    Learners match the halves on worksheet


    Descriptor:

    *read carefully-1p

    *match them correctly-1p



    Peer-assessment

    Students check other pair sheet according to keys. They count correct answers and write points on the sheet and exchange them back for revision.


    Worksheet


    While-listening activity–“True/False statements” (I)

    Read the text and using information from it, tick one box in each row to show whether each statement is True or False.


    True

    False

    1. The word 'theatre' originated in the 14th century.


    2. The word 'theatre' was borrowed from the Greek word 'théātron'.


    3. The first meaning of 'theatre' in Greek was 'to view, to watch'.


    4. The word 'theatre' appeared in the Latin language with the meaning 'place for viewing dramatic performances'.


    5. The theatre is a place where you can watch live performances based on plays.


    6. The actors and actresses perform on the stage in the theatre.


    7. The audience's reaction and applause are not important for actors.


    8. The Globe Theatre and the Royal Opera House are famous English theatres.


    9. The Globe Theatre is the oldest theatre in the world.


    10. The Royal Opera House is also known as Covent Garden.


    Differentiation by prompt: Teacher provides with hints in which paragraph the answer can be found.




    Students follow the instructions and tick the correct box in each row.









    Descriptor:

    *ticks all correctly-1p


    Formative assessment technique:

    T and F cards: teacher checks learners’ answers while they show their cards.


    Assessment criteria:

    Identify complex personal questions with support


    Worksheet






    Post-listening activity–“ ” (I)

    Differentiation by support: The less able students will work with the translations of some topical vocabulary


    Students follow the instructions and answer the questions



    Descriptor:

    *know Present Perfect-1p

    *distinguish between already/yet-1p


    Self-assessment:

    Teacher opens slide with the answers. Learners check their answers, and show how many mistakes they made.


    PPT


    Writing“A”cy Pronunciation Writing Wwwww-Dialogue type -“Find Somebody Who…” activity (P)

    Read and answer the questions. Use a vocabulary and tell about classmate.

    Differentiation by dialogue: The less able student may well require a detailed explanation in simple language. The more able pupil requires a verbal dialogue at a more sophisticated level. All students need appropriate feedback within the dialogue.


    Students ask their classmates present perfect questions and complete the table. For example, ‘Have you been to another country?’





    Descriptor:

    *ask questions-1p

    *complete the table-1p

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Ашық сабақ 6 сынып
    22.03.2024
    284
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Козыбагарова Гайша Джумабаевна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации