Материалдар / Healthy snacks»

Healthy snacks»

Материал туралы қысқаша түсінік
Learning objectives (s) that this lesson is contributing to 4.S6 take turns when speaking with others in a growing range of short, basic exchanges 4.W2 begin to use joined-up handwriting in a limited range of written work 4.UE10 use common present continuous forms, including short answers and contractions, to talk about what is happening now and future arrangements on a limited range of personal and familiar topics/ using –ing forms swimming, spelling as nouns to describe familiar and classroom activities
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
18 Мамыр 2022
937
18 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Қазақстан республикасы Білім және ғылым министрлігі

«М.О.Әуезов атындағы педагогикалық колледжі»КМҚК












Сабақ жоспары

Ағылшын тілі


Тақырыбы: «Healthy snacks»









Іс-тәжірибе базасы: «№32 жалпы орта білім беретін мектебі» КММ

Пән мұғалімі: ___________ Хасенова А.Р

Машықкер: ____________Еслова Т.Қ

Сыныбы: 4 а

Күні: 24.02.2022

Баға ________







Семей қаласы

Unit: 6

Healthy world

School: №32

Trainee’s name:

Yeslova Tolganai

Date:

24.02.2022

Grade: 4«а»

Number present: absent:

Topic:

Healthy bodies 2

Healthy snacks

Learning objectives (s) that this lesson is contributing to

4.S6 take turns when speaking with others in a growing range of short, basic exchanges

4.W2 begin to use joined-up handwriting in a limited range of written work

4.UE10 use common present continuous forms, including short answers and contractions, to talk about what is happening now and future arrangements on a limited range of personal and familiar topics/ using –ing forms swimming, spelling as nouns to describe familiar and classroom activities

Lesson objectives

All learners will be able to: 

Read the text and insert the missing word.

Most learners will be able to: 

distinguish between healthy and harmful foods, сan perform tasks

Some learners will be able to: 

work with new words

Level of thinking.

Knowledge and understanding,assessment


Planned activities

Planned timings

Teacher’s activities

Pupil’s activities

Mark

Resources

B eginning the lesson


1.Organization moment:

  • Good afternoon , dear pupils!

  • How are you?

  • -Sit down please!

  • Who is absent?

  • -What date is it today?

  • -Today is the 24th of February







Check-up homework

  • "Let's check our homework!"

  • What was your homework?








Answer the question










Passes the notebook to the teacher


hello song Video














Taken from:

https://yandex.kz/video/preview/11641361915804183402

(date of visit 22.02.2022.)








Middle













































































3 min

Let’s start our lesson!

-Ok, good!

-So, today's lesson we're going to talk about from theme

New words

  • crisps-қытырлақ картоп

  • Healthy snacks- Салауатты тағамдар

  • Fruit-Жеміс

  • walnut-жаңғақ

  • peanut-жержаңғақ

  • yogurt- йогурт

  • Carrots-Сәбіз

  • Sweet pepper-Тәтті бұрыш



Differentiation: by support of the teacher.


Task 1.

Reading. write




Task 2.

Read and write.

1.Where is the juice?

2.Why did you put mustard on

sausage?

3.How often do you eat fruit?

4.What hat are you making?

a Because it's tastier this way.

b Every day!

c It's in the fridge.

d A cake for mum's birthday.









Task 3.

Healthy snacks

fast food

Photos are provided. Emphasizes healthy food and puts it in a box


Healthy snacks fast food


Рисунок 1





Рhysical training





Task 4. New words passed in today's lesson are written on a white sheet, and 2 students come and open them one at a time. If a word written in English is written in Kazakh, X or O




Task 5.

Read and match.

1 Bees make this.

B

2 You can eat this with a slice

of cheese on it.

3 We eat this for breakfast.

4 We make this from milk.

5 It's a vegetable.

It can be green, red or yellow,

6 They are green vegetables.

7 They are salty,

8 It's a drink











Writes in notebooks














Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ