Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Unit6:Healthyworld
School:№92
Date:16
.02.22
Teachername: Kozhageldieva A.A
Grade:4 “A”
Numberpresent:
Numberabsent:
Themeof thelesson:
Healthybodies
Learningobjectives
4.4.2.1
begin to use joined-up handwriting in a limited range of written
work;
4.4.7.1
spell most familiar high-frequency words accurately when writing
independently using
the form of Present simple
Lesson
objectives
Alllearners willbeableto:
New words on healthy bodies
Mostlearnerswillbeableto:
Recognize and use most target language correctly
and show comprehension of most written and spoken familiar words in simple sentences To talk about healthy bodies.
Somelearnerswillbeableto:
Describe
daily routines and habits using the form of Present
simple
Assessment
criteria
-answer the question
correctly
-reorder the words correctly to make a
sentence.
Value links
Ls will work
together as a group showing respect and being polite with each
other
Cross curricular
links
Biology
ICT skills
Using
videos & pictures, cards, working with URLs
Previous learning
Language focus
Structures: Target vocabulary rock formation, popular, attraction,
deep, underwater, spear, dive, brave, pine
needles
Plan
Plannedtimings
Plannedactivities
Learners’activities
Evaluation
Resources
Beginning of the
lesson
5
min
Organization
moment:
Greeting
Good morning
children!
How are
you?
“What is the
weather like today?
Is it
sunny?
Is it cold?
Is it snowy?
Encourage
learners to give full answers.
Check home
task. Learn new words
Divide into 2
groups.
“ Foods” and
“Drinks”
Greeting
Retell
At the organization moment
T supports Ss to express their speech clearly using
.
«The praise»
method
to motivates.
like:
“Good job!
Well
done!”
Sticks
Presentation
magic
box
Middle of the
lesson
4 min
5 min
3 min
4
min
5min
3
min
4
min
5
min
5min
The main
part
Video “I am
healthy” song. Then teacher asks what about our lesson? On the
board was hang a body. Children guess what about lesson is “Healthy
bodies”.
The
teacher introduces new vocabulary by demonstrating
flashcards
New
words
Daily
routines-күнделікті тәртіптер
Habit- әдеттер
Junk food- зиянды тағам
Get
up-тұру
Healthy food – пайдалы
тағам
Have
breakfast- таңғы ас
Go for a
walk – серуендеуге шығу
Do
exercise –жаттығу жасау
Lets name
4 ways to a healthy body
Eat more
fruits and vegetables
Get active
every day
drink a lot
of water
Sleep ten
hours
Look at
the picture, what habits can you see in this
pictures
Unhealthy
habits are bad for our health
Healthy
habits are good for our health.
Habits are activities that we do
regularly
We use
the Present
Simple to
talk about daily routines and
habits
For
example:
He does my
home work every day
I get up
early in the morning
I often go to
the museum
My sister
speaks English
PRESENT SIMPLEШАҒЫНЫҢФОРМАСЫ
Look at
the picture. Answer the
questions
1 Where
are the children?
They are at
the school cafeteria
2 Can
you name any of the food?
Some salad, a
sandwich, juice
3 Is
the food healthy?
Yes it
is
4 What do
you usually eat at school?
I usually
eat……pizza, burger, egg
Exercise
3
Make
sentences to complete the poster
I have two
bodies for “Foods”, and “Drinks” groups. For each right answer
you’ll get cards sticks.
On the
blackboard are given words. Your task is to find pictures of these
words. Words mixed up in places. Find them and bring it then hang
with word which you find.
Put the don’t or
doesn’t
1.He________ get up at 8
o’clock
2.We ________ watch TV in the
evening
3.Ted_________ eat
tomatoes
4.Kate and Ann_______ drink
milk
5. My cat ________ like
bread
6. They ________ have lunch at
school
7. My brother _______ read
books
Formative assessment
Children watch the video
Learners writing and repeat after
teacher
Learners Looking listening
Learners
answering
Do
exercises
Ss answer:
at the school
cafeteria
salad, sandwich, juice
(suggested answers)
yes
fruit (suggested
answer)
Aim:analyze the
useful food for the children.
Efficiency:Ss
will know the importance of eating a healthy
food.
Learners
answer
Ss suggested
answer
578тг - Сатып алу
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз