"Helping with problems"

Тақырып бойынша 11 материал табылды

"Helping with problems"

Материал туралы қысқаша түсінік
"Helping with problems" 7 - сыныпқа арналған қысқа мерзімді сабақ жоспары.
Материалдың қысқаша нұсқасы

Short term plan: term 3

Тексерілді:


Unit of a long term plan:Unit 8. Natural disasters

School:

Teacher name:


Date:


Grade: 7

Number present:

absent:

Lesson title

Helping with problems

Learning objectives


7.2.5.1 understand most specific information and detail of supported, extended talk on a range general and curricular topics

7.3.5.1 keep interaction going in longer exchanges on a range of general and curricular topics

Lesson objectives

Learners will be able to:

Listen to a conversation about an injury.

Learn key phrases for helping someone who is hurt.

Practise suggesting how to help someone.

Value links

Unity and solidarity

Plan



Stages / Time

Teachers’ actions

Students’ actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

5 min















Organization moment

1.Greeting.

Ask about the weather.


Warm-up (5 minutes)

  • Greet students and ask: "What do you do when your friend has a problem?"

  • Show pictures of different problems (e.g., lost pet, broken bike, sad friend) and ask: "What can we do to help?


Lead - in

Presentation (10 minutes)

  • Introduce key phrases:

    • "You should talk to an adult."

    • "You can help by listening."

    • "You must be kind."

  • Write example sentences on the board and explain how modal verbs are used to give advice.

  • Practice pronunciation and sentence formation with

  • students.

Students greet the teacher and answer simple questions like "How are you today?" or "What day is it today?"









Students' attention is drawn to the lesson.


Students analyze the given pictures in pairs.


Determines the topic and purpose of the lesson


Students say different words from the picture

At the organization moment teacher tries to award active pupils.«The praise» method is used to evaluate pupils with phrases like:

Good job!

Well done!”

Formative Assessment




Descriptor:

-say different words from the picture

Total: 2 point

Pictures










Presentation





Middle of the lesson

Presentation part.

35 min













Ex: 1 P: 112

Look at the photo with the class and ask students to guess what has happened to Leah.

Play the CD. Students read and listen, and answer the question in the instructions.


Differentiation:

«Verbal support» method is used to help Students use new words in the text.


Ex: 2 P:112

Ask students to read the key phrases and match them to make mini-dialogues.

Ask students to find the key phrases in the dialogue and translate them into their own language.





Ex: 3 P:112

In a stronger class, ask students to close their books.You point to the body parts to find out if students already know the vocabulary.

Check answers and model pronunciation of the words.






Task 4. Writing Task

  • Explain the task and give students enough time to write 3-4 sentences giving advice for a problem.

  • Example: "My friend forgot his homework. He should talk to the teacher."

  • Check students’ answer



Students look at the picture. What has happened? Listen to the dialogue then practice the dialogue with your partner.

ANSWERS:

Leah has cut her arm.






Students match the key phrases

ANSWERS:

1 b

2 d

3 c

4 a





Students match photos with with words in the box.

ANSWERS:

1 shoulder

2 wrist

3 ankle

4 elbow

5 neck

6 toe

7 finger

8 knee



Students write sentences giving advice for a problem

Assessment criteria

- Listen to a conversation about an injury.


Descriptor:

-look at the picture. What has happened?

Total: 2 point





Assessment criteria:

- Learn key phrases for helping someone who is hurt


Descriptor:

- match the key phrases

Total: 2 point



Descriptor:

-match photos with words

Total: 2 point










Descriptor:

-write sentences

Total: 2 point
















Student’s book











Pictures












Worksheets



End of the lesson

5 min







FEEDBACK

Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.

The exit ticket

This is a way for students to self-reflect on their progress in the lesson.

Home task:

Ex: P:


Students write one sentence:
"Today I learned that... "
"I can help someone by..."

Poster





Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
03.03.2025
294
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі