Материалдар / Healthy habits

Healthy habits

Материал туралы қысқаша түсінік
Healthy habits тақырыбына арналған ашық сабақ ҚМЖсы
ЖИ арқылы жасау
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Short term plan

Unit of a long term plan: Healthy habits

Lesson 25

Teacher name:

Zhumabekova Zhanar

Date:

18.04.2025

Grade: 7

Number present:

absent:

Lesson title

Healthy habits

Learning objectives


7.2.4.1 understand with limited support the main points of extended talk on a range of general and curricular topics

7.2.5.1 understand most specific information and detail of supported, extended talk on a range general and curricular topics

Lesson objectives

Learners will be able to:

  • • Learn and practise verbs to talk about heathy habits.

  • • Practise talking about healthy and unhealthy habits.

Value links

Healthy habits- taking care of your health is one of the most important things you can do for yourself

Plan


Stages / Time

Teachers’ actions

Students’ actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up

3 min






Pre-learning

«Brainstormin» method

7 min.









Organization moment

1.Greeting.

Warming up

Teacher: Hello, everyone! How are toy today? Do you have healthy habits? What are they?





Lead – In

Hello. What’s your name?

I’m Jack. And you?

My name’s Edita.

When is your birthday?

The 1st of January.

And you?

In March













The aim: To develop Ss speaking skills and create friendly atmosphere

Efficiency: By telling the wishes they show their appreciations .














Students say about ages


At the organization moment T tries to award active Ss. «The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

Good job!

Well done!”


Formative Assessment



Good job!




Pictures











Student’s book








Middle of the lesson

Presentation part.

30 min












While-listening

Ex: 1 P: 54

Focus students’ attention on the quiz on page 55. Allow students a couple of minutes to look at the different celebrations and ask them to decide which one they think looks like most fun. Get some feedback from one or two students.


Differentiation:

«Verbal support» method is used to help Students use new words in the text.


Ex: 2 P:54

• Divide students into pairs and ask them to do the quiz on page 43. Encourage them to guess the answers if they do not know.

• When students have finished, check answers and get feedback by asking for a show of hands for answer a or answer b in each case


Differentiation:

«Verbal support» method is used to help Students use new words in the text.

Ex:3 P: 54

• Explain the task and go through the example together to make sure students know what they have to do, pointing out that only one of the nouns in each case makes sense with the verb.

• In a stronger class, ask students to do the activity individually before checking their answers in pairs. In a weaker class, check their understanding of the vocabulary and ask them to do the task in pairs


Students complete Celebrations Quiz with words

ANSWERS:

1 dance

2 wear

3 sing

4 decorate

5 cook

6 celebrate



Students work in pairs. Do the Celebrations Quiz.

ANSWERS:

1 a

2 a

3 a

4 a

5 b

6 a

7 a

8 b

9 b




Students choose the correct combinations of the verbs and nouns.

ANSWERS:

1 Christmas

2 pizzas

3 shoes

4 decorate

5 dance

6 get

Assessment criteria

- Identify and practise verbs to talk about celebrations.


pupils are evaluated by collecting fish

Descriptor:

-Talk about special days


Peer assessment: answer key


Assessment criteria:

Practise talking about celebrations and special days.


Descriptor:

Choose the correct verbs and nouns


-Make CCQ questions








Cards





Worksheets

End of the lesson

5 min




Home task:

Ex: 1 P: 34 WB


Students use their stickers to show their knowledge according to the lesson.

Poster

KWL chart










ЖИ арқылы жасау
20 Сәуір 2025
175
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі