Материалдар / Home cooking
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Home cooking

Материал туралы қысқаша түсінік
Ағылшын тілі пәні бойынша сабақ жоспары.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
09 Наурыз 2023
161
1 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Unit:6

Traditions and folklore

Teacher’s name:


Date:


Grade: 2

Numberpresent: absent:

Theme of the lesson:

Home cooking

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

2.1.8.1 understand short narratives spoken slowly and distinctly on routine and familiar topics

2.1.9.1 recognise the spoken form of familiar words and expressions


Lessonobjectives:

remember the main idea of the topic

:describe objects using topical words in a short phrases and sentences.

read accurately and spell out words for others

Plan:

Part of the lesson/Time

Teacher’s activity

Student’s activity

Assessment

Resources

Beginning of the lesson

Warm up activity.

7 мин.


Organization moment :

1.Greeting.

2. Organization moment.

Count to 20”

Teacher asks all students to make a circle. And starts to count and stop to count, point one student to continue counting.


Ss make a circle and listen to the teacher instruction and try to continue the counting.


The aim:improve quickness skills.

Efficiency:revise numbers and practice the numbers.

Feedback:

The Praise”

Very well”

Brilliant”

Try again”

https://youtu.be/_pLDF0_A6uc

PPP-2

Pre-learning

Drawing”

10 min.


Complete. Then listen, point and repeat.

Teacher asks them to repeat the numbers and write down to their copybooks.

Ss complete the numbers where is written the spelling of numbers.


Aim:developing their task management skills

Efficiency:use strengths of this method to improve Ss memorizing skills.

Descriptor:

-point the numbers

-repeat the numbers


1 point.


Feedback:

The Praise”

To motivate and support Ss teacher use this method and say where is good and mistakes.

Pupil’s book.

Smiles 2.

Page 7, exercise 9.

PPP-3

Middle of the lesson


Individual work

12 min.

What number am I?

Read and choose.

Teacher explains how to use “Before and after”.

Teacher asks to say about their brothers and sisters.

Differentiation:

All Ss know the numbers and most of them can say their birthday, only some of them describe correctly before/after numbers.

Ss read the sentences and choose their ages.

Ss describe their brothers and sisters using the word “Before and after”.

Aim:practice say the ages using before/after.

Efficiency: learn Ss to define numbers before their ages and the number after their ages.

Feedback:


Two stars, a wish”.

You know the numbers and spell correctly, but try to define before/after numbers.


Pupil’s book

Smiles 2/

Page 78, exercise 10.

PPP-3

Individual work


About me”

8 min.




How old are you? Draw candles on the cake. Then write.

I’m ____ years old.

Exercise 11.

Color and present to the class.

Differentiation:

All Ss draw the picture, most of them write their ages, some of them present to the class. For less able Ss teacher says to repeat after the teacher.

Ss draw a cake and draw candles of their ages and color.

Present to the class.

Aim:recognize how are they grown

Efficiency:develop critical thinking skills.

Descriptor:

-draw candles

-write own age

-present to the class


Total: 1point


Feedback:

Thumbs up, Thumbs down”

Pupil’s book

Smiles 2.

Exercise 11, p.79.

PPP-3

Individual work

Sing a song”

2 min

Let’s sing.

All together sin a song.

‘”Happy birthday to you”


Ss sing a song.


Aim: remember the words of the song

Efficiency:

improve quickness skills

Feedback:

The Praise”

To motivate and support Ss teacher use this method

Pupil’s book

Smiles 2.

Exercise 12, p.79.

PPP-3

End of the lesson.

Reflection

Individual work:

6 min.

Teacher distributes cards.

Students complete the card.

Aim: develop self assessment skills

Efficiency:define general comprehension of the new theme

Feedback:

The Praise”

To motivate and support Ss teacher use this method

Whiteboard


Cards





Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!