Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Мерзімі: 2.02.2017жСыныбы: 9 Сабақтың тақырыбы: «Химия кереметі»Сабақтың мақсаты:1. Оқушылардың химия пәнінен алған білімдерін толықтырып, оны іс жүзіне шығармашылықпен қолдану дағдысын меңгерту.2. Оқушылардың танымдық қабілеттерінің деңгейін байқау, көзқарастарын қалыптастыру.3. Химия пәніне деген қызығушылықтарын арттыру.Күтілетін нәтижесі:1. Оқушылардың химия пәнінен алған білімдері толығады, теориялық білімдерін шығармашылықпен қолдану дағдысы қалыптасады.2. Оқушылардың танымдық қабілеттерінің деңгейі артады, қоршаған ортаға көзқарастары қалыптасады.3. Химия пәніне деген қызығушылықтары артады.Сабақ көрнекілігі: Интерактиві тақта, слайд, суреттер, шарлар, қима қағаздар. қызықты сұрақтар салынған конверттер, химиялық құрал - жабдықтар мен реактивтер.Сабақ түрі: сыныптан тыс сабақБарысы:Жүргізуші : Көруге бұл сайысқа жиылғандар,Д. И. Менделеевке құрметпенен сиынғандар.Қош келдіңіздер, бүгінгідей ғажайыпты Тамашалау бақыты бұйырғандар! ДепҚұрметті ұстаздар, оқушылар! Біздің бүгінгі химия пәнінен өткелі отырған сайыс сабағымызға қош келдіңіздер! Бүгінгі сайысымыз мынандай кезеңдерден тұрады:1.Таныстыру , Үй тапсырмасы2. «Ойлы болсаң, озып көр» (сұрақ -жауап)3. Есептер сыры (Әр топқа 2 есептен беріледі)4. Химиялық жұмбақтар5. Топ басшылар сайысы6.Логикалық тапсырма Әр жүргізілген кезең бойынша шарттар түсіндіріліп, топтарды әділқазылар бағалап отырады. Сайысты бастамас бұрын әділқазыларымызды сайлап алайық.«1»«2»«3» Сайысқа алты адамнан құралған екі топ қатысады.«Сайысымыздың бет ашарын бастайық,Көрерменді бір серпілтіп тастайық.Таныстырсын сайыскерлер өздерін,Өнеріне ду қол соғып қостайық», - деп, Кезекті сайысқа қатысушы топтарға берейік.1 кезең таныстыру, үй тапсырмасыЖақсы,ойыншыларымызбен таныс болдық. 2-кезең «Ойлы болсаң, озып көр» Қызықты сұрақтар қойыладыЕнді ойын шартымен таныстырып өтейік.Мен сіздерге сұрақ қоямын. Сіздер сұрақты аяғына дейін тындайсындар да жауап дайын болса қол көтересіздер. 1 минут ішінде кім бірінші көтереді сол каманда жауап береді топ басшысы кім жауап беретінің айтады. Әр сұрақты ойлануға 1 минут беріледі.Жауаптарыңыз дұрыс болса,тобынызға 1 ұпай аласыз.Ал,егер қателессеңіңіздердер , бұл сұраққа жауап беруге қарсы топ мүмкіндік алады. Ойын шарты түсінікті болса,бастайық! Іске сәт!«Білім-теңіз,түбі де,шеті де жоқ » Ю.Балассағұни Әр топ өз білімімен ұпай жинайдыСұрақтар: 1-топ
Нитраттар қиярдың қай бөлігінде көп болады? қабығында
Экологиялық ең таза отын? сутегі
Суды зарарсыздандыруға пайдаланады, бірақ ешқандай дәмі қалмайтын зат? озон
М.В. Ломоносовқа мамандығыңыз кім деген сұраққа қалай жауап берді? химик
Химиялық элементтердің символы ретінде элементтердің латынша атының басқы әріптерін ұсынған ғалым? Бородин
Қалыпты жағдайда сұйық күйде болатын металл, оны қай жерде пайдаланады? сынап
Қышқылдығы өте жоғары топырақты өңдеуге арналған зат? ізбес
Жерде ең көп тараған элемент? оттегі
Химиялық элементтердің периодтық жүйесінде белгілі тұрағы жоқ
элемент? Сутегі
2-топ1. Ең жеңіл және ең ауыр металл? Литий және осмий2.Қандай алтын күмістен «арзан»? «Сусыған алтын» 3.Ас содасы мен кір жуатын соданы тәжірибе арқылы қалай ажыратуға болады? қыздыру 4.Көйлектегі сияның дағын қалай кетіруге болады? Шавель қышқылы арқылы5.Калий селитрасы мен поташты тәжірибе арқылы ажыратуға болады? Туз қышқылы арқылы 6.Натрий сульфидіне тұз қышқылымен әсер еткенде қандай газ бөлінеді? Оның иісі қандай? Күкіртсутек ашыған жұмыртқаның 7.Бірінші дүниежүзілік соғыста химиялық қару ретінде пайдаланған газ. хлор8.Қандай заттыжанбаса да, сумен сөндіреді? Сөндіргенде қандай зат түзіледі? Қандай сүтті ішпейді? 9.Бактериялардыжоятын қасиеті бар металл. күміс 10.Қосылысы жүйке жүйесін тыныштандыратын қасиеті бар галоген. бром4-кезең Есептер сыры1-есеп 800г мыс (II) оксидін сутекпен тотықсыздандырғанда түзілген мыстың массасы? 2-есепМассасы 6 г алюминий мен мыстан тұратын қоспаны тұз өңдеді. Қышқылымен өңдеді?Нәтижесінде 3,7 л сутегі түзілді. Қоспадағы алюминийдің массалық үлесі? «Піскен жұмыртқанын қабығын сындырмай аршу...» Бұл тәжірибені жүзеге асыру үшін алдымен шыны стаканға жартылай (жұмыртқа бататындай) НСІ ерітіндісін құямыз. Содан соң осы ерітіндіге бұрынырақ піскен жұмыртқаны саламыз салған кезде жұмыртқа стаканда тынымсыз қозғала бастайды. Бұл құбылыстың болу себебі жұмыртқаның сыртындағы СаСО3 тұз қышқылымен әрекеттесіп, соның нәтижесінде көмірқышқыл газының түзілуімен түсіндіріледі. Осы құбылыс нәтижесінде барлық СаСО3 тұз қышқылында еріп, жұмыртқаның қабығы аршылады. Содан соң жұмыртқаны стаканнан қысқышпен алып су құйылған стаканға саламыз.2НСІ + СаСО3 → СаСІ2 + Н2О + СО2 5- кезең Химиялық жұмбақтар1.Табылса бұрын там - тұмнан Қазір көп әрбір өлкеде, Қымбат болды алтыннан Қандай металл ертеде. (Алюминий)
2.Алтын менен күмісті кім білмейді. Қолда барда қуанып кім күлмейді, Химиктерге жақпайтын не сыры бар Әрқашан «жаман металл» құрғыр дейді. (Активсіз металл)
3.Қымбат деп айтатындай емес алтын, Сонда да тапты игілік одан халқым. Апарып Айға елімнің туын тікті Жемісін ақыл - ойдың елдің салтын. (Темір)
4.Күмістей түсі жылтыр, өзі сұйық, Буланбас, қайнатсаң да отынды үйіп. Көрсететін суықты, жылуды анық Қандай зат: құрал жасар соны құйып? (Сынап)
5. Бірінші бөлігі көп емес, екінші бөлігі «тілсіз жау» деген мағынада , өзі химиялық элемент. ойлаңызшы бұл қай элемент? (Азот)
6 кезең –Топ басшылар сайысы
Ас содасының формуласы(NaHCO3 натрий гидрокарбонаты)2. Жарықтың әсерінен ыдырайтын қышқыл( Азот қышқылы)3. Ең қатты металл(Хром)4. Құмның негізгі бөлігі неден тұрады?(Кремнезем немесе кремний оксиді)5. Судан қорқатындар немесе ерімейтіндер(Гидрофобтылар)6. Ең жеңіл металл(литий, сілтілік металдар)7. Қай элементтің жетіспеуі тіс ауруына ұшыратады(фтор, F)8. Сау адамның асқазанында қандай қышқыл бар(тұз қышқылы, HCL)9. Ең қиын балқитын металл(вольфрам)10. Аспен келетін тамаққа дәм беретін зат(ас тұзы, NaCl)
Ғажайып нәрсе химия,Тұңғиық сыры әр алуан.Жоғалып бір зат зым - зияЖаңалып бірі жаралған.Өмірдің бірақ керегін,Осылар тауып берер ме?Табар ма ешкім дерегін,Телмірмей, сірә, тереңге. Логикалық сұрақтар
1. Бұл элемент адамзат қоғамымен бірге жасасып, талай ұлы өзгерістерге куә болып келе жатқан көнекөз химиялық элемент. Оны қашан, қалай, кім ашқаны жөнінде нақты дерек жоқ Әр ел тілінде түрліше аталып, түрліше таңбаланып келді. Бір халық күнге теңесе, тағы біреулері – тұзға, қуанышқа, сәулеге, жарыққа теңеді. Ал химиктер оны көз тартатын, сұлулығы мен тұрақтылығына сәйкес «металдар патшасы» деп атаған. Бұл қай элемент? Алтын№4 Бұл элемент те оның қосылыстары да адамбаласына өте ертезаманнанбелгіліболды. Европалық елдерде аңызға айналған «антимоний» деген құпия аты да бар, ол «сопыларға қарсы құрал» деген мағынаны білдіреді. Өйткені оның қосылыстары сопылардыемдеукезіндекері әсер етіп, өлімге душареткен. Ал, алхимиктер бұл элементті «химия жыртқышы» деп те атады. Бұл қай элемент? СурьмаҚорытынды: әділ қазылар алқасы әр топтың ұпай сандарынесептейді. Қай топтың жинаған ұпайлары көп болса, сол топ жеңіске жетеді.
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз