Healthy bodies

Тақырып бойынша 31 материал табылды

Healthy bodies

Материал туралы қысқаша түсінік
Healthy bodies
Материалдың қысқаша нұсқасы

Shortterm plan: term 3


Unit 6:Healthy world

Lesson 41

Teacher name:

Апжаппарова Г.Т

Date:


Grade: 4

Number present:

absent:

Lesson title

Healthy bodies

Learning objectives


4.2.5.1 clearly pronounce many words, short phrases and simple sentences;
4.4.7.1 write many common words correctly when doing written work on their own; 

Lesson objectives

Learners will be able to:

- To talk about healthy bodies

Value links

"Law and Order"

Ensuring the protection and safety of societyunderstand the importance of law and order as

Plan



Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up

3 min







Pre-learning

«Brainstorming» method

7 min.






Organization moment :

1.Greeting.

Ask about the weather.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

Warming up

Where are you from?

How old are you?

What color is it?

How many students are there in class?

What day of the week today?

Revise the language of the previous lesson.

Lead – In


Students of the class are listed.

Students' attention is drawn to the lesson.



Learners write the numbers from previous lesson


Determines the topic and purpose of the lesson

Students say different words from the picture


The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment

Good job!

Descriptor:

-know key phrases

- can make sentence

- know vocabulary of previous lesson

Total: 1 point





Pictures












Middle of the lesson

Presentation part.

30 min














Ex:1 P:83

Say and write on the board: healthy eating. Elicit/explain what healthy eating means. Refer the pupils to the picture and have a picture discussion. Use the questions in the activity to elicit from the pupils orally where the children are, what they are doing, what they are eating and if the food is healthy. Then ask the pupils what they usually eat at school and elicit answers from individual pupils. Refer the pupils to the activity. Allow the pupil's some time to answer the questions. Check their answers.

Ex: 2 P: 83

Explain the activity. Go through the prompts and elicit/explain any unknown words. Allow the pupils some time to complete the activity. Check their answers.


Ex: 3 P: 83

Refer the pupils to the pictures. Explain that these are all ways to a healthy body. Read the example and explain the activity. Go through the prompts and elicit/explain any unknown words. Allow the pupils some time to complete the activity. Check them answers.


Ex: 4 P: 83

Ask the pupils, in pairs to write two more ways to a healthy body and draw pictures. Explain that they can use the sentences in Ex.3 as models. Allow the pupils some time to complete the activity. Ask each pair to present their projects to the class.

Pupils look at the picture. Answer the questions.

ANSWERS

1 at the school cafeteria

2 salad, sandwich, juice (suggested answers)

3 yes

4 fruit (suggested answer






Pupils read and choose. There are cap two extras.

ANSWERS

1.2.4



Pupils make sentences to complete the poster.

ANSWERS

2 Get active every day!

3 Sleep 10 hours!

4 Drink a lot of water!



Pupils in pairs, write two more ways to a healthy body. Draw pictures. Present them to the class.

ANSWERS

Students own answer


Descriptor:

- look at the picture.

- answer the questions.

Total: 2 point









Descriptor:

-read and choose

- complete the activity

Total: 2 point



Descriptor:

- make sentences

- complete the poster

Total: 3 point


-Make CCQ questions Yes / No



Students book

End of the lesson

5 min

FEEDBACK

Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.

Ex:

Home task:

Poster Success











Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
25.04.2025
376
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі